Analoge interlink van 10m uit twee soorten kabel L + R raadzaam of niet?

Started by Ejorne, March 17, 2012, 10:59:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik heb een 10 meter lange analoge stereo interlink nodig tussen mijn Emu0404 en de receiver.
Echter is een beetje afgeschermde kabel redelijk prijzig en ik heb nog wel wat kabels liggen...

Maar... Het zijn 2 verschillende kabels waarvan ik er eentje voor links en de andere voor rechts wil gebruiken.

Een vivanco kabel die ik altijd als spdif gebruikt heb. De mijne is precies 10 meter.


En ik heb nog een video kabel van jl-audio liggen, deze is 25 feet ( ~ 7,5 meter)


Zover ik weet zijn ze beide 75 Ohm

Ik heb ze als test even aangesloten. Ik krijg geluid en het klinkt voor zover ik kan bepalen goed. Echter zijn het dus twee verschillende kabels en zit er ook bijna 2,5 met er lengte verschil tussen.
Ik realiseer me dat dit voor sommige vloeken in de kerk is maar mijn grootste vraag momenteel is even of het kwaad kan en of de verwachting erg groot is dat een gewone stereo interlink toch een beter geluid gaat geven?

brtram

Ik heb hier ook nog zo'n 10 mtr Vivanco kabel in m'n kabelbak liggen.

Als jij de postzegel betaald, wil ik hem wel naar je opsturen.

Raphie

JBL PRX Power!

erik s.

ik zou het niet aanraden, maar als jij geen verschil hoort, who cares?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Ejorne

Quote from: brtram on March 17, 2012, 11:14:12
Ik heb hier ook nog zo'n 10 mtr Vivanco kabel in m'n kabelbak liggen.

Als jij de postzegel betaald, wil ik hem wel naar je opsturen.

Dat is erg tof van je! Daar maak ik graag gebruik van.  O0
Alleen de postzegel? Ik wil je ook graag wat extra voor de moeite en voor je vriendelijke aanbod sturen. Het wordt weer mooi weer, bijvoorbeeld een lekkere drankje op een terras is toch wel het minste wat ik terug kan doen.  :coffee:

Ejorne

Quote from: Raphie on March 17, 2012, 11:18:48
je mist niks tov je vorige opstelling?

Quote from: erik s. on March 17, 2012, 11:25:44
ik zou het niet aanraden, maar als jij geen verschil hoort, who cares?

Mijn vorige opstelling was via spdif. Maar via de analoge uitgang van mijn emu klinkt het toch wel mooier.
Ik heb geen direct vergelijk dus. Maar het klinkt nu in ieder geval al beter.\

Maar met het genereuze aanbod van brtram heb ik straks twee dezelfde kabels en even lang!  8)


Ejorne

Quote from: morca on March 17, 2012, 11:49:52
Ik kom zo even langs wat ophalen :D

Ik kan vanmiddag ook wel jouw kant opkomen. Kunnen we het gelijk even aansluiten en zo...


Ejorne

De kabel van brtram is binnen. Netjes verstuurd en echt super dat ik hem voor enkel de verzondkosten mocht overnemen.

:worship:

morca

Quote from: Ejorne on March 21, 2012, 17:05:37
De kabel van brtram is binnen. Netjes verstuurd en echt super dat ik hem voor enkel de verzondkosten mocht overnemen.

:worship:
Ik zit net te denken die JL kabel kan misschien hier aan een paar JL woofers zometeen,als ik nou de postzegel betaal   :D  :clapping:   :headbanging:
Top dat je 1 kabel gehad heb,dat is wel zeer schappelijk  :thumbs-up:

Ejorne