Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Started by rovinggecko, April 1, 2012, 13:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

Leuk project.. :D

Alijd mooi om te zien hoe handig sommige mensen zijn.
Klipsch, Denon.


skyfox

Dat is wel heel netjes geworden. Complimenten!!  :bigsmile:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rovinggecko

:)

Zo, genoeg gefreubel, tijd om te luisteren. Later eventueel nog een laatste laag voor de 300% perfectie, maar kon het geduld er niet meer voor opbrengen, eerst muziek.

Wat plaatjes:




En een overview:


Klonk gelijk al goed, maar na 6 uurtjes inspelen klinkt het echt helemaal toppie :headbanging:.  Benieuwd hoe het na een uur of 50 klinkt!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


rovinggecko

Thanks!

Nog wat kabels wegwerken en dan door naar de .1 ...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


rovinggecko

De volgende opties staan op de lijst:

de SVS SB12-NSD - op basis van wat ik lees zou dit een redelijk goede klein sub moeten zijn.

Een Scan Speak Discovery pakket van speakerenco op basis van de 26W, PR en de Hypex DS2.0 eventueel met minidsp.

Een Scan Speak 26W met PR maar dan met DS4.0 en minidsp.
Met het xtra vermogen en een parametric EQ van 6db gain op 25hz krijgt de sub volgens winisd veel meer laag. Met de DS2 gaat hij daar wat power voor tekort komen denk ik.

Heb ook gekeken naar bv de inuke (dan kan de kast iets kleiner) maar die kan ik als rackmount niet makkelijk kwijt en ze zijn niet echt stil.

Gezien de monitors op basis van Scan Speak zijn leek het me consustent om dat ook voor de sub te don.

Suggesties?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

In winisd heb ik twee opties uitgeprobeerd:
- Scan Speak 26W & PR in 30 liter
- Scan Speak 30W & PR in 42 liter

De 30W wordt wel erg groot in mijn woonkamer, en de 26W ziet er promising uit, zeker met de bass boost.
(er van uit gaande dat ik alles goed ingevuld heb natuurlijk :) ).


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

Ik draai met de 30W en PR in de 42 liter, en die subwoofer speelt erg strak.
Kubus is 40 x 40 x 40 cm, dus als je die kan plaatsen zeker doen.

De A4 monitors zien er strak uit , mooi gebouwd.


dre73

persoonlijk zou ik de de hypex ds2.0 niet nemen,de 4.0 is zoveel beter:meer controle en meer detail.
hij kl.inkt echt een heel eind beter. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TornadoGo

Vroeg wakker zo op de zondag Dre.. ;)

Ik heb hier een zelfbouw sub met de Peerless XLS12 (type 830500) staan. Deze is echt ideaal voor een kleine subwoofer. Met 25 liter heb je al een heel behoorlijk -3 punt en als je er dan ook nog een parametrische EQ tussen zet (ik heb zelf een Behringer) en vertrouwen hebt in de roomgain is 20-25Hz goed te halen. Als versterker kun je eventueel ook nog een Emotiva bij zetten.

En complimenten voor de speakers! Ziet er heel netjes uit.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rovinggecko

Emotiva amp voor de sub? De XPA-1 levert een mooie 1000W @ 4Ohm. Zou de kubus klein houden (iets van 35cm ipv 40 cm) en natuurlijk geweldig staan bij de rest van de apparatuur.  :pompom:

Maar 1000 USD voor de amp alleen? Beetje ruig. Dan zou ik over een tweedehands UPA-1 (300 W @ 4Ohm) moeten struikelen, maar heb er recent niet veel langs zien komen. Wel de moeite van het snuffelen waard.

Voor de rest is het advies duidelijk: 30W met minimaal de DS4.

Thx




HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

dre73

een ds4.0 kun je regelmatig scoren op mp voor €225.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rovinggecko

Bij Titus langs geweest in Haarlem voor de spulletjes, en de HT 5.1 afgemaakt met een Scanspeak sub op basis van de Scan Speak Discovery 26W/4558, de 26W passive radiator en een DS2.0, alles in 35x35x40.

Wat plaatjes:










Zoals je ziet afgemaakt met een subdude er onder.

Prima projectje, klinkt geweldig zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Exxar

Nice! Prachtige set en die speakers en sub zien er echt super uit!

yorkie13

Is een mooi subwoofertje geworden zo.en zeker niet te groot. 8)

Ik ga de Scanspeak 30 w + PR verder tunen door het toevoegen van extra massa op de PR.

Gebruik jij overigens Emo Eq voor het afstellen van de set op de UMC-1 ?


rovinggecko

Precies de goede maat, kan er nog net langs lopen. Met de HSDD gaan de broekspijpen genoeg wapperen (voorlopig).
En bij muziek is het een hele goede aanvulling.

De Emo-q is bagger, die gebruik ik niet. Kost veel moeite om hem aan de praat te krijgen, vervolgens blaast hij bijna de conussen er uit en het resultaat is verre van geweldig.

Heb eea handmatig gedaan. Eerst het volume met de standaard ruis en vervolgens met audio files met verschillende frequenties en een calibratie lijst voor de geluidsmeter eea aangepast.
Resultaat is heel acceptabel.

Maar de volgende upgrade is een nieuwe pre\pro met een goede room optimizer. Ik gok dat het de xmc-1 niet gaat worden want dat wordt nog wel even wachten.
Ik denk richting Marantz want het geluid mag net een tikje warmer en ze zien er strak uit. Maar hebben dan weer niet de laatste audyssey.

Dus dat wordt nog wat snuffelen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


JeroenGRT

Mooi hoor zo'n surround setup! Erg netjes gebouwd!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pinohelmond

Echt heel vet inderdaad. Zal ook veel voldoening geven als je zoiets zelf in elkaar gezet hebt.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rovinggecko

Bedankt allemaal! Ben zelf ook zeer tevreden.

Klinkt natuurlijk stukken beter als je het zelf in elkaar geprakt hebt :).
Misschien dat dit helpt voor het upgrade virus wat hier af en toe rond waart op het forum.

Dat gezegd hebbende, ga ik toch eens snuffelen naar een andere pre/pro. net iets warmer en een betere room correction.
Heb daar geen zelfbouw opties in gezien, dus blijft besmettelijk....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer