iMac - nwe modellen op komst??

Started by **Marco 76**, March 27, 2012, 23:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

2013?

Waar staat dat artikel?

jeetje zeg, al die tijd voor niets gewacht.


Raphie

ik ga denk ik vandaag een 3e generatie AIR 13" halen.....
JBL PRX Power!

angel66

hmm in dit artikel onderaan wordt wat anders gezegd...

http://www.macrumors.com/


angel66

die van mij is van de 22e, lees die die laatste regel maar.

mac pro inderdaad 2013 maar de imac eerder.

Following the keynote at Apple's Worldwide Developers Conference earlier this month, company representatives were initially quoted as saying that updated Mac Pro and iMac designs were due "later next year", but the company moved to clarify those remarks as applying only to the Mac Pro, suggesting that iMac updates will come ahead of that timeframe.

Nosoforos

Later is wel gezegd dat dit slechts over de Mac Pro's ging, niet over de iMacs. Ik zelf verwacht wel een update, maar die zal vergelijkbaar zijn met die van de MacBooks, dus een stapje omhoog wat betreft processor, usb 3.0 e.d., geen redesign in ieder geval en ook zeker geen retina. Ik zit zelf ook weer een beetje te kijken of ik niet weer een iMac wil, maar wacht daarom nog maar even, al denk ik niet dat als er een update komt, dit voor oktober circa zal gebeuren (tenzij er opeens zo'n stille update is van de zomer).

angel66

ik verwacht ook geen grote update, proc etc etc


vik

Vandaag de knoop doorgehakt en besteld:

Apple iMac 27" 3.4GHz QCi7-2TB-SSD256GB-16GB-HD2GB-MC814N/A+Upgr

Met: OWC 240GB Mercury EXTREME Pro 6G SSD 2.5" SATA III 9.5mm 6Gb/s

Bestelnummer: OWCSSDMX6G240T - 240 GB/2.5"

Leessnelheid: 559MB/s SATA III - 6Gb/s

Schrijfsnelheid: 527MB/s SATA III - 6Gb/s

Controller: SandForce 2282 Series

Dit met behoud van Apple garantie en 5 jaar garantie op de SSD schijf en geen problemen met trim support etc.

Ik ben heel erg benieuwd. De SSD schijnt echt razend snel te zijn en totaal niet te vergelijken met de Samsung of de trage Toshiba SSD die Apple standaard levert.

De winkel waar ik hem besteld is dealer en ik geloof importeur van OWC en garandeert een werking zonder problemen.

Zelf heb ik ook contact gezocht met OWC :

Dear Viktor,
> The OWC SSDs do not have TRIM support enabled in the Mac OS, including Lion. They have a built in garbage collection process that is always being run by the SSD to help maintain the drive. Our product testing department has not found any issues with our SSDs operating over long periods of time without the TRIM being available due to the way that process works.
>
> Sincerely


Ik ben benieuwd .


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

angel66

vraag of ze het scherm controleren op de gele waas.

vik

Quote from: angel66 on June 26, 2012, 11:37:34
vraag of ze het scherm controleren op de gele waas.

Dank je voor de tip!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

angel66


Toontje68

Quote from: angel66 on June 26, 2012, 11:37:34
vraag of ze het scherm controleren op de gele waas.

En grijze vlek vorming... Heb ik ook gehad op een 27" Imac medio 2010 Gelukkig kreeg ik een nieuwe scherm, al was het net buiten de garantie  ;)

vik

Quote from: vik on June 26, 2012, 10:57:42
Vandaag de knoop doorgehakt en besteld:

Apple iMac 27" 3.4GHz QCi7-2TB-SSD256GB-16GB-HD2GB-MC814N/A+Upgr

Met: OWC 240GB Mercury EXTREME Pro 6G SSD 2.5" SATA III 9.5mm 6Gb/s

Bestelnummer: OWCSSDMX6G240T - 240 GB/2.5"

Leessnelheid: 559MB/s SATA III - 6Gb/s

Schrijfsnelheid: 527MB/s SATA III - 6Gb/s

Controller: SandForce 2282 Series

Dit met behoud van Apple garantie en 5 jaar garantie op de SSD schijf en geen problemen met trim support etc.

Ik ben heel erg benieuwd. De SSD schijnt echt razend snel te zijn en totaal niet te vergelijken met de Samsung of de trage Toshiba SSD die Apple standaard levert.

De winkel waar ik hem besteld is dealer en ik geloof importeur van OWC en garandeert een werking zonder problemen.

Zelf heb ik ook contact gezocht met OWC :

Dear Viktor,
> The OWC SSDs do not have TRIM support enabled in the Mac OS, including Lion. They have a built in garbage collection process that is always being run by the SSD to help maintain the drive. Our product testing department has not found any issues with our SSDs operating over long periods of time without the TRIM being available due to the way that process works.
>
> Sincerely


Ik ben benieuwd .

Toch even kleine verandering na deze post.

Ik ben gisteren langs gereden bij het bedrijf (eenmanszaak) en ik had op het moment van aankomst geen goed gevoel over de aparte manier van zaken doen.

Ondanks enkele goede recensies over deze verkoper ben ik toch op mijn gevoel afgegaan en heb er vanaf gezien. Ik ga verder ook geen naam noemen want een gevoel hoeft niet altijd te zeggen dat het ook daadwerkelijk klopt natuurlijk. Ook om de beste man te beschermen.

Vanavond ga ik kijken voor een MacPro 12 core Twee 2.66GHz 6-core Intel Westmere model 2012.

Reden:

Sneller, een beeldscherm naar keuze en genoeg uitbreidings mogelijkheden.  Wel wat duurder maar na wat meer research te hebben gedaan is het scherm van de Imac ook niet geliefd bij de fotografen o.a. door het gespiegelde glas.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

angel66

heb je die met het retina scherm genomen?

vik

Quote from: angel66 on June 27, 2012, 11:05:02
heb je die met het retina scherm genomen?

Retina? Ik volg je even niet sorry.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

angel66

sorry my bad, dacht dat je het over een macbook pro had

vik

#41
Quote from: angel66 on June 27, 2012, 11:13:44
sorry my bad, dacht dat je het over een macbook pro had

Geen probleem. Ik hoorde gisteren btw dat er al een aantal Retina schermen (Macbooks) terug naar Apple zijn. (Dit bericht volgens het bedrijf waar ik gisteren was)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

 :) Beetje offtopic inmiddels maar wat is een Mac Pro netjes afgewerkt.. héérlijk.

De tray met processor en geheugen modules die je er zo kan uit schuiven, de HD brackets geweldig.  :clapping: Ik heb flink wat pc's in elkaar gezet maar Apple heeft hier goed over nagedacht.

Vandaag heb ik een OWC 240GB Mercury Accelsior PCI Express SSD binnen gekregen (Experience supercharged speeds up to 762MB/s read and 763MB/s write)

http://eshop.macsales.com/item/OWC/SSDPHW2R240/

Nu nog aan het kijken voor een scherm, dat wordt voor 99% zeker een Dell Ultrasharp U2711.

Dus geen moment spijt gehad van de keuze Mac Pro i.p.v. Imac.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

O een pro model, ik snapte je verhaal al niet ;D omdat je in het iMac topic zat verwachte ik dat het over de iMac ging.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Quote from: Erik on June 29, 2012, 19:37:31
O een pro model, ik snapte je verhaal al niet ;D omdat je in het iMac topic zat verwachte ik dat het over de iMac ging.

Ik had interesse in een nieuwe Imac vandaar.

Ik zal hier ook niet meer posten anders wordt het een warboel.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raphie

ik heb gisteren m'n u3011 ontvangen  :D
de 3007wfpHC staat dus werkeloos aan de kant (2x 30" naast elkaar is een beetje te veel van het goede)
JBL PRX Power!

Danny1981

#46
De nieuwe iMac is nu te bestellen... wel met 3-4 weken levertijd.
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac

Ben erg benieuwd naar de looks, verbeteringen van het scherm (glans afname en het onbreken van de glazen deklaag) en de prestaties, maar dat zit wel goed... Apple lijkt iig weer een prachtig kindje aan de Apple familie te hebben toegevoegd.

Mijn iMac's, 20" model 2009 en 27" 2011 heb ik begin dit jaar beiden verkocht ivm de aanschaf van een Mac Pro en een Retina MBP, maar begint toch wel weer een beetje te jeuken. Vrouw des huizes ziet me al weer aankomen  :whatsthat:  :blink:
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

jasjenl

Tja, ik ben zo langzamerhand thuis wel aan een nieuwe pc toe en aangezien ik inmiddels wel wat meer aan Apple gewend ben geraakt (heb inmiddels een iPad en iPhone) zat ik te kijken naar de nieuwe iMacs. Maar ik vind het toch wel erg veel geld, zeker vergeleken met een gewone pc. Ik zou toch minstens voor de 27 inch willen gaan en je gaat m.i. nu geen systeem meer kopen zonder ssd, dus dan kom je minstens aan zo'n fusion drive. Dan ben je dus minimaal 2149 kwijt en dat is gewoon veel geld, zeker als ik bedenk dat ik eigenlijk nog een goed werkende 24 inch monitor heb en je voor de helft van dat bedrag ook een pc kunt kopen die in ieder geval qua specs op alle vlakken beter is...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Erik

22 honderd is idd een hoop centjes voor een hulpmiddel aan de andere kant heb je voor 7 honderd enkel een smartphone dus is een iMac eigenlijk relatief goedkoop :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaxxMark

#49
De Mac Mini's van dit moment zijn ook zeker niet slecht. Als je er niet op verwacht te gaan gamen is dat absoluut geen slecht alternatief.

(en met gamen bedoel ik meer hardcore gaming. Als je een wat oudere game speelt zal dat ongetwijfeld goed gaan. Op mijn macbookrpo van eind 2009 speel ik ook met enige regelmaat wat iets minder recente games).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com