iMac - nwe modellen op komst??

Started by **Marco 76**, March 27, 2012, 23:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

**Marco 76**

Hallo,

Ik wil overstappen naar een iMac. De instapper van 1149 met 21" scherm, die nu een paar tientjes goedkoper is bij een aantal MM filialen.
Weet iemand of er op korte termijn nieuwe modellen komen? Kan er iig niets over vinden, maar dat is waarschijnlijk Apple eigen.

De duurdere Mac's zijn voor mij niet echt nodig, want ik werk nu nog met een Dell van bijna 10 jaar oud en 15" scherm met toeter. Er zal dus een wereld voor me opengaan.

HAL

#1

qinq

Volgens macrumors inderdaad niet kopen nu.

road rebel

Voor de nieuwe imac is het wachten op intel's nieuwe platform: Ivy bridge, het is koffiedik kijken maar het wachten zal wel nog 1maand duren denk ik... Een CPU upgrade zou voor mij geen reden zijn om te wachten maar vanwege de zuinigere processors wordt er gespeculeerd over een dunnere design.
Ook al kies je niet voor de nieuwe, de oude zal dan wel wat lager in prijs komen te staan bij mm  :hehe:

Audiofiel

Hou er ook rekening mee dat de volgende generatie iMacs alleen nog maar met Lion of hoger kunnen draaien, terwijl de huidige modellen hardwarematig nog met Snow Leopard overweg kunnen.

Voor mij was dat de reden om vorige week nog een 27" te bestellen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Petertyuh

Quote from: Audiofiel on March 29, 2012, 07:31:32
Hou er ook rekening mee dat de volgende generatie iMacs alleen nog maar met Lion of hoger kunnen draaien, terwijl de huidige modellen hardwarematig nog met Snow Leopard overweg kunnen.

Voor mij was dat de reden om vorige week nog een 27" te bestellen. ;)
Ik heb van wel ingelichte bronnen gehoord dat ik bij voorkeur zo langs mogelijk bij Snow Leopard moet blijven.
Een collega van mij is al over op Lion, geweest want hij is weer terug bij Snow Leopard.

Ondanks dat de buyers guide van Macrumors zegt dat je nu beter niet kan kopen, is dit misschien wel de tijd om met een aardige korting een (oude) iMac te kopen.

HAL

#6
Quote from: Petertyuh on March 29, 2012, 09:26:02

Ondanks dat de buyers guide van Macrumors zegt dat je nu beter niet kan kopen, is dit misschien wel de tijd om met een aardige korting een (oude) iMac te kopen.

Of een mooie tweedehandse.... :)
(Schaamteloos:) http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121637.msg2151187#msg2151187

**Marco 76**

Toch maar zo'n iMac gekocht, want de oude PC kan er elk moment mee kappen en doet de laatste dagen steeds vreemder. Was dus geen tijd meer om te wachten.
Gratis Office van 99 euro erbij bij MM deze week.

Erik

Quote from: **Marco 76** on March 29, 2012, 13:40:42
Toch maar zo'n iMac gekocht, want de oude PC kan er elk moment mee kappen en doet de laatste dagen steeds vreemder. Was dus geen tijd meer om te wachten.
Gratis Office van 99 euro erbij bij MM deze week.
En niet onbelangrijk 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij MM.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

**Marco 76**

Okay. Dat wist ik niet eens.

Even een andere vraag. Ik heb nog nwe Norton voor 1 of 2 computers over. Is het nodig om dit op een Apple te installeren? Mijn gedachte is " het kan geen kwaad", maar de verkoper zei dat het bij Apple eigenlijk overbodig is.

HAL

Niet nodig en het kan juist wel kwaad. Grote troep. Ook op windows trouwens.

Erik

Quote from: **Marco 76** on March 29, 2012, 21:27:09
Okay. Dat wist ik niet eens.

Even een andere vraag. Ik heb nog nwe Norton voor 1 of 2 computers over. Is het nodig om dit op een Apple te installeren? Mijn gedachte is " het kan geen kwaad", maar de verkoper zei dat het bij Apple eigenlijk overbodig is.
Hangt ervan af of je van plan bent veel "gratis" software uit de nieuwsgroepen te halen of dat je eerlijk koopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Imac.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

efsix

Quote from: HAL on March 29, 2012, 21:47:04
Niet nodig en het kan juist wel kwaad. Grote troep. Ook op windows trouwens.

Norton is inderdaad niet aan te bevelen.
Meestal kom je er alleen weer vanaf als je een geheel schone installatie doet.
Ik zou op een Mac alleen een goede virusscanner monteren als ik zakelijk werkte.
Dit alleen om de bestanden die je van anderen binnenkrijgt weer wilt doorsturen naar je andere Windowsvrienden.

Primair is voor alle besturingssystemen dat de gebruiker het grootste gevaar is door onkundigheid.
Zorg voor regelmatige backup!

efsix

Quote from: Erik on March 29, 2012, 14:32:14
En niet onbelangrijk 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij MM.

Vanaf heden 2 jaar op alle Macs volgens de laatste berichten.
Ben blij dat hier nu duidelijkheid over is.

Mvg Marc

alexander2

Quote from: efsix on April  2, 2012, 12:20:57
Vanaf heden 2 jaar op alle Macs volgens de laatste berichten.
Ben blij dat hier nu duidelijkheid over is.

Mvg Marc

Dat is het altijd al geweest het hing er wel vanaf waar je hem kocht. ;)

efsix

Quote from: alexander2 on April  2, 2012, 13:09:13
Dat is het altijd al geweest het hing er wel vanaf waar je hem kocht. ;)

Het is duidelijk dat dit gegeven niet voor iedereen duidelijk was waardoor het toch weer onduidelijk is...
Voor de duidelijkheid zijn er ook bedrijven die 3 jaar garantie geven op Apple laptops.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest :P

road rebel

#18
Misschien werd het hier al utivoerig beschreven maar waarom snow leopard ipv lion (behalve voor de hifiprogs)? En wat met de nieuwe moutain lion?

angel66

Dixons geeft trouwens 3 jaar garantie!


Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

angel66


Martinus

............

vik

Ik ben het wachten zat.  Nog steeds geen nieuws.

Dus ik  ga voor het laatste model 3.4 ghz.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HAL

David Pogue zegt dat het pas 2013 wordt dus ik zou ook niet wachten.