Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Started by drees62, March 22, 2012, 16:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drees62

Quote from: StefaanD on March 26, 2012, 11:07:19
Marantz receiver, toch zeker de SR7005 is toch een toonbeeld van eenvoud op het frontpanel.


Ik begrijp het vergelijk met Marantz ook niet, dat ziet er toch echt wel anders uit. Die staan nu juist bekend om hun (mooie) looks!
En die gekleurde ls-aansluitingen is volgens mij toch niet nieuw  :-X
Ook ik vind de Anthem trouwens niet echt mooi, maar nu ie hier in mijn rack staat valt het 100% mee.

By the way, had hiervoor een Marantz  >:D

Joris1971

Quote from: drees62 on March 26, 2012, 19:02:59
Ik begrijp het vergelijk met Marantz ook niet, dat ziet er toch echt wel anders uit. Die staan nu juist bekend om hun (mooie) looks!
En die gekleurde ls-aansluitingen is volgens mij niet toch niet nieuw  :-X
Ook ik vind de Anthem trouwens niet echt mooi, maar nu ie hier in mijn rack staat valt het 100% mee.

By the way, had hiervoor een Marantz  >:D

Marantz mooi??  :nowink:

drees62

Quote from: Joris1971 on March 26, 2012, 21:00:54
Marantz mooi??  :nowink:

Ok, dan houdt het op. Duidelijk een andere smaak. Daar ga ik niet over twisten  O0

high-q

Quote from: drees62 on March 26, 2012, 19:02:59
Ik begrijp het vergelijk met Marantz ook niet, dat ziet er toch echt wel anders uit. Die staan nu juist bekend om hun (mooie) looks!

Ik vind het juist meer wat hebben van Integra met al die knoppen
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

drees62

Nieuwe software beschikbaar voor de MRX 300/500/700:

Versie v.50.23

http://www.anthemav.com/important-news/new-software-for-mrx-300-500-700-receivers-3


v50.23 main update:

1.  Fix for ARC-related distortion when using full range speakers and no subwoofer.
2.  Fix for issue introduced in v50.19 where selecting certain HDMI sources may result in unit lockup.


Alleen staat onder de link voor MRX 500 230V nog het 50.19 bestand  :(
Even wachten dus maar.

kermy


drees62

Quote from: kermy on March 27, 2012, 21:16:01
En wat brengt het?

Met vriendelijke groet,

Kermy

Niet veel (zie vorige post) en . . . .  if it ain't broken , don't fix it!

garmtz

v50.19 main update:

1.  Sudden loss or corruption of audio issue resolved.
2.  Subwoofer level in manual level calibration menu fixed.
3.  A certain US satellite receiver can have an issue when playing 3D while connected through an AVR (any brand).  Although the satellite publicly acknowledged that it is their issue, we made a change for MRX which may help regardless.
4.  Handshake issue with Mac Mini DVI source - fixed.
5.  Fixed issue where surround-side and surround-back levels were swapped contrary to corresponding values displayed in setup menu.

drees62

Metingen ARC toegevoegd aan 2e post van dit topic  ;)

Bart_M

Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van een MRX300.
Hiervoor gebruikte ik een Arcam AVP700 met Pass Labs en Parasound als eindversterking. Ik wilde echter mijn set gaan vereenvoudigen en me meer gaan richten op een film set.

Ik heb gekozen voor de MRX300 omdat ik 4 hoog rendement speakers heb (geen center) die ik niet full range aanstuur.
De fronts worden ondersteund door 2 TL subwoofers en mijn LFE sub is een Adire Audio Tumult met 2 x 18" passive radiator.

Vanwege tijdgebrek heb ik nog niet echt kunnen luisteren, gisteravond heb ik de unit pas goed in kunnen stellen. Dat gaat erg makkelijk met de ARC software en via het OSD. Ik ervaar wel wat hardheid bij de hogere tonen, maar de Arcam en Pass Labs combi was dan ook wel wat meer vergevingsgezind.
De komende dagen hoop ik wat meer tijd te hebben om ervan te genieten.

Hierbij mijn ARC metingen.

garmtz

Vrij asymmetrische luidsprekeropstelling denk ik (muur aan de linkerzijde, open aan de rechterzijde)?

Bart_M

Quote from: garmtz on April 17, 2012, 12:52:09
Vrij asymmetrische luidsprekeropstelling denk ik (muur aan de linkerzijde, open aan de rechterzijde)?

Precies andersom.

De ruimte wordt nog een keertje helemaal afgesloten en dan kan ik ook de akoestiek serieus aanpakken.
Ik wil voorlopig alleen de eerste reflexie nog aanpakken met wat demping op de rechtermuur..

Joppietersen

k moet zeggen dat ik de grafieken er erg goed vind uit zien.

Zelf wat ervaring met REW en het aanpassen van het basgebied en dat is in mijn situatie een hele verbetering maar de grafieken hierboven zien er erg goed uit.

Kan je eenvoudig met en zonder correctie luisteren (is het eenvoudig uitschakelbaar?) En wat voor verschil hoor je dan?

Werkt de correctie ook in stereo of alleen bij multikanaals/films? En hoor je hier ook verschil?

Waar ik nog benieuwd naar ben (puur technisch) is hoeveel parametrische eq's per kanaal de Anthem heeft voor de ARC correctie...

Ziet er goed uit!

drees62

Hoi Bart,

Welkom in dit topic en gefeliciteerd met je MRX300! :headbanging:

Je metingen zien er goed uit, alleen de fronts lopen wel heel ver door in het laag. Bij mijn metingen zie je de boel toch wel afvallen onder de 30 Hz. Dat moeten dus jou subs zijn die high-level meedoen?
Wel ben je die vervelende piek in het laag op de L-front mooi kwijt!

Die hardheid die je bij hoge tonen ervaart zou niet door ARC veroorzaakt moeten worden, die doet nl. niks meer boven de 5.000 Hz.
Probeer het maar eens met ARC op "off" dan zul je denk ik de hoge tonen op dezelfde manier ervaren.

drees62

Quote from: Joppietersen on April 17, 2012, 14:19:21

Kan je eenvoudig met en zonder correctie luisteren (is het eenvoudig uitschakelbaar?) En wat voor verschil hoor je dan?

Hoi Jop, je kunt het via de AB in het menu aan of uit zetten. Vergelijk is dus goed mogelijk!
Verschil is bij mij behoorlijk schokkend, de surroundbubble stort dan aardig in. Ook in het laag is het verschil groot, met is het veel strakker en beter gedefinieerd.

Quote from: Joppietersen on April 17, 2012, 14:19:21
Werkt de correctie ook in stereo of alleen bij multikanaals/films? En hoor je hier ook verschil?

De Anthems hebben geen "pure direct" of iets vergelijkbaars. Wel kun je ARC en/of het geluidsformaat per ingang apart instellen. Je kunt CD dus instellen op bijv. PCM 2.0 en ARC op "off".

Quote from: Joppietersen on April 17, 2012, 14:19:21

Waar ik nog benieuwd naar ben (puur technisch) is hoeveel parametrische eq's per kanaal de Anthem heeft voor de ARC correctie...

Dat weet ik niet, misschien kan Garmt hierop antwoorden? Omdat ARC de berekeningen op je laptop doet gaat het wel een stukje verder dan berekeningen in een AV-receiver heb ik mij laten vertellen.

skyfox

Waar ik erg benieuwd naar ben is het verschil qua surroundgeluid tussen de Anthem MRX lijn en hun processoren (niet-statement). En bijvoorbeeld hoe dat aansluit bij andere merken rond die prijsklasse (Marantz, Cambridge, Onkyo, Arcam enz.).

Zijn er hier mensen die over een of beide vragen iets kunnen zeggen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Joppietersen

Quote from: drees62 on April 17, 2012, 17:12:59
De Anthems hebben geen "pure direct" of iets vergelijkbaars. Wel kun je ARC en/of het geluidsformaat per ingang apart instellen. Je kunt CD dus instellen op bijv. PCM 2.0 en ARC op "off".

Klinkt goed.....

Je kan dus de ARC ook op stereo mee laten werken begrijp ik?

Wat ervaar je dan qua geluid? (ik neem aan dat nl je verwijzing naar de geluidsbubble alleen bij multikanaals van toepassing is....)?

Thnx,

drees62

Quote from: Joppietersen on April 17, 2012, 17:53:14
Klinkt goed.....

Je kan dus de ARC ook op stereo mee laten werken begrijp ik?

Wat ervaar je dan qua geluid? (ik neem aan dat nl je verwijzing naar de geluidsbubble alleen bij multikanaals van toepassing is....)?

Thnx,

Ik gebruik de Anthem alleen voor surround, voor stereo draai ik met een aparte geïntegreerde versterker die tevens als eindversterker fungeert in de HT-setup (zie mijn sig). Soundbubble idd bij surround  ;)

drees62

Quote from: skyfox on April 17, 2012, 17:24:45
Waar ik erg benieuwd naar ben is het verschil qua surroundgeluid tussen de Anthem MRX lijn en hun processoren (niet-statement). En bijvoorbeeld hoe dat aansluit bij andere merken rond die prijsklasse (Marantz, Cambridge, Onkyo, Arcam enz.).

Zijn er hier mensen die over een of beide vragen iets kunnen zeggen?

Ik heb laatst bij mijn dealer in zijn bioscoopruimte geluisterd naar de d2v processor, dat is wel indrukwekkend hoor. Staat daar overigens demo klaar. Weet dat dit niet de lijn is die je bedoeld maar de AVM50v zou veel eigenschappen gemeen hebben met de d2v.
Maar gezien het verschil in prijskaartje denk ik niet dat een vergelijk reeel is en dat je met de receivers ook heel blij kunt worden tenzij je de lat heel erg hoog legt.

Anders even een dealer contacten!

FvP

Quote from: drees62 on April 17, 2012, 20:52:14
Ik heb laatst bij mijn dealer in zijn bioscoopruimte geluisterd naar de d2v processor, dat is wel indrukwekkend hoor. Staat daar overigens demo klaar. Weet dat dit niet de lijn is die je bedoeld maar de AVM50v zou veel eigenschappen gemeen hebben met de d2v.
Maar gezien het verschil in prijskaartje denk ik niet dat een vergelijk reeel is en dat je met de receivers ook heel blij kunt worden tenzij je de lat heel erg hoog legt.

Anders even een dealer contacten!

Ik kijk tegenwoordig meer en meer een filmpje op de MRX500 en MRX700 (icm Klipsch Reference II en Klipsch Gallery) sets op de benedenverdieping, terwijl in de cinema op de bovenverdieping NAD Master staat (totaal andere prijskaartje, doe maar maal vijf tov bvb een mrx500). Ik kan wel stellen dat de MRX reeks meer dan goed genoeg is voor z'n geld en er ook van te genieten is.

Joppietersen

Hoor je nog verschil tussen de 500 en 700? Wat ik begrijp is eigenlijk alleen de versterker wat krachtiger en een paar meer features zoals internet luisteren maar hoor je daar verschil tussen?

En de AVM50v?

Waar zit die prijstechnisch tov de 500?

Heeft die wel een ander (beter??) ARC regelsysteem tov de 500 en 700?

Ik heb de Anthem site bekeken en ook wat pdf's gedownload (met name die over ARC zou gaan) maar echte spec's zoals bv het aantal param eq's per kanaal kan ik niet vinden en ook niet de verschillen tussen de 50v en de receivers (behalve dat de 50v natuurlijk ene pre is.... ;) )

Hoor je verschil tussen de 50v en de 5/700?

Bart_M

Ondertussen een paar filmpjes verder kan ik zeggen dat de sound bubble toch wel indrukwekkend is.
Vergeleken met Arcam is het geluid wel wat meer upfront. Maar ik ga binnenkort de Parasound een aansluiten als eindversterker voor de fronts, eens kijken of dat toevoegt.

1 ding wat ik nog wel graag zou willen doen is het anders aansturen van mijn frontspeakers.
Ik heb 2 subwoofers ter ondersteuning van de fronts.
Ik heb in de Anthem aangegeven dat de fronts full range zijn en ik heb mijn front spreakers passief gefilterd.
De pre out van de front kanalen gaat naar een Behringer die ik gebruik als low pass filter en deze stuurt op zijn beurt de Parasound eindtrap aan.

Op zich werkt dit, maar ik zou liever de fronts op small zetten zodat ik niet meer passief hoef te filteren, maar toch het full range signaal naar de Behringer sturen via een pre out. De fronts zelf wil ik liever niet door de Behringer halen, dit gaat gewoon ten koste van de kwaliteit.

Kan hiervoor de zone 2 worden gebruikt of zijn er betere opties?

Qlivian

Quote from: Joppietersen on April 18, 2012, 19:33:28
Hoor je nog verschil tussen de 500 en 700? Wat ik begrijp is eigenlijk alleen de versterker wat krachtiger en een paar meer features zoals internet luisteren maar hoor je daar verschil tussen?

En de AVM50v?

Waar zit die prijstechnisch tov de 500?

Heeft die wel een ander (beter??) ARC regelsysteem tov de 500 en 700?

Ik heb de Anthem site bekeken en ook wat pdf's gedownload (met name die over ARC zou gaan) maar echte spec's zoals bv het aantal param eq's per kanaal kan ik niet vinden en ook niet de verschillen tussen de 50v en de receivers (behalve dat de 50v natuurlijk ene pre is.... ;) )

Hoor je verschil tussen de 50v en de 5/700?

Ik heb gister naar de MX500 geluisterd.Icm met de 600 serie van usher.Een live blu ray van michael buble en een demo film cd.Moet zeggen het klinkt wel appart.wat scherp en dun na mijn mening.maar dat kan overal aan liggen.
Wel een mooi en makkelijk menu vergeleken mijn denon,wat gewoon bacher is.De mx700 heeft een ringkertrafo erin waardoor die nog een stuk efficienter en krachtiger is,wat ik heb gehoord van de dealer .Verder best mooi aparaat en de draaiknop voelt bijvoorbeeld erg stabiel aan.
dat was even mijn eerste indruk.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Maro

Scherp en dun was mij ook opgevallen...heb het al meer gelezen...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Quote from: Bart_M on April 27, 2012, 13:44:04
Ondertussen een paar filmpjes verder kan ik zeggen dat de sound bubble toch wel indrukwekkend is.
Vergeleken met Arcam is het geluid wel wat meer upfront. Maar ik ga binnenkort de Parasound een aansluiten als eindversterker voor de fronts, eens kijken of dat toevoegt.

1 ding wat ik nog wel graag zou willen doen is het anders aansturen van mijn frontspeakers.
Ik heb 2 subwoofers ter ondersteuning van de fronts.
Ik heb in de Anthem aangegeven dat de fronts full range zijn en ik heb mijn front spreakers passief gefilterd.
De pre out van de front kanalen gaat naar een Behringer die ik gebruik als low pass filter en deze stuurt op zijn beurt de Parasound eindtrap aan.

Op zich werkt dit, maar ik zou liever de fronts op small zetten zodat ik niet meer passief hoef te filteren, maar toch het full range signaal naar de Behringer sturen via een pre out. De fronts zelf wil ik liever niet door de Behringer halen, dit gaat gewoon ten koste van de kwaliteit.

Kan hiervoor de zone 2 worden gebruikt of zijn er betere opties?

Zone 2 kan je hier niet voor gebruiken. Ik denk toch dat je aangewezen bent op een extern filter.
Tenzij je ze gewoon inzet als subwoofers, en dus small met een x-over.

Groet,

Bjorn