Foto's van pc naar ipad.....

Started by squeek, March 24, 2012, 18:58:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

...zonder gebruik van itunes, gaat dat feitelijk wel op een makkelijke manier?

Ik heb een 1000 tal foto's op men pc staan. Die wil ik op men ipad hebben. Ja, ik weet het, itunes biedt de oplossing!! Maar niets is minder waar. Ik kan in mappen die via itunes zijn getransporteerd naar mijn ipad achteraf geen foto's bijvoegen die ik met men iphone of ipad trek. Of, het moet weer via itunes. Bedoeling is dus dat mijn pc stilletjes naar de achtergrond verdwijnt, geen itunes gedoe meer. Maar ik wil die foto's dus op men ipad krijgen, en op men ipad beslissen in welke map ze komen. Met itunes dus niet mogelijk.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb een app om van men iphone foto's te sturen naar men ipad, al de komende foto's die ik ga maken ooit gaan dan toch via fotostream (icloud) gaan, dus dat ik ook geen probleem. Maar die oudere foto's op men pc wil ik toch graag meepakken.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mikekiwi

Dropbox? Al weet ik niet of je de foto's dan fysiek op je ipad kunt krijgen...

squeek

Quote from: mikekiwi on March 24, 2012, 22:35:22
Dropbox? Al weet ik niet of je de foto's dan fysiek op je ipad kunt krijgen...

Ja, dat lukt. Enkel duurt het wel lang en moet ik elke foto apart saven. Maar het doet wel wat ik wil.

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skoebiedoe

Itunes maakt daar toch speciaal een mapke voor aan die je dan gewoon kan syncroniseren....zet gewoon al uw fotos in dat mapke en itunes doet de rest.

mikekiwi

Ik heb zelf de App "FileBrowser"  op de iPad waarmee je je netwerk kunt benaderen en diverse foto's, films en andersoortige documenten kunt bekijken die gewoon op je netwerk staan (hetzij pc/mac, hetzij op een netwerkschijf). Voor mij is dat genoeg, maar heb net getest en je kunt ook meerdere items selecteren en kopieren en plakken in de iPad (MyFiles / Photo Library).
Wellicht is dat ook iets voor jou? Is niet gratis, maar ik vind het een heerlijke app...

danielo

#5
Of iets als photosync  (http://www.photosync-app.com/).

Hiermee kan je photos/video's tussen iOS, pc en mac's doen. Ook kan je dingen dan 'downloaden' naar elke webbrowser want hij start een wenserver op je iOS device.

Geen itunes meer dan moet je ook gewoon even icloud aanzetten dan hoef je itunes niet meer te gebruiken. Ik weet niet of er al apps voor de pc/mac zijn die gebruik maken van photostream om ze direct te saven op een nas ofzo dat zou leuk zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

squeek

Quote from: squeek on March 24, 2012, 18:58:34
...zonder gebruik van itunes, gaat dat feitelijk wel op een makkelijke manier?

Ik heb een 1000 tal foto's op men pc staan. Die wil ik op men ipad hebben. Ja, ik weet het, itunes biedt de oplossing!! Maar niets is minder waar. Ik kan in mappen die via itunes zijn getransporteerd naar mijn ipad achteraf geen foto's bijvoegen die ik met men iphone of ipad trek. Of, het moet weer via itunes. Bedoeling is dus dat mijn pc stilletjes naar de achtergrond verdwijnt, geen itunes gedoe meer. Maar ik wil die foto's dus op men ipad krijgen, en op men ipad beslissen in welke map ze komen. Met itunes dus niet mogelijk.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb een app om van men iphone foto's te sturen naar men ipad, al de komende foto's die ik ga maken ooit gaan dan toch via fotostream (icloud) gaan, dus dat ik ook geen probleem. Maar die oudere foto's op men pc wil ik toch graag meepakken.

greetz
Quote from: skoebiedoe on March 24, 2012, 23:35:41
Itunes maakt daar toch speciaal een mapke voor aan die je dan gewoon kan syncroniseren....zet gewoon al uw fotos in dat mapke en itunes doet de rest.

Ik weet dat het kan met itunes, maar eens ze op de ipad staan, kan ik geen foto's deleten die teveel zijn bijvoorbeeld, of foto's toevoegen aan het album omdat het juist in itunes is gemaakt. En dat is erg lastig als je een album hebt over bijvoorbeeld men dochter, en nadien trek ik foto's bij en kan ik ze er niet bijzetten. Dan MOET ik weer itunes gebruiken en ik wil juist men laptop NIET meer gebruiken zover dat gaat.

Maar met dropbox gaat het dus wel.

Quote from: mikekiwi on March 25, 2012, 08:35:44
Ik heb zelf de App "FileBrowser"  op de iPad waarmee je je netwerk kunt benaderen en diverse foto's, films en andersoortige documenten kunt bekijken die gewoon op je netwerk staan (hetzij pc/mac, hetzij op een netwerkschijf). Voor mij is dat genoeg, maar heb net getest en je kunt ook meerdere items selecteren en kopieren en plakken in de iPad (MyFiles / Photo Library).
Wellicht is dat ook iets voor jou? Is niet gratis, maar ik vind het een heerlijke app...

Volgens mij ben ik die ook tegengekomen in de appstore.

Quote from: danielo on March 25, 2012, 08:43:42
Of iets als photosync  (http://www.photosync-app.com/).

Hiermee kan je photos/video's tussen iOS, pc en mac's doen. Ook kan je dingen dan 'downloaden' naar elke webbrowser want hij start een wenserver op je iOS device.

Geen itunes meer dan moet je ook gewoon even icloud aanzetten dan hoef je itunes niet meer te gebruiken. Ik weet niet of er al apps voor de pc/mac zijn die gebruik maken van photostream om ze direct te saven op een nas ofzo dat zou leuk zijn.

Daniel.

Klinkt ook bekend maar weet het niet meer of ik het heb gebruikt  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Gewoon filebrowser
er zit ook een slideshow view in ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: squeek on March 25, 2012, 10:41:16


Volgens mij ben ik die ook tegengekomen in de appstore.

Klinkt ook bekend maar weet het niet meer of ik het heb gebruikt  :D

Misschien omdat ik het ongeveel elke 2 dagen gil in een topic(s) hier, vragen over dit onderwerp zien we regelmatig. photosync is het zeker waard om in je gereedschap box te hebben al was het alleen al om de 'wordt een webserver' optie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

DVDGuy

Ik gebruik Photosync op PC's, iPhone en iPad en dat werkt bijzonder snel en efficiƫnt via het draadloze netwerk
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com