Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Started by rovinggecko, April 1, 2012, 13:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

#500
Stapje voor stapje.
1e woofer baffle gelamello'd:


Past ook nog (tot mijn verbazing :) ):
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Ondertussen ook eens nadenken over een nieuwe behuizing voor mijn sub, zodat hij onder de bank kan.
Daar is niet veel hoogte (voor 23 cm, achter 14), 50 diep kan en 150 breed (da's dus niet dd beperkende factor).
Daar moet dan mn scanspeak 26w4558 in met de 26w pr en een hypex ds4.0.
Front firing past dus niet meer. Zal dus down of up moeten worden.
Met een houten vloer die flink resoneert zonder subdude onder de huidige is up misschien wat? Iemand hier nog ervaring mee?
Zal ook nog eens een subdude alternatief moeten zoeken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

De svs isolatie pootjes zijn 4 cm hoog. Das net weer minder dan de 6,3 van de subdude.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Zo. Dacht even de g68 te troetelen met een nieuwe decoder (hij heeft het bekende volume jump euvel, geen echt probleem (want de afstanddbediening heeft het niet), maar toch). Kabeltjes los, open, uit elkaar, onderdeeltje van de importeur er bij...

Inderdaad, past dus niet op de pcb en de knop past er niet op.
Dus alles maar weer in elkaar en mailtje naar de importeur.
Zucht.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maikel_audionerd

Quote from: rovinggecko on January 16, 2016, 21:04:45
Zo. Dacht even de g68 te troetelen met een nieuwe decoder (hij heeft het bekende volume jump euvel, geen echt probleem (want de afstanddbediening heeft het niet), maar toch). Kabeltjes los, open, uit elkaar, onderdeeltje van de importeur er bij...

Inderdaad, past dus niet op de pcb en de knop past er niet op.
Dus alles maar weer in elkaar en mailtje naar de importeur.
Zucht.
Ai, lekker professioneel zeg  :nopompom:
Succes met wachten weer
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

jossie


Quote from: rovinggecko on January 16, 2016, 21:04:45
Zo. Dacht even de g68 te troetelen met een nieuwe decoder (hij heeft het bekende volume jump euvel, geen echt probleem (want de afstanddbediening heeft het niet), maar toch). Kabeltjes los, open, uit elkaar, onderdeeltje van de importeur er bij...

Inderdaad, past dus niet op de pcb en de knop past er niet op.
Dus alles maar weer in elkaar en mailtje naar de importeur.
Zucht.

Als ik een exotisch apparaat heb met een dergelijke semi defecte pot maak ik 'm gewoon open, loper en sporen reinigen en weer in elkaar. Ik denk dat je de jouwe zelfs kunt openen zonder te desolderen (als ik de foto bekijk). Lukt het niet, kun je altijd nog een nieuwe plaatsen.

Met een kleine schroevendraaier kun je de vergrendelingen weer naar elkaar toe drukken en later ook weer open drukken.
Omni !

rovinggecko

Quote from: Maikel_audionerd on January 17, 2016, 04:15:10
Ai, lekker professioneel zeg  :nopompom:
Succes met wachten weer
Yep. Hij staat weer in de set, benieuwd hoe snel ze zijn.

Quote from: jossie on January 17, 2016, 09:16:11
Als ik een exotisch apparaat heb met een dergelijke semi defecte pot maak ik 'm gewoon open, loper en sporen reinigen en weer in elkaar. Ik denk dat je de jouwe zelfs kunt openen zonder te desolderen (als ik de foto bekijk). Lukt het niet, kun je altijd nog een nieuwe plaatsen.

Met een kleine schroevendraaier kun je de vergrendelingen weer naar elkaar toe drukken en later ook weer open drukken.
Goed punt. Deze pot zit heel vrij op de print, dus makkelijk een nieuwe er op, dan ben je ook zeker van een lange termijn fix. Maar als ze niet afkomen zal ik dat zeker eens proberen. Dank voor de tip.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Ze hadden de verkeerde gepakt. De juiste is onderweg. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Hoe staat het ondertussen de LX521's? Ben je al aan het genieten?  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Nope. Nog lekker aan de knutsel. Wat tijd deze week dus eindelijk weer wat voortgang.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Blijft leuk om te doen, maar je merkt wel dat t mn vak niet is.
Sommige dingen duren wat langer en soms kom je (veel) later een bouw foutje tegen.
Maar dat mag de pret (en straks hopelijk het geluid) niet drukken.

Moet heel eind komen met de speakers rond de Paas, dan nog even wachten op modu voor de behuizingen van de hypex ucds en dlcp.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Oh en die bouw fout zou te spotten moeten zijn op de foto. Merkte het pas na de laatste lak laag.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on March 23, 2016, 12:45:49
Nope. Nog lekker aan de knutsel. Wat tijd deze week dus eindelijk weer wat voortgang.

Dat begint al ergens op te lijken  :pompom: Cool!

Quote from: rovinggecko on March 23, 2016, 12:49:20
Blijft leuk om te doen, maar je merkt wel dat t mn vak niet is.
Sommige dingen duren wat langer en soms kom je (veel) later een bouw foutje tegen.
Maar dat mag de pret (en straks hopelijk het geluid) niet drukken.

Moet heel eind komen met de speakers rond de Paas, dan nog even wachten op modu voor de behuizingen van de hypex ucds en dlcp.

Ik was dermate slecht in het bewerken van het hout dat ik dit na twee dagen kloten maar heb uitbesteed aan een echte vakman. Mijn creatie was zo scheef als de toren van Pisa  :nopompom: Tof je doorzet om het zelf af te maken. Hier en daar een foutje hoort er dan ook bij.

Quote from: rovinggecko on March 23, 2016, 12:56:23
Oh en die bouw fout zou te spotten moeten zijn op de foto. Merkte het pas na de laatste lak laag.

Hmmz.. Zo op het eerste oog ziet er het prima uit. Ik mis alleen de bridge op de foto evenals de afdekplankjes voor de tweeters, maar die heb je vast ergens anders liggen. Het enige dat mij opvalt na het bestuderen van de foto is dat het lijkt alsof het schuine vlak van de onderste woofer iets te ver naar achter ligt en daardoor niet geheel naadloos aansluit op de onderste rand. Maar dat is slechts een klein detailtje. Verras me maar  :coffee: Ik ben benieuwd waar ik overheen heb gekeken.

Heb je al bedacht hoe je alle bekabeling wil laten lopen?


2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Kwestie van de ene vs de andere kant van t plankje.
Wel netjes consistent gelamello'd etc.

Vermoed dat dit niet een heel kritische maatgevings element is. Meet het straks wel even uit.

De kabels in de woofer lopen aan de achterkant aan de zijkanten en zitten in een zwarte krimpkous.
In de top baffle heb ik gekeken of ik eea in kon freezen, maar daar spingen letterlijk de vonken van af, dus dat wordt de tweeters en top mid samen en dan buiten om (wederom met zwarte krimpkous).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

De afdekplankjes voor de tweeters liggen te drogen.

Vwb de bridge twijfel ik nog of ik die er tussen doe. Het hout ligt klaar, ben bezig met de voetjes. Maar als het zonder ook kan zijn ze wel zo slank. Zie dat alleen nov niemand doen, dus daar zal wel een reden voor zijn :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mr.crash

Mooie foto's.

Maar ik krijg er dorst van ;)
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

rovinggecko

En dat met de iphone. Als eea echt af is zal ik de dslr er eens op los laten. Maar je hebt gelijk... een goede achtergrond doet wonderen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maikel_audionerd

Quote from: rovinggecko on April 16, 2016, 18:08:23



Sent from my iPhone using Tapatalk
Nice!!! Zie ik 5 versterkermodules ?
Kun je niet beter de laagspanning module bovenin plaatsen zodat je wat minder last van HF hebt vlakbij je signaalkabels ?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Quote from: Maikel_audionerd on April 17, 2016, 11:30:50
Nice!!! Zie ik 5 versterkermodules ?
Kun je niet beter de laagspanning module bovenin plaatsen zodat je wat minder last van HF hebt vlakbij je signaalkabels ?

:) Dat zie je goed, 5 versterker modules voor het rechter kanaal. Er is nog zo'n doos voor links  :angel:

Vwb de dlcp naar boven, goed idee, wordt dan zoiets als de foto in de vorige post.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maikel_audionerd

Quote from: rovinggecko on April 17, 2016, 12:16:22
:) Dat zie je goed, 5 versterker modules voor het rechter kanaal. Er is nog zo'n doos voor links  :angel:

Vwb de dlcp naar boven, goed idee, wordt dan zoiets als de foto in de vorige post.
Mooi zeg, zo'n dlcp. Als ik t goed begrijp ga je een actief filter maken voor je Linkwitz's. Hoe ga je de 5 kanalen aansluiten? Ga je dat met die 'speakon-aansluitingen' doen?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

rovinggecko

Ja, een speakon 4 voor de woofers, iedere woofer z'n eigen versterker, en de 8 voor de 2 mid kanalen en de tweaters.
Dus 5 actieve kanalen.
Je ziet ze ook met 4 kanalen, met de woofers samen op 1, maar dan vond ik de ucd180 daar net wat mager voor, en nu heb ik ook gewoon de mogelijkheid om er ooit een 5 kanaals amp van te maken.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer