Dedicated HT in een schuur

Started by audiosurfer, March 15, 2012, 12:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Wat grappig dat je een beetje op hetzelfde moment als ik weer bezig gaat met je HT ruimte. Die zelfbouwsub, kan je daar wat meer over vertellen? Of heb je daar een apart topic van? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig en overweeg ook weer zelfbouw nu mijn Velodyne is overleden. Beetje creatief de zomer in, zeg maar  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Quote from: skyfox on April 15, 2016, 16:18:30
Wat grappig dat je een beetje op hetzelfde moment als ik weer bezig gaat met je HT ruimte. Die zelfbouwsub, kan je daar wat meer over vertellen? Of heb je daar een apart topic van? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig en overweeg ook weer zelfbouw nu mijn Velodyne is overleden. Beetje creatief de zomer in, zeg maar  O0

Staat inderdaad een topic bij de zelfbouwsectie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154610.0.

Grappig inderdaad ja, als je weer wat gaat doen, wil je weer meer :) vond zelfbouw vooral heel erg leuk, ik kom ook van velodyne vandaan, weliswaar van de ultra en geen DD, maar deze doet er niks voor onder met film. Nummer twee komt eraan, beetje afhankelijk van de plannen.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

En weer eens een upgrade!

Ik had al langere tijd weer plannen om de kamer opnieuw te gaan doen, maar door drukte komt het er niet van. We zijn bezig met het plannen van een verbouwing, want we hebben de onderwoning erbij gekocht, dus het is nu een dedicated in een herenhuis ;).  Daar wordt de ht echter niet beter van, dus er moest weer iets gebeuren. Door de aankoop van de onderwoning staat er nog genoeg kluswerk voor de boeg, dus een nieuwe ht stel ik nog even een jaartje uit, maar ik wilde wel verder naar Atmos, dus afgelopen vrijdag bij BB&G geweest, daar 4 speakers gekocht voor in het plafond en ook maar een Arcam 850 meegenomen.

Zaterdag even aan het klussen geweest en het speelt inmiddels! De arcam is nog totaal niet ingesteld (behalve level en afstand), maar het verschil met de yamaha is toch wel heel erg groot, ik had niks verwacht voor de dirac-meting, maar dit bleek volledig onterecht. Vooral de power van de arcam en het gemak waarmee alles speelt is opvallend, daarom ook echt heel blij dat ik voor de 850 ben gegaan. Kan dus alleen nog maar beter worden als straks dirac zijn werk heeft gedaan. Ook atmos is erg leuk, voegt echt een dimensie toe.

Fotos zal ik maken als het beetje afgewerkt is, nu ziet het er niet uit met die kabels...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen

Gaaf! Ben heel benieuwd als ik het kom inregelen! 8)

denoontje


audiosurfer

Quote from: bmateijsen on March  1, 2017, 14:23:28
Gaaf! Ben heel benieuwd als ik het kom inregelen! 8)

En daar ben ik natuurlijk heel benieuwd naar ;)!

Quote from: denoontje on March  1, 2017, 22:17:18
feli mooie keuze ;-)

Dank!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

En inmiddels hebben we de meting erop zitten, Bjorn is afgelopen woensdag over de vloer geweest. Was erg gezellig Bjorn, mooi om te ervaren hoe snel en doelgericht je alles doet, maar ook mooi dat we vooral druk met praten waren, de meeste onderwerpen ver van audio verwijderd, top!

Heb alleen nog maar scenes gekeken qua film en het is wel indrukwekkend moet ik zeggen, speakers verdwijnen echt helemaal, erg bijzonder, zeker als je nagaat dat er alleen al achterin 8 speakers hangen.. Stereo heb ik echter wel veel geluisterd, heb zelfs mijn cd's weer tevoorschijn gehaald! Stereo is zo enorm verbeterd, ik schrok ervan. Vooral de hoge tonen zijn aangenamer en de bas is veel en veel strakker, maar ook meer aanwezig op sommige stukken(ondanks een 'klein dipje' van 27dB op 70hz en 23hz). Enige nadeel: ik draai nu wel een stuk harder.

Ook is de bijpassende Arcam 4-kanaals eindversterker geleverd, dus nu 11 gelijk aangestuurde kanalen, we zijn dus even klaar..

Bjorn, bedankt voor de meting, vond het een gezellige en leerzame dag, ook wel grappig dat je ergens van tevoren denkt: ik ga vandaag mijn amateuristische HT aan een professional laten zien.. maar dat was echt nergens voor nodig. Vanavond dan maar eens een heel filmpje kijken  :headbanging:
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen

Leuk om te horen en was erg gezellig! Klonk echt heel erg goed en vooral goed om te zien dat de akoestiek ook een belangrijk onderdeel is van de ruimte.

MLCinema

Moor ruimte op de eerste pagina. Ben heel benieuwd hoe het er nu uitziet. Heb je wat foto's?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Ryvm

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe het met deze HT staat? Is het nog hetzelfde? Ik heb ook 2 dayton 15 inch subs dus ben benieuwd of je deze ook nog steeds hebt.
Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

audiosurfer

It's been a while...ja alles is hetzelfde nog, ruimte heeft wel al een jaar niet gedraaid, maar daar komt gelukkig snel weer verandering in. Subs bevallen prima, heb ze inderdaad nog steeds. Denk wel dat de velodyne 1200u die ik hiervoor had toch meer indruk maakte, maar vind het wel nog steeds leuk dat ik ze zelf gebouwd heb en het is lekker goedkoop.

Nieuwe ontwikkelingen komen hopelijk snel, zijn druk aan het zoeken naar een huis en dan komt er zeker een nieuwe ruimte. Dan overigens geen diy subs meer, de volgende ruimte wordt grondig anders en hopelijk op een hoger niveau!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Het nieuwe huis is waarschijnlijk gevonden, gaan deze week nogmaals kijken en dan in principe bieden. Er is ruimte voor een een nieuwe ruimte, dus mocht alles goed gaan dan binnenkort (hopelijk) starten met de bouw   :headbanging: het huis zelf hoeft in principe niks te gebeuren, dus dat scheelt.

De ruimte moet komen in een bijgebouw van 5,8 bij 8,9, deze ruimte is nu in drie ruimtes verdeeld en ik wil dat zo houden (schuur/sport), dus waarschijnlijk wordt de ruimte geplaatst met 5,8 als de langste muur van de ht en hopelijk iets van 4m breed. Als alles rond is ga ik met Mutrox overleggen welke maten het beste zijn. Ik wil het wel relatief goed isoleren, denk echter niet dat het volledig stil hoeft, het ligt namelijk vrij rustig en ik wil voldoende interne ruimte over houden.

Ben benieuwd en zal het proces bijhouden hier.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

PascalP

Mooie plannen! En succes met bieden! Helemaal gek nu de markt.
Hier gaat ieder huis tegenwoordig op inschrijving en ver boven de vraagprijs weg.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

audiosurfer

Quote from: PascalP on May 26, 2021, 20:03:48
Mooie plannen! En succes met bieden! Helemaal gek nu de markt.
Hier gaat ieder huis tegenwoordig op inschrijving en ver boven de vraagprijs weg.

Dank! Hier (regio Nijmegen)is het ook echt bizar, zelfs in deze categorie moet je snel zijn.. maar zo niet, dan niet, we hebben geen haast verder en wonen nu ook meer dan prima, dus we laten ons niet gek maken.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Huizenjacht heeft tijdje stilgelegen, nu weer opgepakt en waarschijnlijk ook iets gevonden. Huis is prima, maar zoals velen zullen herkennen, word er eerst gekeken of er een bios in kan en daar twijfel ik nog aan.

Wat vinden jullie minimale maten voor de binnenmaten? Ik denk zelf minimaal 3 m breed en 5 m lang. Zit er zelden met meer dan 1 iemand, maar met kinderen kan dat eventueel veranderen. Zijn er mensen die het met minder ruimte doen? Ga het sowieso akoestisch aanpakken, dus dat nu even buiten beschouwing gelaten, puur de ruimte-ervaring...ben benieuwd naar de meningen en vooral de ervaringen!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Peerless Monster

Quote from: audiosurfer on August 13, 2022, 14:09:12
Huizenjacht heeft tijdje stilgelegen, nu weer opgepakt en waarschijnlijk ook iets gevonden. Huis is prima, maar zoals velen zullen herkennen, word er eerst gekeken of er een bios in kan en daar twijfel ik nog aan.

Wat vinden jullie minimale maten voor de binnenmaten? Ik denk zelf minimaal 3 m breed en 5 m lang. Zit er zelden met meer dan 1 iemand, maar met kinderen kan dat eventueel veranderen. Zijn er mensen die het met minder ruimte doen? Ga het sowieso akoestisch aanpakken, dus dat nu even buiten beschouwing gelaten, puur de ruimte-ervaring...ben benieuwd naar de meningen en vooral de ervaringen!

Ik heb jaren in een ruimte van 5x3 gespeeld voor ongeveer 2, soms 3/4 personen.
Je bent als je met meer dan 2 personen in zo'n ruimte zit na de film gewoon bekaf, maar het lukt wel.
Relaxter werkt het als je ruimte dan net wat breder is
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Shadowfox

Quote from: Peerless Monster on August 19, 2022, 15:33:35
Ik heb jaren in een ruimte van 5x3 gespeeld voor ongeveer 2, soms 3/4 personen.
Je bent als je met meer dan 2 personen in zo'n ruimte zit na de film gewoon bekaf, maar het lukt wel.
Relaxter werkt het als je ruimte dan net wat breder is

Mee eens wat de breedte betreft. Tijd lang 3m breed en toen naar 6m gegaan. Wereld van verschil kwa rust en ruimtelijkheid. 6m is veel maar als je al naar 4m kan...

audiosurfer

Dank!

Vandaag nogmaals gekeken bij het huis, puur en alleen om de ruimte voor de te bouwen bios op te meten. Lengte is ruimte zat en kan ook zeker tot 4,5m breed gaan, misschien nog iets meer. Dan zou ik misschien wel 4m binnenruimte kunnen krijgen, in ieder geval ruim meer dan 3m.

Wel mooi om na het meten te concluderen dat het allemaal past en dan meteen te bieden  :clapping:
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Peerless Monster

Quote from: audiosurfer on August 19, 2022, 17:00:09
Dank!

Vandaag nogmaals gekeken bij het huis, puur en alleen om de ruimte voor de te bouwen bios op te meten. Lengte is ruimte zat en kan ook zeker tot 4,5m breed gaan, misschien nog iets meer. Dan zou ik misschien wel 4m binnenruimte kunnen krijgen, in ieder geval ruim meer dan 3m.

Wel mooi om na het meten te concluderen dat het allemaal past en dan meteen te bieden  :clapping:


Succes met bieden!
Het wordt weer een kopersmarkt, dus wie weet 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audiosurfer

Quote from: Peerless Monster on August 23, 2022, 08:00:49
Succes met bieden!
Het wordt weer een kopersmarkt, dus wie weet 😊

Kun je dat mailen naar de desbetreffende verkoper? Hij deelt die mening nog niet helaas ;D.

Ik ben precies hierom wat relaxter, als deze het niet wordt, dan komt er vanzelf wel weer wat nieuws.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Peerless Monster

Quote from: audiosurfer on August 23, 2022, 08:05:44
Kun je dat mailen naar de desbetreffende verkoper? Hij deelt die mening nog niet helaas ;D.

Ik ben precies hierom wat relaxter, als deze het niet wordt, dan komt er vanzelf wel weer wat nieuws.

Hahaha :). De echte Hollander.
In ieder geval laat je niet gek maken.
Het is maar een huis.
Met de juiste afmetingen.
En ruimte voor de ultieme HT.
Dat. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

skyfox

Succes met bieden! De verkoper gaat vanzelf wel om als er geen andere biedingen gedaan worden. Die topbios gaat er gewoon komen!

Geniet je nog van je huidige ruimte?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Quote from: skyfox on August 27, 2022, 22:57:41
Succes met bieden! De verkoper gaat vanzelf wel om als er geen andere biedingen gedaan worden. Die topbios gaat er gewoon komen!

Geniet je nog van je huidige ruimte?

Jazeker, inderdaad lang weinig gebruik van gemaakt, maar nu weer zeer regelmatig! En nu een nieuwe eraan komt wakkert dat altijd weer enthousiasme aan!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Gister bod gedaan op ander huis, deze is geaccepteerd! We gaan dus verhuizen en er komt een nieuwe bios  :clapping:

Huis is af en hoeven we gelukkig helemaal niks aan te doen, behoudens warmtepomp om van het gas af te gaan. Bijgebouw is er ook en hier kan makkelijk een mooie bios in gerealiseerd worden. De zoektocht kan dus beginnen.

Erg opgelucht dat ik niet een nieuwe schuur of iets dergelijks hoef te bouwen, scheelt een boel tijd (en geld). Vloeroppervlakte van bijgebouw is 8,4x6,4, inclusief bruikbare verdieping, dus echt ruimte zat. Denk dat ik iets meer dan de helft van het oppervlakte ga gebruiken, dus 4,5x6,4 ongeveer, inclusief wat isolatie (extra 20db tov wat er al staat, inclusief ontkoppeling) zal ik bijna 6x4 binnenmaten over kunnen houden, dat lijkt me voldoende. Hoogte is jammer genoeg niet meer te beïnvloeden en Max 230 geloof ik, dus zal advies gaan vragen met betrekking tot ideale verhoudingen aan Mutrox, deze wil ik ook bij de bouw betrekken.

Ik heb er zin an!

Eerst maar eens luistersessies gaan plannen, dan weet ik welke speakers ik ga inbouwen.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen