Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Started by StefaanD, April 6, 2012, 12:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

Grrr jullie maken het me ook niet gemakkelijk he, de ene zegt zo en de andere nee zo  ;D

Ah we hebben nog wat tijd voor testen wat nu uiteindelijk het beste klinkt. Als de surrounds er zijn wordt er zowieso een nieuwe meting uitgevoerd.

@Squeek, mogelijke cross-over waardes zijn 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 150, 200, 250 dus 60 zit er tussen, aankopen die hap  :D

StefaanD

Quote from: Maro on April  7, 2012, 18:46:03
Waarom de fronts op small zetten met een sub? Bij mij zette Audyssey (zelfde als in de 7005) alle speakers op 40Hz en dat had Audyssey goed gezien. Suround was nog nooit zo mooi bij mij. Ik zou alle resultaen van ADSY mooi laten staan. Ga je aan 1 parameter draaien dan klopt de hele meting niet meer natuurlijk.

40 Hz is waarschijnlijk te laag als crossover waarde voor de Focals.

Volgens de specs van de Focal site;

826 V = Frequency response (+or-3dB)   45Hz - 28kHz
800 CC = Frequency response (+or-3dB)   57Hz - 28kHz

of zie 'k iets over het hoofd ?

Je kan je eigen setting maken op de Marantz door de meting van Audyssey te gebruiken als basis voor een eigen instelling zonder aan de originele Audyssey instelling te raken. Dat is alvast een voordeel.

squeek

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 22:48:41
Grrr jullie maken het me ook niet gemakkelijk he, de ene zegt zo en de andere nee zo  ;D

Ah we hebben nog wat tijd voor testen wat nu uiteindelijk het beste klinkt. Als de surrounds er zijn wordt er zowieso een nieuwe meting uitgevoerd.

@Squeek, mogelijke cross-over waardes zijn 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 150, 200, 250 dus 60 zit er tussen, aankopen die hap  :D

Haha  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

FeaR1986

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 22:48:41
@Squeek, mogelijke cross-over waardes zijn 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 150, 200, 250 dus 60 zit er tussen, aankopen die hap  :D

50 Hz is zo te zien toch een aparte waarde... ik heb mijn crossover op 60 Hz en die wilde ik een tikkeltje lager toen ik een eindversterker toe had gevoegd. Maar de volgende stap was - net zoals bij jou - meteen naar de 40 Hz. En dat gat was toch net te groot, iets als 50 Hz had wellicht nog gekund.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

denoontje

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 22:48:41
Grrr jullie maken het me ook niet gemakkelijk he, de ene zegt zo en de andere nee zo  ;D

Ah we hebben nog wat tijd voor testen wat nu uiteindelijk het beste klinkt. Als de surrounds er zijn wordt er zowieso een nieuwe meting uitgevoerd.

@Squeek, mogelijke cross-over waardes zijn 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 150, 200, 250 dus 60 zit er tussen, aankopen die hap  :D

meten kan ook ;-)
met rew kijken hoe je grafiek eruit ziet tot 150 hrz.
Of luister naar een sweep en check of die mooi doorloopt daar waar de speakers het van de sub gaan overnemen.

maar correcties tot -9 is niet ok  hoor.

doe een meting, en zorg door aan de gain van de sub (op de sub zelf) deze eerst op -1 tot +1 te krijgen.
Dan de metingen opnieuw doen. te veel correctie in - of + is eigenlijk niet goed.

Lees even het sticky topic van htip door.

Martijnst1990

Mooie set zeg! Vooral die Marantz "toren" ziet er indrukwekkend uit zo  8)

Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel moeite het zou kosten voor een fabrikant om gewoon de crossover in stapjes van 10 te kunnen instellen, vanaf 40 hz o.i.d. Mijn Pioneer kan ook alleen op 50 of 80 terwijl 60 of 70 beter zou zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

StefaanD

@denoontje, bedankt. REW, oei dan heb 'k nog een hele hoop te leren. Zal het sticky ook eens doornemen.

Die -9 waardes leken me inderdaad niet bepaald goed te zijn.

@Martijn90, bedankt nu ja toren is het niet geworden passen op elkaar net in het meubel maar dan vrees 'k vroeg of laat toch problemen met warmte. Naast elkaar kunnen die zwarte beestjes het ook prima met elkaar vinden  :bigsmile:

Jij hebt in ieder geval ook geen klagen met je set, moet ook genieten geblazen zijn daar op de slaapkamer  :pompom: Oh en feli met de nieuwe job trouwens.

Martijnst1990

Quote from: StefaanD on April  8, 2012, 00:44:24


@Martijn90, bedankt nu ja toren is het niet geworden passen op elkaar net in het meubel maar dan vrees 'k vroeg of laat toch problemen met warmte. Naast elkaar kunnen die zwarte beestjes het ook prima met elkaar vinden  :bigsmile:

Jij hebt in ieder geval ook geen klagen met je set, moet ook genieten geblazen zijn daar op de slaapkamer  :pompom: Oh en feli met de nieuwe job trouwens.
Ach, op elkaar of naast elkaar.. als het maar werkt :D Ik heb ook zeker geen klagen inderdaad, bedankt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


vitesse

Hey stef...

Dat komt allemaal precies wel goed daar  :clapping:.
Spring begin volgende maand wel eens binnen voor nen demo.

Aja vervang telenet door die van belgacom.....die nieuw zijn glossy black net zoals uw frontjes.


Grt
Peter
2 emotiva xpa-100  / emotiva UPA-500/ emotiva upa-2 / Klipsch RP8000F / 2 x Klipsch R-110SW / heco inw-602(surround) / Marantz NA 8005 / Marantz UD 7007 / Marantz AV 7005(cinemike) /

StefaanD

Heya Peter, leuk je hier te zien. Ben blij dat de Focal's je bevallen. Contacteer me maar als je nog eens wilt langskomen hoop dat 'k tegen dan mijn nieuwe rears heb.

Belgacom nee dat gaat het echt niet worden, heb hier zelfs geen telefoonlijn  :D

StefaanD

Jullie kunnen het niet zien, maar loop hier met een gelukzalige lach op mijn gezicht rond  :pompom:

De ganse namiddag muziek geluisterd en wow wat klinkt dat goed. De Onkyo met Focal bookshelfs was al niet mis, maar de Marantz en Focal zuilen ... tja dat is toch twee trapjes hoger. Meer open, meer punch ook zonder te veel door te slaan, me dunkt ook meer detail te horen.

O.a. naar het volgende geluisterd;

Faithless, Tarantula lekker om de soundstage eens te beluisteren
Eros Ramazzotti, volledig album L'Essentiel
Seal, Best 1991-2004
Pink Floyd, Shin on you crazy diamond
Nickelback, Never Again
Stukken van Soundtrack Brassed Off
Eagles, Hotel California en New Kid in Town
...

Er is hier maar één passende smiley voor  :wub:

Dennis75

hahaha klinkt bekent!

Veel plezier ermee!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

FeaR1986

#38
Quote from: StefaanD on April  9, 2012, 18:39:17
Jullie kunnen het niet zien, maar loop hier met een gelukzalige lach op mijn gezicht rond  :pompom:

De ganse namiddag muziek geluisterd en wow wat klinkt dat goed. De Onkyo met Focal bookshelfs was al niet mis, maar de Marantz en Focal zuilen ... tja dat is toch twee trapjes hoger. Meer open, meer punch ook zonder te veel door te slaan, me dunkt ook meer detail te horen.

O.a. naar het volgende geluisterd;

Faithless, Tarantula lekker om de soundstage eens te beluisteren
Eros Ramazzotti, volledig album L'Essentiel
Seal, Best 1991-2004
Pink Floyd, Shin on you crazy diamond
Nickelback, Never Again
Stukken van Soundtrack Brassed Off
Eagles, Hotel California en New Kid in Town
...

Er is hier maar één passende smiley voor  :wub:

Muziek die ik ook erg lekker op de Focals vind is bijvoorbeeld Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd (Kill Bill  :wub: ); Diana Krall - S'Wonderful; Dire Straits - Brothers In Arms en verder eigenlijk alles wat richting New Age/Celtic gaat. Vandaag toevallige Gheorge Zamfir op Vinyl gevonden. Dat is ook wel grappig om eens af te spelen. Maar weet nog niet of ik de Vinyl echt in wil, want streamen is toch wel verdomde handig en makkelijk.

Maar mooi om te horen dat de Marantz combi bevalt. Altijd mooi om te zien zo'n processor en eindversterker  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Dennis bedankt.

Fear1986, zag het dat je je wel eens op het vinyl wilde storten, streaming is inderdaad gemakkelijker. Maarre bij vinyl hoort een gans ritueel vooraleer de eerste noten klinken. Moet toch ook leuk zijn  ;)

Dire Strait's Brothers in Arms heb 'k wel op het "On the Night" album van hen. Gheorge Zamfir zegt me ook wel wat, en doet me zelfs terugdenken aan de band-recorder van mijn vader. Vraag me af of hij deze nog zou hebben, dat is ook een brok nostalgie.

De rest zegt me niet zoveel  :blush:, nu de verdeling film/muziek is bij mij 90%/10% maar met wat 'k vandaag gehoord heb zou daar wel eens verandering in kunnen komen. Het is gewoon een genot om op die manier muziek te luisteren.

StefaanD

Brrrr, vandaag de Pronto eens aangepast en Marantz toegevoegd.

Dat liep goed tot 'k alles moet downloaden uit PEP naar de Pronto zelf. Dat lukt gewoon niet, krijg constant een HID foutmelding. HID eens bekeken in Device Manager na diverse soortgelijke draadjes op Remote Central maar 'k kom er niet, wat 'k ook probeer het lukt niet.

Tja dat sta daar mooi met mijn Pronto.

Iemand tips om dit probleem op te lossen ?

StefaanD

#41
Eureka, het is gelukt met de Pronto. Probleem was mijn draadloze Apple toetsenbord en muis. Even exemplaren opgesnord met een 'ouderwetse' draad en we're back in business  :headbanging:

Zolang die Pronto hier geen mechanische mankementen gaat vertonen komt er echt geen andere universele AB in huis.

StefaanD

Vandaag deze onderstaande ontvangen. Nemen we er eens HTip zijn gids er bij en weet 'k weer wat uitrichten dit weekend  :thumbs-up:


Maro

Quote from: StefaanD on April 18, 2012, 21:03:53
Vandaag deze onderstaande ontvangen. Nemen we er eens HTip zijn gids er bij en weet 'k weer wat uitrichten dit weekend  :thumbs-up:



Waar heb je die gekocht/besteld?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

StefaanD

Druk, druk, druk maar hoop deze week in de openingspost wat nieuwe foto's van de setup te kunnen plaatsen.

Nu alleen nog een keuze maken uit de honderden RAW's die mijn broer hier met zijn Nikon D80 afgelopen weekend heeft geschoten. Nadeel van spullen met pianolak was op die foto's ook héél duidelijk  :bigsmile:

StefaanD

Keuze gemaakt uit een lading foto's en toegevoegd aan de openingspost.

1 nadeel met pianoglans lak, echt alles weerspiegelt hierin, wat foto's maken een stukje moeilijker maakt.

En hier nog twee uitsmijters.






Oh ja wie interesse heeft, in principe gaat de HDI Dune Prime 3.0 binnen korte termijn uit de set verdwijnen.

FeaR1986

Quote from: StefaanD on April 26, 2012, 20:42:16
Oh ja wie interesse heeft, in principe gaat de HDI Dune Prime 3.0 binnen korte termijn uit de set verdwijnen.

Samen met de subwoofer? Die noem je namelijk ook in je openingspost om vervangen te worden. Wat gaat er voor subwoofer terug komen?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Subwoofer is eigenlijk reeds besproken. Wordt overgenomen door forumgenoot die ook mijn Focal 700 set heeft overgenomen.

Dune Prime gaat inderdaad binnenkort in de verkoop, de Apple TV vervult de taak nu als mediaspeler. Ben het vele werk met yaDIS een beetje beu om een lekker schilletje te hebben op de Dune. Nu Apple TV wordt ook nog niet automatisch gevoed van nieuw materiaal, maar moet in principe wel lukken om dat verder te automatiseren via o.a. HandBrake en misschien SqueezeTube geen idee of deze laatste op één of andere manier aan te sturen is.

Doet me er aan denken dat mijn Logitech Squeezebox Duet ook nog de verkoop in moet, want ook daar is de Apple TV de vervanger. Ga binnenkort wat draadjes in de verkoopsrubriek aanmaken.

Voor de subwoofer komt er een BK XXLS 400 en Auralex Subdude voor terug. Ja 'k weet het saai hé, haast ieder hier heeft deze  ;D