The Set of Zoldar

Started by zoldar, April 4, 2012, 22:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zoldar

Ik citeer even uit eigen werk. Heb al vaker vergelijkingen gemaakt met die hier aanwezige transistor amps.

http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=7710.585

"Budget receiver vs niet zo budget receiver vs (Graaf GM50)

Sony STR-DB930 v.s. Onkyo TX-NR5008
Sony van 30 euro v.s. Onkyo van heel wat meer 30 euro's. Ik heb de test gedaan op 75 db (1 khz toon) en nog een keer op 85 db. Als bron een Sony SCD-555ES die met splitters via identiek dropveter aan beide amps stond verbonden. Ls draad was voor beide amps Ocos. 1 nummer luisteren en dan ompluggen.

Op 75 db
Nauwelijks verschil te horen. Ik vond dit ook echt te zacht staan. Dit is voor mij niet hard genoeg om lekker in de muziek te komen en aandachtig te luisteren. Ik dacht iets meer detail in het hoog te horen. Maar dat kan net zo goed verbeelding zijn.

Op 85 db
Dat is beter. Ik zou zeggen dat ik dit vaak als niveau gebruik om lekker te luisteren, hoewel het er vaak ook veel harder aan toe gaat.
Ik kon nu een duidelijk, herhaalbaar patroon eruit pikken. De Onkyo klinkt wat dichter en softer in het midden en hoog. Of vriendelijker naar gelang je smaak. De Sony laat bekkens meer spetteren en ik krijg hier en daar ook meer detail door in het midden. In het laag valt weinig verschil op, ik denk dat de Sony wat meer punch geeft en de onkyo ook hier wat wolliger is.
Qua smaak gaat mijn voorkeur uit naar de 30 euro ksotende Sony.

Ik had helaas geen tijd meer om de hogere SPL op et zoeken, want ook op 90-95db had ik willen horen hoe de versterkers uitvallen.

Maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe de Graaf het zou doen. Dus ook deze op 85db gezet en gaan luisteren.
Ik zou in cliches kunnen vervallen. Maar ik probeer zo objectief mogelijk aan te geven hoe de Graaf de vloer aanveegt met beide amps, binnen de kaders van mijn smaak.
Het midden gebied, gitaren en stemmen zijn zo veel beter te plaatsen en te horen. Het geeft je een veel frisser plaatje (meer forward zouden sommiggen zeggen). Verder valt op dat in drukke passages bij Rock, je gitaarsolos gewoon kunt blijven volgen als de band apeshit gaat. En dat ZONDER dat het geluid verhard of schel wordt.
De bass is minder punchy en wat romiger dan van de recievers. Wat leger mischien.
Qua plaatsing is er een breder stereobeeld, waarbij stemmen en synthesizer mooi los komen van de speakers. Meer dan bij de recievers.
Verder is de aanslag van drumvellen en cymbals zo veel meer plotseling en levendig dat ik nauwelijks kan geloven dat dit alleen door een versterker kan komen.

Ik heb de test niet blind kunnen doen maar wil dat best een keer proberen (dus niet weten welke amp aan staat)"



Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Om het kort samen te vatten:

Kenmerken Graaf (en vergelijkbare amps van audio research en cary audio)
+++++ open, snel, levendig, snap/attack
++ vloeibaar midden, geen glare of hardheid tenzij in de opname of uit je bron
++ bredere soundsatge
- laag ietwat ronder en minder punch dan transistor amp.
++ icm hoog rendement speakers kan ik hier tot zo'n 95-98db spelen zonder compressie
- in het begin last gehad van ploffende eindbuizen ma naar na revisie (50 euro) al 2 jaar met dezelfde buizen.

Wat dit doet is je in staat stellen de meest open, snelle en meest neutrale bron uit te kiezen zonder dat dit meteen vermoeiend wordt. De warmte komt bij niet uit de bron en ook niet uit de speakers (meeste vinden triangle te forward/leeg, zo ook mastering dacs als benchmark/mytek)
Zo strak in het laag als een transistor amp zal het nooit worden, maar je zal verbaast  staan hoe dicht bij je kunt komen.
Aan de andere kant krijg je er een live gevoel, een mate van menselijkheid in stemmen voor terug die nog nauwelijks uit een transistor amp het gehoord. (uitzondering marantz pm11s3)

Als je wat harder wil draaien neem dan geen prima luna of zo, die zijn prima maar raken buiten adem in een grote kamer/kleine laag rendement speakers.

Ik zoek in reviews vaak naar spul waar mensen van zeggen, neehh te forward, te kil, te analytisch, vermoeiend. Dan kom ik redelijk neutraal uit.
Geld ook voor kabels: open gooien die handel, Furutech, belden, Iego. Weg blijven bij warme, softe smoothies als vd hull, audioquest.

Alles binnen de kaders van mijn smaak uiteraard :angel:







Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Quote from: advr on November 11, 2014, 07:11:13
Een OTL....veel buisjes voor nodig en lastig maar Graaf is daar werk goed in. Heb zelf ook de GM50 gehad, ook in zilver. :-)

Nice. Wat heb je daarna genomen?
Ja die OTL's, daar moet ik nog een nachtje over slapen en mijn vrouw heeeeeeel lief aankijken.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Zodiac

Quote from: zoldar on November 11, 2014, 10:06:36
Om het kort samen te vatten:

Kenmerken Graaf (en vergelijkbare amps van audio research en cary audio)
+++++ open, snel, levendig, snap/attack
++ vloeibaar midden, geen glare of hardheid tenzij in de opname of uit je bron
++ bredere soundsatge
- laag ietwat ronder en minder punch dan transistor amp.
++ icm hoog rendement speakers kan ik hier tot zo'n 95-98db spelen zonder compressie
- in het begin last gehad van ploffende eindbuizen ma naar na revisie (50 euro) al 2 jaar met dezelfde buizen.

Wat dit doet is je in staat stellen de meest open, snelle en meest neutrale bron uit te kiezen zonder dat dit meteen vermoeiend wordt. De warmte komt bij niet uit de bron en ook niet uit de speakers (meeste vinden triangle te forward/leeg, zo ook mastering dacs als benchmark/mytek)
Zo strak in het laag als een transistor amp zal het nooit worden, maar je zal verbaast  staan hoe dicht bij je kunt komen.
Aan de andere kant krijg je er een live gevoel, een mate van menselijkheid in stemmen voor terug die nog nauwelijks uit een transistor amp het gehoord. (uitzondering marantz pm11s3)

Als je wat harder wil draaien neem dan geen prima luna of zo, die zijn prima maar raken buiten adem in een grote kamer/kleine laag rendement speakers.

Ik zoek in reviews vaak naar spul waar mensen van zeggen, neehh te forward, te kil, te analytisch, vermoeiend. Dan kom ik redelijk neutraal uit.
Geld ook voor kabels: open gooien die handel, Furutech, belden, Iego. Weg blijven bij warme, softe smoothies als vd hull, audioquest.

Alles binnen de kaders van mijn smaak uiteraard :angel:

Duidelijk verhaal. Ben het ook met je eens: open gooien die boel. Maar wat me 'zorgen baart' is het gebrek aan punch in het laag. Daar is een transistor met wat vermogen wel goed in.
Wat zou je aanraden als je op zoek zou zijn naar compacte(!) buizen mono's met voldoende vermogen?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

zoldar

heb jij trouwens actieve woofers in de speakers? dan lijkt me de eiegenschap van de buizenamp niet zo een problem.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Ik heb zelf geen ervaring met mono buizen EV. Wel een Audio Research vsi55 stereo EV gehoord op mijn speakers. Dat zingt prima.

Maar ik denk dat je met een Graaf, Cary Audio en Audio Research Mono's van meer dan 50 watt een heel eind in de richting komt. Ik vond de Audio Research minder warm en en wat strakker dan de Graaf gm50 dus mischien moet je het in die hoek zoeken.

Ik heb nog ergens een multi test liggen uit hifi news van Chord, Classe, Accuphase en Graaf liggen. Geeft ook een redelijk beeld.

Ik zie dat je klasse d amps gebruikt, Ik heb een keer een Bi-amp setup gezien met buizen EV voor de mid hoog en een classe D voor de woofers van een Triangle Magellan Quator. kerel gebruikt een actieve cross om het te verdelen. Lijkt me best cool.....
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Kingpin

Quote from: Zodiac on November 11, 2014, 09:10:28
Ik heb altijd te horen gekregen dat een buizenbak neigt naar warm (sommigen noemen het : wollig) geluid.
Niet elke buizenbak klinkt warm, ze worden wel warm.
Een goed gebalanceerde buis/set klinkt vloeiend, analoog (duh) en natuurlijk.
Afhankelijk van het type buis, de buis-instelling en vermogen in combinatie met de speaker kan veel verschillen opleveren.

Quote
Ben benieuwd omdat ik eigenlijk erg verliefd ben op buizenbakjes, maar het niet aandurf, mede vanwege bovengenoemd 'argument' (storingsgevoeligheid/ kwetsbaarheid/ laag vermogen zijn de andere argumenten)
Storingsgevoelig: kijk het liefst naar een "hardwired" exemplaar waar de buisvoetjes dus in het chassis zitten en niet zoals bij sommigen op een print.
Vanwege de hitte willen deze op een print nog wel eens los gaan zitten.
En er zijn wel meer redenen te bedenken om voor hardwired te gaan, nadeel zijn de relatief hogere kosten.

Kwetsbaarheid: Ja een buis valt meestal wel kapot op de grond een ic niet, zonder gekheid, idd een buis heeft niet het de meest lange levensduur en sommige exemplaren zijn idd erg duur.

Vermogen: Maak je daar maar geen zorgen om, mijn 18W blaast de meeste huiskamers wel vol. Belangrijker is het voedingsgedeelte hoe deze is opgebouwd, dat geld trouwens ook in het algemeen bij versterkers.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zoldar

 :withstupid:

Die 50 watt van de graaf klinken eerder als een 100 watt transistor punch voor punch.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

advr

#58
Quote from: zoldar on November 11, 2014, 10:08:30
Nice. Wat heb je daarna genomen?
Ja die OTL's, daar moet ik nog een nachtje over slapen en mijn vrouw heeeeeeel lief aankijken.
Het was meer weke van de twee doe ik weg. Ik was beginnen met een Audio Innovations 500 mkII waarvan de buis voeten wat versleten waren. Door een financiƫle meevaller ben ik een nieuwe buizen versterker gaan zoeken. Veel gehoord ook Audio Research, Unison S8 (enorm fraai en super schoon geluid, helaas wat te weinig vermogen) , T+A V10 (het bewijs hoe je een buizenversterker kapot regelt met vele schakelingen) en nog wat andere modellen. Moet van de GM50 was het gebalanceerd zijn van het totale ontwerp. Inderdaad iets minder laag maar stabiel als een huis. Overigens nooit last gehad van kapotte eind buizen. Kt90 doet het erg goed plus nos tesla ecc88 buisjes en een paars Russische 6n30.
Toen ik de Graaf had ben ik rustig de AI500 gaan updaten. Tja..... vele nieuwe condensatoren, weerstanden, printplaten eruit, nieuwe bedrading en alles hardwired en steraarde....daar kan weinig tegenop. Zelfs de Graaf niet.
Ik was toen al bezig met streamen en toen Linn met de Ds-i uit kwam heb ik die gekocht en de Graaf verkocht. De AI 500 plus LP12 voor het echte luisteren en de DS-i voor dagelijks gebruik plus streamen. Daarna North Star combi eruit. Het werd er tevens een stuk simpeler door.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

zoldar

#59
Hoe houd ik een Onkyo koel?



Hoewel ik nooit last heb gehad met uitvallende hdmi boards, worden ze ondertussen wel erg warm (3 onkyo's gehad). En de verslagen op internet zijn niet mals.


Ik heb deze fan van een usb laptop cooler afgehaald.


Kort nadat ik deze TX-NR5008 besloten wat extra koeling te geven. En het werkt. Hard draaien in de zomer....hooguit lauw rooster. Die fan hoor je niet, zo groot en langzaam draaid ie. De onkyo heeft een USB uitgang achterop die stroom geeft als de onky aan staat en fan gaat dus weer uit samen met de onkyo. Upgrade van 3 euro.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Begin dit jaar heeft de Graaf indruk op mij gemaakt; een pracht van een versterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

advr

Wie weet ga ik er weer eentje zoeken..al heb ik net een 20 jaar oude Musical Fidelity A1-X opgeknapt :-) die klinkt nu inmiddels ook heerlijk!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

zoldar

USB Kabels!

Ik heb er nu 5 die kans maken:
Audio Quest Carbon
Chord USB SilverPlus Digital
Furutech GT2
Furutech ADL Formula 2
Printerkabel

impressies volgen 
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

#63
Luisteren

Audio Quest Carbon
Komt over als een lekkere volle ronde bass. Ik mis wat lucht rondom stemmen tov standaart printerkabel. Ik mis wat attack in snare drums. Cymbals klinken wel mooi smooth maar mis de scherpte. Met namen de ruimte details mis ik. Ik zou er uren naar kunnen luisteren maar met een gevoel dat ik iets tekort kom.

Chord USB SilverPlus Digital
Holy smoke. Wat een ruimtelijkhed, wat een inzicht in het midden. De sound van deze kabel wordt gedreven door het midden. De sound is wel wat dun hier en daar. En het hoogste hoog wordt ook niet echt scherp, maar wel lekker snel. Cymbals lijken echter dan bij de Carbon. Maar voor 55 euro haal je een kabel in huis die je echt meer laat horen.

Furutech GT2
Moeder, wat gebeurd er hier. Effecten pannen van links buiten de speakers naar ver rechts buiten speakers, cymabls spatten levensecht de kamer in. Bass is sterk en ondersteund al dit geweld goed. In your face? Ik lig achter de bank. Sommige opnames (1-2%) zijn nu te "hot". Alle andere spectaculair. Luchtig, levendig, 3D.

Furutech ADL Formula 2
mwehhh. Bass is prima, iets opener dan de Carbon. Geen feestbeest qua dynamiek als de Chord of GT2.

Reality Check. Zou ik ook verschillen kunnen meten in REW?




Als je een aantal metingen doet, zul je ook verschil meten zonder iets te veranderen. Koelkast, scheet van een mug. Dit geeft een beeld van hoe groot die ongeveer zijn. Zodat we later niet krijgen: er is geen verschil want dat zit in de metingen zelf.


Chord loopt verder door in het hoog.



Furutech GT2 nog meer.


Inzoomen op bass gebied. Wel wat verschil in de suckout bij 43hz. Je zou zeggen niet veel, maar het dal ligt 12 db lager bij de chord.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Furutech GT2. Ook al weet ik dat ik hiermee sommige muziek minder genietbaar maak. Geef mij die edge maar. Kan altijd nog een printerkabel ertussen stoppen.




Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Mr.M

Heel leuk verslag...

Ik ben zelf ookmbezoig met USB kabels testen en het verbaasd my dat de  verschillen in USB kabels zo groot is...

Ik heb van de week digitale spdif en xlr getest en verschillen waren marginaal tussen 1500 euro en 80 euro apogee..
Maar USB kabels !!!!daar hoor ik echt overduidelijk verschillen.

Het mooiste is dat een van de no name merken welke ik hier heb het beste klinkt...
**UNDER CONSTRUCTION**

zoldar

Ja, best bizar. Ik heb ook wat spdif kabels gehad en hoorde echt geen verschil tussen een dropveter en een mooie digitale merkkabel.

Maar die usb kabels maken echt verschil! Geen idee waarom maar echt een aanwinst voor je usb dac.

Welke gebruik jij?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Vandaag voor het eerst een DSD file gestreamed via Wi-Fi. Ik was met de SBT gewend dat ik bedraad te werk moest gaan, zeker voor high res files.

Maar tot mijn verbazing gaat dit prima, dit zijn toch files van enkele gb. Lang leve JRiver en een laptop.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

De laatste beetje scherpte of glare van de Furutech GT2 USB kunnen temmen door van een Belden/IeG0 powerkabel naar een Lapp/IeGo powerkabel te gaan.

En nu genietennnnnnn :clapping: 
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Zodiac

En....hoe klinkt dat, DSD?
Ik viel van m'n stoel toen ik voor het eerst 24 bit luisterde. Wat mij opviel was de enorme winst in 'rijkdom'. Is DSD ook zo'n heftige overgang tov 24 bit?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

zoldar

Ik heb net ff 1 liedje van Diana krall geluisterd in DSD en 24bit/96khz. Ik kan niet zeggen dat er veel verschiil tussen zat. Mischien is DSD minder puntig qua aanslag van piano. Maar zonder de levels te kunnen matchen tussen de 2 files is het moeilijk uit te sluiten if dit niet gewoon een niveau vesrschil is.

Beide super goed wat mij betreft. Je kunt je ook afvragen wat de bron is van de opnamen. Is dit een 24bit/96khz master die naar DSD geconverteerd is of een analoge tape.

Luister bijvoorbeeld naar Depeche Mode's Violator op DSD. Dit is een analoge opname (van veelal electro) en dat klint op de een of andere manier zo veel beter dan de CD versie.

Maar luister ook naar japanse shm-SACD van dire straits, ook mooie DSD transfers van analoge tapes.





Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Mr.M

Ik had meerdere liggen tussen 5 euro no name tot 60 euro audioquest  en 900 euro Kharma..

De no name is het beste....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Het is eentje met twee ferrit ringen aan beide uiteindes....

Staat geen naam op maar genoeg tekst.
Dit was in mijn test de beste.
**UNDER CONSTRUCTION**

erik s.

t zal hem die space shuttle zijn.  O0
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Het is inderdaad een space shuttle d met braided aluminium shield ofzo..even gegoogled net...
**UNDER CONSTRUCTION**

zoldar

Ok. Zal eens kijken of ik die ook ergens vandaan kan halen.

Mijn standaart usb kabel meet overigens ook goed uit. Dipje bij 8khz maar loopt daarna keuriig door naar 20khz. Redelijk vergelijkbaar met de furutech gt2.

Ach ik vind het ook wat hebben, al mijn ic zijn nu van furutech en nu ook de usb kabel.

Het allerscherpste tandje in het hoog heb ik weten te temen door een lapp kabel met iego gold schucko en iec gold in plaats van belden powerkabel.

Ik zal binnenkort ook verschillen tussen powerkabels gaan meten, kijken of daar ook verschillen meetbaar zijn. Mijn oren zeggen van wel.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech