Woonveilig systeem na netspanning onderbreking

Started by kermy, March 24, 2012, 16:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Misschien staat het hier niet goed maar dan verplaatsen de mods het wel.

Wat ik wil vragen is het volgende, ik heb nu voor de tweede maal een onderbreking in de netspanning gehad en mijn woonveilig centrale komt daarop niet meer goed terug.

Nadat de netspanning terug is staat de centrale met een gele led, deze valt na 24 uur nadat de spanning terug is weg, maar dat is niet alles.

Wat blijkt na de onderbreking en het terugkomen van de netspanning worden de logs op mijn persoonlijke pagina bij woonveilig niet meer bijgewerkt, alle in en uitschakelingen van het alarm zijn niet meer zichtbaar.
Voor het oog werkt het alarm dus goed, maar niet heus.

In deze status bestaat er wel een verbinding vanaf woonveilig naar mijn centrale, maar niet van mijn centrale naar woonveilig.
Een eenzijdige verbinding dus.
Als ik in mijn woonveilig omgeving mijn slimme steker aan zet dan gebeurt dit ook in mijn huis, maar diezelfde slimme steker moet ook aangaan als ik mijn alarm aanzet, en dit gebeurt niet.
Ook volgt er een melding dat de systeem check mislukt is, ja dat kan kloppen mijn centrale geeft niets terug.

Ik heb de eerste keer echt alles geprobeerd, nog een keer de spanning er af, de spanning van het modem af, ethernetkabel er af en er weer op, niets mocht baten. Het enige wat werkt is de spanning van de centrale en dan de backup accu losnemen, de zaak dertig seconden laten staan en dan de spanning er weer op en de accu weer vastmaken. En pronto, alles doet het weer.

De centrale hangt vast aan een KPN IPB modem op DHCP basis. Als ik mijn centrale in mijn netwerk ping dan gaat dit allemaal goed, alleen naar buiten toe is er een enkelzijdige verbinding.

Inmiddels heb ik de klacht bij Woonveilig gedeponeerd, maar alle knappe koppen op netwerk gebied vraag ik even mee te denken.

Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Kermy