Het Roksan topic

Started by Jumping Jack, March 26, 2012, 21:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack



In navolging van een aantal merken-topics, een poging om een Roksan-topic in het leven te roepen!

Het forum en de blog van Roksan zijn helemaal niet veel soeps, dus mss kan hier interessante info worden gepost? Ik dacht trouwens dat de Nederlandse importeur (Monitor Audio) ook op dit forum actief was...

Roksan is in hifi-kringen vooral bekend omwille van de alom geprezen Xerxes-draaitafel, maar heeft ondertussen ook al een aantal andere award-winnende componenten ontwikkeld, waaronder de Caspian M2 geïntegreerde versterker en cd-speler waar ik zelf mee speel...

Ik ben benieuwd of er nog veel mensen Roksan-spullen hebben staan of er ervaring mee hebben.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

musfed

Ik heb een Roksan phono pre, de DXP. Ben er erg tevreden over. Verder geen Roksan spullen.
Dutch & Dutch 8c's

Marino

Leuk idee!

Ik heb een Roksan Caspian mk1 geïntegreerde versterker gehad, later een Caspian mk 1 eindversterker. Mooie apparaten die een soort speelsheid in de klank met zich mee brengen, uiteindelijk toch gevallen voor de meer ingetogen klank van Meridian.
Roksan blijft een merk wat een redelijk sobere uitstraling heeft maar kwalitatief mooi in elkaar zit. Lekker degelijk en het doet waar het voor gemaakt is en dat is muziek maken.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Je komt de spullen in deze contreien wel niet zo vaak tegen heb ik de indruk. In België is er zelfs geen dealer (Alpha High End in Antwerpen had vorig jaar wel een Kandy-set staan, maar dat was het dan ook)...

Onbekend maakt onbemind? Het zijn nochtans top-apparaten, althans ik ben er heel tevreden over (ook al overweeg ik de verkoop van de cd-speler, maar dat is niet omdat ik hem niet goed zou vinden). En de looks, sommigen houden er niet van, anderen dan weer wel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Ja ik denk dat een hoop mensen toch voor de bekende merken kiezen en misschien speelt het uiterlijk daarin ook mee(waf). Als mensen de combinatie met Monitor audio horen zal de keuze misschien wel eerder voor Roksan zijn, ik heb met zowel Focal als Monitor Audio gespeelt en beide klinken erg goed op de Roksan. Een losse dac uitbrengen zou wellicht ook een nieuwe inpuls zijn voor de verkopen, zeker in deze tijd van de Squeezeboxen enz.
Ik zag de cd-speler al staan in de prijsbepaling, ik denk dat er wel serieuze interesse komt want het blijft een mooi apparaat. Voorlopig blijf ik nog wel een cd-speler gebruiken maar het spelen met een Squeezebox is wel erg leuk.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Mordante

Ik zit nog wel eens te denken om aan 2de hands Roksan phono pre te kopen. In Duitsland zie je ze nog wel eens voor een gunstige prijs voorbij komen. Weet iemand eigenlijk wie de Nederlandse dealer is? Ik kom vaak Holland Link tegen maar heb dat altijd een wat rare site gevonden. Weet iemand misschien wat de Roksan Phono nieuw kost in Nederland?

Jumping Jack

Holland Link is nochtans perfect in orde hoor, ik heb er mijn M2 versterker en cd-speler gekocht...
Monitor Audio is de importeur voor de Benelux, mss kun je daar eens je licht opsteken?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Quote from: Jumping Jack on April  6, 2012, 10:35:12
Holland Link is nochtans perfect in orde hoor, ik heb er mijn M2 versterker en cd-speler gekocht...
Monitor Audio is de importeur voor de Benelux, mss kun je daar eens je licht opsteken?

Is inderdaad wel een goed idee. Ik had gezien dat in Duitsland de Roksan DXP SE €1800 kost. Vraag mij af of dat gelijk is aan de Nederlandse prijs.

musfed

De standaard DXP kostte, als ik het me goed herinner, iets meer dan 1000E nieuw.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Zelden zo een lelijke apparaten gezien. Geluidstechnisch steekt het wel goed inelkaar
Quad vintage.

Jumping Jack

 :nervous:

"Les goûts et les couleurs..."...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

solitaire

ah the good old Attessa DP2/3 cd-spelers ...

voor mij de kennismaking met Roksan

altijd een hate/love design gehad, die (imo.) vreemd genoeg over de tijd nooit enige onderlinge 'familienähnlichkeit' kreeg

maar geluidsweergave zit vaak wel snor; de Caspian M-1 geintegreerde bv. heb ik 'hoog staan'




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

FDLARRY

Ik heb in mijn zoektocht naar een nieuwe set heel wat versterkers gehoord, en de Roksan was daarbij de uiteindelijke winnaar. Zwaar onderschatte versterker want je vind ze weinig. Over de looks is idd veel discussie, ik heb er geen moeite mee, ik heb wel mooiere gezien, maar tot 2.000,- is er voor mij geen betere qua geluid, en daar gaat het tenslotte om. De eerste die voor mij gelijk stond qua geluid was een MF, maar die was ruim 400,- duurder.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Nieuwe productlijn van roksan: http://oxygene.roksanaudio.com.

Mooie, moderne vormgeving die weer anders is dan de rest...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Oud lid

Nou ja nieuw...



Lijkt wel erg veel op Artora.

Erwin B

Jumping Jack

#15
 :o

Even gegoogled en blijkbaar heeft roksan artora overgenomen...

http://www.facebook.com/MonitorAudioNederland/posts/321099481315640
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

hmm, bijzondere design toch wel... de behuizing vind ik wel beetje te plastic achtig uitzien, ben wel fan van de dot displays...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

bwolke

Leuk dat er ook een Roksan topic is. Ik speel met een combinatie van Roksan en Naim.

Mijn favoriete apparaat is m'n Roksan Xerxes.20 met Naim ARO


Zijn er nog meer mensen die een Roksan platenspeler gebruiken?

musfed

Phew wat een mooie platenspeler. En de Aro blijft een intrigerend stukje techniek.
Zelf heb ik een Rega p25, iets budget vriendelijker dan de Roksan :-)
Dutch & Dutch 8c's

Jumping Jack

Quote from: bwolke on November 14, 2012, 17:40:45

Zijn er nog meer mensen die een Roksan platenspeler gebruiken?

Mooie Xerxes  :worship:. Frank2 heeft een Roksan Radius en ik geloof dat Fireman een Xerxes heeft gehad...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

NickS

#20
 Leuke tpoic !

Monitor Audio Nederland doet Roksan alleen voor Nederland !

Roksan heeft (fabriek) Artora overgenomen, de behuizing is nu van metaal en is technisch volledig aangepast !

Roksan komt binnenkort met uitbreiding van DAC, Streamer, eindversterker, CD-loopwerk  en voeding uit voor de Oxygene serie.

http://oxygene.roksanaudio.com/


Groeten, Nick

Htdre

Toevallig de geïntegreerde roksan K3 Bluetooth gehoord bij de AZ show.
Vond het erg mooi klinken. Wat me echter ook opvalt is dat er best wat Roksans voor vee lager dan de adviesprijs tweedehands worden aangeboden. Enig idee waarom dat is? Was zelf erg enthousiast. Maar Linn is bijvoorbeeld waardevaster lijkt wel

Graphtuner

Quote from: Htdre on March  5, 2018, 20:11:54
Toevallig de geïntegreerde roksan K3 Bluetooth gehoord bij de AZ show.
Vond het erg mooi klinken. Wat me echter ook opvalt is dat er best wat Roksans voor vee lager dan de adviesprijs tweedehands worden aangeboden. Enig idee waarom dat is? Was zelf erg enthousiast. Maar Linn is bijvoorbeeld waardevaster lijkt wel

onbekend is onbemind vrees ik...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

musfed

Quoteonbekend is onbemind vrees ik...

Het verbaast mij dan ook niet waarom nog niemand de Roksan Caspian DX2 phono versterker van MP opgepikt heeft.
Ik heb daar trouwens zelf geen belang bij benadruk ik maar ff....
Ik heb een Caspian DXP op mijn Rega P25 aangesloten en dat klinkt prima. Zeer tevreden over.

Geen idee trouwens wat de opbouw is in de Roksan range. Ik heb een DXP, ik weet dat daar een SE versie van gemaakt is. Hoe deze DX2 daar in staat kan ik nergens vinden.

Iemand?
Dutch & Dutch 8c's

addesmo

Mooi een Roksan topic. Deze heb ik, opvolger van Rega P5. Heb geen phonopre van Rosan, dus kan daar niks over zeggen. Heb de ASR minibasis.