Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Started by StefaanD, April 6, 2012, 12:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: LuPo on November  2, 2013, 08:28:39
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je niet mag melden als het mis gaat. Als hij geen bericht heeft gehad dat het verstuurd is mag hij dat toch melden? De post van StefaanD was totaal niet onredelijk.

Soms krijg ik een beetje het idee dat we hier met een groep ja-knikkers zitten. Je mag niets negatiefs zeggen. Erg vreemd. Kritisch zijn zorgt voor verbetering, daarom is NL zo welvarend.

Zelfde geldt voor de markt. Je mag niet zeggen dat iets goedkoper nieuw te krijgen is. Daardoor gaan soms spullen hier erg duur weg. Ik snap dat niet. De verkopers worden hier te erg beschermd.
Als wij tweeën een dealtje hebben en daarin gaat iets mis, zou ik het heel beroerd vinden om dat hier te moeten lezen zonder dat ik daarvan zelf bericht hebt ontvangen. En dat zie ik helaas vaak gebeuren op het www. Zoiets dan maar ergens op het www dumpen, zonder dat die ander zich kan verweren heeft m.i. niets met "kritisch zijn" van doen, dat beschouw ik zelfs veel meer als zijnde lafhartig ... Maar ik zal het draadje hier verder niet mee vervuilen.


Door naar de bijna 7.1 set-up!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

"Probleem" met Marcel is uitgepraat dus laten we dit aub even achter ons laten, dat hebben Marcel en ik reeds gedaan, nu jullie nog  :thumbs-up:

Alles is terug aangesloten gisterenavond laat. Man, man denk dat ik iedere spier in mijn lijf gebruikt heb :)  Alles in zo'n meubel pfffttt niet simpel. Bare wire aansluiten op de Marantz is dan niet altijd een pretje, zeker niet als de individuele draadjes in de kabel die ik heb gekocht zo dun zijn, bijna niet netjes samen te vervlechten met de vingers. Bananen zijn zoveel simpeler maar denk dat ik het toch niet ga doen, opstelling moet zo maar eens jaren blijven staan.

Was laat en was moe, dus nog niet zoveel kunnen luisteren maar wat ik gehoord heb was toch serieus de moeite. 7.1 voegt toch echt nog iets extra's toe  :pompom:

Ook nog geen stereo geluisterd omdat de fronts nu aan de MM7025 hangen en dus zelfs nog meer voeding zouden moeten kunnen krijgen, alsof ze dat nodig hebben  ;D  :coffee:


Helaas nog geen foto's want de camera is nog altijd niet boven water. Post NL contacteren, want pakket is via hen gegaan, is rampzalig vanuit België want dan werken 0900 nummers namelijk niet. via 0900alternatieven.nl wel een ander nummer gekregen van een vriendelijke postnl medewerker, maar daar wordt op zaterdag niet opgenomen. Zou zelfde nummer moeten zijn als 0900-0570 maar kan dit van hieruit niet controleren. Op postnl website staat wel dat op dit nummer normaal opgenomen wordt vandaag tussen 9:00 en 16:00, dus wie het ziet zitten om eens in mijn plaats te bellen, stuur me maar een PMmetje.

Ook geen papiertje in de bus waar het pakket dan wel afgeleverd is. Gebuur links naast mijn werk, zijn particulieren maar die zij erop uit voor het weekend en gebuur rechts is een bedrijf waar tijdens het weekend ook niemand is. Pakket werd om 21:15, ja zo laat volgens de tracking, afgeleverd dus zou normaal bij gebuur links moeten liggen, maar heb er nu dus het raden naar.

Hier baal ik enorm van, verdomme zeg :mellow: :(  :nopompom:

Jullie zullen dus nog even geduld hebben voor de foto's, hopelijk komt dit gewoon goed. Nog 2 dagen doorbijten, voor ik meer nieuws kan verkrijgen, lastig.

HTip

#202
Vervelend voor je! En ja, die 0900/0800/088 nummers zijn niet handig als je in het buitenland woont. Ik heb een postbus in Nederland en daar is natuurlijk altijd iemand ;), maar ja, ik woon wel dichtbij de grens...

Mooi dat alles in aangesloten. Ik vind 5 speakers al een heel werk om goed aan te sluiten en de kabels weg te werken, dus 2 extra is geen pretje. Gelukkig hoef je dit maar 1 keer te doen ;) Ik weet niet of Marcel iets over inspelen heeft gezegd, maar het kan even duren voordat deze helemaal op klank is. Dus niet te snel oordelen over je geluid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Bedankt Philip. Inspelen zal wel moeten, dat merkte ik met de 5-kanaals eindbak ook wel dat deze na verloop van tijd "losser" begon te klinken. Moeilijk om zoiets te omschrijven, maar het wordt alleen maar beter dus.

HTip

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn PM-11. Losser is inderdaad een mooie omschrijving.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Gisteren dus toch nog veel werk verzet! Zal geduld hebben met de plaatjes, maar ben onderwijl wel erg benieuwd.

Zijn er nog meer plannen voor de toekomst? Bijv. 7.2 (2x XXLS400) of zelfs 9.2/11.2?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

Nee Sander, helemaal klaar nu voor een hele tijd hoop ik althans, en dat is ook wat de portemonnee smeekt  :D

Getalletje voor de punt zie ik niet meer veranderen, getalletje erna wie weet, daar is zeker nog ruimte voor  :smile:

Xander32

Quote from: StefaanD on November  2, 2013, 13:44:18
Nee Sander, helemaal klaar nu voor een hele tijd hoop ik althans, en dat is ook wat de portemonnee smeekt  :D

Getalletje voor de punt zie ik niet meer veranderen, getalletje erna wie weet, daar is zeker nog ruimte voor  :smile:
Gelijk heb je betreft upgrades; je hebt er al een competente set staan. Een tweede sub, of eentje uit een hogere klasse kan nog het nodige brengen, al is dat pure luxe 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

Luxe inderdaad. De BK sub in geen super geweldenaar, maar dat wil ik niet. Een sub moet aanvullen niet overheersen, dus geen boenk boenk in een film als het niet nodig.

Ah wie weet wat de tijd brengt.


Maar ondertussen toch wat baggerkwaliteit foto's getrokken met de iPhone 4 hier. Dit in afwachting van meer en vooral betere foto's.

Panasonic 65VT60 plasma scherm. En ja scherm moet nog eens van de muur, was in al mijn enthousiasme de kabelhouders vergeten te monteren achteraan. Kabels moeten dus nog netjes afgewerkt worden. Beeld is Samsara, maar dan via de BD drive van de Dune want mijn Oppo lust het schijfje niet.




De Marantz drievuldigheid


Rha007

Zonde dat je niet even de rust hebt gehad om de kabels netjes weg te werken.
Maar al dat Marantz geweld staat wel stoer  :clapping:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Xander32

Marantz - Focal is een heerlijke en fraaie combi :thumbs-up:.



... ff weer wat zeuren; had je voor de fotoshoot niet ff met de stofdoek door de kast kunnen gaan 


;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

Bedankt heren.

Rha kabels tja, gewoon glad vergeten  :blush: Valt ook niet mee om die even achteraf als deze aan de muur hangt even snel in te proppen. HDMI valt mee, maar antenne kabel was een beproeving op zich  ;) Netwerk kabel moet er ook nog in, maar Smart TV is niet iets wat ik veel zal gebruiken.

Joske007

Zie hier al dat mooi's te pronken, je kan weer voor jaartjes zoet zijn, met zo'n mooie set  :music:
Heb je de speakers in 7.1 al mooi kunnen opstellen?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Maro

Quote from: StefaanD on November  2, 2013, 14:44:42
Luxe inderdaad. De BK sub in geen super geweldenaar, maar dat wil ik niet. Een sub moet aanvullen niet overheersen, dus geen boenk boenk in een film als het niet nodig.

Dan weet je idd niet wat een echt goede sub kan brengen. Boenk boenk is nou net niet wat een goede sub doet. Die BK is een leuke instapper maar bij zo'n mooie set hoort gewoon een mooie sub.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on November  2, 2013, 15:15:51
Dan weet je idd niet wat een echt goede sub kan brengen. Boenk boenk is nou net niet wat een goede sub doet. Die BK is een leuke instapper maar bij zo'n mooie set hoort gewoon een mooie sub.
... ik wou jouw upgrade en ervaring als voorbeeld geven maar je was er al zelf ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on November  2, 2013, 15:18:17
... ik wou jouw upgrade en ervaring als voorbeeld geven maar je was er al zelf ;D.

Ja, ik neem de honneurs van Marco waar... :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

StefaanD

Quote from: Maro on November  2, 2013, 15:15:51
Dan weet je idd niet wat een echt goede sub kan brengen. Boenk boenk is nou net niet wat een goede sub doet. Die BK is een leuke instapper maar bij zo'n mooie set hoort gewoon een mooie sub.

Je begrijpt me blijkbaar niet helemaal, of ik jou niet kan ook ? Of misschien wil je je JL wel voor een prijsje aan mijn verkopen  :D
JL Audio hou ik sowieso zeker in de gaten, ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen van hun "kleintje" de E-Sub.

Een sub mag wat mij betreft niet overheersen, en dat doet de BK hier niet, maar is wel degelijk aanwezig als het nodig is, moest dat niet zo zijn kan hij even goed dienen als bijzet tafel  ;D Een sub die teveel aanwezig is, daar kan ik niet tegen (mijn maag al helemaal niet) je wordt op die manier ook gewoon weer uit een film geslingerd. Sowieso is plaatsing van een sub altijd een teer punt en daarmee wil ik ook nog wel eens aan de slag.


Volgende aankoop zal wel een Umik microfoon worden, want wil wel eens testen waar de tere frequenties hier eigenlijk zitten. Denk dat dit best wel eens onthutsend kan worden, hoewel het hier gewoon héél goed klinkt nu. De surround bubble is echt nog nooit zo goed geweest   :pompom: :pompom:

StefaanD

Quote from: Joske007 on November  2, 2013, 15:09:18
Zie hier al dat mooi's te pronken, je kan weer voor jaartjes zoet zijn, met zo'n mooie set  :music:
Heb je de speakers in 7.1 al mooi kunnen opstellen?

Rik, staan nu echt op 90° opgesteld. Foto moet ik daar ook nog even van maken.

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Rha007

Ben benieuwd hoe je het vind klinken.
Niet te lang wachten om je ervaring te delen  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Atmoz


Ziet er heel goed uit hoor 8) 8)

Veel plezier met je aankopen!! :worship:

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW