nieuw spanscherm 2D+3D

Started by THX-UltraII, March 20, 2012, 10:18:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Zijn er nog ontwikkelingen....ik kijk steeds meer 3D...en heb wel wat moeite met mijn 1.0 gain van Projecta....is het Stewart scherm nog steeds de enige "one screen" option ?
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

THX-UltraII

Geen idee maar ik ben (voorlopig) gestopt met 3D. Er zijn ook aardig wat aanwijzingen dat het m niet gaat worden. Zo dalen de bezoekers aan 3D versies van films in de bios aanzienlijk en ook de aanschaf van 3D content neemt af. Wat me ook nog tegenstaat is dat er veel te weinig native (real3D) 3D content is. Minimaal de helft is 2D->3D converted en dat ziet er 9 van de 10x niet uit. En dan is er natuurlijk nog het probleem dat pjs nog niet goed genoeg zijn voor 3D. De meesten hebben last van te weinig licht, ghosting, flicker en onrust in het beeld.

Erik van Voorst (in memoriam)

Nou ik heb toch al zo een 50 tal 3D films (incl. de Imax en Animaties)....


Ben wel met je eens dat AVATAR op eenzame hoogte staat als een lokkertje...de rest is  " slecht" of  "aardig met af en toe goede scenes"

Ben benieuwd naar Spiderman en MIB....ik vind wel mijn lichtverlies een hekel punt... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

THX-UltraII

Quote from: Erik van Voorst on September 11, 2012, 16:19:47
Nou ik heb toch al zo een 50 tal 3D films (incl. de Imax en Animaties)....


Ben wel met je eens dat AVATAR op eenzame hoogte staat als een lokkertje...de rest is  " slecht" of  "aardig met af en toe goede scenes"

Ben benieuwd naar Spiderman en MIB....ik vind wel mijn lichtverlies een hekel punt... :(
Hugo was ook wel erg goed moet ik zeggen. Spiderman zou er wel eens heel goed uit kunnen zien. Blijft idd feit dat Avatar idd eenzaam aan de top staat. Sammy was ook erg goed btw. Het verlies in licht en de ghosting stoorde ik me dusdanig aan dat ik 3D eruit gegooid heb en voorlopig weer 2D speel

Zymotic

Quote from: Erik van Voorst on September 11, 2012, 16:19:47
Nou ik heb toch al zo een 50 tal 3D films (incl. de Imax en Animaties)....


Ben wel met je eens dat AVATAR op eenzame hoogte staat als een lokkertje...de rest is  " slecht" of  "aardig met af en toe goede scenes"

Ben benieuwd naar Spiderman en MIB....ik vind wel mijn lichtverlies een hekel punt... :(

Ik vind Harry Potter en Avengers 3D ook erg mooi.

THX-UltraII

Quote from: Zymotic on September 11, 2012, 17:42:57
Ik vind Harry Potter en Avengers 3D ook erg mooi.
ik vind juist dat je goed kan zien dat Harry Potter en de Avengers niet in native 3D zijn geschoten (en er dus veel minder goed uitzien dan een Happy Feet 2, Avatar of Hugo, wat echt top native 3D titels zijn)

Zymotic

Ik heb die 3 titels niet in 3D gezien, dus er staat me nog wat te wachten  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: THX-ultraII on September 11, 2012, 18:58:19
ik vind juist dat je goed kan zien dat Harry Potter en de Avengers niet in native 3D zijn geschoten (en er dus veel minder goed uitzien dan een Happy Feet 2, Avatar of Hugo, wat echt top native 3D titels zijn)

Gewoon mee eens...zo is het  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

evilniek

Quote from: THX-ultraII on September 11, 2012, 18:58:19
ik vind juist dat je goed kan zien dat Harry Potter en de Avengers niet in native 3D zijn geschoten (en er dus veel minder goed uitzien dan een Happy Feet 2, Avatar of Hugo, wat echt top native 3D titels zijn)

Opzich zitten er heel veel CGI scene,s in The Avengers, maakt het denk iets makkelijker te converteren, natuurlijk zit je dan nog wel met de gewone sceneĀ“s.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

mijavere

super topic, heb hier veel van kunnen leren. wist niet dat het aanbod zo groot was. Blijkbaar komt het nogal erg nauw met een scherm speciaal voor 3D.
Ik heb gemerkt dat het 3D kijken met een TV het echt niet haalt bij een bioscoop. Waarschijnlijk is dit dus niet nieuw voor iedereen, maar ik ben redelijk nieuw in deze wereld en me aan het orienteren op deze site.