Beste PC "cleaner"?

Started by FFF, April 5, 2012, 17:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FFF

Beste deskundigen  ;D

Weten jullie een goed programmatje om je windows eens een goede clean up te geven, ik denk dan aan:
- Verwijderen van allerlei rommel die er met sommige progjes opgezet wordt
- Register fouten herstellen
- Eventueel up2date maken van drivers
- Eventueel virussen etc detecteren
- Etc etc.

Natuurlijk het liefst gratis te downloaden, maar als iets echt goed werkt mag het ook wat kosten.
Eerder formateerde ik met regelmaat mijn harde schijf, gewoon alles weer schoon, snel, juiste drivers etc. Ben benieuwd of het ook zonder format kan.

Vast bedankt!

FvP

beste remedie blijft helaas vaak een re-install

sr7000

En als je een image maakt van je installatie, dan kun je die altijd snel terug zetten.

FFF

#3
Quote from: Klinkt Beter on April  5, 2012, 17:32:13
beste remedie blijft helaas vaak een re-install

Ik weet het, maar er gaat veel tijd in zitten dus ik zoek eigenlijk een "tussendoor" oplossing. Niet alleen voor mijn pc maar wat meer pc's van onervaren computergebruikers in mijn omgeving zouden een "kleine beurt" kunnen gebruiken  >:D

Quote from: sr7000 on April  5, 2012, 17:37:03
En als je een image maakt van je installatie, dan kun je die altijd snel terug zetten.


Ja dat zou ik eigenlijk moeten doen. Alleen na een half jaar loop je vaak al weer tegen veel gemiste updates aan. Bestanden kan ik nu handig backuppen op mijn mediaplayer (netwerkschijf) en tegen de tijd dat het weer nodig zou zijn verwacht ik dat ik een nieuw systeem heb gekocht. Draai nu nog met Vista 64bit, dus bij de nieuwe pc zal ik ook een nieuw OS nemen.

morca

Even oftopic,hoe maak ik die back up met Win 7,bij XP met Bart PE,maar die opstartschijf werkt niet bij deze window,s.

FFF wat voor window,s XP vista W7 ?

FFF

Quote from: morca on April  5, 2012, 17:42:46
FFF wat voor window,s XP vista W7 ?

Had het net getypt hierboven bij de edit, dus we hebben elkaar gekruist.
Windows Vista 64bit

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FFF


edgnoj

Goed, licht en gratis: ccleaner

www.piriform.com/ccleaner
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FFF

Ben nu de CCleaner aan het testen  ;D

morca

Ik vond dat CCcleaner me register vol liet staan,daarna nog traag,maar dat was een oude versie.
Ik draaie hem met regseeker goed schoon,maar die is er niet voor vista.

Succes  :thumbs-up:

Erik

ik heb een keer cc cleaner gebruikt (xp) daarna werkte een aantal dingen niet meer....
nooit meer ccc voor mij
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

ccleaner werkt hier perfect gebruik het al jaren
JBL PRX Power!

Erik

Hij heeft niet eens je zelfgemaakte muziek weggegooid?
Is die toch niet zo goed als ik dacht  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

johan d

#16

thonha

Voor virussen/malware is malwarebytes ( http://www.malwarebytes.org ) ook een goed (gratis voor thuisgebruik) programma.

tayram

CCleaner gebruik ik al jaren en ben er zeer tevreden.
Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Monitor Audio RX8, Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

BJF

#19
Quote from: tayram on May 29, 2013, 16:01:33
CCleaner gebruik ik al jaren en ben er zeer tevreden.
Ja hoor, je hebt 50 posts. Je kunt je advertentie in de markt zetten. :devil:

Edit: Ah, die advertentie staat er al zie ik, klik
NAD M10 V2
Elac FS247

Xander32

Quote from: Raphie on April  6, 2012, 13:26:58
ccleaner werkt hier perfect gebruik het al jaren
Idem, op verschillende desktops en laptops gebruikt, XP, Vista en nu Win8 - probleemloos en effectief.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik

Maar wat voegt het toe? Heb nooit verschil gemerkt op m'n pc na gebruik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

_ MarcelloW _

Even openschroeven en met een compressor schoonblazen werkt meestal het beste.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

XanaduNL

Quote from: Erik on May 30, 2013, 10:52:40
Maar wat voegt het toe? Heb nooit verschil gemerkt op m'n pc na gebruik.

Tjah, je huis schoonmaken voegt ook weinig toe. :D

CCleaner ruimte gewoonweg flink op, soms wel een paar gigabyte aan nutteloze (temp) data.
Daarnaast kan je ook wat register issues opschonen, maar met de snelle pc's van tegenwoordig zul je dit minder snel merken.

Remus

N.a.v. dit topic en een tip van m'n zwager gebruik ik nu sinds 6 maanden TuneUp Utilities. Veel hiervoor geprobeerd, maar dit is het enige programma waardoor m'n laptop echt schoon en merkbaar sneller wordt.