Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Started by rovinggecko, April 1, 2012, 13:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: rovinggecko on December  9, 2015, 22:43:39
Had jij overigens een hout pakket besteld? (En tevreden) of zelf gezaagd? Ik twijfel nig even if ik een kickstart zal doen of eea van de grond af...

Ik ben eerst zelf aan de slag gegaan met MDF, maar bereikte hier niet de kwaliteit die ik voor ogen had. Via Frank Brenner heb ik toen een hout pakket besteld, in een kleur stelling bedacht door architect Alexander Vohl (Wulf Architekten). Hierdoor had ik de mogelijkheid om wat luxer hout te selecteren en hoefde ik zelf niets meer te spuiten. Over het houtpakket ben ik zeker tevreden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Ondertussen is met de laatste update van Roon mijn setup weer functioneel terug waar het was met de 861v6.
Een RhaspberryPi met Hifidigi+ board en PiCoreplayer functioneert nu als Roon endpoint, coax in the G68.

Klinkt vooralsnog heel niet slecht en eea is nu weer via Roon te managen. Mooie timing zo voor de kerst.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on December 22, 2015, 15:33:58
In 1x goed :)

Cool! Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen. Ga je voor de LX521.4?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

#482
Helemaal. LX521.4

Besloten van scratch te beginnen. Dus een berg berken multiplex plankjes bij de gamma meegenomen. Had wel betere kwaliteit ergens kunnen bestellen, maar wilde zo lang niet wachten. En een kit vond ik toch minder leuk. Als het er straks niet uit ziet kan dat altijd nog :).

Bij magiclx521 de dlcps met lx521 files besteld. En bij Hypex 10 x UcD180Hg met HxR, 4 smps-en, kabeltjes etc.
Nu alleen nog bij modushop 2 schappelijke kastjes daarvoor. Vermoed 1U slimline (want hoeft niet zo hoog). En dan denk ik de front en backplate bij modu laten feezen om het er een beetje profi uit te laten zien met de DLCP displays (en schappelijke achterplaten).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Hypex spul is binnen. De drivers helaas nog niet, die zijn nog onderweg met de Doe Het Langzaam vrienden helaas.

Ondertussen de sbooster voeding nog even aan de rpi gehangen. Moet nog eens kijken of het wat uit maakt, maar aangezien die voeding hier toch werkeloos ligt te wezen kan hij minimaal het idee van een beter geluid ondersteunen. :)

Hopelijk is het morgen droog, kan ik buiten met de frees aan de gang...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Gister einde dag nog net de freesjes ontvangen. Blijkt vandaag: in de doos zit een adere maat. Grrr. Morgen maar naar de praxis.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko


Hypex, berg 1, berg 2 komt maandag met wat mazzel. Maar eens puzzelen hoe ik dit in twee behuizingen ga prakken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

mooie vooruitzichten om dit tot een werkend geheel te b(r)ouwen  ;D

heb hier ook nog even overwogen om een LX521 te bouwen, maar 'k vind het leuker om wat vrijer te zijn qua opbouw van eea, ook al omdat ik nogal specifieke ideeën heb vwb het uiterlijk...maw de looks van de LX zijn niet 100% m'n smaak, maar het blijft een absoluut knap stuk techniek
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Tja, ik heb dan ook geen Trinnov liggen om mee te spelen. Jij hebt wel een hele mooie experimenteer bouwsteen liggen daarmee.

De looks zijn denk ik zo slecht nog niet, maar eerst eea maar eens in elkaar zetten volgens plan, kan ik daarna experimenteren. Bv om hem zonder bridge te maken (dus slanker).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

da's waar, al kijk ik af en toe toch ook met een schuin oog naar oplossingen van miniDSP of Hypex, al was het maar omdat ik nu qua "speelruimte" beperkt ben tot een 2-weg (de ST2 heeft 4 outputs), dus een 3-weg of deze 2-weg set nog eens combineren met een sub (voor HT) is bvb niet mogelijk.
de afgelopen jaren zijn dergelijke zogenaamd "budget" DSP's veel volwassener geworden en ook qua prijs zijn ze imo nog steeds interessant, dus de aanschaf van bvb een 4x10HD zie ik hier mogelijks nog wel eens gebeuren ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Yep, had ook uitgerekend dat een trinnov in 8 kanalen niet haalbaar was.

Heb gekozen voor hypex dlcps. Simpel weg omdat ik de minidsp 2x4 nog niet helemaal top voor het geluid vond. Dus hoop dat de dlcps het beter doen. Price wise niet zo'n verschil met minidsp, waar an de hd10 versie het beter zou moeten doen dan de 2x4 overigens.
De software van de hypex dlcp's is wel eh, hoe zal ik het zeggen, functioneel.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on December 25, 2015, 23:02:44
De software van de hypex dlcp's is wel eh, hoe zal ik het zeggen, functioneel.

da's heel netjes uitgedrukt  ;D
afgaand op screenshots die ik al voorbij heb zien komen oogt het qua UI idd wat voorbijgestreefd, maarja...als het doet wat het moet doen en de gewenste specs voorlegt, dan kan je imo met Hypex echt geen miskoop doen, wel integendeel, als je kijkt hoe ze achter hun producten staan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Mee eens, de support (en geduld met domme vragen ;) ) is echt helemaal top!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko


We komen er wel. Beetje geduld, dat wel.
Lastigste? De 45 graden kantjes. Heb geen zaag die dat netjes doet en de kantenfrees in mn bovenfrees is niet groot genoeg.
Dus maar even een klein beetjes creatief (en wel zo praktisch).
Zo'n woofer gat is dan weer een eitje.

Anyway, weer mooi voor vandaag. Morgen weer verder.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Kijk, dat begint al ergens op de te lijken  :worship: Leuk om de updates hier te lezen  ^^
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Vandaag de woofers af gefreesd. Nu hopen dat die morgen binnen komen, dan kunnen de gaten voir de bouten afgetekend worden en eea in elkaar gelijmd/deuveld.

En dan de top baffles. Daarvoor nog even wachten op een langer freesje, want standaard maat doet geen 18mm met de kopieerring :(.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

#495
Stapje voor stapje. Morgen alleen nog even paar kantjes van de top baffle af en wat schuren.
En wachten op de drivers natuurlijk om eea te passen voordat ik ga lijmen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Je hebt inderdaad de DIY-kriebels weer te pakken. Vorig jaar rond deze tijd je meubel, erg mooi geworden trouwens met die TV-lift 8)

Succes met de bouw van de speakers!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: rovinggecko on December 28, 2015, 17:52:57
Stapje voor stapje. Morgen alleen nog even paar kantjes van de top baffle af en wat schuren.
En wachten op de drivers natuurlijk om eea te passen voordat ik ga lijmen.


Dat begint al vorm te krijgen  :pompom: Hopelijk krijg je de drivers snel binnen. Heb je al nagedacht over hoe je kabels gaat wegwerken in het hout?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

#498
Quote from: RubenV. on December 29, 2015, 11:59:23
Dat begint al vorm te krijgen  :pompom: Hopelijk krijg je de drivers snel binnen. Heb je al nagedacht over hoe je kabels gaat wegwerken in het hout?

Helemaal, top baffles zijn er klaar voor!


Heb DHL eens gevraagd waar eea is en wanneer het komt. Antwoord: ze weten het eigenlijk ook niet, maar hopen morgen. Zucht.

Vwb de kabels, de tweeter kabels zal ik onder de afdek plaatjes wegwerken naar de upper mid. Daarvandaan (netjes met mesh eromheen) buitenom naar de lower mid, daaromheen en dan los naar een connector achter op de woofers.

In de woofer baffle was ik niet van plan om eea in te frezen, maar gewoon netjes te bekabelen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Quote from: HTip on December 28, 2015, 21:13:41
Je hebt inderdaad de DIY-kriebels weer te pakken. Vorig jaar rond deze tijd je meubel, erg mooi geworden trouwens met die TV-lift 8)

Succes met de bouw van de speakers!
Ja, bedankt, kon de verleiding niet weerstaan. Blijft veel te leuk.

Nog steeds erg blij met de tv-lift, werkt nog steeds helemaal top. Zorgt er voor dat ik niet de hele dag naar een grote spiegel zit te kijken, maar wel een lekker grote tv heb :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer