nieuwe pc WAT NU !! i.v.m afspelen van dvd's

Started by jeroen_pijl, October 24, 2001, 10:50:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_pijl

hoi dvd en ht freaks

een weekje geleden een nieuwe pc gekocht met dvd-rom speler.nu heb ik alleen een aantal problemen.

1e het beeld schokt
2e met intervideo windvd speel ik de dvd's af .wat is het beste programma om dvd's te draaien (het liefst regio vrij)

 :)jp

Nimbus

#1
Het schokkende beeld kan verschillende oorzaken hebben.
Allereerst welke configuratie heeft je PC?
Processor, geheugen, moederbord, grafische kaart en besturingssysteem zijn allemaal dingen die de kwaliteit van je DVD beinvloeden.
Verder moet je er voor zorgen dan de DMA voor je DVD/ROM speler is ingeschakeld. Is dat niet het geval zal je altijd
schokkerig beeld hebben. Bij WinDVD iets minder dan bij PowerDVD.
Beide software spelers zijn goed (versie 3.0). Om alle regio's te kunnen bekijken gebruik je "DVD genie". Is op het web gratis te downloaden.
Veel succes,

Groeten, Nimbus

J.A.F._Doorhof

#2
Let er wel op je een speler gekregen hebt die RPC-1 ondersteund, maw waar een biosflash in kan die de speler regio vrij maakt.

Ik weet niet of je de PC bij ons gekocht hebt, dan hoef je dat niet te checken, al onze spelers zijn regio vrij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

leftdevil

#3
Waar je ook om moet denken met afspelen van dvd`s (met name de mindere pc`s)is software die op de achtergrond mee draaid virus scanner etc...
Als je dit aan laat staan dan wil het beeld wel eens gaan haperen.
Lees hierboven wel,licht zeker aan je pc configuratie........

jeroen

#4
amd?

leftdevil

#5
ik AMD bedoel je ............?????????????????

 ???

jeroen

#6
nee, pijl

leftdevil

#7
mijn ervaring met amd is niet groot, maar ik dacht dat ze op dit gebied minder problemen opleveren dan intel.

Ik heb zelf geen amd maar wonderen zijn de wereld nog niet uit...

jeroen

#8
Ik zeg niet dat amd per definitie problemen geeft maar de kans is groot dat als ie amd draait ie ook een via chipset heeft en de via drivers heeft geinstalleerd en DAAR zit vaak de oorzaak van dit soort problemen.

Maar zal wel gewoon dma uit probleem zijn 99%.