B&W Integra 7.2 THX Ultra 2 HT

Started by 1nt3gr@, March 29, 2012, 11:30:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1nt3gr@

Welkom in 1nt3gr@'s topic.
Hoi en welkom in mijn topic.

Mijn Home Theater bestaat op dit moment uit:
Een Integra DTR-70.2 Receiver (THX) die mijn thuisbioscoop 7.2 aanstuurt. Hierop zijn de B&W DM605s2 zuilluidsprekers aangesloten met Dynavox kabels.

Voor het surround geluid zijn op de Integra DTR-70.2 als center speaker de B&W LCR600s3 (ook Dynavox audiokabel), als surround speakers de B&W DS6 (THX) en als back-surround speakers de DM602s1 aangesloten (allen via könig 2x 2,5mm bekabeling, welke via de kruipruimte zijn aangelegd en aangesloten met bananenpluggen van Nakamichi). Het sublaag is aangesloten via 2 Audioquest Black Lab kabels. De stroomvoorziening bestaat uit 2 Brennestuhl contactdozen waarvan de een de TV aanstuurt (overspanning + bliksemprotectie) en alle audioapparatuur via de duurdere variant is aangesloten (inclusief netfilter).

De connectie van de Receiver naar de TV bestaat uit een W&M HD-01 kabel. Eenzelfde kabel is gebruikt om de Oppo BDP-103EU aan te sturen.
Deze stuurt de WD My Book Live Duo (2x 3TB NAS) aan, waarop de muziek collectie (+/- 1600cd's) digitaal opgeslagen is. Voor (3D)blurays/SACD gebruik ik de BDP-103EU natuurlijk ook.

Om CD's en DVD's af te spelen wordt de Integra DPC-7.9 6-DVD wisselaar gebruikt.
Daarnaast staat er een Kenwood DMF-9020 Minidisc Homedeck, via spdif aangesloten.

De receiver is ingesteld via de Audyssey mogelijkheid (6 meetpunten) en dat heeft een flinke verbetering in vooral de plaatsing van het geluid opgeleverd, maar ook in de afstemming van de speakercapaciteiten onderling. De frontspeakers hebben ingebouwde versterkers voor het sublaag. Daarmee is mijn Integra 7.2 Home Theater beschreven.

Als TV doet een Panasonic TX-P46GT30 dienst (46") met Full HD + 3D en omdat het wandmeubel max de mogelijkheid biedt een  46" TV te plaatsen, blijft het voorlopig daarbij.

Foto's:








groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

AbZ

#1
Quote from: 1nt3gr@ on March 29, 2012, 11:30:36Tja....waar te beginnen?  Vanavond zal er waarschijnlijk het een en ander gebeuren waardoor op dit forum 2 topics zullen wijzigen. Maar mijn speakersetup wil ik wel alvast kwijt: <...> Meer voor mijn showcase dus vanavond.... groet, 1nt3gr@
Alweer een raadspelletje op het forum  :pompom:

Wel een moeilijke  :unsure:   Iets met Integra?  ::)

twani

Leuk een rebus: het begint met "Eent" ;D

1nt3gr@

en ja hoor....AbZ heeft het helemaal goed  :clapping:

Anyway....om een lang verhaal kort te maken...ik heb PinoHelmond verlost van zijn Integra DTR-8.9!
Dus heeft mijn Integra DPC 7.9 6 DVD wisselaar eindelijk een maatje.
Ik zal hem vandaag neerzetten (letterlijk) en later een keer helemaal door alle instellingen heen fietsen.

Volgens Pino kan ik al een nachtelijk avontuurtje tegemoet zien wanneer ik de Audyssey wil gaan afstellen.

Pino, bedankt voor de gastvrijheid en de uitleg. En natuurlijk succes met jouw nieuwe aanwinst!

1nt3gr@

p.s. ik zal later eens een uitgebreider verslag doen van deze receiver en kijken of ik wel tevreden ben over het geluid
in samenwerking met mijn B&W speakers.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

De economie mag dan slecht draaien maar hier op het forum houden we een en ander toch goed aan de gang  :D !

Graag gedaan en het was leuk om een buurtgenoot over de vloer te hebben met dezelfde interesse´s. Hoop dat je veel plezier gaat beleven aan de Integra!!!
Heb je hem al beluisterd thuis? Wat was je eerste indruk?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rayman007

Quote from: Pinohelmond on March 30, 2012, 10:10:20
De economie mag dan slecht draaien maar hier op het forum houden we een en ander toch goed aan de gang  :D !

Graag gedaan en het was leuk om een buurtgenoot over de vloer te hebben met dezelfde interesse´s. Hoop dat je veel plezier gaat beleven aan de Integra!!!
Heb je hem al beluisterd thuis? Wat was je eerste indruk?

En wat ga jij nu halen? ;-)

Pinohelmond

Quote from: rayman007 on March 30, 2012, 12:28:44
En wat ga jij nu halen? ;-)

Na een korte overstap van Marantz naar Integra ben ik tot de conclusie gekomen dat Marantz meer mijn ding is en beter matcht met de rest van mijn set-up. Een SR7005 staat dan ook in bestelling.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

Quote from: Pinohelmond on March 30, 2012, 10:10:20
De economie mag dan slecht draaien maar hier op het forum houden we een en ander toch goed aan de gang  :D !

Graag gedaan en het was leuk om een buurtgenoot over de vloer te hebben met dezelfde interesse´s. Hoop dat je veel plezier gaat beleven aan de Integra!!!
Heb je hem al beluisterd thuis? Wat was je eerste indruk?

Ik ben om 22.00 uur begonnen. De Integra ondersteund gelukkig bananenpluggen....dus mijn nakamichi pluggen eerst aan de kabeluiteinden geïnstalleerd.
Daarna de oude onderdelen naar boven gesjouwd...de zware jongen in mijn stereomeubel versjouwd (hoezo doen wij mannen niet aan sport???) en
tenslotte de DVD-wisselaar, UPC-kastje en Minidisc digitaal aangesloten. Daarna om 23.55 uur ff 5 minuten geluisterd.
:music: De intentie is aanwezig. En ik hoop met de juiste instellingen (subwoofer uit, laag over de gewone speakers aan) straks een beter beeld te krijgen
van de kwaliteiten die deze Integra mijn B&W speakers kan geven. Hij klonk subtieler en meer gedetailleerd dan de Kenwood KRF-V7773d, maar minder vermogend.
Maar dat laatste (ga ik vooralsnog vanuit) komt omdat het signaalnaar de subwoofer nog niet is uitgeschakeld.


to be continued...
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Check ook de instellingen van elke luidspreker. Ik heb alles op 0 db gezet maar toen ik hem zelf kreeg stonden alle kanalen op +10 db en ging hij dus enorm hard.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

dat zal ik zeker eens doen! eerst het komende weekend overleven en daarna heb ik veel tijd om er mee te spelen en komen de foto's.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

rayman007

Quote from: Pinohelmond on March 30, 2012, 12:51:10
Na een korte overstap van Marantz naar Integra ben ik tot de conclusie gekomen dat Marantz meer mijn ding is en beter matcht met de rest van mijn set-up. Een SR7005 staat dan ook in bestelling.

Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn SR5005 en sinds kort een bijpassende DV4003 ;-)
Ik wil binnenkort wel een vervanging voor mijn e80's aangezien ik wat meer laag uit mijn zuilen wil hebben. Weet alleen nog niet wat ;-)

Die SR7005 heb je zeker hier besteld ;-)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121854

@ Integra succes met instellen. De opties zijn legio!
Ik wat met mijn relatief simpele SR5005 al even bezig om het goed in te stellen en meten de die mic laat staat jij met je integra


Alex Groningen

#11
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Maar volgen mij weer een topic die in het private home theaters topic thuis hoort en niet in het stereo topic.

twani

Dat lijkt mij toch ook............Integraal moet even om overplaatsing vragen, hij zit hier "gevangen" in het verkeerde board :D

rallufff

Welkom!

Fotoooooooooooo's!

:D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Pinohelmond

Quote from: rayman007 on March 30, 2012, 13:35:36
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn SR5005 en sinds kort een bijpassende DV4003 ;-)
Ik wil binnenkort wel een vervanging voor mijn e80's aangezien ik wat meer laag uit mijn zuilen wil hebben. Weet alleen nog niet wat ;-)

Die SR7005 heb je zeker hier besteld ;-)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121854

@ Integra succes met instellen. De opties zijn legio!
Ik wat met mijn relatief simpele SR5005 al even bezig om het goed in te stellen en meten de die mic laat staat jij met je integra

Een DV4003 erbij ja??!  :D
Inderdaad besteld bij H&C Hifi, verslavend `tentje` is dat.. En dan binnenkort ook nog eens nieuw winkelpand wat natuurlijk bekeken moet gaan worden en dat zonder iets van plan zijn aan te schaffen.  How tempting can it be  :thumbs-up:

@Rogier, welkom in de juiste sectie!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

#15
Quote from: Pinohelmond on March 30, 2012, 17:02:10
@Rogier, welkom in de juiste sectie!

Thx!

Dit hele weekend feest gehad (ook mooi!), maar helaas nog geen tijd om foto's te maken en deze hier te showen aan de HT-liefhebbers.
Echter wel al tijd gehad om de instellingen per speaker terug te brengen naar standaard (dus 0 db en volledig bereik, d.w.z. geen filter vanaf xx hertz)
Tussen de bedrijven door al wat geluisterd en wat opvalt is dat vooral in de lage tonen veeeeeeeel meer detail te terug te vinden is.
Ook het geluidsbeeld van de surroundspeakers is heel anders dan met mijn oude kenwood receiver. Minder over centerspeaker en veel meer verdeeld tussen voor en achterspeakers.
Ik weet nog niet of mij dat goed bevalt, maar dat wordt de komende tijd wel duidelijk :-)

groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@


foto's van mijn case .

Eindelijk even de tijd gehad om mijn aanwinst te installeren. Tot nu toe ben ik er content mee.
(onze buren misschien wat minder, maar dit is natuurlijk een tijdelijk effect. Je kunt niet oneindig bezig blijven he!  ;))

Diana Krall en Phil Collins krijgen nu veel meer kleur en komen echt tot leven.
Ook een topper is en blijft het album Live & Acoustic van Stevie Ann (o.a. Toxic, the Poetry Man, You versus me).

Voor de fotografen onder ons...voor mij is dit verschil net zo groot als van een digitale compact naar een digitale spiegel reflex
camera...dus dat wil wat zeggen!

Gisteren is het niet helemaal gelukt met de foto's, maar nu staan ze er eindelijk op.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Netjes!

Je kunt de foto´s ook hier in je topic aan de startpost toevoegen. Maakt het topic extra leuk!
Ga je nog wat doen aan de kabels? Proberen weg te werken met een kabelgoot of iets in die richting? Set ziet er stoer uit, die speakers blijven ook altijd mooi.

Kan zelf muziek van Genesis altijd erg waarderen en na de korte demo van Phil Collins heb ik hem ook maar besteld op Blu Ray. Nu is het weer afwachten wanneer Bol.com levert.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

pffff...wat de plannen zijn? Ik krijg het er nu al druk van :-)
In ieder geval willen we een nieuwe vloer en daarmee is het antwoord ja, die kabels worden straks mooi weggewerkt!
Daarnaast wil ik dan de B&W DS6's installeren, want die staan nu nog te wachten. Wil ze van het weekend eens
uittesten, maar dan moet ik ze op een of andere manier op oorhoogte zien te krijgen.

En daarna staat bij mij hoog, nee zeer hoog, op het verlanglijstje: een ander audiomeubel.
Mijn huidige zwarte audiomeubel (die een stuk stabieler staat nu met die 23kg receiver onderin  :clapping:) is zachtjes uitgedrukt, niet echt mijn stijl.
Het TV-kastje is in bruikleen van mijn schoonouders, maar omdat de achterwand van 1,5cm zwaar eikenhout is, leent het zich niet voor audiomeubel.
(en ook al zou het wel kunnen... :-X)

Mijn voorkeur gaat uit naar een zwevend wandmeubel waarin TV, centerspeaker en componenten tot hun recht komen.
(voorbeeld, zie http://www.heine-shop.nl/Wandmeubelen/Woon-en-eetkamer/Wonen/sh12760910/HeineNL )
Dat moet strak design met LED-verlichting krijgen, wat je van kleur kunt laten veranderen, iemand tips???
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Quote from: rayman007 on March 30, 2012, 13:35:36
@ Integra succes met instellen. De opties zijn legio!
Ik wat met mijn relatief simpele SR5005 al even bezig om het goed in te stellen en meten de die mic laat staat jij met je integra

Thx! Volgens Pino gaat dit nachtwerk worden, maar misschien dat het in het paasweekend gaat lukken.
Iemand tips hoe je de meetmicrofoon op oorhoogte neer kunt zetten?

groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Quote from: 1nt3gr@ on April  4, 2012, 09:11:22
Thx! Volgens Pino gaat dit nachtwerk worden, maar misschien dat het in het paasweekend gaat lukken.
Iemand tips hoe je de meetmicrofoon op oorhoogte neer kunt zetten?

groet,

1nt3gr@

Nachtwerk vanwege de gevoeligheid van de meetmicrofoon, rijd er een auto door de straat dan gaat het al volledig fout en krijg je een foutmelding.
Om de meetmicrofoon op oorhoogte te krijgen kun je hem om een huishoudtrapje zetten? Of op een bezemsteel plakken met tape?

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room


1nt3gr@

thx for the tips...ik zal het huishoudtrapje op mijn bank zetten en het dan van het weekend eens proberen....
(dan denkt de vrouw eindelijk "die gaat schoonmaken"...... :nowink:)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Heb mijn B&W DS6 speakers maar eens aangesloten. Deze heb ik laatst via marktplaats voor een zeer zacht prijsje kunnen overnemen.
Voor een test heb ik ze op oorhoogte geplaatst door ze op mijn DM601's te zetten. Verre van ideaal, maar ik wilde een idee krijgen van de sound.

:o en wat voor sound! De di-pole surround sound wekte zeer veel verbazing. In eerste instantie vanwege het ingetogen en zeer mooi verspreidde geluid.
Maar vooral vanwege de fantastische surround ervaring. Ik had mijn Integra DTR-8.9 ook maar eens qua speaker afstanden goed ingesteld en dat loont!

De Hans Zimmer filmmuziek hoort tot mijn favorieten, dus ik had de Da Vinci Code maar weer eens opgezet.
Wat was dat genieten! Nogmaals een bevestiging dat je met een paar DM604's geen subwoofer nodig hebt.

Maar de precieze weergave van de Integra en de THX-aangestuurde DS6 speakers van B&W zorgden voor een geweldige ervaring.
Daarom na de film toch ook even Phil Collins' Farewell tour DVD opgezet.  :clapping: Kreeg het gevoel midden in het concert te staan.
Dus dat is in beide opzichten (muziek en film) een bevestiging van mijn verwachting: B&W i.c.m. Integra gaat goed samen!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Een mooi nieuw meubel is idd wel wenselijk. Nu staat je center ook niet echt centraal :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT