Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Started by StefaanD, April 6, 2012, 12:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dekay

Erg mooie set! Ik heb zelf ook naar de Focal 800 serie geluisterd, had ze bijna alleen al voor de looks gekocht. :P
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

Madhouse

Quote from: StefaanD on April 26, 2012, 21:41:11
Voor de subwoofer komt er een BK XXLS 400 en Auralex Subdude voor terug. Ja 'k weet het saai hé, haast ieder hier heeft deze  ;D

Ik denk een welkome aanvulling in je al prachtige set  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FeaR1986

Quote from: StefaanD on April 26, 2012, 21:41:11
Subwoofer is eigenlijk reeds besproken. Wordt overgenomen door forumgenoot die ook mijn Focal 700 set heeft overgenomen.

Had je topic nog wel doorgeskipped, maar kon zo niets over een subwoofer vinden. Toch zo maar eens mijn bed induiken voor ik nog meer lompe dingen ga zeggen :P
Had ik je ook al een compliment gegeven over je filmsmaak met die poster van Léon...?  :unsure:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Quote from: StefaanD on April 26, 2012, 21:41:11
Voor de subwoofer komt er een BK XXLS 400 en Auralex Subdude voor terug. Ja 'k weet het saai hé, haast ieder hier heeft deze  ;D

Dan moet het wel een goede zijn.  :D

Je bent goed bezig de laatste weken!!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Hoi Stefaan, ook welkom hier! Een mooie set heb je er nu staan joh; heel wat wijzigingen de afgelopen jaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

Quote from: Dekay on April 26, 2012, 21:45:24
Erg mooie set! Ik heb zelf ook naar de Focal 800 serie geluisterd, had ze bijna alleen al voor de looks gekocht. :P

De looks van de Focals mag er inderdaad wezen, het oog wil ook wat. Maar het belangrijkste is ze klinken gewoon ook héél goed.

Quote from: FeaR1986 on April 26, 2012, 21:57:22
Had je topic nog wel doorgeskipped, maar kon zo niets over een subwoofer vinden. Toch zo maar eens mijn bed induiken voor ik nog meer lompe dingen ga zeggen :P
Had ik je ook al een compliment gegeven over je filmsmaak met die poster van Léon...?  :unsure:

Ha geen erg hoor, denk dat 'k het hier ook nog niet gemeld had. Komt ervan als je een HT draadje hebt lopen op 3 à 4 forums.

Enne 'k kan wel wat hebben hoor, kwam zeker niet lomp over wat je zei zo vatte 'k in ieder geval niet op  ;D

Poster is er inderdaad één van Léon en aan de andere kant van Shawshank Redemption, komen beide van closeup.de

Misschien komt die posters ooit wel eens in een fotolijst terecht. Worden zowieso verhangen als er een groter scherm komt  ;) Dat is iets watnog iets de pijplijn zit maar voor later in het jaar. De Philips LCD volddoet nog prima maar komt wat klein over bij de rest van de set  :D

Quote from: Madhouse on April 26, 2012, 21:56:20
Ik denk een welkome aanvulling in je al prachtige set  ;)
Quote from: Pinohelmond on April 27, 2012, 07:51:31
Dan moet het wel een goede zijn.  :D

Je bent goed bezig de laatste weken!!

Jij kan het weten Roy  ;) enne bedankt Pino.

Komt helemaal goed met die sub, denk dat hij ook beter in de set gaat passen dan mijn Focal 700 sub. Krijg deze laatste toch lastig ingepast in de set en het mag niet verwonderen dat 'k daar de laatste dagen geen tijd meer ingestopt heb om dat te verbeteren.
De Auralex onder de Focal zal waarschijnlijk al een hele verbetering zijn, ga het ook gewoon eens proberen voordat deze plaats maakt voor de BK.

Quote from: Xander32 on April 27, 2012, 07:54:46
Hoi Stefaan, ook welkom hier! Een mooie set heb je er nu staan joh; heel wat wijzigingen de afgelopen jaren.

Bedankt Sander, tja het upgrade virus nu weet 'k ook wat het is. Reukloos en kleurloos zoals CO2 en misschien niet minder gevaarlijk  :D

Was best heel tevreden met mijn vorige set. Maar 'k dacht hé Thommy hier op het forum heeft een haast nieuwe Oppo BDP-93 te koop voor een leuke prijs dus laten we daar eens gaan luisteren. Thommy wist me toen te vertellen dat zijn Focals ook de verkoop in gingen, en dan was het hek van de dam.

Dan ook maar eens gekeken voor nieuwe versterking, de Onkyo kon het best aan om de Focals aan te sturen maar vermoedde dat het beter kon.
Toen o.a. gekeken naar Anthem en ook naar Sunfire maar beide waren echt wel buiten het budget wat 'k hieraan wilde spenderen. Sunfire ook meegenomen in mijn zoektocht omdat Thommy speelt met een processor en zware eindbak van dat merk. Klinkt bij hem gewoon ontzettend goed zowel bij film als in stereo.

Het is dan uiteindelijk de Marantz combi geworden via Marcel van hchifi aan een héél goeie prijs.


Jullie vragen zich waarschijnlijk af, waarom geen foto's van de bankzijde. Wel dat is vrij eenvoudig, er is daar niets speciaals te zien  :D

Nee draai nu met een 3.1 opstelling, ook de rears zijn verkocht en in de nabije toekomst komen er SR 800 V te hangen.

MegaJ

Mooie set  :happy:. Ik heb zelf geen aparte voor- en eindversterker, maar ik begrijp dus dat dit je nogal wat opgeleverd heeft voor wat betreft het geluid! Zal er voorlopig voor mij even niet inzitten (we zijn aan het sparen voor een nieuwe auto, de slechtste investering die je kan doen... ::))

Ik heb trouwens zelf ook pas een paar weekjes een BK xxls400, zonder subdude of iets vergelijkbaars (waarschijnlijk nog een upgrade optie haha), die begint steeds beter te klinken nu hij wat ingespeeld raakt. Daar ga je zeker plezier van hebben!
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skyfox

Het zijn prachtige foto's geworden!! En die Marantzen zullen vast heerlijk klinken :D

Wel grappig, foto's van glanszwarte meubelen zie je inderdaad alles weerspiegelen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Da-lite

Dat is een prachtige set die je daar hebt staan  8)
Die glazen klap of schuif deurtjes op je meubel vind ik mooi gevonden zo blijft alles stofvrij , heb je dat zelf zo gemaakt ?
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Maro

Ziet er allemaal zeer gelikt (positief bedoeld) uit hoor. Mooi meubel ook. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

squeek

Quote from: StefaanD on April 27, 2012, 09:46:39
De looks van de Focals mag er inderdaad wezen, het oog wil ook wat. Maar het belangrijkste is ze klinken gewoon ook héél goed.

Ha geen erg hoor, denk dat 'k het hier ook nog niet gemeld had. Komt ervan als je een HT draadje hebt lopen op 3 à 4 forums.

Enne 'k kan wel wat hebben hoor, kwam zeker niet lomp over wat je zei zo vatte 'k in ieder geval niet op  ;D

Poster is er inderdaad één van Léon en aan de andere kant van Shawshank Redemption, komen beide van closeup.de

Misschien komt die posters ooit wel eens in een fotolijst terecht. Worden zowieso verhangen als er een groter scherm komt  ;) Dat is iets watnog iets de pijplijn zit maar voor later in het jaar. De Philips LCD volddoet nog prima maar komt wat klein over bij de rest van de set  :D

Jij kan het weten Roy  ;) enne bedankt Pino.

Komt helemaal goed met die sub, denk dat hij ook beter in de set gaat passen dan mijn Focal 700 sub. Krijg deze laatste toch lastig ingepast in de set en het mag niet verwonderen dat 'k daar de laatste dagen geen tijd meer ingestopt heb om dat te verbeteren.
De Auralex onder de Focal zal waarschijnlijk al een hele verbetering zijn, ga het ook gewoon eens proberen voordat deze plaats maakt voor de BK.

Bedankt Sander, tja het upgrade virus nu weet 'k ook wat het is. Reukloos en kleurloos zoals CO2 en misschien niet minder gevaarlijk  :D


Was best heel tevreden met mijn vorige set. Maar 'k dacht hé Thommy hier op het forum heeft een haast nieuwe Oppo BDP-93 te koop voor een leuke prijs dus laten we daar eens gaan luisteren. Thommy wist me toen te vertellen dat zijn Focals ook de verkoop in gingen, en dan was het hek van de dam.

Dan ook maar eens gekeken voor nieuwe versterking, de Onkyo kon het best aan om de Focals aan te sturen maar vermoedde dat het beter kon.
Toen o.a. gekeken naar Anthem en ook naar Sunfire maar beide waren echt wel buiten het budget wat 'k hieraan wilde spenderen. Sunfire ook meegenomen in mijn zoektocht omdat Thommy speelt met een processor en zware eindbak van dat merk. Klinkt bij hem gewoon ontzettend goed zowel bij film als in stereo.

Het is dan uiteindelijk de Marantz combi geworden via Marcel van hchifi aan een héél goeie prijs.


Jullie vragen zich waarschijnlijk af, waarom geen foto's van de bankzijde. Wel dat is vrij eenvoudig, er is daar niets speciaals te zien  :D

Nee draai nu met een 3.1 opstelling, ook de rears zijn verkocht en in de nabije toekomst komen er SR 800 V te hangen.
:D die is goed
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Mooie speakers ook trouwens. Je set up ziet er gewoon erg mooi uit. Very nice!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

StefaanD

Quote from: MegaJ on April 27, 2012, 11:48:37
Mooie set  :happy:. Ik heb zelf geen aparte voor- en eindversterker, maar ik begrijp dus dat dit je nogal wat opgeleverd heeft voor wat betreft het geluid! Zal er voorlopig voor mij even niet inzitten (we zijn aan het sparen voor een nieuwe auto, de slechtste investering die je kan doen... ::))

Ik heb trouwens zelf ook pas een paar weekjes een BK xxls400, zonder subdude of iets vergelijkbaars (waarschijnlijk nog een upgrade optie haha), die begint steeds beter te klinken nu hij wat ingespeeld raakt. Daar ga je zeker plezier van hebben!

Bedankt MejaJ, nu de Marantz'en wat meer ingespeeld geraken merk 'k toch wel een verschil. Er zijn natuurlijk nog wel voordelen om een aparte processor en eindversterker te hebben. O.a. processor kan over een paar jaar vervangen worden door een model met 'k weet niet 8K beeld, hyper surround sound en wat niet allemaal en de eindbak blijft gewoon staan.

De experts hier kunnen nog tal van voordelen, en vast ook nadelen, aandragen waarom een aparte processor en eindbak een goeie keuze is.

Ben zelf héél benieuwd wat de BK hier gaat geven.


Veel succes ook met zoektocht naar een nieuwe auto.


Quote from: skyfox on April 27, 2012, 16:18:07
Het zijn prachtige foto's geworden!! En die Marantzen zullen vast heerlijk klinken :D

Wel grappig, foto's van glanszwarte meubelen zie je inderdaad alles weerspiegelen ;)

Bedankt Richard, ja die Marantz doet de Focals toch meer recht aan dan de Onkyo receiver, meer adem, meer punch ook.

Tja pianolak, oogt mooi maar een stofdoek is hier nooit ver weg. Haast niet te doen, kan je eigenlijk iedere dag wel mee aan de slag. In het echt is het natuurlijk niet zo erg als wat op de foto's te merken is. Met mijn Olympus point-and-shoot dingetje zie je dat niet meteen met een SLR als de Nikon D80 ... tja die is iets minder "vergevingsgezind" en neemt elk detail tot zich. Daarom werden foto's waar toch stof op te zien is ook vakkundig geweerd uit de selectie  ;D

Quote from: Zefanja on April 27, 2012, 15:18:18
Had jou topic nog niet gezien.
Volg mode: on

Nu dus wel :D

Heb nog vele topics hier niet deftig bekeken, kan altijd wel zorgen voor wat inspiratie. Veel mooie sets te bewonderen hier op htforum, vooral de dedicated rooms zijn vaak helemaal  :web:


Trouwens gefeliciteerd met je trouwplannen  :pompom:

Quote from: Da-lite on April 27, 2012, 17:29:39
Dat is een prachtige set die je daar hebt staan  8)
Die glazen klap of schuif deurtjes op je meubel vind ik mooi gevonden zo blijft alles stofvrij , heb je dat zelf zo gemaakt ?

Quote from: Maro on April 27, 2012, 17:44:39
Ziet er allemaal zeer gelikt (positief bedoeld) uit hoor. Mooi meubel ook. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Bedankt.

Meubel heb 'k niet zelf gemaakt, die handigheid is me helaas vreemd  ;)

Komt bij Furniture-D vandaan, helemaal op maat gemaakt. Grote openingen in een volledige MDF achterwand zodat kabels gemakkelijk door kunnen, dus geen zo'n hardboard achterwandje.

Niet bepaald goedkoop te noemen maar hier dan 'k echt jaren mee vooruit.

Meubel wordt soms wel eens vervloekt maar dan alleen maar als er iets nieuws moet aangesloten worden :D Moet dan vooruit getrokken worden, staat op vilt trouwens en dat helpt wel, aansluiten en weer achteruit. Op zo'n moment wordt een fijn open rack wel gemist.

Quote from: squeek on April 27, 2012, 18:07:02
Mooie speakers ook trouwens. Je set up ziet er gewoon erg mooi uit. Very nice!

Bedankt squeek, ja die Focals zijn gewoon lookers en mijn vlees is zwak  :D

Maar bovenal klinken ze aangestuurd door de Marantz gewoon geweldig.


StefaanD

Voor degene die het zich mochten afvragen, en ook gewoon omdat ik het wil  ;), hé hij heeft een Pronto hoe zien zijn schermpjes er nu uit ... allee hop nog wat foto's dus, nou ja schermafbeeldingen deze keer.
Niets spectaculairs, zelfs geen 2-weg of ProntoScript programmering. Kom daar gewoon niet toe wegens tijdsgebrek.



Home scherm, knop voor Mac Mini is momenteel niet meer in gebruik. Deze Mac is reeds een tijdje mediacenter af.





TV pagina en een pagina met kanalen. Knoppen op de TV pagina zijn een beetje gelayout zoals deze van de Telenet Digicorder AB







BD pagina's eerst de regio kiezen of gewoon DV. In alle gevallen wordt de Oppo aangezet en de lade geopend voor de transport pagina wordt getoond.

Hier wel één specialeke namelijk de Sub Shift knop, nee die zit niet onder een hard button. Aha  ;)
Hoe dan wel, gewoon via de component properties de code voor subs gekopieerd en aangeven dat de Pronto dit 2 seconden moet uitzenden. Zoals in onderstaande schermafbeelding dus. Met dank aan Claudio voor de tip toen 'k hier indertijd een beetje mee worstelde.





Radio pagina, zelden of nooit gebruikt. Voor dagdagelijks gebruik gaat de Technics SC-CH655 hier aan. Is morgens eigenlijk altijd het eerste werk, power knop aan van dat ding.






Dune, logisch gezien lijken ze wat op de BD transport pagina's







Luistermodes, luistermodes en nog eens luistermodes. Eigenlijk weinig gebruikt, eenmaal het goed staat per bron.



Power aan en uit, vooral nodig voor de Telenet Digicorder want geen discrete codes. Zou op te lossen zijn met de power status bij te houden in ProntoScript, maar zoals gezegd tijdsgebrek.
Philips TV moet nu ook vaak op die manier aangezet worden, want de Focal 800 center is tov de 700 center een dikke 5 centimeter dieper en het oog van de Philips wordt op die manier net onttrokken van de AB.


En nu gaan we maar weer eens gaan genieten van de set. 28 Weeks Later gaat de Oppo in.

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Da-lite

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Zefanja

Draadje doorgelezen.
Erg mooi set. Heb er zelf spijt van dat ik niet voor de pre/pro combi ben gegaan.
Je meubel is ook erg mooi.
Geniet er van!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

StefaanD

Bedankt jongens.

De BK XXLS400 is net opgehaald bij Madhouse, we gaan daar eens mee aan de slag  :pompom:

Was een ferme rit van 3 uur op en + 3 uur terug om deze op te halen. Maar je moet er wat voor over hebben zeggen ze ... toch  ;)

Zefanja

Quote from: StefaanD on April 28, 2012, 18:04:41
Bedankt jongens.

De BK XXLS400 is net opgehaald bij Madhouse, we gaan daar eens mee aan de slag  :pompom:

Was een ferme rit van 3 uur op en + 3 uur terug om deze op te halen. Maar je moet er wat voor over hebben zeggen ze ... toch  ;)

Van die rit ga je zeker geen spijt krijgen.
Is een heerlijke sub
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Quote from: StefaanD on April 28, 2012, 18:04:41
Bedankt jongens.

De BK XXLS400 is net opgehaald bij Madhouse, we gaan daar eens mee aan de slag  :pompom:

Was een ferme rit van 3 uur op en + 3 uur terug om deze op te halen. Maar je moet er wat voor over hebben zeggen ze ... toch  ;)
Dan was een splinternieuwe misschien even duur ;) Tenzij je de brandstof niet hoeft te betalen. En nu heb je sowieso ook nog eens een forum genoot kunnen ontmoeten. Erg mooie upgrade in ieder geval, ben benieuwd naar je bevindingen. 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Sub staat, dus er moeten foto's zijn anders is het niet gebeurd.

Geschoten met mijn Olympus point-and-shoot dingetje welk ergens vuil in de lens heeft. Jammer maar de foto's geven toch een idee.




Focal 700 sub op de Subdude met en zonder zijn kapje. Met de Subdude onder de Focal was in ieder geval al een stuk verbetering te merken  :thumbs-up:







En de BK XXLS400 op de Subdude, nu weet 'k ook waar die XXLS voor staat  ;) Vind het ook mooier dat de stofkap de ganse voorkant bedekt, staat heel netjes zo.

Dacht van die sub te noemen naar een Vlaamse mini-serie van afgelopen jaar met Joke Devynck ( :wub: BTW ) , namelijk "Het goddelijke monster"  :D


Aangezien het meubel weer vooruit moest getrokken worden om de sub kabel aan te sluiten, maar meteen ook de Oppo analoog aangesloten. Gaan we ook eens mee testen wat dat voor resultaat geeft.


Zo en nu weer eens afstellen en luisteren. En eventueel schuiven met de sub.


Quote from: skank1 on April 28, 2012, 18:54:53
wanneer verkoop je hem door?  :D

"In the year 2525"  >:D  :P  ;D

Dennis75

Hele goede aankoop! Ik heb hem zelf ook.
Ga je echt geen spijt van krijgen. Laat het klapperen van de broekspijpen maar beginnen met al dat lage geweld!

Overigens die Focals zien er ook prachtig uit. Volgend jaar zijn mijn speakers aan de beurt.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302