Da-lite's HT zolder

Started by Da-lite, April 3, 2012, 18:33:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinohelmond

Prachtig!
Dit topic is wat je noemt een aanwinst voor de sectie.

Net even snel gekeken maar straks maar eens alles rustig doorlezen. Foto´s zijn echt top.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

volgens mij heeft de regionale Pathé daar in ieder geval 1 klant minder!
Ziet er super uit! Dat zal mij met mijn 2 linker handen nooit lukken iig! :-)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Etiennevh

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welk type scherm heb je gebruikt? Ziet er erg gaaf uit dit spanscherm :) En die stoelen trouwens ook, lijken volgens mij op de stoelen van Home Cinema Modules.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

StefaanD

Zijn nickname en onderschrift verklappen alles  :D

Da-Lite HCVV scherm, mij niet echt bekend.

EfDee

Kwijl kwijl, kreun kreun en zucht zucht (dat laatste omdat ik dit nooit alleen voor elkaar zal krijgen). Wat een geldig mooie ruimte, niet alleen als HT maar ook om 'gewoon' te verblijven. Ik verbaas me keer op keer op dit forum hoe sommigen dingen voor elkaar kunnen krijgen  :clapping: waar anderen (althans ik) slechts van kunnen dromen  :(.

henkhifi

zo dit is een mooi project geweest ziet er allemaal prachtig uit

wat zijn sommigen mensen toch gezegend met zo n grote ruimte ben een beetje jaloers moet het zelf doen met een veel kleinere ruimte die nog niet klaar is

maar niet te min een prachtige ruimte waar je zeker veel plezier hebt fijn dat je deze hier laat zien
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

RalphH

Pfiew, erg mooie ruimte zeg. Heerlijk ruim opgezet en gave uitstraling.
Hoe klinkt ie, moet haast wel "impressive" zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

Geweldig mooie ruimte !!  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Welke zetels heb je en ben je daar tevreden over ?
Ik ben ook op zoek naar soortgelijke zetels, maar ofwel zitten ze niet goed
ofwel zien ze er te bompa-achtig uit, maar jouw zetels zijn heel mooi en strak.
Zitten ze ook nog lekker ?

Da-lite

Dank je aan alle voor de leuke complimenten .
Ik geniet er elke keer weer van om hier een film te zien .
Als ik begonnen ben met deze ruimte was m'n eerste vereiste , het zo goed mogelijk geluidsdicht te krijgen van deze ruimte .
Dit heb ik zo goed mogelijk geprobeerd in alle richtingen , zowel vloer die zwevend is , extra wanden optrokken die rusten op de zwevende vloer , het rockfon plafond , twee deuren en de binnenkant van dit deuren sas volledig bekleed met
noppenschuim , voor het raam aan de buitenmuur heb ik een stevige koudschuim van 10cm dik op maat laten snijden en dit overtrokken met een zwarte stof ( deze past perfect in de raamopening )
op deze manier komt er overdag ook geen zonlicht meer binnen .
En nu probeer ik de ruimte akoestisch te optimaliseren en nog te verbeteren , hiervoor ik heb al veel gelezen in het topic van Morca , wat ik trouwens een super topic vindt over metingen en akoestiek .
Een paar maand geleden heb ik dan een basstrap gebouwd , voor de juiste plaatsing hiervan en de juiste plaats van de subs , heeft me veel dagen gekost , al die subs telkens verzetten ( al was het maar 10 cm naar hier en dan nog eens , en nog eens , en nog eens ...pfff )
Na een paar dagen rondsleuren heb ik alles een plaats gegeven op m'n gehoor en gevoel .
En nu staat alles zoals op de laatste foto's , maar eigenlijk om goed te zijn zou ik het eens willen meten met REW , maar m'n laptop is bijna overleden  :closedeyes:  ;D
Maar daar ga ik wel eens binnenkort tijd voor maken .
Als jullie willen laat ik enkele foto's zien van de bouw van m'n basstraps , maar dat moet misschien in een ander topic of mag dat hier ?

.
Quote from: Etiennevh on April  4, 2012, 10:51:31
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welk type scherm heb je gebruikt? Ziet er erg gaaf uit dit spanscherm :) En die stoelen trouwens ook, lijken volgens mij op de stoelen van Home Cinema Modules.



De stoelen komen uit een meubelzaak en zijn gewone relaxzetels die ik naast mekaar geplaatst heb , en daar tussen heb ik in de eerste rij stoelen een bankje gemaakt op de hoogte van de armleuning met daarin een cupholder
voor de drank .
M'n eerste scherm is een Da-lite HCCV , en staat voor " high contrast cinema vision " dit scherm is heel licht grijs en geeft een nog beter zwart weer . Dit is 110" diagonaal ( 280cm ) en een zichtbare breedte van 245cm .
Maar ik heb dit verandert zoals ik gisteren al zei , eigenlijk wil ik overgaan naar een AT scherm ( akoestisch transparant scherm ) en ik wacht eigenlijk nog op een sampel van een nieuw 4k AT scherm dat van de zomer op de markt komt .
Deze 4k AT schermen zijn heel fijn van structuur en niet meer zichtbaar , tegen de huidige geweven AT schermen van verschillende merken zie je de geweven structuur .
Daarmee als ik deze stap zou zetten , ga ik ineens voor een 4k AT scherm . In de States zouden ze me eventueel alleen de stof willen opsturen ( als ze van de zomer uitkomt ) , en moet ik niet een volledig scherm betalen met kader enz .
Dat scheelt in prijs . Maar dit is voor van de zomer .
Nu eerst m'n tweede scherm , ik heb een hekel aan die zwarte balken op een 16/9 scherm + de film zelf lijkt nog eens kleiner als hij in 2.35 is . Want bij mijn Da-lite scherm , als ik daar een film op keek in 2.35 of 2.40 dan had ik een max beeld
van 101cm hoog en 245cm lang .
En tegenwoordig zijn 8 op de 10 films allemaal in 2.35 of 2.40 , dus ik wou het maximum eruit halen .
Ik heb me dan maar in afwachting op m'n AT scherm , een DIY scherm gemaakt . Ik ben dan op het AVS forum beginnen rondkijken en vond daar veel info en veel goede kritiek over een laminaat plaat .
Op het AVS hebben ze deze laminaat hevig getest en gemeten , en de D354 ( code voor een bepaald wit ) kwam er het beste uit , en geeft dezelfde waardes van kleur en gain als sommige schermmerken met een doek .
Dit is de Wilson art  type "designer white D354 " , deze is in de States verkrijgbaar met de volgende afmetingen 4,5' x 10'  of  5' x 12' , dit zijn feet , dat wil zeggen 135cm x 300cm  of 150cm x 360cm .
Dus lang leven het internet , en ik ben intens beginnen zoeken en mails verstuurt , en ik ben er dan achter gekomen dat ze in Duitsland een fabriek hebben staan .
Maar daar produceren onder een andere naam , maar wel dezelfde formules hanteren voor de kleuren van hun laminaat , en de code blijft ook hetzelfde .
Deze Duitse fabrikant verdeeld ook in Belgie , ergens rond Brussel , en één in Kortrijk ( waar ik dan geweest ben )
Deze laminaat is een vel van 0,8mm dik en wordt eigenlijk gebruik in de keukenindustrie waar ze die vellen in alle kleuren op platen kleven en verwerken tot kastjes .
Hier in Belgie kan je enkel de kleinste afm krijgen , 135cm x 300cm , die grotere vel maken ze enkel in Duitsland op bestelling met een grote afname .
Dit vel rollen ze losjes en keurig op ( rol omtrek +/- 60cm ) spanbanden rond , en gaat gemakkelijk in de auto .
Thuis direct open rollen en één dagje plat laten liggen , klaar voor gebruik . Je maakt een frame en maakt het laminaat vel vast op het frame , ikzelf heb dit geniet en hangt nu na 6 a 7 maand nog altijd strak .
Hier zijn enkel foto's van mijn DIY scherm opbouw .

PS : voor diegene die de mogelijkheid hebben om een volle plaat van 18mm dik (300cm lang x 135xm hoog ) direct binnen te dragen in hun HT , kunnen dit laminaat vel ook krijgen direct op een plaat gelijmt langs beiden zijden ( anders trekt de plaat krom ) dan hoef je geen frame te maken .

Hier is de opbouw van het frame , ik heb dit stevig opgebouwd uit meranti boordplanken ( die ze gebruiken aan dakgoten )
Ik wou niet dat het frame na enige tijd zou beginnen krom trekken




Hier zie je de laminaat links op de foto liggen


Hier ben ik aan de boord bezig , waar ik afgeschuinde plinten heb genomen en deze overtrokken met zwarte velour





Hier zie je het resultaat ,en de schermen bij mekaar . Het nieuwe scherm heeft een zichtbare maat van
299,5cm x 128cm . Ik ben zeer tevreden met m'n DIY scherm en geeft een wauuw beeld weer , ik had dit persoonlijk niet verwacht
dat dit zo'n knap beeld zou neerzetten .




Ik had ook wat schrik dat m'n sony deze grote niet zou aankunnen , maar tot mijn verbazing doet hij dat heel goed .
Het DIY scherm heeft wel een gain van 1,2 , en m'n Da-lite heeft een gain van 1,1 , bij direct vergelijk zie je dit wel ( bij filmbeeld )

Dit was het weer voor nu ,ik hoop dat jullie het interessant vonden en als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag

Mvg ,
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Da-lite

#34
Quote from: beatbrother on April  4, 2012, 15:16:20
Geweldig mooie ruimte !!  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Welke zetels heb je en ben je daar tevreden over ?
Ik ben ook op zoek naar soortgelijke zetels, maar ofwel zitten ze niet goed
ofwel zien ze er te bompa-achtig uit, maar jouw zetels zijn heel mooi en strak.
Zitten ze ook nog lekker ?


Ja ik vind deze zelf heel goed zitten en m'n bezoekers ook trouwens , het zijn wel geen elektrische , maar voor mij was dit geen obstakel .
Plus het scheelt in prijs tegen een elektrische .
En Idd ik wou ook geen bompa achtige relax zetels , toen viel m'n oog op deze in een meubelzaak .
Ik heb er wel 8 a 10 verschillende geprobeerd voor ik m'n keuze gemaakt had .

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Da-lite

Quote from: RalphH on April  4, 2012, 12:14:36
Pfiew, erg mooie ruimte zeg. Heerlijk ruim opgezet en gave uitstraling.
Hoe klinkt ie, moet haast wel "impressive" zijn.

Dank je , jou ruimte vind ik ook zeer geslaagd .
en op jou lichtkloof ben ik nog altijd  :wub:
Dat is nu één van die dingen die ik anders zou gedaan hebben bij mezelf .
Het geluid is imposant en toch erg gedetailleerd , en ik vind het ook geweldig dat het bij hoge volumes niet vervormd .
Ik kan dit soms moeilijk uitleggen , maar ga het toch proberen , ook al staat het volume hoog en komt het geluid luid over , toch klinkt het niet te hard , daarmee wil ik zeggen
dat het geluid niet te druk over komt op je . Je kan soms zo hebben bij sommige installaties dat het geluid te druk overkomt , dat heb ik niet .
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel  ., zoniet heb ik het toch geprobeerd  :smile:

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

svenG


RalphH

Quote from: Da-lite on April  4, 2012, 15:58:54
Dank je , jou ruimte vind ik ook zeer geslaagd .

Dankdank we zijn er blij mee. Ligt nu ook een LED snoertje in de goot, dat geeft nog wat extra sfeer. Je kunt altijd nog een keer een dun gootje enkel met een snoer maken, dat geeft al een gaaf effect.

Wat je met het geluid bedoeld snap ik helemaal, erg fijn als het rust uitstraalt maar toch imposant is.

Veel plezier met het nog verder optimaliseren van de ruimte.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Da-lite

Quote from: RalphH on April  5, 2012, 16:33:32
Dankdank we zijn er blij mee. Ligt nu ook een LED snoertje in de goot, dat geeft nog wat extra sfeer. Je kunt altijd nog een keer een dun gootje enkel met een snoer maken, dat geeft al een gaaf effect.

Wat je met het geluid bedoeld snap ik helemaal, erg fijn als het rust uitstraalt maar toch imposant is.

Veel plezier met het nog verder optimaliseren van de ruimte.

Dat zou ik misschien nog wel kunnen doen , dat moet ik eens bekijken .

Heb jij  zo een led snoertube op rol ( die zo ziet met de feestdagen ) , of heb jij zo'n heel dun led snoer op rol ( meestal met zelfklevende 3M tape eraan ) erop liggen ?
Die laatste zou ik er misschien wel op kunnen wegwerken , want die zijn 2 a 3 mm dik en 12mm breed .
En idd het geeft een heel gaaf effect .

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

high-q

Zo hey, je bent erg goed bezig geweest met het scherm zeg. Ziet er fantastisch uit  :thumbs-up:
Heb je al een lens op het oog die je wilt gaan gebruiken bij o.a 2.35 films?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Da-lite

Dankjewel voor het compliment ,

Dit wilt lukken ik vroeg me vandaag net hetzelfde af op jou topic ivm een lens voor 2.35  ;D

Bij mij zal de lens nog even moeten wachten , gezien de dure aanschaffingsprijs , en ik wil  eerst enkele andere dingen voorrang geven .
Voorlopig kijk ik dus gewoon of het een 16/9 scherm was van 3m , zodat een film die 2.35 is volledig het scherm vult .
Die zwarte balken boven en onderaan ziet men niet in de zwarte stof die over de muur is gespannen .
Ik weet dat ik op deze manier wat licht verlies , tegenover met een lens , maar het is zeer goed te doen .
Dit komt ook denk ik doordat m'n scherm 1,2 gain is en ik zet mijn projectorlamp op high ( is ook gekalibreerd op high door Frank ), dit geeft wel minder levensduur voor de lamp .

Maar ik kijk ongeveer 3 films per week , een film is +/- 2uur , 6 uur gemiddeld per week x (ruim gerekend ) 50 weken in een jaar .
Dat is +/-300 uur per jaar , dus als ik na 2jaar en half een nieuwe lamp moet aanschaffen .
Vind ik dat niet erg , dat is een kleine prijs die je betaalt voor een enorme film beleving .

Natuurlijk spreek ik voor mezelf , dat moet ieder voor zich uitmaken . Natuurlijk met zo'n lens zou het nog beter zijn .
Als ik het moest kunnen zou ik me ook liever een lens aanschaffen .

Als de lens er is bij jou , ben ik wel zeer benieuwd naar jou bevindingen met de lens en het gebruik ervan .

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

denoontje

impressive binnenkomer hoor..

mooie ruimte hoor!

RalphH

Quote from: Da-lite on April  5, 2012, 17:45:57
Heb jij  zo een led snoertube op rol ( die zo ziet met de feestdagen ) , of heb jij zo'n heel dun led snoer op rol ( meestal met zelfklevende 3M tape eraan ) erop liggen ?

Het is zo'n dun RGB led snoer (Hong Kong style ;D). 2 aan elkaar gemaakt en een losse voeding en 3rd party radio controller er tussen gezet. Controller lijkt een beetje op die Philips rgb dingen met een ronde "touch schijf". Voor 10m was ik rond de $100,- kwijt. Jij zult wat meer snoer nodig hebben gok ik. Als je geen RGB kiest maar een kleur, dan ben je een stuk goedkoper uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: Da-lite on April  5, 2012, 20:05:28
Dankjewel voor het compliment ,

Dit wilt lukken ik vroeg me vandaag net hetzelfde af op jou topic ivm een lens voor 2.35  ;D

Bij mij zal de lens nog even moeten wachten , gezien de dure aanschaffingsprijs , en ik wil  eerst enkele andere dingen voorrang geven .
Voorlopig kijk ik dus gewoon of het een 16/9 scherm was van 3m , zodat een film die 2.35 is volledig het scherm vult .
Die zwarte balken boven en onderaan ziet men niet in de zwarte stof die over de muur is gespannen .
Ik weet dat ik op deze manier wat licht verlies , tegenover met een lens , maar het is zeer goed te doen .
Dit komt ook denk ik doordat m'n scherm 1,2 gain is en ik zet mijn projectorlamp op high ( is ook gekalibreerd op high door Frank ), dit geeft wel minder levensduur voor de lamp .

Maar ik kijk ongeveer 3 films per week , een film is +/- 2uur , 6 uur gemiddeld per week x (ruim gerekend ) 50 weken in een jaar .
Dat is +/-300 uur per jaar , dus als ik na 2jaar en half een nieuwe lamp moet aanschaffen .
Vind ik dat niet erg , dat is een kleine prijs die je betaalt voor een enorme film beleving .

Natuurlijk spreek ik voor mezelf , dat moet ieder voor zich uitmaken . Natuurlijk met zo'n lens zou het nog beter zijn .
Als ik het moest kunnen zou ik me ook liever een lens aanschaffen .

Als de lens er is bij jou , ben ik wel zeer benieuwd naar jou bevindingen met de lens en het gebruik ervan .

De lens staat bij mij vanaf het begin af aan al op de lijst. Specifiek de Prismasonic HD5000(R) omdat ik deze ten eerste in actie heb gezien en ten tweede omdat deze het meest betaalbaar is van de lenzen die te krijgen zijn. Uiteraard kost het wat, maar je hebt er dan ook iets waar je erg veel plezier aan beleeft zoals je zelf al aan geeft. Heb je het CIH-topic gelezen over de ervaringen van anderen die zich hiermee bezig houden?

Ik verwacht de lens halverwege dit jaar aan te schaffen, dus tegen die tijd zal je de bevindingen wel terug vinden in mijn topic. Het was even twijfelen of ik deze lens aan zou schaffen of een nieuwe receiver, maar ik richt me ook liever eerst op de dingen die ik nog niet heb dan het upgraden van de onderdelen die ik al wel heb  :happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Da-lite

Thx voor de tip , dat CIH-topic ga ik eens opzoeken en zeker doornemen .

En jou topic zal ik dan zeker blijven volgen  :smile:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Alex Groningen

#45
M'n complimenten. Wat een ontzettend mooie ruimte.

RonG

Gave ruimte, ben onder de indruk :worship:

stoffels


MG76

Zeer mooie ruimte en dito scherm! van de ene kant jammer dat je nu in een paar posts je hele ruimte al klaar is...anders was iedereen in spanning hoe t zou worden ! Maar echt mooi gedaan!

Ik heb zelf in m'n ruimte 10 en 15 meter RGB ledslang verwerkt en dit is idd zo'n hongkong style met 3M zelfklevend erop dus die zou in jouw koof passen want die is inderdaad niet zo dik. De 15 meter was ongeveer 70 euro incl verzending + rgb controller en extra sterke voeding. Mocht je interesse hebben dan moet je maar ff een PM sturen...

Da-lite

Quote from: denoontje on April  5, 2012, 20:53:49
impressive binnenkomer hoor..

mooie ruimte hoor!

Quote from: Alex Groningen on April  6, 2012, 10:59:52
M'n complimenten. Wat een ontzettend mooie ruimte.
Quote from: RonG on April  6, 2012, 11:15:55
Gave ruimte, ben onder de indruk :worship:
Quote from: stoffels on April  6, 2012, 14:19:20
zeer mooi werk. :pompom:

Thankx  :pompom:

Quote from: MG76 on April  6, 2012, 18:42:40
Zeer mooie ruimte en dito scherm! van de ene kant jammer dat je nu in een paar posts je hele ruimte al klaar is...anders was iedereen in spanning hoe t zou worden ! Maar echt mooi gedaan!

Ik heb zelf in m'n ruimte 10 en 15 meter RGB ledslang verwerkt en dit is idd zo'n hongkong style met 3M zelfklevend erop dus die zou in jouw koof passen want die is inderdaad niet zo dik. De 15 meter was ongeveer 70 euro incl verzending + rgb controller en extra sterke voeding. Mocht je interesse hebben dan moet je maar ff een PM sturen...

Dank je , Idd ik weet dat dit niet de normale gang van zaken is en dat m'n ruimte al af is , maar bij m'n volgende upgrades of veranderingen hou ik jullie zeker direct op de hoogte .  :smile:
Jou ruimte die je daar aan het bouwen bent ziet er ook goed uit , en ik ben benieuwd naar het resultaat .
ivm met die ledslang , PM is onderweg

Mvg
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4