Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Started by StefaanD, April 6, 2012, 12:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Je hebt ze gevonden! Proficiat :pompom: Kan je eindelijk weer van surround gaan genieten.

Ik heb mijn nieuwe batterij voor de Pronto bij batteryupgrade.com besteld. Ik weet niet welke je nodig hebt, maar ze hebben veel modellen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Philip, ja geen idee waarom 'k zo lang gewacht heb. In oudere films mis je natuurlijk nietsl, en die kijk ik best vaak, maar in recent werk met een goeie surround track mis 'k toch veel.

Kreeg de tip ivm batteryupgrade.com reeds via een ander forum dus het moet er wel in orde zijn daar. Bedankt ga er in ieder geval een kijkje nemen, is een Pronto 9600 wat 'k heb.


Trouwens leuk verslag van de CA platen in je draadje.

HTip

Bedankt Stef! Mag je ook in mijn draadje plaatsen, hoor ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Ah ben meer een lezer dan een poster  :D

Ondertussen ook de Service Manual van de Pronto 9600 gevonden, zal nodig zijn om die zonder breuk te kunnen openen zonder lipjes af te breken  :crazy:

Martijnst1990

Mooie upgrade :) Met zo'n set wil je natuurlijk geen surround missen! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

StefaanD

Martijn, best late reactie. Tja kijk ook best véél oudere films die alleen een stereo of mono track hebben en dan doen die rears natuurlijk niets  ;D

Maar voor véél actie films is echte goeie surround inderdaad een ware belevenis.

Nu normaal zouden de rears hier vorige week vrijdag moeten zijn aangekomen, maar is niet gebeurd. Morgen maar eens een belletje doen met de leverancier.

Heb trouwens nog wat plannen o.a. audio streaming, maar eerst maar eens opzoekwerk doe, vooraleer ik hier vragen stel.
Vanavond hier gewoon even de werkloze Logitech Duet aansluiten op de ouwe Technics SC-CH655 en eens kijken wat dat geeft. Natuurlijk absoluut ver verwijderd van het audio-nirvana daar ben ik me terdege van bewust  ;)

StefaanD

In afwachting dat paard en kar aankomen met de Focal surrounds, ook het geluid in mijn bureau ruimte even onder handen nemen. Daarvoor werden volgende spulletjes besteld bij wifimedia.

• AudioEngine A5+ Black
• AudioEngine D1 Premium DAC
• AudioQuest Forest USB A-B 0,75 m.
• AudioQuest Evergreen RCS 1,00 m.





StefaanD

De Focal SR 800 V zijn eindelijk toegekomen bij de leverancier  :pompom:  Vanavond maar eens oppikken en in het weekend plaatsen.

Foto's volgen dan wel. Zullen wel weer vlekjes op de foto's zitten, mijn point-and-shoot gevalletje blijkt iets op de lens te hebben wat 'k maar niet af/uitkrijg  :crazy:

Iemand tips voor een goedkope maar toch goede fotocamera ? Gewoon een point-and-shoot model is ruim voldoende voor me, zoveel foto's neem ik nu ook weer niet.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Eindelijk, je lange wachten wordt beloond! Dit weekend dus de eerste surroundbeleving sinds...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Quote from: Madhouse on April  5, 2013, 12:03:51
Hoe bevalt de 'AudioEngine D1 Premium DAC' ?

Brrr goeie vraag Roy. Eigenlijk nog niet veel getest en vergeleken met of zonder DAC. Heb wel de indruk dat de D1 het laag een stuk aanzet. Vetter maakt zeg maar, misschien iets te veel naar mijn eigen smaak. Dat kan ook aan de A5+ liggen natuurlijk.

Misschien binnenkort wat meer testen doen met en zonder DAC om een duidelijker beeld te vormen.

Wou eigenlijk gaan voor de Meridian Explorer maar deze was helaas niet leverbaar.

Quote from: HTip on April  5, 2013, 12:55:17
Eindelijk, je lange wachten wordt beloond! Dit weekend dus de eerste surroundbeleving sinds...

...juni 2012 als 'k me niet vergis  ;D

Dus kwam niet op een weekje of 2 langer dan verwacht. Ja ja ben geduldiger dan jij Philip  >:D :D
Ben wel héél blij dat ze er eindelijk zijn, begon reeds een beetje te vrezen dat ze niet meer leverbaar waren.

HTip

Je vergist je, het was 24 november 2012 :D

Ik sta ook niet bekend om mijn geduld ;) Wel om mijn weloverwogen keuzes en aankopen :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Hoe kom je bij die datum, nee nee het is echt wel vroeger. Nog even gekeken op dvd.nl waar mijn HT draadje een stuk vroeger begon dan hier en er ook een historiekje aanwezig is.

02/04/2012 Focal 706 V, 700 CC en SR 700 V verkocht

Dus niet juni maar zelfs april 2012. Dus een jaar zonder surround ... echt schandalig  :devil:  ;D

Martijnst1990

Eindelijk onderweg :D Ben benieuwd naar je foto's en natuurlijk ervaringen na zo'n tijd zonder surround gezeten te hebben :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: StefaanD on April  5, 2013, 16:35:21
Hoe kom je bij die datum, nee nee het is echt wel vroeger. Nog even gekeken op dvd.nl waar mijn HT draadje een stuk vroeger begon dan hier en er ook een historiekje aanwezig is.

02/04/2012 Focal 706 V, 700 CC en SR 700 V verkocht

Dus niet juni maar zelfs april 2012. Dus een jaar zonder surround ... echt schandalig  :devil:  ;D
Toen was je hier :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

StefaanD

Dat was het zeker Richard  :clapping:

Nu de rears hangen, eigenlijk héél simpel het bevestigingsmateriaal voor de SR 800's is exact hetzelfde als de de SR 700's

Daarna maar meteen de HSDD in de Oppo en paar een surround scenes afgespeeld ... en 'k hoorde dat het goed was  ;D






Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

LuPo

Ziet er inderdaad goed uit. Ze hangen wel wat hoog naar mijn idee. Of maakt dat voor dipolen niet uit?

Kingpin

Quote from: LuPo on April  8, 2013, 08:58:27
Ziet er inderdaad goed uit. Ze hangen wel wat hoog naar mijn idee. Of maakt dat voor dipolen niet uit?
idd, moest dit niet op oorhoogte?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HTip

Voor dipolen gelden andere richtlijnen ;) 60 cm boven oorhoogte is ideaal.

@Stefaan: mooi dat je weer hebt kunnen genieten van surround in je eigen huis!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Onderkant op 1,80 m. van de grond. Indertijd de 700 surrounds zelf niet gehangen dat heeft de installateur gedaan.

In ieder geval bipole speakers zoals deze nu hangen normaal op iets van maximaal 60 cm. boven oorhoogte. Zelf nog niet gemeten hoe hoog mijn oortjes zitten als 'k neerzit op de bank  ;D maar het klinkt in ieder geval zoals ze nu hangen zeker niet verkeerd.

[edit]Philip was me al voor[/edit]

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Leentje

Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT