Wat is beter passieve of actieve 3D brillen

Started by Erik, March 23, 2012, 22:10:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Als ik zo lees krijgt passief toch de voorkeur, geen crosstalk en hoofdpijn.
Minder resolutie met passief dat wel maar lijkt niemand op te merken.

Hoe bevalt actief/passief julliu en zou je ze weer kiezen?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SpeedyAndré

Ik denk dat je een beetje vroeg bent met die vraag  ::)
Slechts een paar merken (Philips, LG) hebben passieve 3d tv's in het assortiment.
Uit de testen die ik heb gelezen blijkt dat je meer helderheid hebt dan bij actieve 3d en de voordelen die je noemde.
Voor projectors is passief een stuk lastiger, LG heeft een full hd model en daar is een silver screen voor nodig vanwege het gepolariseerde beeld.
Eigenlijk zijn het 2 projectors in 1 behuizing die horizontaal en verticaal gepolariseerde beelden projecteren.
Nadeel is dat de 2d kwaliteit tegen valt omdat je dan de convergentie fouten van 2 beelden over elkaar ziet.
Binnenkort ga ik experimenteren met 3d op m'n crt, dit is een actief systeem wat ook met een mat wit scherm bruikbaar is.
Met wat geluk is de beeldflikkering minder hinderlijk dan bij een actieve 3d tv ;)
Eigenlijk wilde ik eerst een passieve opstelling maken, maar omdat ik een silver screen en veel polarisatie filters (6) nodig heb wordt dat mij te duur.
Bovendien moet je de filters voor 2d kijken weghalen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

marcobuurlage

Hoi Erik

Ik gebruik zelf de Optoma GT750 XL projector met active shutter glasses.
Ik hoor van velen ook mensen die in de bioscoopwereld werken dat bij Actief het beeld vele malen rustiger is en dan het 3D veel meer naar voren komt dan passief.
Zelf heb ik bijna tot niet last van crosstalk en dat soort dingen.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Houd er wel rekening mee dat je bij actief veel meer licht nodig hebt dan bij passief. Net wat mijn voorganger zei. Bij Actief wordt er veel licht opgenomen door de brillen. Daarom draai ik met een 3000 ansilumen lamp op dit te compenseren
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

THX-UltraII

Ook is het kiezen van de juiste brillen van belang (standaard brillen die bij pj worden geleverd zijn niet altijd de beste). Hier loopt een draadje over:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117738.0

Ik ben op dit moment bezig om de Optoma brillen werkend te krijgen met een Sony VW95.