Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Started by StefaanD, April 6, 2012, 12:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

Jawel, moet dat spul wel eerst onder de knie krijgen want is m'n eerst DSLR camera. Maar zit wel op hete kolen om er vanavond nog mee aan de slag te gaan  ;D

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

StefaanD

Kan ook, en zou gewoon al een véél beter resultaat moet opleveren dan de iPhone 4 foto's en de door spatjes-vergeven-foto's van de Olympus hier  :smile:

Maar wil de camera wel leren kennen. Wie weet misschien krijg ik de smaak te pakken en volg 'k nog een paar fotografie cursussen.

Foto's op de eerste pagina van m'n draadje zijn trouwens genomen door één van mijn broers met een Nikon D7000. Die staat toch verder met mooie plaatjes schieten.

Joske007

Quote from: quattronl on November  4, 2013, 17:23:35
Standje 'auto' en afdrukken.
Easy :)

Neen, Stefaan is echt gene amateur die met de stand AUTO al tevreden is, dan had hij evengoed een compactje kunnen kopen, hahaha :D
Als ge zo'n toestel hebt moet ge maar leren trekken als nen prof, komaan tanden bijten, t'zal wel lukken :P
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

StefaanD

Ontbreekt me ook wat aan tijd momenteel om echt eens deftige foto's te maken. Komt er wel eens van.

Nu, straks de Panasonic plasma maar eens van de muur halen en plugjes achteraan hangen voor het betere kabelmanagement. Die plugjes waren we bij het initieel ophangen vanher scherm namelijk vergeten


Gisteren ook tijd gehad om eindelijk sinds de 2-kanaals eindbak er is om eens wat muziek te luisteren. Nieuwe speakers zoals sommige ervaren na toevoegen eindversterker heb ik niet, maar er is héél zeker een verschil te bemerken omdat de fronts nu apart hun voeding krijgen. Dat levert alleen voordelen op, en herken toch meer rust in muziek, komt nog losser en de ruimte in. Volume moet ik ook zeker niet meer zo hoog zetten als voorheen, dat helpt denk ik ook wel.

LuPo

BoB voor de eerste keer of heb je die topserie al eerder gezien? :D

StefaanD

BoB heb 'k reeds eerder gezien, maar voor het eerst op zo'n groot scherm, indrukwekkendddd. En dat deze 1.78:1 is, helpt ook om de Panasonic gelijkmatig in te spelen  ;)

Na BoB ook nog maar The Pacific bekijken.

HTip

Vergeet niet dat de MM ook nog moet inspelen ;) Dat wordt hoogst waarschijnlijk nog (veel) beter... Tenminste zo ging het bij mijn PM.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Quote from: StefaanD on November 12, 2013, 11:02:42
BoB heb 'k reeds eerder gezien, maar voor het eerst op zo'n groot scherm, indrukwekkendddd. En dat deze 1.78:1 is, helpt ook om de Panasonic gelijkmatig in te spelen  ;)

Na BoB ook nog maar The Pacific bekijken.

Precies! Toen ik mijn ST50 net had ben ik ook voornamelijk 1:78:1 materiaal gaan kijken zoals animatiefilms en series. Perfect om de eerste 'inbrandgevaarlijke' periodes mee door te komen.

Ik heb nu wel wat hardnekkige IR. Misschien maar eens contact opnemen met CE Repair/Panasonic want ik heb t/m 400 uur altijd ingezoomed bij TV-uitzendingen. Dus erg voorzichtig geweest en toch heb ik nu vage plekken.

FeaR1986

Quote from: LuPo on November 13, 2013, 11:45:54
....animatiefilms...

Met animatiefilms klap ik negen van de tien keer de kleuren omhoog. Op één of andere manier vind ik van die van het scherm afspattende kleuren horen bij films als Monsters University.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Quote from: HTip on November 13, 2013, 10:59:40
Vergeet niet dat de MM ook nog moet inspelen ;) Dat wordt hoogst waarschijnlijk nog (veel) beter... Tenminste zo ging het bij mijn PM.

Vermoed het wel dat deze ook moet inspelen, maar eenmaal zover geen idee of ik dat ga merken. Zoals 'k aangaf, verschil is nu sowieso reeds te merken. Die 5-kanaals eindbak wordt ook niet meer zo warm, zal wel logisch zijn als deze alleen de center en 4 surrounds moet aansturen.

Zal wel een verschil zijn in energieverbruik 2 eindbakken  :smile:

Quote from: LuPo on November 13, 2013, 11:45:54
Precies! Toen ik mijn ST50 net had ben ik ook voornamelijk 1:78:1 materiaal gaan kijken zoals animatiefilms en series. Perfect om de eerste 'inbrandgevaarlijke' periodes mee door te komen.

Ik heb nu wel wat hardnekkige IR. Misschien maar eens contact opnemen met CE Repair/Panasonic want ik heb t/m 400 uur altijd ingezoomed bij TV-uitzendingen. Dus erg voorzichtig geweest en toch heb ik nu vage plekken.

Niet dat ik zo paranoia ga opletten dat ik de eerste 200 uur alleen 1.78:1 materiaal draai, maar let er toch een beetje op, wissel wel eens af. Ook zelfs een paar 2.35:1 films met zoom bekeken, hummm ben ik dan toch paranoia  ;D

Nu zoveel 1.78 materiaal is er nu ook weer niet, dat viel me wel wat tegen.

IR daar heb ik, hout vasthouden, nog niets van gemerkt. Schijnt met de 60 serie toch ook weer een stuk beter geregeld te zijn in vergelijking met de 50 serie. Maar eenmaal je er last van hebt en het opgemerkt hebt, denk ik wel dat dit best vervelend is.

Zal ook wel te maken hebben dat NED1, NED2 en NED3 echt van die opvallende en vooral heldere logo's gebruiken in tegenstelling tot bv. Eén, Canvas en VTM deze zijn toch meer plasma-vriendelijk ontworpen ;-)


Quote from: FeaR1986 on November 13, 2013, 13:55:37
Met animatiefilms klap ik negen van de tien keer de kleuren omhoog. Op één of andere manier vind ik van die van het scherm afspattende kleuren horen bij films als Monsters University.

Nu ga ik zeker nog niet gek gaan doen met de helderheid, deze staat op standje niet-te-zot-tijdens-de-eerste-200-uur
Zelfs op die stand spettert het van het scherm af, grootte went snel maar de fenomenale beeldkwaliteit blijft me toch verbazen.

Enig nadeeltje van deze 65" Panasonic tov de 42" LCD is dat de minste foutjes op een BD ook meteen opgemerkt worden  :lookaround:  :smile:

FeaR1986

Quote from: StefaanD on November 13, 2013, 15:19:23
Enig nadeeltje van deze 65" Panasonic tov de 42" LCD is dat de minste foutjes op een BD ook meteen opgemerkt worden  :lookaround:  :smile:

Pak voor de grap eens een DIVX van een film met behoorlijk wat zwart er in: één groot blokkenfestijn. Ik had het laatst met een oudere cabaretvoorstelling op DVD (wat minder dan DVD-kwaliteit was). De zwarte achtergrond was één grote chaos van diverse soorten zwart.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Joske007

Vanaf dag 1, heb ik voor het gebruik van mijn VT60 met maar 1 ding specifiek rekening gehouden, namelijk geen programma/film langdurig op pauze zetten.
Voor het overige staat deze mooie plasma VT60 vanuit de doos direct in Pro Mode en kijk ik dus naar alles zoals ik het wil.

Na 3 maanden nog steeds bij de VT60 geen enkel probleem ontdekt  :wub:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

LuPo

Quote from: FeaR1986 on November 13, 2013, 13:55:37
Met animatiefilms klap ik negen van de tien keer de kleuren omhoog. Op één of andere manier vind ik van die van het scherm afspattende kleuren horen bij films als Monsters University.

Heb je dat op je normale instellingen niet dan? Bij mij spatten de kleuren altijd van het scherm bij films waar dat ook de bedoeling is. Heb gewoon de basic gegevens overgenomen van de review van tweakers/hdtvtest (dus niet CMS etc). :tongue2:

Quote from: StefaanD on November 13, 2013, 15:19:23

Niet dat ik zo paranoia ga opletten dat ik de eerste 200 uur alleen 1.78:1 materiaal draai, maar let er toch een beetje op, wissel wel eens af. Ook zelfs een paar 2.35:1 films met zoom bekeken, hummm ben ik dan toch paranoia  ;D

Nu zoveel 1.78 materiaal is er nu ook weer niet, dat viel me wel wat tegen.

IR daar heb ik, hout vasthouden, nog niets van gemerkt. Schijnt met de 60 serie toch ook weer een stuk beter geregeld te zijn in vergelijking met de 50 serie. Maar eenmaal je er last van hebt en het opgemerkt hebt, denk ik wel dat dit best vervelend is.

Zal ook wel te maken hebben dat NED1, NED2 en NED3 echt van die opvallende en vooral heldere logo's gebruiken in tegenstelling tot bv. Eén, Canvas en VTM deze zijn toch meer plasma-vriendelijk ontworpen ;-)


SBS heeft gelukkig sinds kort ook een beter logo. :thumbs-up: Nu NED1, 2 en 3 nog inderdaad!

FeaR1986

Quote from: LuPo on November 13, 2013, 23:19:06
Heb je dat op je normale instellingen niet dan? Bij mij spatten de kleuren altijd van het scherm bij films waar dat ook de bedoeling is. Heb gewoon de basic gegevens overgenomen van de review van tweakers/hdtvtest (dus niet CMS etc). :tongue2:

Als ik de instellingen gebruik die ik tijdens animatiefilms aan heb staan dan is alles met gewone films en TV zeer onnatuurlijk. Zal de instellingen op Tweakers en HDTVtest een zoeken, kom nooit op die sites  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

larzie

Die logo's van ned 1, 2 en 3 zijn idd ruk. Ik zie deze ook vaak vaag een tijdje blijven hangen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

StefaanD

Nee, nee geen indrukkwekkend update deze keer, het upgrade virus is reeds een aantal jaren gestild en ja ik geniet nog dag-in-dag-uit van de set.

Maar heb een tweetal weken zelfs gespeeld met een serieuze downgrade ... geen idee waarom. Had zelfs de Marantz trio even in de verkoop hier op het forum, en speelde zelfs met het idee om ook mijn speakers ook te verkopen. Maar na een weekend goed nadenken toch maar besloten de spullen bij te houden. Als er ooit een upgrade komt zal dat wellicht zijn om de Marantz AV7005 te vervangen door een 7705 bijvoorbeeld.

Misschien had het maken met het feit dat ik ook wel over wou naar 4K maar dat zal toch nog even duren. En zolang mijn Panasonic plasma het hier uithoudt (afkloppen) zal deze ook blijven hangen.

Trouwens draai alweer een tijdje op 3.1 ipv 7.1 maar binnenkort de achterste luidsprekers toch maar weer eens aansluiten en de kabels in een nette kabelgoot verwerken.

Iemand tips voor een mooie kabelgoot?

Verder moet ik dringend ook iets doen aan mijn collectie want die barst echt uit zijn voegen met ... volgens het My Movies programma heb ik nu net iets meer dan 5000 Blu-rays en DVD  :wacko: (en een handje vol 4K schijven). Geen ruimte meer om alles kwijt te kunnen, waarbij in de Billy boekenkasten boven er nu een dubbele rij staat.
Plan is om een aantal rekken te bestellen bij cd-rek.nl

Misschien moet ik ook maar eens foto's nemen van mijn bescheiden collectie (5000 is toch veel niet ;) ) BD's en DVD's maar eerst dat opbergprobleem oplossen.

StefaanD

Nee geen grote update, upgrade of zelfs downgrade, hoewel je dat laatste woord wel als zodanig zou kunnen gebruiken voor wat ik aan het doen ben.

Aangezien ik echt geen ruimte meer heb om Blu-Rays op de plank te zetten en mijn oude boekenkasten zelfs reeds dubbel rijen hebben met BD's maakt dat iets terugvinden niet simpel is. Dus maar besloten om de schijven van de gewone BD's in DJ koffers op te bergen. Heb nu twee van dergelijke koffers aangekocht waar per koffer 1000 schijfjes kunnen worden in opgeborgen.

Dat betekent dan ook dat binnenkort er heel wat lege cases vrijkomen en als iemand hier gebruik kan van maken dat stuur je me maar een PM, heb er allerlei soorten, de dikkere zoals ze ik de UK bekend zijn, en dunnere zoals we die hier kennen. En ook gekleurde zwarte, paar rode, en een aantal witte (Franse Gaumont gebruikt die bijvoorbeeld).
Die cases kan ik gratis leveren over het ganse Vlaamse land of zelfs in de Nederlandse grensstreek. Of eventueel te versturen tegen verzendkosten.

De speciale uitgaven zoals Criterion, Eureka Masters, Artificial Eye en Arrow blijven hun plekje behouden op de plank. Net zoals al mijn anime BD's die 'k in bezit heb.