iMac - nwe modellen op komst??

Started by **Marco 76**, March 27, 2012, 23:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennism

#50
Quote from: MaxxMark on December  4, 2012, 17:05:41
De Mac Mini's van dit moment zijn ook zeker niet slecht. Als je er niet op verwacht te gaan gamen is dat absoluut geen slecht alternatief.

(en met gamen bedoel ik meer hardcore gaming. Als je een wat oudere game speelt zal dat ongetwijfeld goed gaan. Op mijn macbookrpo van eind 2009 speel ik ook met enige regelmaat wat iets minder recente games).

lichte gaming was inderdaad mogelijk op de mac mini tot en met het 2011 model (in 2011 wel alleen het duurste model. De goedkopere 2011 en alle 2012 modellen gebruiken helaas geen dedicated GPU meer, maar de Intel interne GPU. Deze is perfect voor 2d en hardware accelerated video, echter voor 3d totaal ongeschikt. Zelf oudere games lopen op zeer lage framerates bij medium tot low detail wanneer er veel actie op het scherm is, tenzij het uiteraard een 2d game is, dit zal wel werken. Dit gaat wel veranderen in de volgende generatie intel processoren welke rond april 2013 op de markt komen, daar intel veel werk verricht heeft om een betere GPU te maken, de huidige generaties zijn helaas op 3d gebied kompleet kreupel. Bijvoorbeeld Starcraft II (uit 2008) is onspeelbaar op de nieuwe Macbook Pro 13" en deze heeft dezelfde GPU als de mac mini, dit was een nare verrassing voor een kameraad van me die dit speel op hoog niveau speelt en de macbook deels gekocht had om ook buiten de deur te kunnen gamen.