Platen beurzen

Started by Joris1971, April 1, 2012, 11:13:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Hier alles over platen beurzen, waar en wanneer

Joris1971

Ben zelf nog nooit op een platen beurs geweest, ik wil in november naar de jaarbeurs in Utrecht gaan..

Zijn daar ook 'oudere' lp's (nieuw) te koop die normaliter niet meer leverbaar zijn?

Alex Groningen

Dan noteer ik 24 & 25 november alvast in de agenda om die kant op te gaan.

http://www.recordplanet.nl/

Joris1971

Quote from: Alex Groningen on April  1, 2012, 12:21:09
Dan noteer ik 24 & 25 november alvast in de agenda om die kant op te gaan.

http://www.recordplanet.nl/

Ok, zoals afgesproken ga ik met je mee

Alex Groningen

Quote from: Joris1971 on April  1, 2012, 14:00:05
Ok, zoals afgesproken ga ik met je mee

Top. We spreken tegen die tijd wel even wat af. Maken we er een leuke en gezellige dag van.

Alco

#5
A.s. vrijdag is er van 11:00 tot 20:00 uur een LP/CD beurs op het Koopmansplein in Assen. (organisatie: Dynamite)
(voor 't eerst weer sinds jaren volgens mij...  In Drenthe kent men de vinyl-revival niet geloof ik)  :sarcasm:

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#6
Ben net terug van de z.n. 'grote' LP/CD beurs in Assen.  Zoals al gevreesd stelde 't helaas weinig voor.
Ik kwam aanfietsen en mijn 1e gedachte was...'Hey,...is het afgeblazen ?', maar nee... achteraan op het plein stonden toch nog een stuk of 6 kraampjes.

Overvolle bakken, zonder enige volgorde... :(
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Platenbeurs te Assenede (Oost-Vlaanderen) op 8 december 2013

Een klein maar uiterst sympathiek Vlaams muziekforum waar ik lid van ben (www.kilroy-records.be), organiseert hun eerste platenbeurs op 8/12/13. De beurs gaat door in CC De Bijenkorf, Sportstraat 4 te Assenede, van 9 tot 18u. Gratis inkom en live muziek  :pompom: :pompom: :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

#8
Als die laatste 3 letters niet in de plaatsnaam zouden staan was ik zeker van de partij!  ::)

A.s. vrijdag is er weer een 50/50% kans dat er hier in Assen een LP/CD 'beurs' is.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Pjotr27

Op de komende X-Fi zullen ook wel platenboeren staan schat ik zo.
Maar beter vind ik: rommelmarkten en kringloopwinkels.
De handelaren op beurzen vragen vaak ( hele ) stevige prijzen.
Binnenkort gaat mijn overbuurman 4000 LP`s verkopen op een rommelmarkt hier...
Als het zover is zal ik het wel posten, via pm kan ik dan wel het adres sturen... ( niet hier openlijk ivm de veiligheid)...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Quote from: Alco on August 21, 2013, 09:00:02
Als die laatste 3 letters niet in de plaatsnaam zouden staan was ik zeker van de partij!  ::)

A.s. vrijdag is er weer een 50/50% kans dat er hier in Assen een LP/CD 'beurs' is.

Met alleen de laatste 3 is het toch ook te doen? ;D

Alco

#11
QuoteDe handelaren op beurzen vragen vaak ( hele ) stevige prijzen.
De prijzen zijn de laatste jaren wel iets omhoog gegaan inderdaad, maar vind 't nog meevallen.
Vorige maand was er in mijn stad een LP beurs(je!), met handelaren uit Den Haag, en daar waren vrijwel alle aangeboden LP's € 5,- p.s. (in prima staat) en 5 LP's voor € 20,-

Op rommelmarkten en kringloopwinkels kom ik voor 99% troep tegen. (James Last, BZN, 70's disco, piratenmuziek, greatest hits,etc) Een heel enkele keer zit er wat leuks tussen, maar kost dan ook al gauw € 3,- hiero.

QuoteMet alleen de laatste 3 is het toch ook te doen?
Is nog te doen (mits in bezit van auto), maar mij persoonlijk net iets te ver voor een paar LP's. ::)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Paul Demo

22 september; platenbeurs in PopEi te Eindhoven. Toegang €2,00

Alco

En jawel... wou ik vanmorgen toch effe snuffelen op de LP/CD-beurs hier in Assen-city, maar nee... (wederom) afgelast! :sleepy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kilroy

Op 08 december gaat 'onze' eerste platenbeurs door in Assenede (van 9 tot 18 uur - centrum De Bijenkorf, Sportstraat 4)... In de namiddag zijn er optredens voorzien van 'If anything happens to the cat' - 'Daydreamer' & '3 Jacks & An Icecube'.

Inkom is GRATIS... de platen en cd's uiteraard niet ;-)

Iedereen is van harte welkom!

Jumping Jack

Ha, Ivan! Welkom op dit wonderlijke forum! Ik had een paar posts hoger al eens reclame gemaakt voor de beurs  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Lightspeed

 :eh: Niemand nog opgevallen/vermeld?

:thumbs-up:  Hier een verslag van "Passion For Vinyl" — The Utrecht Mega Platen & CD Beurs 2013 op de website van Michael Fremer | analogplanet.com
(met filmpje)

http://www.analogplanet.com/content/utrecht-record-fair-set-day
http://www.analogplanet.com/content/passion-vinyl%E2%80%94-utrecht-mega-platen-cd-beurs-day-1
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Kilroy

Quote from: Jumping Jack on November  9, 2013, 20:07:59
Ha, Ivan! Welkom op dit wonderlijke forum! Ik had een paar posts hoger al eens reclame gemaakt voor de beurs  ;).

Had ik gezien en waarvoor uiteraard mijn dank!

Voor de forumleden die het niet zouden gelezen hebben...

Op 08-12 richten wij (kilroy-records vinylforum) onze eerste platenbeurs in te Assenede, Sportstraat 4 (Centrum de Bijenkorf) van 9 tot 18 uur.
Inkom is GRATIS en meer dan 100 lopende meter standhouders hebben hun beste platen & cd's meegebracht voor onze bezoekers.

Assenede ligt trouwens vlak bij de Nederlandse grens (omgeving Terneuzen / Sas Van Gent / Zelzate).  Iedereen is uiteraard van harte welkom!

Ah ja... vanaf 12 uur gaan er enkele live-optredens door, naast Anything Happens To The Cat (Post-Rock), Daydreamer en 4 Jacks & An Icecube
komt een jazzensemble optreden... en ook dat is GRATIS voor de bezoekers van de beurs!

brtram

@Kilroy
Als je na het aanprijzen van een door jou geschreven boek, nu ook een vinylbeurs op dit forum gaat promoten, lijkt het mij zo onderhand tijd dat je forumsponsor wordt.
Zo duur is dat niet ;)


Kilroy

Quote from: brtram on November 28, 2013, 23:44:57
@Kilroy
Als je na het aanprijzen van een door jou geschreven boek, nu ook een vinylbeurs op dit forum gaat promoten, lijkt het mij zo onderhand tijd dat je forumsponsor wordt.
Zo duur is dat niet ;)


Tja... daarin heb je wel gelijk... maar op de beurs:
-vraag ik géén standgeld een de verschillende standhouders
-is de inkom gratis
-zijn er enkele initiatieven (verkoop van hotdogs, verkoop van ingezamelde platen, vestiaire) waar de opbrengst naar een goed doel gaat

Dat goede doel: een collega die door een fietsongeval volledig verlamd is en enkel met een soort 'bionische arm' nog 'iets' zou kunnen doen...


Kilroy

#20
Onze 2° platenbeurs 19-10-2014 van 10 tot 17 uur te Assenede, Sportstraat 4 (Centrum de Bijenkorf). Inkom en standplaatsen = gratis !!!!





een overzicht van de platenbeurzen in België kun je HIER vinden !

Deleted Member 2

#21
Quote from: Kilroy on November 30, 2013, 16:41:58

Tja... daarin heb je wel gelijk... maar op de beurs:
-vraag ik géén standgeld een de verschillende standhouders
-is de inkom gratis
-zijn er enkele initiatieven (verkoop van hotdogs, verkoop van ingezamelde platen, vestiaire) waar de opbrengst naar een goed doel gaat


Nog altijd geen forum sponsor!?

Kilroy

Ik denk dat dit een van de enige platenbeurzen is waar de organisator verlies heeft aan de organisatie ipv winst (flyers laten drukken, affiches laten maken, tafels klaarzetten en nadien alles opruimen... ).

Deleted Member 2

Quote from: Kilroy on June  1, 2014, 11:51:29
Ik denk dat dit een van de enige platenbeurzen is waar de organisator verlies heeft aan de organisatie ipv winst (flyers laten drukken, affiches laten maken, tafels klaarzetten en nadien alles opruimen... ).

Ook een keuze die je maakt. Marketing en publiciteit zijn investeringen die je over het algemaan doet om op een later moment daar voordeel van te hebben. Het sponsorschap van een forum dat je gebruikt als communicatie kanaal naar een doelgroep zou ook zo'n investering kunnen zijn.

Kilroy

Quote from: Onder013 on June  1, 2014, 13:26:25
Ook een keuze die je maakt. Marketing en publiciteit zijn investeringen die je over het algemaan doet om op een later moment daar voordeel van te hebben. Het sponsorschap van een forum dat je gebruikt als communicatie kanaal naar een doelgroep zou ook zo'n investering kunnen zijn.

en daar sla je de bal nu net mis... maar deze discussie is hier echt wel off-topic, als je deze wil verder zetten mag je me steeds via PM contacteren....