Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Started by StefaanD, April 6, 2012, 12:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

Reeds een poosje actief hier op het forum en al heelwat bijgeleerd van mensen die er een stuk
meer vanaf weten dan mezelf.

Heb hier wel reeds een paar maanden een eigen Showcase topic, maar het was onderhand
serieus tijd voor een eigen HT draadje hier, dus het is zover.


Verklaring naam

Hoeft niet ver gezocht te worden, aangezien alle apparatuur hier zwart is, behalve de lelijke
stroom vretende Telenet Digicorder, en het meubel waarin alles staat ook nog eens zwart is
kwam 'k uit bij Black ... logisch toch  ;)

Black is natuurlijk kort, dus moest er nog iets bij ... Label dan maar.

In Engels met als verklaring dat 'k zelf werkzaam ben in software support en de voertaal
is daar uiteraard Engels.


Historiek ( grotendeels overgenomen uit mijn dvd.nl draadje )

Eerst begonnen met een supermarkt-model TV. Tja toen net een huis gekocht met meubels e.d.,
dus veel was er niet meer over voor een deftige kijkkast.
Na precies een jaar en een maand gaf deze TV de geest, bleek de voeding te zijn. Werd hersteld
maar ging terug kapot na een paar maanden. Het gezegde goedkoop = duurkoop ging hier dus wel op.

Dan maar een Philips CRT van 71 cm, en een tijdje later kreeg deze gezelschap van een Philips
DVD634. Alsof de duivel ermee gemoeid was gaf deze DVD speler er ook na een jaar de brui aan,
speelt nog altijd alles af behalve DVD's. Dan maar een simpele Denver gekregen in bruikleen
van één van mijn broers.

Wat werd de CRT vervangen door Philips PES0001D LCD samen met Philips HTS8140 Soundbar  :-X
en een Panasonic BD60 als blu-ray speler.

Die Philips Soundbar bleek achteraf ook een miskoop, jullie mogen me nu bestoken met hoongelach.


In mei 2009 mijn eethoek en zithoek maar omgegooid omdat 'k waar de zithoek de ruimte meer een
mooie rechthoek is.

Dat was sowieso al een verbetering.

Volgende stap was eind mei 2010, waarbij de Philips Soundbar vervangen werd door een echte 5.1
set met bijhorende AV-Receiver.
Set bestond tot voor kort dan ook uit een Onkyo TX-SR 608 en Focal Chorus 700 V set maar er is
meer.

Na in de tussentijd tot nu er nog spulletjes bijkwamen zoals Oppo BD speler, Philips Pronto over-
genomen van Jack ( fugazi_2009 ) en een hoop media spelers waar bij uiteindelijk de Dune Prime 3
, overgenomen van skoebidoe, een blijvertje bleek.

Maar het stopt niet hier, does it ever.

Ah het virus sloeg dus weer toe eind maart en begin april van 2012

Eerst de verkoop van de Oppo BDP-80 en vervangen door een jonge tweedehandse Oppo BDP-93, welke
werd overgenomen van thommy.

Kort tijd daarna bij thommy ook zijn frontspeakers en center overgenomen een Focal Chorus 826 V,
respectievelijk een Focal Chorus CC 800 V center.

Niet veel later mijn eigen 'oude' Focal Chorus 700 fronts, center en rears verkocht.

Om de update toer af te ronden werd de Onkyo TX-SR 608 receiver vervangen door de Marantz AV7005
pre-processor en Marantz MM7055 eindversterker welke hier gisteren toegekomen zijn, aangekocht bij
Marcel van Home & Car Hifi

En bijna vergeten er is nu ook een Apple TV 3de generatie aanwezig ... ook weer in het zwart, de
naam Black Label moet gevoed worden
Om het plaatje helemaal af te werken zou dat lelijk Telenet Digicorder eigenlijk ook de deur uit
kunnen want zoveel TV uitzendingen kijk 'k eigenlijk niet ... dan zijn wel helemaal Black.


Huidige configuratie


  • Scherm: Panasonic 65VT60E
  • Pre-Processor: Marantz AV7005 (zwart)
  • Eindversterker: Marantz MM7025 (zwart) voor aansturing front luidsprekers
  • Eindversterker: Marantz MM7055 (zwart) voor aansturing center, surround en surround back luidsprekers
  • Bron: Oppo BDP-93 met V2 Pro Mod ( dus zowel regiovrij voor DVD als Blu-ray )
  • Bron: Apple TV 4K mediaspeler
  • Luidspreker Fronts: Focal Chorus 826 V (ebony)
  • Luidspreker Center: Focal Chorus CC 800 V (ebony)
  • Luidspreker Surround: Focal Chorus 806 V (ebony)
  • Luidspreker Surround Back: Focal Chorus SR 800 V (zwart)
  • Subwoofer: BK Electronics XXLS440-FF
  • Kabeltelevisie: Telenet HD Digicorder (ook uiteindelijk zwart)
  • ]Stekkerblok: Supra MD06-EU MkII met Supra LoRad 2.5 CS-EU
  • Kabels HDMI: König 2x, Bandridge 2 meter, Inakustik 2 x 1 meter
  • Kabels luidsprekers: Twisted Pair Design Ascent met W&M locking bananas voor de center en AudioQuest Type 4 met locking bananas voor de fronts, Bandridge LC1159 2x1,5 mm2 voor center, surround en surround back
  • Kabels interlinks: RU connected (11 stuks)
  • AB: Logitech Harmony Elite
  • NAS: unRAID server in Fractal Node Design 804 kast met i3-9100 CPU op een Gigabyte H370M D3H GSM moederbord, 16 GB geheugen, 512GB SSD cache, 10TB pariteit en 10TB data
  • Radio: Technics SC-CH655 (een oudje maar doet zijn werk nog altijd uitstekend)


Vorige apparaten


  • TV: Philips PES0001D
  • Regio B BD speler: Panasonic DMP-BD60 (DVD regiovrij) ( verkocht aan een werk-collega voor een zacht prijsje )
  • Regiovrije BD speler: Hiteker HTB-1026 ( verkocht op 12/08/2010 )
  • AB: Logitech Harmony 785 ( ergens opgeborgen in één of andere kast lade )
  • AB: Philips Pronto TSU-9600 ( nog steeds in bezit, maar ongebruikt )
  • Regiovrije BD speler: Oppo BDP-80 ( verkocht op 25/03/2012 )
  • Receiver: Onkyo TX-SR608 (zwart) ( verkocht op 05/04/2012 )
  • Audiospeler: Logitech Duet ( verkocht op 01/10/2013 )
  • Bron: Mede8er MED500X
  • Bron: HDI Dune Prime 3.0 mediaspeler
  • Bron: Apple TV 3 mediaspeler
  • Subwoofer: Focal Chorus SW 700 V (zwart)
  • NAS: Synology DS1010+ met DX510 uitbreidingsunit en Synology DS2413+


Nog te doen

• de ruimte meer "aankleden", plakaatje hier, schapje daar en een plantje dat soort van zaken.
Grotendeels gebeurd
✔ wegwerken van kabels, vooral speakerkabels. De surrounds zijn opgehangen aan een scheidingswand
met gyproc-platen. Weet niet hoe die precies opgebouwd zijn want niet zelf geplaatst. Zou wel graag
de kabels in de scheidingswand wegwerken maar ben er nog niet helemaal uit hoe precies ... tips zijn
dus welkom.
een nieuw TV-meubel. Het huidige voldoet eigenlijk niet meer naar mijn gevoel, maar kan die wel
perfect gebruiken als salontafel.

Werd vervangen door een op maat gemaakt meubel van Furniture-D
testen opstelling sub, zal ook nodig zijn als 'k bijvoorbeeld ga voor een TV-meubel van +/- 2 meter,
dan is er geen plaats meer hiervoor waar hij nu staat.

Is gebeurd, maar zal vroeg of laat toch vervangen worden en dan is het tijd voor een andere sub.
een gemakkelijk regio-vrij te maken blu-ray speler op de kop tikken zoals de Hiteker HTB-1026.
Het is uiteindelijk via een Oppo BDP-80 een Oppo BDP-93 geworden
• een ander papiertje aan de muur. Wat precies, naar kleur en materiaal toe is nog onduidelijk. Zal
ook pas gebeuren als er vooraan (boven en beneden) nieuwe ramen en een deur worden geplaatst.
Ramen en deur werden ondertussen vervangen, papiertje kleeft nog vrolijk aan de muur
Logitech Harmony herprogrammeren. Met die AB van Onkyo kom 'k ook al een heel eind, alleen wordt
de Telenet Digicorder niet herkend. Dat is bij de TX-SR807 blijkbaar wel het geval.

Logitech Harmony werd vervangen door een Philips Pronto.
speakerkabels, iets anders dan de dropveters niet er nu liggen, in ieder geval voor de front en
center speaker. Maar eerst maar eens de Marantz een tijdje laten spelen op wat er nu aanhangt we
zien later wel wat het wordt.
Twisted Pair Design Ascent met W&M locking bananas voor de fronts voorzien op 26/05/2012
pre-pro en eindversterker ter vervanging van de Onkyo TX-SR 608.
Het is dus de Marantz AV7005 / MM7055 combi geworden.
interlink kabels voor analoog aansluiten van Oppo aan de nieuw aan te schaffen pre-pro. Geen duur
spul, denk bijvoorbeeld aan de interlinks welke RU Connected verkoopt.

Zijn uiteindelijk ook interlinks geworden van RU connected, wat zijn dit netjes afgewerkte kabels
XLR balanced of RCA unbalanced voor verbinden van pre-pro aan eindversterker.
Het zijn eveneens RU connected interlinks geworden aangezien de AV7005 intern toch niet balanced
opgebouwd is.

Benieuwd naar meer foto's dan kan je wel één en ander terugvinden in mijn HT draadje op dvd.nl


Genoeg geleuterd, nu foto's  ;D





Meubel dicht en open





Wat andere zichten, met op de eerste in de achtergrond de Focal sub SW 700 V welke binnenkort vervangen wordt.



Apparaten
Linksboven, de box van de Philips PES001D
Linksonder, Marantz MM7055 versterker
Middenboven, net zichtbaar de Apple TV 3de generatie en achteraan de niet zichtbare Belkin 8-poorts Gigabit switch
Middenonder, Marantz AV7005 processor
Rechtsboven, niet zichtbaar, en met reden de Telenet HD Digicorder
Rechtsmidden, HDI Dune Prime 3.0
Rechtsonder, Oppo BDP-93EU



Het hart van het systeem de Marantz AV7005/MM7055



De HDI Dune Prime 3.0 en Oppo BDP-93EU



Centerspeaker, Focal Chorus CC 800 V



Frontspeaker, Focal Chorus 826 V met op de achtergrond rechts een Mac Mini en Airport Extreme
en op het bovenste plankje nog een Belkin Gigabit switch maar dan een 5-poorts model.


StefaanD

#1
Gereserveerd voor historiek e.d.

21/04/2010 Aankoop 5.1 set en bijhorende AV-Receiver
13/07/2010 Hiteker HTB-1026 regiovrije BD speler
12/08/2010 verkoop Hiteker speler, tijd voor iets anders
21/08/2010 nieuw stekkerblok en netsnoer
11/09/2010 TV meubel besteld
17/09/2010 Oppo BDP-80 binnen
20/09/2010 Philips Pronto TSU-9600
21/10/2010 HDI Dune Prime 3.0
15/11/2010 audiomeubel werd geleverd
10/03/2012 Oppo BDP-93 opgehaald
24/03/2012 Focal 826 V en 800 CC opgehaald
02/04/2012 Focal 706 V, 700 CC en DR 700 V verkocht
05/04/2012 Onkyo TX-SR 608 verkocht en Marantz AV7005 pre-processor en MM7055 eindbak zijn
ook net vandaag aangekomen.
28/04/2012 BK XXLS400-FF opgehaald bij Madhouse, vanaf pagina 3
07/10/2013 Nieuwe televisie en upgrade van 5.1 set naar 7.1 set

Foto's van de nieuwe Marantz AV7005/MM7055 en Focal speakers













Maro

Prachtig voor mekaar hoor...geniet ervan.. :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pinohelmond

Hey Stefaan! De nieuwe Marantz spullen al aan gehad? Wat is je eerste indruk? Mooie set heb je. Wel nog even je sig veranderen   :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rexp

Woei, nog een Marantz / Focal liefhebber. Maar jij hebt alles een slagje groter. Mooi man  :clapping:
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

StefaanD

@Maro, bedankt genieten lukte al goed met de vorige setup maar met de nieuwe Focals fronts in het nog een stuk beter.  De Marantz zal daar ongetwijfeld nog een schepje bovenop doen.

@Pino, Marantzen zijn gisteren geleverd door Marcel van hchifi.nl ( met dank aan HTip voor de tip ) snel en vakkundig. Moet wel nog aangesloten worden. Mijn Onkyo werd pas gisterenavond laat opgehaald.

StefaanD

Quote from: rexp on April  6, 2012, 12:45:59
Woei, nog een Marantz / Focal liefhebber. Maar jij hebt alles een slagje groter. Mooi man  :clapping:

Thx, ja zo lopen er hier nog een paar rond  ;)

Vind jou ruimte trouwens nog altijd uit de kunst, knap aangekleed. Daar is hier bij mij nog wat werk aan te verrichten.

StefaanD

Quote from: Pinohelmond on April  6, 2012, 12:19:47
Wel nog even je sig veranderen   :D

Bedankt om me hierop te wijzen, ah zoveel forums en zo weinig tijd  :bigsmile: Bij deze ook maar even aangepast.

Trouwens de sub in jou signature staat hier ook op het verlanglijstje. Die Focal Chorus 700 is geen slechte sub maar denk dat de BK daar toch gehakt van maakt.

Wel nog nooit een BK in actie gehoord. Als er iemand is in West- of Oost-Vlaanderen is die er eentje heeft en waar 'k eens mag gaan luisteren dan hoor 'k dat graag.

Da-lite

T'is leuk om je historie zo te lezen .
Proficiat met je Marantz combinatie , dat is een heel mooie set die je daar hebt .  :worship:

Dat wordt dit weekend weer veel testen en instellen ...zalig  ;D
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

rallufff

Leuk verhaal en prachtige Focalsnatuurlijk  :inlove:.

Die marantz zien er ook top uit! Zal wel lekker klinken deze set  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

xynyx

Gefeliciteerd met je Marantz set. Mooie upgrade.
Zie dat je een dichte stereokast onder je tv hebt. Ook een TSU9600. Wordt het dan toch ook maar een RFX en dan RS-232 bediening 2-way van de Marantz....... ;)

StefaanD

@rallufff, @xynyx

bedankt. brrr laat thuis deze avond, dus we gaan nu eens beginnen met alles terug aan te sluiten, wordt even radiostilte  ;)

Heb hier wel ergens een RFX rondslingeren, maar geen idee welke type dat precies is en of deze überhaupt een RS-232 poort bezit. Zal toch voor wat later zijn, eerst maar eens wennen aan de nieuwe set.

Moet ook iets doen aan de kabelbrij achter het meubel, daar is geen doorkomen meer aan. Moet toch echt beter kunnen.

StefaanD

En Marantzen zijn helemaal aangesloten, kreeg meteen ook een firmware update voor mijn kiezen die hebben we dus naar binnen gekauwd.


Daarna met de Audyssey microfoon de boel ingemeten. Fronts ziet deze als Large daar moet 'k nog wat meespelen. Afstanden klopten wel exact, dat liep toch beter dan de oudere Audyssey versie in mijn Onkyo 608.

Nog niet zo héél veel geluisterd of te zeggen getest met filmfragementen of muziek die 'k ken. Dat zal iets zijn voor morgen.

Aansluiten viel reuze mee, interlinks tussen processor en eindbak + remote kabeltje zodat de processor ook de eindbak automatisch aan en uit zet, en dan de rest vooral via HDMI aangesloten. Apple TV en Squeezebox zijn de enige toestellen welke nog niet aangesloten zijn.
Ging ook mijn Oppo analoog aansluiten maar heb daar één kabel voor te kort, was namelijk die voor de sub vergeten mee te tellen, heb er dus 11 nodig in totaal ipv 10    :blush:

Eigenlijk bestel 'k best nog 2 extra interlinks bij voor de Squeezebox ? Hetgene er nu tussen hangt is de gewone Logitech analoge kabel en dat is een dun ding. Geluid uit die Squeezebox was op de Onkyo al niet bijzonder te noemen zeker in vergelijk met de Apple TV via HDMI. Bij de Squeeze kwam de muziek niet los van de speaker :crazy:
Morgen als er nog wat tijd over is met exact kabel toch nog eens de Squeeze op de Marantz een testbeurt geven.


Noem me gek of zo, maar heb zelfs de indruk dat het beeld van gewone TV uitzendingen er nu wat beter uitzien zeker op 1 HD en VTM HD ( alleen voor de sportuitzendingen, de rest kan me daar gestolen worden ).
Is nochtans dezelfde Inakustik HDMI kabel van processor naar TV als voordien en dezelfde tussen de Telenet kabelbox en processor.
Kan ook een luchtspiegeling zijn natuurlijk  ;D


Het zwarte beest is nu zijn AirPlay upgrade aan het installeren, dat gaan we nog eens snel proberen en dan wordt het tijd voor wat zzzzzz

FeaR1986

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 00:26:04
Eigenlijk bestel 'k best nog 2 extra interlinks bij voor de Squeezebox ?

Waarom geen digitale interlink zodat je de DAC van de Sqeeuzebox niet hoeft te gebruiken? Die is namelijk niet zo heel denderend. Kwaliteit van de Squeezebox vind ik namelijk niet zo heel erg slecht als deze digitaal aan wordt gesloten. Ik hoorde geen verschil tussen een CD afgespeeld op mijn Denon DVD-2500BT en dezelfde CD (geript naar FLAC) via de Squeezebox.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Focal trekt Focal aan, dus had je hier vroeg of laat wel verwacht  ;)

Nu ga het eens proberen op de manier die je voorstelt, eens kijken wat dit teweeg brengt.

Dennis75

Schitterende set!!!

Veel plezier er mee.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

StefaanD

Even wat meningen vergaren wat Audyssey hier aan metingen heeft uitgevoerd om dit te optimaliseren. Ook even vermelden dat 'k momenteel 3.1 draai, nieuwe surrounds moeten er nog komen.

Voor de meting staat bij de sub het volume halfweg en crossover eveneens halfweg ( 100 Hz ). Alle 8 punten die Audyssey MultiEQ XT aankan gemeten.

Speaker Config Check

Front: Large ( lijkt me beter dat dit op small staat ? )
Center: Small
Subwoofer: Yes

Channel Level Check

Front L: - 9.0 dB
Front R: - 9.0 dB
Center: - 9.0 dB
Subwoofer: - 12.0 dB

Hier snap 'k eerlijk gezegd weinig van. Behalve dan dat -12 dB voor de sub niet goed lijkt ?

Crossover Check

Front: Fullband ( omdat ze op Large staan, beter op Small en een cross-over van 80 Hz instellen ? )
Center: 40 Hz ( eveneens verhogen naar 80 Hz )

StefaanD

Quote from: Dennis75 on April  7, 2012, 11:33:52
Schitterende set!!!

Veel plezier er mee.

Bedankt Dennis, wel nog één en ander bijregelen. En nu ga 'k eens op de bank zitten en één en ander beluisteren. Te beginnen met de HSDD van frankp  ;D

FeaR1986

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 10:44:06
Focal trekt Focal aan, dus had je hier vroeg of laat wel verwacht  ;)

Is dat goed of slecht  :P

Overigens weet ik niet wat een Squeezebox doet met een goede DAC er los achter en dan analoog naar de processor. In beide gevallen heb ik de DAC in mijn Denon receiver gebruikt en die kan dus de beperkende factor zijn geweest.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Goed natuurlijk, kan altijd appreciëren wat andere Focal eigenaars denken van hun speakers, en wat ze gebruiken om die aan te sturen. Kan er alleen maar uit leren.

Nu wat de Squeezebox betreft, waarschijnlijk komt deze binnenkort toch te koop. Verschillende redenen hiervoor, verhouding film /muziek is hier 90%/10% dus zoveel werd deze niet gebruikt. Tweede reden, kan ook muziek afspelen via de Apple TV, AirPlay op de Marantz of rechtstreeks op de Marantz, opties zat dus  ;)
Dan kan die Squeezebox beter naar iemand die er meer gebruik van zal maken dan mezelf.


Nog dit, aangezien mijn scherm nu in niet valt met de rest van de set, en er al diverse malen werd nagedacht over een nieuw scherm heb 'k eens wat geprobeerd.

Had hier nog een grote kartonnen doos liggen, dacht wat moet 'k daar nu weer mee. OK laten we gewoon iets op maat snijden en eens installeren in de HT ruimte.

Nu wil het toeval (niet) dat het karton wat je ziet de exacte afmetingen heeft van de nieuwe Panasonic 65VT50  :D
Die Pana is langs beide zijden 26 cm langer en in de hoogte maar liefst 32,5 cm dan mijn huidige Philips.

Heb een minuutje of vijf naar dat karton zitten staren en 'k zag dat het goed was ;)


squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

FeaR1986

#21
Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 11:34:22
Front: Large ( lijkt me beter dat dit op small staat ? )
Center: Small
Subwoofer: Yes

In een set met een subwoofer wordt veelal de rest van de speakers op small gezet. Als de subwoofer niet wordt gedetecteerd kan dat verklaren waarom jouw speakers op Large worden gezet. Echter is met de -12.0 voor de subwoofer dat niet het geval. Op zich is Large niet verkeerd, daar speel ik thuis ook mee. Vooral met een beetje versterker achter de speakers kan dat verschil maken.

Quote
Hier snap 'k eerlijk gezegd weinig van. Behalve dan dat -12 dB voor de sub niet goed lijkt ?

-12 is het absolute punt van wat Audyssey kan geven, oftewel je subwoofer stond te hard afgesteld of het is de bekende Audyssey-bug. Al dacht ik dat die van enkele generaties terug was. Zijn overigens wel wat tips om de -12 te voorkomen. Dingen als de subwoofer minimaal aanzetten tot deze naar het midden van de ruimte verplaatsen zodat er geen reflecties zijn waardoor de subwoofer harder wordt gedetecteerd dan het eigenlijk is.

QuoteFront: Fullband ( omdat ze op Large staan, beter op Small en een cross-over van 80 Hz instellen ? )
Center: 40 Hz ( eveneens verhogen naar 80 Hz )

Center moet hoger, dat kan de CC800V geloof ik niet eens weergeven. Crossover kan naar 80 Hz voor de fronts inderdaad als je de THX-standaard aan wilt houden. Hier heb ik zelf mijn 826W op 80 Hz voor film en in Pure Direct op 60 Hz. Met muziek is de crossover wat lager toch net wat lekkerder. Maar is persoonlijk en hangt van de soort muziek af.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Quote from: squeek on April  7, 2012, 15:45:21
Lol  :D

Creatief met karton zeg maar  ;D

@FeaR1986 bedankt voort de uitleg. Subwoofer volume stond halfweg. Vermoed dat de plaatsing van de sub er veel mee te maken heeft. Op pakweg 40 cm. er vanaf staat een lederen bank en dat me niet ideaal voor inmeten.

Fronts al veranderd naar Small en crossover naar 80 Hz voor fronts en center. 40 Hz tja de center kan dit inderdaad volgens de Focal specificaties niet aan.

Channel levels ook wat aangepast en het klinkt nu toch een stuk beter  :pompom:

squeek

Stefaan, per hoeveel hz kan je je x-over instellennop de marantz? Mijn pioneer springt van 80hz naar 50hz terwijl ik ideaal ergens op 60hz zou moeten zitten.


Mijn advies is trouwens om na een tijdje toch eens op large te spelen met de fronts want ik heb zelf een veel beter resultaat eruit gekregen vindt ik. Zeker het proberen waard!

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Maro

Waarom de fronts op small zetten met een sub? Bij mij zette Audyssey (zelfde als in de 7005) alle speakers op 40Hz en dat had Audyssey goed gezien. Suround was nog nooit zo mooi bij mij. Ik zou alle resultaen van ADSY mooi laten staan. Ga je aan 1 parameter draaien dan klopt de hele meting niet meer natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -