Zeskant subwoofer

Started by CaptainJack, December 10, 2011, 16:19:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Oost-Vlaanderen (B). Zal wrs iets te ver zijn.. welke amp heb je mss?

Bart_M

#51
Ik gebruik een BGW amp. 1500+ watt's stabiel op 1 ohm.

Timvg

Met de nieuwe afstelling kan de sub zonder verwijdering van -20hz informatie bij tron nu tot -8 op de receiver waarbij er 3 ledjes opgaan, bij -6 zijn dat er vier, maar dat was op het randje, bij -5 gaat de sub anders klinken, vervormd, clipping denk ik dus.  Ter vergelijking, met de vorige instelling kon ik maar tot -16 gaan zonder filter.

Dit is dus wel een goed teken. Misschien moet ik toch maar een high pass filter instellen onder de 20hz omdat de afval daar sowieso groot is, en verder werken met de iNuke3000

Former member 78

Wat er onder de 20Hz gebeurd, is niet echt belangrijk.
Kost erg veel vermogen, en je hoort het niet ;)

Staaled

Quote from: Bart_M on December 19, 2011, 11:09:59
Helaas is mijn Duits niet voldoende om dit helemaal te kunnen begrijpen.
Maar begrijp ik nu goed dat hoge vermogens maar kort beschikbaar zijn en hij daarna in elkaar valt?
Klopt , de voeding begrenst op den duur (iets van 3 sec) het uitgangsvermogen.
Er blijft nog best wat beschikbaar, maar bij lange na niet het geclaimd wattage.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#55
Quote from: ArjanR1 on December 19, 2011, 14:07:46
Wat er onder de 20Hz gebeurd, is niet echt belangrijk.
Kost erg veel vermogen, en je hoort het niet ;)
Maar kunt het wel waarnemen, druk ,schudden en rammelen. :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Hipster on December 19, 2011, 14:10:32
Maar kunt het wel waarnemen, druk ,schudden en rammelen. :devil:
Idd ,maar je sub moet dat wel weergeven om dat eerst te ervaren,
Teveel vermogen onder 20 hz is onzin mijn Hypexen trekken het ook zat,en dat het onder de 20 inDRUKwekkend weet Hipster natuurlijk ook als geen ander.


Timvg

voila, hij staat nu nog vlakker dan voorheen, met een high pass op 20hz, nu is ie +/- 2db van 20 tot 80hz. Mijn kamer is helaas alles behalve behulpzaam onder de 20hz, dus het heeft weinig zin van daar veel vermogen in te steken. Ik test hem vanavond of morgen eens op deze settings, maar volgens mij kan ik nu geen vermogen meer tekort komen. Het enige wat ik zal missen is één of andere piek op 7-8hz die mijn kamer had, die kon de zetel aardig doen schudden ^^

Maar wat ik ervoor terugkrijg daarboven maakt dat meer dan goed.

morca

Via pm hoor ik van Jacco dat hem gevraagd word door leden waarom ik zo naar doe,en andere leden er ook naar vragen bij hem,dus hier openlijk mijn antwoord.

Deze sub is helemaal verkeerd berekend in de RMS aanstuuring,komt zeker 1,5 KW RMS tekort op 4 ohm.
Ik heb Jacco daar toen op gewezen voor het bouwen, maar hij wist het beter.......nou nee dus ,deze amp clipt en slaat uit bij enige belasting.

Omdat Jacco mij via PM vraagt hoe ik dit op zou lossen maar daar geen zin aan heb,wil ik het wel openlijk antwoord geven.
Had er 2 ohm unit,s ingezet,2 sets van 3 in serie ingezet, kom je op 2 keer 6 ohm uit,zet je er een Inuke 6000 op in stereo,klaar optimaal spelende sub.

Nee ik ben niet jalours dat Jacco wel aan het bouwen is geraakt en ik niet.Al het niet leuk is.
Maar dat hij de eerste JL die echt bruut had kunnen worden,en het mijn tip in de wind slaan,een halve sub bij Tim afleverd,
en ook mijn sub,s die ik van hem kocht afkraakt,was het op.


Doe je best Jacco,die woorden van toen waren loze woorden,maak Tim ze sub eens af ,regel iets met hem .
Met de belofte 10 hz te halen,en Tim die mij dat weer doormailt,ga je goed op je ........


Doe je best..


Zo out in the open wat ik op me hart had,dat krijg je als je me spullen en kennis afkraakt en het zelf ook niet goed doet,irritatie van mijn kant omdat je het wel even zou laten zien..............ik zie niks.

Maar houd er nu wel over op,sorry Jacco als je dit niet leuk vind.
Vond ik vorig jaar ook niet toen je mijn spullen afkraakte,en daarna deze zo vernageld.
Het bouwen opzich is je gegunt,maar als iemand je dan iets zegt en je slaat het in de wind,en maakt er dan dit van.
Kan je enig commentaar verwachten,na zelf zo,n grote mond te hebben gehad tegen die persoon.

Dit was trouwens wel mijn laatste commentaar op 1 van je subje,s ,das dan misschien wel weer fijn  ;)
En ik heb je toch nog antwoord gegeven ,misschien kan je er wat mee,al je wel met een ander verhaal zal komen vermoed ik.
In de PM wilde je ook de fout niet echt toegeven  ::)

Het feit dat Tim zijn nieuwe sub hier gaat showen volgende week ong zal genoeg zeggen over de JL,s jammer genoeg,daar praat niemand zich uit.
En iedereen weet waarom ik zo moeilijk deed ,meteen antwoord op al die PM,s die je gehad heb waarom ik zo over je praat.

Nou doe je best op de volgende JL,s en succes  ;) en dat meen ik.  ;)

Timvg

Effe toch maar mijn input geven. Ja de amp is te licht, maar ik geloof nog steeds dat met een sterkere amp de sub z'n ding zal doen! Ik kan op Jacco rekenen voor wat electronica werk aan een zeer zware amp.. maar dat is pas voor het najaar, dat heb ik met hem afgesproken.

Former member 78

Huh, zoals ik het hier lees is Tim behoorlijk positief.
Mocht hij dat niet zijn, dan komt hij er met Jacco samen wel uit denk ik.

Verder is morca weer bezig tegen Jacco zoals hij al lange tijd doet. Jammer...

Timvg

Nee want ik begrijp Morca ook wel, JL is een beetje zijn merk en dat mijn sub niet optimaal gaat zoals het nu is, zit hem dwars.

Maar ik zou toch aan ALLE partijen nu willen vragen van de discussie ff van de voorgrond te halen. De sub en de prestatie daarvan, dat is tussen mij en Jacco. Wat er tussen Morca en Jacco miszit, is een andere kwestie. Verder weet ik dat morca ook enkel wilt helpen, en heeft via PB al aardige tips gegeven en ook heeft hij actief meegezocht naar geschikte versterkers.

Maar verder wens ik me te van alle discussies afzijdig te houden

morca

Quote from: ArjanR1 on March 15, 2012, 18:33:43
Huh, zoals ik het hier lees is Tim behoorlijk positief.
Mocht hij dat niet zijn, dan komt hij er met Jacco samen wel uit denk ik.

Verder is morca weer bezig tegen Jacco zoals hij al lange tijd doet. Jammer...
Nee Arjan hij heeft een fout gemaakt,en die werd niet rechtgezet.
Als jij nou goed had gelezen dan zag je het probleem staan,deze sub had ook zo bij jouw thuis kunnen staat.
Dan had je het hele forum bijelkaar gemopperd want jij doet ook wel eens moeilijk,als je even terug leest zie je waarom ik moeilijk deed.
Jij had oorlog geschopt als dit jouw sub was,zekers te weten Arjan  ;) En dan was ik wel je vriendje geweest,met al dat bijspringen wat ik voor Tim doe,uit eigen idee trouwens Tim heeft hier niks mee te maken.
Nou ik tegen de emmer aanschop opeens wel een andere amp,dat was alles,hopelijk gaat het allemaal lukken Tim. :thumbs-up: harstikke mooi.
Ik lijk wel gek iedereen zeurt tegen mij,terwijl ik Tim probeer te helpen.
Jacco ook maar die wilde niet,dan had hier een ander bericht gestaan,en niet zoveel gezeur geweest.

Doe het goed of doe het niet wilde ik zeggen,nou gaat ie het goed doen dus  :-X  toppie Jacco

Jammer dat jij nog niet leest/ziet dat ik niks tegen Jacco heb Arjan,maar als je iets zegt maak het dan waar ook.
En maak geen leden de dupe van een slecht berekende aanstuuring,als het ook anders kan maar jij dat niet wilt/ziet ?

Maar het komt goed,dus  :-X op verzoek van de eigenaar  ;) hier geen woord meer van mij.

Former member 78

Morca,

Mocht er bij mijn sub een probleem zijn geweest, had ik dat opgelost zonder het forum.
Want het ''probleem'' is tussen Tim en Jacco.

Ik heb ook wel eens iets gehad, dat iets niet was zoals verwacht of beloofd werd.
Dan is het handiger om het probleem op te lossen daar waar het ontstaan is, ipv het aan de grote
klok te hangen.

En, zoals ik het las net, wordt het ook opgelost.
Iedereen, en vooral iemand die zelfbouw doet, kan wel eens een fout maken.
Dit keer met de versterking, gooi er een juiste achter en het probleem is opgelost :)


Former member 78

Quote from: morca on March 15, 2012, 19:29:52
Je hebt je "probleem" met mij anders aardig uitgemolken op het forum, dus geloof wat je nu zegt niet zo  :D

Dat komt vooral door hoe jij je uitlaat tegenover mij, lees voor de gein anders
ff het gebeuren van de iNuke ff na.


Ejorne

Ja, jullie hebben allebei een beetje op elkaar gemopperd maar daartussendoor ook elkaar weer vriendelijk te woord gestaan.
Een en ander berust deels op misverstand of verkeerd lezen/formuleren en deels op frustratie, denk ik.

Lijkt me een mooi moment om alles achter te laten, jullie zijn volgens mij allemaal wel, tussen de regels door  :P,  gasten met het hart op de goede plek!  8)

CaptainJack

Morca, ik ben heel netjes geweest door je buiten het forum om te spreken.
Ik heb van jou reacties terug gehad waar ik echt even van stond te kijken hoe je tegenover mij staat en dat om iets waarvan je de details achter de schermen niet weet en waarbij het gaat om een product dat niet eens van jou of voor jou is.

Dit is inderdaad iets tussen Tim en mij en zoals ik je ook al op PB heb aangegeven ben ik regelmatig met Tim in contact en hebben we het al lang over een oplossing gehad.

Dus volgens mij laat ik Tim niet vallen en werk ik met hem naar een oplossing dat dit niet even binnen een paar weken te realiseren is heeft heel andere reden dan onwil of fouten niet willen toe geven.

Ik heb het met Tim al maanden geleden gehad over de iNuke6000 en de mogelijkheden en helaas zelfs in de configuratie die jij aangeeft is dit niet de oplossing voor Tim.


morca

Ik weet het,deze units zijn 4 ohm stuk, dus dan werkt mijn plan niet.
Verders  :-X Jij regelt het verder nu met Tim. dat was alles.
Beter laat als nooit  ;)

Ik lees een reactie die me wel lijkt boven die van jouw, van een gozer met een groot hart  ;)