Is 16mb een beetje normaal op een 60mb lijn met een usb2.0 N adaptor?

Started by Erik, April 7, 2012, 22:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Hoi ik dacht laat ik eens kijken of ik een kabeltje minder naar m'n pc kan trekken als die straks in een andere kamer staat.
Normaal haal ik 55mb op mijn lijn bedraad.
Draadloos kwam ik op 16mb niet echt waar ik op hoopte op nog geen 3 meter afstand van de router.
Nou heb ik geen idee van max waarden draadloos. Is dit toevallig de max van de N standaard / Usb2.0 of moet het veel sneller kunnen?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Dat komt mij niet vreemd voor. Ik ben net over naar Lijbrandt 50-50 glasvezel. Als ik op een iMac of een MacBook Pro speedtest.net doe een paar meter van de router haal ik draadloos (N) ongeveer 1/3e van de snelheid die ik haal via UTP (dat laatste is dan ook nog eens met een kabel van de meterkast (bg) naar zolder (2e), en dan via een gigabit switch weer helemaal naar beneden).

Bedraad is niet alleen stabieler, maar gewoon ook veel sneller in de praktijk, ook al heb je een hele hoge geclaimde draadloze snelheid. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Ok dan hou ik het hierop en trek een kabeltje extra onder de vloer door. Speltip 9 weet wanneer je moet stoppen, bedankt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.