Bouwplannen voor een nieuwe 18'' Subwoofer.

Started by Ginger666, March 20, 2012, 21:22:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ginger666

Quote from: AbZ on April  4, 2012, 00:18:46
Ja, en benodigde kast valt mee.  Kan leuk worden denk ik als je in keysers redenering meegaat.
Lijkt me ook machtig kwa ontwerp, ik bedoel de Servo F15 is al groot.... En ik denk wel dat ik bij gesloten blijf, en die DSP 3000 kan ik die speaker bijna tot zijn max brengen. dan heb ik alleen nog een goeie 7.1 Analoge versterker nodig. Gebruik toch alleen maar mijn PC/iMac27 als bron.

Martijn M

Die 21" lijkt me een mooi ding! Interficior van het forum heeft die woofer gehad, maar er uiteindelijk niets mee gebouwd.
Dutch & Dutch

Ginger666

Quote from: keyser on April  4, 2012, 00:27:16
Die 21" lijkt me een mooi ding! Interficior van het forum heeft die woofer gehad, maar er uiteindelijk niets mee gebouwd.
Wat vind U van het kast ontwerp, is het mogelijk?

Walter_PPK

Nog even over het SPL/Xmax/Pe verhaal:

AA Havoc en de Beyma beide in een bassreflex.
Max SPL uitgaande van Xmax behaald @30hz en een highpass op 20hz.





Oh ja Beyma in gesloten behuizing van 80liter. Max spl@xmax@30hz:


LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Martijn M

Quote from: Ginger666 on April  4, 2012, 00:28:46
Wat vind U van het kast ontwerp, is het mogelijk?

Tutoyeert u alstublieft!
Een dergelijke kast zou prima mogelijk zijn.

Quote from: Walter_PPK on April  4, 2012, 12:41:22
Nog even over het SPL/Xmax/Pe verhaal:

AA Havoc en de Beyma beide in een bassreflex.
Max SPL uitgaande van Xmax behaald @30hz en een highpass op 20hz.


Oh ja Beyma in gesloten behuizing van 80liter. Max spl@xmax@30hz:


Een woofer met een grotere Vd zal met de nodige versterking harder gaan, zo simpel is het. Wil je eerlijk vergelijken, zorg dan wel dat de kastvolumes gelijk zijn en stem de poort af op een frequentie waardoor de doelstellingen het best benaderd worden. En wees eerlijk: hoeveel versterkers leveren nou werkelijk 1250 watt? En wat kosten dergelijke versterkers (stroomkosten nog daargelaten ;) )? Ik zou eerder opteren voor het toepassen van een extra woofer en/of grotere woofers, omdat je rendement dan toeneemt. Bovendien, meer uitslag betekent per definitie meer vervorming.
Dutch & Dutch

Ejorne

Ik heb me altijd laten vertellen door de mannen van de theorie dat een zwaardere amp mij alleen extra dB's zou geven. Kennelijk heel mooi uit te rekenen. En dat wanneer de versterker zwaar genoeg is om tot gewenst luisterniveau te spelen dus zwaar genoeg is. Mijn Hypex DS4.0 zou daarvoor dus meer dan voldoende zijn. Ik kon met die amp mijn SDX harder laten spelen dan dat ik zou willen.

Nu staat er een iNuke 3000 op. En nee, ik heb niet alleen een paar dB winst. Ik heb veel meer hoorbaar verschil in lage basrifjes. Die basrifjes die tot voor kort vrij weinig verschil lieten horen, een beetje dezelfde boemtoon hadden, klinken nu anders. Heel anders. Waarschijnljk kan hij nu ook wel een paar dB harder maar dat hoeft voor mij niet. Terug naar de DS4.0? Neeee, dat nooit. Was die amp zwaar genoeg? Om op papier de 100dB grens te halen wel ja. Maar om een mooi strak geluid uit de SDX15 te halen? Nee dat lukte op een of andere manier niet...

morca

Quote from: Ginger666 on April  3, 2012, 20:58:33
He ik ben hier niemands vrouw, en ik ben ook niet hemzelf. anders kan de moderator dat bewijzen met ip log.

Bovendien waardeer ik alle hulp juist enorm, heb zoveel antwoord op mijn vragen gekregen.. waarom zou ik zou ik zoiets doen?
Wel apart dat uw wel meteen doorhebt over wie het gaat als nieuw lid zijnde,en verder ook niet raar opkijkt van die vraag maar meteen verdedigt  ................... ;)

Succes met de Woofer,maar dat moet lukken zo.

Ginger666

Quote from: morca on April  4, 2012, 17:07:29
Wel apart dat uw wel meteen doorhebt over wie het gaat als nieuw lid zijnde,en verder ook niet raar opkijkt van die vraag maar meteen verdedigt  ................... ;)

Succes met de Woofer,maar dat moet lukken zo.
Nou als je aan me twijfelt vind ik het dan ook normaal als je met bewijzen kan komen.

Ginger666

Quote from: morca on April  4, 2012, 17:07:29
Wel apart dat uw wel meteen doorhebt over wie het gaat als nieuw lid zijnde,en verder ook niet raar opkijkt van die vraag maar meteen verdedigt  ................... ;)

Succes met de Woofer,maar dat moet lukken zo.
Bovedien werd mijn naam wel genoemd, die reactie kan ik alleen niet meer vinden.

Ginger666

Quote from: Walter_PPK on April  4, 2012, 12:41:22
Nog even over het SPL/Xmax/Pe verhaal:

AA Havoc en de Beyma beide in een bassreflex.
Max SPL uitgaande van Xmax behaald @30hz en een highpass op 20hz.





Oh ja Beyma in gesloten behuizing van 80liter. Max spl@xmax@30hz:



Ik vind de 18G550 er niet slecht uitzien.

Walter_PPK

Quote from: keyser on April  4, 2012, 13:57:57
Een woofer met een grotere Vd zal met de nodige versterking harder gaan, zo simpel is het. Wil je eerlijk vergelijken, zorg dan wel dat de kastvolumes gelijk zijn en stem de poort af op een frequentie waardoor de doelstellingen het best benaderd worden. En wees eerlijk: hoeveel versterkers leveren nou werkelijk 1250 watt? En wat kosten dergelijke versterkers (stroomkosten nog daargelaten ;) )? Ik zou eerder opteren voor het toepassen van een extra woofer en/of grotere woofers, omdat je rendement dan toeneemt. Bovendien, meer uitslag betekent per definitie meer vervorming.

Tja dat is opzich waar. Maar laten we dan uitgaan van 1/2Pe van de AA: 600 watt geeft dan nog steeds iets meer resultaat (113dB@30hz)dan de Beyma (111dB@30hz) . Waarbij je dus Pe en Xmax overhebt. Lijkt me interessanter dan de Beyma op z'n teentjes te laten lopen qua slag. 600 watt is ook nog prima haalbaar. 1250 watt halen uit een amp is toch niet zo'n mega probleem?. Wel slecht voor je stroomrekening ;D
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

morca

 Wel slecht voor je stroomrekening ;D
[/quote]
En goed voor de aanstuuring van je unit .

Meerdere unit,s heb ik eerder al geopperd ................

Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bart_M

Wow, die lijken erg sterk op mijn Adire Audio Tumult en die is helaas niet meer te krijgen.

Ik zeg doen, ben je ineens klaar!

Walter_PPK

Bart heb je nog steeds de Tumult met Stryke PR's ja? :headbanging: dat kan ik me nog goed herinneren ja. Vette Sub!
Speaking of the devil :devil::

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=26384.0
Beetje hoge prijs maar erg mooi.

Over die FI BTL's: Het zijn droom subs. Veel beters is er gewoon niet te koop en dat voor 'een prikkie' en een klein beetje werk.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bart_M

Ik draai nog met de Tumult met 2 x 18" passive radiators.
Gaat ook niets voor in de plaats komen.

Prijs valt best mee van die Tumult, ik heb er toen veel meer voor betaald.
Ik heb nog een super gesloten kast staan voor de Tumult, gebouwd zonder concessies en zwart laten spuiten.
Die heb ik in mijn woonkamer gebruikt toen de passives iets teveel van het goede waren. ;D

Als iemand echt interesse heeft, kan hij contact met me opnemen.
Tumult erin schroeven en klaar!

Martijn M

Quote from: Bart_M on April  6, 2012, 09:01:04
Wow, die lijken erg sterk op mijn Adire Audio Tumult en die is helaas niet meer te krijgen.

Ik zeg doen, ben je ineens klaar!

Dan moet je wel kunnen reconen.
Dutch & Dutch

Bart_M

Er zijn vast hobbyisten die dit kunnen, en anders ff aan een bedrijf vragen.
Volgens mij ben je rond de €25 kwijt per stuk als je zelf het materiaal hebt.

morca

Quote from: Walter_PPK on April  6, 2012, 12:48:34
Bart heb je nog steeds de Tumult met Stryke PR's ja? :headbanging: dat kan ik me nog goed herinneren ja. Vette Sub!
Speaking of the devil :devil::

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=26384.0
Beetje hoge prijs maar erg mooi.

Over die FI BTL's: Het zijn droom subs. Veel beters is er gewoon niet te koop en dat voor 'een prikkie' en een klein beetje werk.
Ai dat is mooi spul ......