2D naar 3D converters in tv's, is het wat?

Started by Erik, March 30, 2012, 01:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik lees nogal wat enthousiaste verhalen, werkt het echt zo goed?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

Vind het meevallen het geeft iets van diepte maar zeker geen pop out....leuke gimmick meer niet.....

Erik

Quote from: modde239 on March 30, 2012, 03:16:56
Vind het meevallen het geeft iets van diepte maar zeker geen pop out....leuke gimmick meer niet.....
ok thansk goed om te weten dan stel ik me er niet al te veel van voor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Fox

Heb het ook gezien, maar ligt het aan mij of zien andern ook dat de beeldverhoudingen niet kloppen!

Ik krijg namelijk het zelfde gevoel als met de optie om van 4x3 16x9 beeldvullend te maken.

Een stturwiel van een auto werd bv voormij duidelijk een elips, en de persoon had van die erlange apen armen...

modde239

Quote from: Fox on April  1, 2012, 09:43:32
Heb het ook gezien, maar ligt het aan mij of zien andern ook dat de beeldverhoudingen niet kloppen!

Ik krijg namelijk het zelfde gevoel als met de optie om van 4x3 16x9 beeldvullend te maken.

Een stturwiel van een auto werd bv voormij duidelijk een elips, en de persoon had van die erlange apen armen...

Hier geen last van.....

andrek

Verwacht er inderdaad niet te veel van. Een TV heeft geen weet van voor en achter, alleen pixels.
Door meerdere beelden samen te bekijken proberen ze het voorgrond object te detecteren.
Dan nog een algoritme wat ervan uitgaat dat wat beneden op het beeld is dichterbij is dan wat boven in het beeld staat (landschap)
en dan wordt daar een 3D plaatje van gemaakt.

Totaal niet te vergelijken met echte 3D, en grote kans op fouten.
gr,
Andre