B&W Integra 7.2 THX Ultra 2 HT

Started by 1nt3gr@, March 29, 2012, 11:30:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

heb ook 4 van die ds1's gehad....destijds nog met winst verkocht ;-)
Let wel dat ze gelimiteerd zijn in bereik...de s1 serie komt nog uit het dolby prologic tijdperk. Maar als het goed klinkt.puik!

Ze moeten wel hoger hangen dan oorhoogte.

1nt3gr@

FF een tijdje weggeweest (lekker werken in het buitenland) en dan is het toch lekker thuiskomen met 11 albums van Madonna voor 29,95€!! 25 jaar album tot MDNA.
Nu ben ik zeker niet echt fan van Madonna, maar een dergelijk artiest mag eigenlijk gewoon niet missen in je collectie.

Lekker enthousiast Ray of Light aangezet... :wacko: weg laagste basline toon bij Frozen.
Het kan toch niet zo zijn dat een Nokia N97 met een Sony eardrops koptelefoon beter klinkt dan de combinatie Integra + B&W speakers???
Hier ga ik toch nog eens goed voor zitten. Helaas nog geen tijd gehad om de Audyssey te gebruiken voor instellen.
Dat zal ook weinig zin hebben, want we zijn aan het kijken voor nieuwe meubels. Vanavond nog eens uittesten.

Wat nu dus erg belangrijk voor mij wordt: de ruimte om de receiver en DVD speler in te plaatsen met voldoende koelings mogelijkheid.
We hopen ergens een wandmeubel combinatie te vinden waarbij de zuilluidsprekers hun juiste positie houden (lees; genoeg vrije ruimte en correcte plaatsing t.o.v. zitpositie).
Dus daar gaat de komende periode veel tijd in zitten. Allereerst wordt de vloer binnenkort opnieuw geschuurd en geolied. Dus ik wil ervoor al gaten bijboren opdat ik straks
de kabels voor de surroundspeakers via de kruipruimte kan wegwerken (dat gaat een vochtig klusje worden, maar dat moet je er voor over hebben).
Natuurlijk eerst goed berekenen waar ik de DS6 speakers ga hangen (thx. Denoontje voor de tip..zal er rekening mee gaan houden).

Dan wordt het zoeken geblazen naar mooie bijpassende strips om de kabels langs te geleiden. Iemand goede ideeën?
Een andere optie zou zijn om nieuwe plinten rondom de vloer te maken waar de bekabeling door kan, maar dan weet ik nu al dat er heeeeele lange kabels nodig zijn...die lengte wil ik zo veel mogelijk beperken.
Kortom: werk aan de winkel. ik zal jullie op de hoogte houden!

groet,

1nt3gr@

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Ik heb een keer Madonna gehoord op Tannoy DMT15's (ouderwetsche studiomonitoren). Mijn god dat klonk echt voor geen meter! Op studiomonitoren hoor je ook meteen of iets een goede opname is of niet of dat iemand goed kan zingen of niet. Niet echte allroundspeakers voor de consument dus. Die willen gewoon lekker muziek luisteren.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

erik s.

#28
Quote from: larzie on April 24, 2012, 12:37:31
Ik heb een keer Madonna gehoord op Tannoy DMT15's (ouderwetsche studiomonitoren). Mijn god dat klonk echt voor geen meter! Op studiomonitoren hoor je ook meteen of iets een goede opname is of niet of dat iemand goed kan zingen of niet. Niet echte allroundspeakers voor de consument dus. Die willen gewoon lekker muziek luisteren.  :D
geen idee wat daar aan de hand was. de DMT15 is namelijk een waanzinnige luidspreker, die huiskamerluidsprekers in die prijsklasse flink het nakijken geeft.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

1nt3gr@

Tja, waar zet je die monitoren neer? Staan ze op een standaard, in een mooie studioruimte die goed geïsoleerd is,
of luister je ze af in je huiskamer??

Ik ben het met Larzie eens dat ik op mijn HT liever "gewoon" muziek luister (ga dat maar eens uitleggen aan een niet audiofiel....)
dan dat ik kritisch naar de geluidsopname via studio monitoren luister.

Zo'n nearfield monitors hebben dan absoluut niet mijn voorkeur voor in de huiskamer.
En als het al studiomonitoren moeten zijn, dan wil je juist slechte speakers hebben.
Klinkt het daar goed op...dan klinkt het overal goed op (denk aan de Yamaha NS10's).

Toch heeft het ook wel wat om je eigen opname terug te luisteren op een paar monitorspeakers.
Kom je vaak nog voor verrassingen te staan ondanks dat je al uren bezig bent geweest met componeren, mixen, effectje hier en daar...
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Quote from: erik s. on April 24, 2012, 12:49:41
geen idee wat daar aan de hand was. de DMT15 is namelijk een waanzinnige luidspreker, die huiskamerluidsprekers in die prijsklasse flink het nakijken geeft.

De DMT15's zijn absoluut waanzinnige luidsprekers, waarbij het geluid subtiel dwars door je heen knalt. Maar het zijn studioluidsprekers die superneutraal zijn en dus afrekenen met elk foutje of onzuiverheid in een opname, waar normaal gesproken bij consumentenluidsprekers een ander soort filtering ervoor zorgt dat het enigszins nog muzikaal klinkt. Bij goede opnames is de DMT15 icm een goede versterker echt subliem.
High-q en ik hebben deze een keer bij iemand in Groningen mogen bewonderen en we zaten echt met verbazing te luisteren hoe ze klonken. Deze meneer had een zelfbouwbuizenversterker en één van de eerste philips cd spelers, maar het geluid wat hiermee via de Tannoy DMT15's neergezet werd was nagenoeg perfect. De plaatsing, power, controle, etc... alles klopte gewoon. Alleen bij een niet zo'n goede opname als bijvoorbeeld die cd van Madonna klonk het voor geen meter.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Hoe staan de zaken er inmiddels voor? Nog een meting gedaan? Bevalt de Integra nog?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

Hey Sebas,

Bij mij staan de zaken er nog niet zo mooi voor als bij jou! Proficiat met je 2e paar BA's! Dat zal super klinken in DTS HD!
Momenteel zit ik voor mijn werk weer eens in het buitenland. Dus van metingen komt het nog niet echt. Daarmee wil ik ook
wachten tot ik de surroundspeakers (Ds6) heb gëinstalleerd. Komend of volgend weekend eerst maar eens gaatjes boren
in de vloer en dan nog afwachten voor de vloer opnieuw is geschuurd en in de olie is gezet.
Daarvoor gaat eerst de huiskamer compleet leeg en dan kunnen we alles opnieuw installeren.
Dan ga ik ook alle speakers ophangen en van nieuwe bekabeling voorzien.
Omdat ik dan toch al in de kruipruimte rondhang, kan ik alles meteen goed aanpakken, dus ook de Coax-kabel voor UPC ff upgraden.

Genoeg te doen voor het zover is, dus ergens in Juni hoop ik weer up and running te zijn.
Dan zullen we zeker ook de audyssey gaan gebruiken en kijken of ik dan tevreden ben.
Vooralsnog ben ik zeker tevreden over de receiver icm met de B&W speakers!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Inmiddels zijn de gaatjes geboord en is de vloer netjes opgeschuurd en opnieuw in de olie gezet.
We mogen er nog niet op, dus foto's plaatsen gaat nog niet lukken. Komende maandag kunnen we alles weer op zijn plek zetten. Om de speakers op te kunnen hangen heb ik echter eerst nog nieuwe speakerkabel nodig. Maar ik kan alvast de 5.0 opstelling neerzetten en de surround back-speakers op een later tijdstip doen.

Het "mooie" van een bezoekje aan de kruipruimte is dat je ook tegen nieuwe problemen kunt aanlopen...
Helaas is onze kruipruimte vochtig, dus zullen we iemand met bouwkundige kennis moeten laten opdraven om
te analyseren waar het probleem zit.

De storing in mijn upc kabel was daardoor snel gevonden. De koppelstukken waren compleet aan het roesten.
Die kabel opgepakt en in de container gesmeten. Helemaal waardeloos. Maar wel meteen nieuwe kabel gekocht
en die ligt nu tijdelijk naar boven opdat we daar TV kunnen kijken. Nu we toch met kabel bezig zijn, hebben we eindelijk een manier gevonden om de kabel naar boven door te trekken (zonder loze leiding). Dat gedeelte hopen we komende maandag te realiseren.

Op naar de volgende stap: een nieuw wandmeubel. Maar die plannen onthul ik een volgende keer!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Zow. Tijd voor een update.

De vloer is inmiddels netjes opgeschuurd en de gaten zijn bijgeboord.
Gisteren kreeg ik twee leuke pakketjes binnen.
1. 50 meter König speakerkabel (2x 2,5mm).
2. 2 Dynavox High-end audio/video kabel voor mijn frontspeakers.

Dus morgen maar eens flexibele pvc-buisjes vullen in de kruipruimte  :hehe:
Daarvoor hebben we ook nog eerst eens alle meubels terug te zetten en daarna kan
de HT installatie weer worden herinstalleerd + de gewenste upgrade naar 7.0 surround.

Foto's zullen dan snel volgen.....
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

pffff....dat kruipen in de kruipruimte is niet echt meegevallen  :wacko:
Maar nu heb ik wel alle speakerkabel vervangen door de König speakerkabel en mijn frontspeakers zijn nu aangesloten met de Dynavox bekabeling.
Ook zijn de 2 DS6 speakers nu aangesloten en heb ik gisteren mijn eerste stukje 7.1 surround thuis kunnen beluisteren.

:-[ maar dat behoeft nu wel enige instellingen...want de frontspeakers overheersen. Dus vanavond hoop ik tussen alle drukte door nog wat tijd over te hebben
voor wat configuratie aanpassingen en natuurlijk: foto's!!!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

skyfox

Kruipruimtes zijn altijd feest inderdaad... Veel plezier met instellen/afregelen weer  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

1nt3gr@

#37
 :D

Gisteren weer allerlei instellingen geprobeerd, maar daarbij nog geen Audyssey gebruikt. Equaliser settings nog allemaal op 0 gehouden.
Alle juiste afstanden van de speakers ingesteld. Frontspeakers: Large. Sub: uit (niet nodig met de DM604's). LPF op het LFE kanaal van 80hz (ivm THX settings aangeraden) en ook voor de surround en surround back speakers een settings van 80hz.

Raar:
Direct sound = front speakers
Stereo = Front speakers + subwoofer (welke idioot heeft dat bedacht?)

Hoe dan ook, eerst een paar cd's op Direct sound afgespeeld:
1. Diana Krall ('s Wonderfull)
2. Snow Patrol (Chasin' cars en ook de live versie)
3. Coldplay (Paradise ivm lage baseline)
4. Celtic Myst 4, diverse nummers van beide cd's.
5. Shania Twain (From this moment on)
6. Milk Inc. - Walk on Water / Livin' a Lie / Losing Love

Kortom: diversiteit aan nummers en verschillende stijlen. Conclusie: In de lage tonen doet de Integra DTR 8.9 nog niet wat ik wil.
Zeker in de baseline en bassdrums krijg ik (nog) niet de lage tonen eruit zoals ik verwacht.

Daarna een film aangezet: Spiderman deel 1. THX Ultra 2 Cinema stand. 1 woord: Bruut!
Het 7.1 surround geluid kwam echt tot zijn recht. De overgang van voor naar achter, van links naar rechts, of van links voor naar links surround naar rechts back
surround wordt afgespeeld zonder dat je direct merkt uit welke speaker het geluid komt.
Wat dat betreft is de Integra receiver zeer sterk. Echt het bioscoop gevoel thuis.
En als we het dan hebben over lage tonen: geen gebrek. Sterker nog, ik denk dat de buren blij waren toen de film was afgelopen  :headbanging:

Dus de openstaande vraag is: hoe krijg ik die lage tonen er ook uit bij de muziek? Waarom speelt de Integra dan zo bescheiden??
Bij sommige nummers komen de lage tonen er wel uit, maar met name in de digitale muziekhoek wordt dat minder.

Gaat dat dan beter worden bij een Audyssey instelling? Ligt het aan de huidige speaker plaatsing?
Kortom: genoeg om nog verder over na te denken. Na 1 avondje spelen op nagenoeg standaard instellingen
ben ik nu al zeer tevreden over de Home Theater sound, maar nog niet overtuigd op muzikaal gebied (Stereo).

To do lijstje:
1. Muziek DVD's afspelen (Phil Collins (Farewell Tour), Kings of Leon (Live in O2 Arena, London), misschien zelfs DJ Tiësto (Live in Kopenhagen, Elements Tour).
2. Audyssey automatische speaker instellingen
3. Nieuw wandmeubel
4. Streaming installeren: wat wordt het? SB? Sonos?
5. Bluray?
6. THX 7.1 surround installeren
7. Speakerkabel vervangen
8. B&W DS6 speakers ophangen
9. Gaten in vloer boren
10. Coax-kabel vervangen

Nu ik zo mijn lijstje bekijk, vergeet ik bijna te vermelden dat ik sinds mijn Coax kabel vervangen is, geen enkele storing meer
op de UPC HDTV receiver heb gehad:  :clapping:. Dus dat was zeker nodig!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

To do lijstje:
1. Muziek DVD's afspelen (Phil Collins (Farewell Tour), Kings of Leon (Live in O2 Arena, London), misschien zelfs DJ Tiësto (Live in Kopenhagen, Elements Tour).
2. Audyssey automatische speaker instellingen
3. Nieuw wandmeubel
4. Streaming installeren: wat wordt het? SB? Sonos?
5. Bluray?
6. THX 7.1 surround installeren
7. Speakerkabel vervangen
8. B&W DS6 speakers ophangen
9. Gaten in vloer boren
10. Coax-kabel vervangen


Gisteren even Phil geluisterd in Dolby Digital Neural THX 7.1.
Zelfs vrouwlief moest toegeven dat dit toch wel erg lekker klinkt nu.
Heb namelijk weer wat met de settings gespeeld en nu de equalizer uit staat en de correcte THX instellingen gebruikt worden,
heb ik mijn lage tonen weer terug in de muziek  :headbanging:

Ook heb ik nog even geluisterd naar de Audyssey settings van PinoHelmond, want die staan nog steeds in het geheugen (wist ik eigenlijk niet eens).
Dat maakt me alleen maar enthousiast om snel zelf een Audyssey meting te gaan doen. Maar 't probleem is dat het we het zo druk hebben! (herkenbaar??)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Op het To-do lijstje heb ik weer wat kleine aanpassingen (met grote gevolgen....):

To do lijstje:
1. Muziek DVD's afspelen (Phil Collins (Farewell Tour), Kings of Leon (Live in O2 Arena, London), misschien zelfs DJ Tiësto (Live in Kopenhagen, Elements Tour).
2. Audyssey automatische speaker instellingen
3. Nieuw wandmeubel -> Update: Voorwand nodig. Nu nog zoeken hoe of wat, maar dit gaan we dus gronding onderzoeken een aanpakken.
Beoogd wandmeubel is 40 cm diep. De Integra receiver + Dynavox kabels/pluggen heeft minimaal 53cm nodig -> Dus audio kastje moet 60cm diep worden.
Oplossing: Voorzetwand van 20cm diep zodat alles aan de voorkant even diep lijkt. Kan ik alle bekabeling in de voorzetwand kwijt. Dus: werk aan de winkel.
Inlezen in hoe je het beste een voorwand kunt plaatsen, meten, passen, materiaalkeuze bepalen, etc. etc. etc.
4. Streaming installeren: wat wordt het? SB? Sonos? -> evt. 1 BR-speler met 3D, streaming, THX(?, niet noodzakelijk), FLAC
5. Bluray? -> zie punt 4
6. THX 7.1 surround installeren
7. Speakerkabel vervangen
8. B&W DS6 speakers ophangen
9. Gaten in vloer boren
10. Coax-kabel vervangen

Te zijner tijd zal ik de fotoreportage hier in dit topic toevoegen. En zodra ik het definitieve plan heb: ook het design.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Er ligt iets op mij te wachten  :D
Na een aantal overwegingen toch vastgesteld dat het ook zonder voorzetwand moet lukken.
Het zal nog een aardige klus worden, maar dat mag de pret niet drukken!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Have fun! Morgen staat het in elkaar en volgen de foto's neem ik aan?  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

#42
Nou ja, dat is een beetje voorbarig. Helaas mist er nu nog 1 belangrijk onderdeel, maar dat kunnen we a.s. donderdag ophalen.
Maar a.s. vrijdag hoop ik het pakketje flink onder handen te nemen met wat hulp troepen.
Het pakketje (samen toch goed voor ruim 160kg) past namelijk nog net in de A6.

Onderstaand bakbeest moet eerst weer veilig opgeborgen worden om te zorgen dat het niet beschadigd raakt :-)
Dus ik heb de rest van de komende week nog genoeg te doen 's avonds.

Als het klaar is, dan kunnen de frontspeakers eindelijk juist geplaatst worden en de center speaker zal dan eindelijk onder
de tv staan. Dan is eindelijk het geluidsbeeld correct en kan de Audyssey gebruikt worden om (hopelijk) de juiste instellingen te vinden.

Update: Vanwege het grote pakketje, heb ik meteen nog de 2 x 3 meter Dynavox audiokabels gekocht, opdat de frontspeakers aangesloten kunnen blijven (wel zo handig). De foto hierboven is van mijn setje 1,5m kabel, maar daarvan gaat er 1 naar de centerspeaker en dan heb ik er nog 1 over (reserve). Heb ik mijn pauze vandaag weer nuttig besteed.

Daarnaast heb ik ook nog de twee W&M Audio HD-01 HDMI Interconnects besteld die bij Hifi123 in de aanbieding waren.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Vanavond maar eens een luistertestje gedaan. Boven bij de computer heb ik een 7.1 THX gecertificeerd Onkyo setje aangesloten.
Dat is verder niet veel bijzonders. De Onkyo HT-R940 en de bijbehorende 940-serie surround speakers. Maar ook de subwoofer.
Die heb ik voor de gein eens beneden aangesloten om te kijken hoe het dan klinkt.

Nou ja, zoals te verwachten speelt die subwoofer niet erg strak, maar ik heb er wel een idee bij gekregen hoe het eventueel zou kunnen klinken.
En ik moet zeggen: verbetering in de dance muziek in stereo, een tikkeltje overdreven voor surround geluid.

Wanneer ik de settings aanhoud voor de THX, dan staan alle crossover frequenties op 80Hz en zelfs dan komt het meeste laag nog steeds
vanuit mijn DM604s2 front speakers.

Dus nog een upgrade mogelijkheid erbij. Hoewel de eerste indruk is dat dit vooral voor de dance/house/trance stijlen een aanvulling is
en minder voor de instrumentale muziek, waarbij ik al dik tevreden ben over de B&W + Integra sound.

Daarnaast natuurlijk de eerste voorbereidingen getroffen voor mijn project van a.s. vrijdag.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Gelukkig sta ik er vrijdag niet alleen voor om mijn pakketje te klaren :-)
Vandaag heb ik al wat advies ingewonnen en de eerste voorbereidingen getroffen.
Ook lag vanavond een mooie doos met 2 x 3 meter Dynavox High-end Audiokabel voor mij klaar :-).
Dus als eerste actie alvast één DM604s2 opgeschoven en alvast ff geluisterd naar een beter stereobeeld  :pompom:

Daarna mijn oude audiomeubel weggehaald en na passen en meten bedacht hoe ik nu toch straks die coax- en speakerkabel
die uit de vloer ophoog komt in het nieuwe kastje ga krijgen.
Met wat advies erbij weer een aantal goede nieuwe ideeën opgedaan en snel nog wat extra speakerkabel voor de surround speakers bijbesteld.
Hopelijk komt dat vrijdag binnen, want dat gaat nog belangrijk worden i.v.m. de planning.

Morgen nog de laatste onderdelen ophalen en dan vrijdag en zaterdag flink aan de slag. Hopelijk kan ik daarna al weer wat foto-tjes plaatsen van mijn nieuw HT-wandmeubel :-)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

En nog wat foto-tjes van gisteren met o.a. het doosje van de kabels en de kabels zelf + een actie foto van mijn THX-subje van Onkyo.
Weet nog niet of het een blijvertje wordt, maar dat is ook voor een andere keer. Eerst morgen maar eens afwachten!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Afgelopen vrijdag een dagje vrijgenomen om het pakketje te installeren.

Dat klinkt als een makkelijk klusje, maar jullie willen niet weten hoeveel tijd we kwijt zijn geweest met het op maat maken van het onderste kastje:
1. De kabel naar de center speaker door de bovenplaat.
2. De W&M HDMI interconnects achter het frame langs, door het kastje om aan de zijkant eruit te komen en aan te sluiten op de receiver.
3. De WII-kabels vanuit het kastje naar de TV, via het frame.
4. De TV stroomkabel naar het kastje.
5. De electriciteit aansluiting in het kastje.
6. De LED-verlichting achter de bovenkastjes via het frame naar de stroomaansluiting in het onderste kastje.
7. De speakerkabel van de linker frontspeaker door alle achterkastjes heen.
8. De speakerkabel van de surround speakers en de Coaxkabel die onder het kastje uit de kruipruimte naar de receiver/hdmi receiver gaat.

Om 9.00 uur begonnen en om drie uur hadden we het onderste kastje (foto 1) staan en konden we de kabels achterlangs uit het kastje krijgen (foto 2)
om ze daarna op de receiver aan te sluiten (foto 3).
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Daarna hebben we alle kastjes opgehangen, de deurtjes geïnstalleerd en netjes recht gehangen, de wijnrekken geplaatst en volgelegd, de LED-verlichting aangesloten, de TV opgehangen en aangesloten en tenslotte de lavalampen en Philips sfeerverlichting geplaatst. Het resultaat daarvan zie je op de onderstaande foto's.

Maar de grootste pluspunten op audio/video gebied zijn:
1. Door de nieuwe plaatsing van de speakers zijn zowel het stereo als surround geluid sterk verbeterd. Natuurlijk omdat de centerspeaker nu eindelijk
onder de TV geplaatst kon worden, maar ook omdat het geluidsbeeld van de frontspeakers nu veel meer hoog, midden en laag naar de centrale zitplaats levert.
(subwoofer niet meer aangesloten).
2. Door de zwarte achterwand is het nu veel rustiger TV kijken. Alle kleuren springen eruit als het ware. Aanrader.
3. Home cinema sound is echt geweldig nu. We hebben Lion King special edition gekeken (THX mastered) en toen het THX digital logo verscheen en de tune
over de speakers van achteren naar voor werd afgespeeld, stond het kippenvel op mijn armen: fantastisch!

De minpuntjes zijn:
1. Het stereomeubel: dat past nu niet meer bij de rest. Dus ben al begonnen met het bestellen van onderdelen en het in elkaar zetten van het binnenframe
van wat het nieuwe audiomeubel moet gaan worden. 100% maatwerk dus. Weer een klus erbij. 
2. De glazen platen achter de TV trillen nog mee. Die moeten we nog trilvrij maken. 

Maar ja, meer minpunten kan ik niet verzinnen, dus ben waanzinnig blij met dit resultaat  :pompom:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Hele verbetering, ziet er erg mooi uit zo! Kun je wat betere foto's plaatsen? Een close up van de apparatuur en een overzichtsfoto van de ruimte inclusief rears?
En ik zie je stekkerblok, misschien verstandig om er een beveiligd blok neer te leggen? Heb zelf sinds kort een stekkerblok met overspanningsbeveiliging etc. Al is het maar voor de gemoedsrust.

Keep up the good work!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

erik s.

ik hoop dat het blok alleen voor de verlichting is...  :smile:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B