Dedicated HT in een bovenwoning.

Started by audiosurfer, March 15, 2012, 12:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiosurfer

Halloo ;D
Na onbeschaamd al jullie ruimtes te hebben bekeken en daar vele, vele tips en bruikbare dingen uit 'geleend' heb, wordt het tijd om ook mijn dedicated te laten zien.

Ik ben een maand geleden begonnen met de bouw van mijn dedicated, nadat we in december in ons nieuwe huis zijn getrokken. Het is een oude bovenwoning uit 1912, dus heb wel het een en ander geisoleerd ;)! Dit is niet perfect gedaan, m.a.w. er komt nog wel wat geluid door, maar het is zeker acceptabel, ook voor de buren...(hoop ik dan maar.... :devil:)!

Het is een ruimte van 5,7 bij 3m en op de plek van de deur is de kamer over 2,5 meter iets breder, te weten 3,5m. Er is een volledig zwevende OSB vloer ingelegd en onze eigen huiskamer zit er beneden, dus de overlast is daar beperkt.  De muur naar de buren was al goed geïsoleerd, 1-steens en 1 rij cellenbetonblok met glaswol ervoor. Hier hebben we nog een zwevende muur voor gezet, met een dubbele gipslaag(met greenglue) en glaswol.

Bijna alle kabels zijn onder de vloer weggewerkt, maar ben er jammer genoeg 1 vergeten, die van de center. Er ligt wel een weggewerkte kabel naar toe, maar dat is een standaard 2*2,5mm kabel die ik in de toekomst wel had willen upgraden.

Twee weken geleden is het tapijt erin gegaan en sindsdien is de kamer in gebruik!! Wat was dat een heerlijk gevoel.

Nu alleen de inrichting nog...

Ik heb akoestische absorptie en diffusie panelen van auralex besteld en de enkele daarvan inmiddels geschilderd en verwerkt. Dit hebben we overigens al luisterend gedaan, zonder meting o.i.d.

Verder natuurlijk de apparatuur....

Ik heb gister een Yamaha RX-A3010 opgehaald, dus ik kan genieten van surround. Dit is een voorlopige receiver, want ik ga door voor een losse processor+eindbak. Als blu-ray speler dient nog een Panasonic, maar daar komt snel een goede speler voor in de plaats.

Met stereo speel ik met een volledig XTZ setje(CD+AMP), maar ik ga kijken/luisteren hoe de Yamaha dat doet de komende weken en dan hoop ik dat de XTZ eruit kan. Scheelt weer ruimte en dan kan de XTZ de woonkamer of iemand anders voorzien. Verder speel ik nog geregeld een plaat, maar dat is vooral voor de gein en de charme van het product. Wil het daar niet zo bont mee maken.

Bekabeling is bijna volledig gedaan door canare(luidsprekers voor, center met mijn stomme kop nog niet) en hifisupply, die zeer veel waar bieden voor een goede prijs, naar mijn overigens zeer bescheiden mening.

Ik heb de Monitor Audio GX200 als fronts, die me eigenlijk steeds beter bevallen, maar een serie van ADAM lonkt nog steeds ;), maar desalniettemin ga ik voorlopig toch voor de volledige GX serie, met de prachtige GXC350 als center :headbanging:! (Bij deze nog dank aan Skyfox, ik heb de centerstand binnen en het ziet er prima uit!)

Als sub staat er een BKXXLS400, deze bevalt zonder twijfel en de tweede wordt na de nieuwe beeldweergevers besteld.

En dan zijn we bij het enige echte discussiepunt aangekomen, waar wel meer mensen mee zitten, ga ik projecteren of koop ik een 65-inch plasma...

Ik neig naar een projector en hoop zaterdag de knoop door te hakken. Mijn kamer is more or less een batcave, maar vindt een lampje en af en toe een kaarsje(eigenlijk vindt mijn vriendin dat...) wel relaxed en dat schijnt dan weer niet te kunnen met een projector;-).

Maar het grootste dilemma hierin is dat ik gewoon nog nooit, echt nog nooit, het beeld van een goede beamer heb gezien en ik gewoon compleet verknocht ben aan de zwartwaardes van een plasma en het gemak van een tv en ik twijfel of een beamer daar, met in principe alleen maar groter beeld, tegenop kan. Maar het beeldmotto: bigger=better geloof ik ook wel weer in, dus het blijft lastig... Kijken gaat de oplossing bieden neem ik aan ;D en ik hoop dat dat dit weekend lukt. Voorlopig staat er nog eventjes een 50-inch plasma te spelen en zo erg is dat niet :clapping:!

Dat is een 'korte' intro, ik begrijp dat jullie vooral ook heel graag foto's willen zien en deze zal ik zo snel mogelijk plaatsen! Ik heb er dit weekend tijd voor, dus dat moet lukken.

Update 19-03-12:
De knoop is doorgehakt, beamerbeeld is gezien en bewonderd, 31-03 komt er een Epson TW9000.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Martijnst1990

Leuk stukje om te lezen, klinkt allemaal erg mooi :) Wat tv of beamer betreft, ik denk dat als je voor het budget wat je anders voor een 65" plasma kwijt bent je een ontzettend mooie beamer met bijbehorend scherm kan kopen. Denk bijvoorbeeld aan een mooie JVC of Epson en dan zit het met de zwartwaardes ook echt heel goed.

Philip (HTip) heeft bijvoorbeeld zo'n mooie JVC en dat beeld is werkelijk prachtig, alleen durf ik niet veel te zeggen over de prijs van zijn beamer + scherm.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

audiosurfer

Ik denk dat daar het grootste probleem zit, ik heb gewoon nog nooit een beamer gezien.
Budget mag daar zelfs iets overgaan, dat maakt niet zoveel uit, heb zelfs aan een blackdiamond scherm zitten denken, maar begin enorm benieuwd te worden naar het beeld van een goede beamer...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

rallufff

Mooi stuk!

Quote from: audiosurfer on March 15, 2012, 12:00:19
ik begrijp dat jullie vooral ook heel graag foto's willen zien en deze zal ik zo snel mogelijk plaatsen! Ik heb er dit weekend tijd voor, dus dat moet lukken.


:pompom: :pompom: :pompom:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

skyfox

Quote from: audiosurfer on March 15, 2012, 12:00:19

Ik heb gister een Yamaha RX-A3010 opgehaald, dus ik kan genieten van surround. Dit is een voorlopige receiver, want ik ga door voor een losse processor+eindbak. Als blu-ray speler dient nog een Panasonic, maar daar komt snel een goede speler voor in de plaats.


Mooi werk, die receiver! Heb je al een idee van welk merk je een proc+eindbak zou willen? En wat is er mis met die Panasonic bluray? Ik begreep dat bijvoorbeeld de BT310 van Pana qua beeld een Oppo 83 evenaart.

Quote
Bekabeling is bijna volledig gedaan door canare(luidsprekers voor, center met mijn stomme kop nog niet) en hifisupply, die zeer veel waar bieden voor een goede prijs, naar mijn overigens zeer bescheiden mening.

Nice, zijn mooie kabeld, die van Canare. Ben er zelf ook meer dan blij mee ;)

Quote
Ik heb de Monitor Audio GX200 als fronts, die me eigenlijk steeds beter bevallen, maar een serie van ADAM lonkt nog steeds ;), maar desalniettemin ga ik voorlopig toch voor de volledige GX serie, met de prachtige GXC350 als center :headbanging:! (Bij deze nog dank aan Skyfox, ik heb de centerstand binnen en het ziet er prima uit!)

Als sub staat er een BKXXLS400, deze bevalt zonder twijfel en de tweede wordt na de nieuwe beeldweergevers besteld.

Wauw, mooie speakers!! Heb zelf de RS serie, en hoop ooit te kunnen upgraden naar PL. Heb de GXen beluisterd en zijn mooie exemplaren. En een hele mooie center! Geen probleem vwb de centerstand, mooi dat ie bevalt! Vond het een prima verkoper.

Quote
En dan zijn we bij het enige echte discussiepunt aangekomen, waar wel meer mensen mee zitten, ga ik projecteren of koop ik een 65-inch plasma...

Ik neig naar een projector en hoop zaterdag de knoop door te hakken. Mijn kamer is more or less een batcave, maar vindt een lampje en af en toe een kaarsje(eigenlijk vindt mijn vriendin dat...) wel relaxed en dat schijnt dan weer niet te kunnen met een projector;-).

Maar het grootste dilemma hierin is dat ik gewoon nog nooit, echt nog nooit, het beeld van een goede beamer heb gezien en ik gewoon compleet verknocht ben aan de zwartwaardes van een plasma en het gemak van een tv en ik twijfel of een beamer daar, met in principe alleen maar groter beeld, tegenop kan. Maar het beeldmotto: bigger=better geloof ik ook wel weer in, dus het blijft lastig... Kijken gaat de oplossing bieden neem ik aan ;D en ik hoop dat dat dit weekend lukt. Voorlopig staat er nog eventjes een 50-inch plasma te spelen en zo erg is dat niet :clapping:!


Simpel antwoord: projecteren  :o

Ik heb die vraag zelf ook gehad. Twijfelde tussen 60" plasma of projecteren (90-100"). Projecteren is zoveel gaver!! Wat zwartwaardes betreft, daar zit je inderdaad even lastig, maar je geeft aan dat je ruimte (bijna) perfect verduisterbaar is, dus als je een goed scherm en goede beamer combineert dan heb je een match made in heaven. Laat je overtuigen bij een dealer die de Sony HW30, Epson TW9000 en JVC (X30 geloof ik) op demo heeft.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

#5
Quote from: skyfox on March 15, 2012, 19:15:31
Mooi werk, die receiver! Heb je al een idee van welk merk je een proc+eindbak zou willen? En wat is er mis met die Panasonic bluray? Ik begreep dat bijvoorbeeld de BT310 van Pana qua beeld een Oppo 83 evenaart.

Nice, zijn mooie kabeld, die van Canare. Ben er zelf ook meer dan blij mee ;)
Wauw, mooie speakers!! Heb zelf de RS serie, en hoop ooit te kunnen upgraden naar PL. Heb de GXen beluisterd en zijn mooie exemplaren. En een hele mooie center! Geen probleem vwb de centerstand, mooi dat ie bevalt! Vond het een prima verkoper.

Simpel antwoord: projecteren  :o

Ik heb die vraag zelf ook gehad. Twijfelde tussen 60" plasma of projecteren (90-100"). Projecteren is zoveel gaver!! Wat zwartwaardes betreft, daar zit je inderdaad even lastig, maar je geeft aan dat je ruimte (bijna) perfect verduisterbaar is, dus als je een goed scherm en goede beamer combineert dan heb je een match made in heaven. Laat je overtuigen bij een dealer die de Sony HW30, Epson TW9000 en JVC (X30 geloof ik) op demo heeft.

De Pana bevalt wel, maar het is al een oudje(bd60) die erg lang doet over opstarten, die inmiddels na drie verhuizingen zoveel stof en zooi heeft opgevangen dat hij bijna boven de film uitkomt met zijn geratel ;)!

Welke processor weet ik nog niet precies, maar wordt wel segment classe, anthem of iets dergelijks. Maar nogmaals, dat gaat nog wel even duren... Want de yamaha bevalt uitstekend en doorgaan naar gescheiden lijkt me in de toekomst gewoon erg mooi!

Zijn inderdaad erg mooie speakers, draai nu nog even met RS-center en rears, de andere zijn besteld, dus hopelijk komende week!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

maxtrash

heb nog geen foto's gezien natuurlijk, maar als je zo'n mooie dedicated ruimte hebt dan schreeuwt dat om een beamer.
Ook gezellig is om vrienden uit te nodigen een film te komen kijken, dat doe je eerder met een projector als met een grote tv.

En je kunt wel een lampje aanhebben als die niet direct op het scherm schijnt, maar waarom zou je het doen? Je zit echt niet in het pikkedonker als de film eenmaal begint want er komt licht terug van het scherm. Kwa lamp heb ik naast het plafondlicht twee schemerlampen op een klik-aan-klik-uit setje. Die zijn gewoon aan als ik muziek luister of om andere reden op zolder zit. Als de film start gaat het licht uit met de afstandsbediening.

audiosurfer

Dat met het licht is inderdaad waar. Ik heb zaterdag bij BB&G afgesproken om maar eens naar een beamer te kijken. Denk dat daar mijn voornaamste twijfel vandaan komt, ik heb gewoon nog nooit goed beamerbeeld gezien.

Wel jammer dat je geen kaarsen meer kunt aan hebben...zegt de vriendin.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

RonG

Quote from: audiosurfer on March 16, 2012, 11:30:10
Dat met het licht is inderdaad waar. Ik heb zaterdag bij BB&G afgesproken om maar eens naar een beamer te kijken. Denk dat daar mijn voornaamste twijfel vandaan komt, ik heb gewoon nog nooit goed beamerbeeld gezien.

Wel jammer dat je geen kaarsen meer kunt aan hebben...zegt de vriendin.

Een 60+" plasma is ook mooi natuurlijk maar een beamer is natuurlijk O0.

Wacht met ongeduld op de foto's :D

skyfox

Quote from: audiosurfer on March 16, 2012, 11:30:10
Dat met het licht is inderdaad waar. Ik heb zaterdag bij BB&G afgesproken om maar eens naar een beamer te kijken. Denk dat daar mijn voornaamste twijfel vandaan komt, ik heb gewoon nog nooit goed beamerbeeld gezien.

Wel jammer dat je geen kaarsen meer kunt aan hebben...zegt de vriendin.

Ow, als je naar BB&G gaat dan komt dat wel goed met die beamer. Heb daar een jaar of wat geleden eens gezeten... Waanzinnig mooie ruimte en echt mooi spul in demo.

En die kaarsjes... alleen maar een betere reden om de kaarsjes bij andere quality time momenten te waarderen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Quote from: RonG on March 16, 2012, 11:35:18
Een 60+" plasma is ook mooi natuurlijk maar een beamer is natuurlijk O0.

Wacht met ongeduld op de foto's :D

Foto's komen eraan, het is nog wel een zooi, maar het wordt steeds beter:)

Quote from: skyfox on March 16, 2012, 11:35:49
Ow, als je naar BB&G gaat dan komt dat wel goed met die beamer. Heb daar een jaar of wat geleden eens gezeten... Waanzinnig mooie ruimte en echt mooi spul in demo.

Ben enorm benieuwd!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

#11
Zaterdag gekeken bij de heren van beter beeld en geluid, wat een verademing om daar te komen en dan heb ik het nog niet eens over de spullen. Gewoon relaxed, lekker praten en een beetje kijken, naderhand nog een uur zitten praten over compleet andere dingen. Erg leuk, en vooral heel ontspannen. Ik zag altijd op tegen winkels waar je een afspraak moet maken, maar dat is dus nergens voor nodig. Ik moest zelfs wennen aan het feit dat Bjorn al zijn tijd op mij kon richten, nogmaals, een verademing, mijn complimenten!!

Ik heb er oprecht spijt van dat ik niet twee maanden geleden, toen ik nog niets gekocht had, daar naar toe ben gegaan met al mijn centen, voor al mijn spullen...

En als we dan wel over spullen gaan praten....best leuk zo'n beamer ;D ;D!
Ik heb alleen gekeken naar de Epson TW9000, wat het eerste beamerbeeld is dat ik ooit gezien heb(ik kon ook de JVC -55 bekijken, maar leek me financieel nu even niet verstandig ;D). Moest wel even wennen, maar had na enkele minuten niet eens meer door dat ik daar was om de kwaliteit van het beeld te beoordelen. Ondanks dat ik de films al kende(op 1 na), wat alleen maar fijn was, zat ik gewoon te genieten en had ik moeite om kritisch te zijn. Dit zegt voldoende over de kwaliteit denk ik ;)!

Ik vond het in zijn geheel veel en veel ontspannender kijken dan een tv, en dat had ik nou juist niet verwacht. Het is veel makkelijker te volgen en het voelt veel natuurlijker(weet niet hoe ik het anders moet zeggen) om het zo groot te zien en daardoor was het dus veel makkelijker kijken. Het is inderdaad iets minder scherp door het verschil inn grootte en iets minder zwart, maar het viel me totaal niet op. Het geeft de term 'beeldvullend' ook een heel nieuwe dimensie, want je ziet gewoon alleen maar beeld :headbanging:.

Ik ga hem dus bestellen, dat lijkt me duidelijk.


Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Beamer, scherm en beugel zijn besteld :clapping:
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

larzie

Gefeliciteerd! Nu nog een camera om mooie foto's te maken  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

audiosurfer

Ik heb vanochtend foto's gemaakt met mijn Iphone, maar ziet er niet best uit...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Snelle actie!

Welk scherm is het geworden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

audiosurfer

Lumene Movie Palace 200c. Nog even getwijfeld na een blik op de marktsectie, maar wilde toch voor nieuw gaan.

Inderdaad snel besloten, maar twijfel ook niet. Kan wel nog vier beamers gaan bekijken, maar dat doe ik liever terwijl er al 1 hangt ;)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

skyfox

Gaaf om je verslag bij BB&G te lezen! Het is precies hoe ik het daar ook ervaren heb, behalve dat er bij mij iets meer bezoekers waren en ik dus niet de onverdeelde (maar wel ruim voldoende!) aandacht kreeg.

Snelle aankoop trouwens ;) Veel plezier ermee! Dit is een van de beste aankopen die je kan doen, wat mij betreft  :pompom:

Welke maat is het scherm en wat is je kijkafstand?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Ik zit op drie meter geloof ik, zal misschien nog iets schuiven als alles definitief staat.

Scherm is 203 bij 114 beeldmaat ;D, should be sufficient...

Quote from: skyfox on March 19, 2012, 10:52:01
Veel plezier ermee! Dit is een van de beste aankopen die je kan doen, wat mij betreft  :pompom:

Thanks, ben er gelukkig weinig de komende tijd, anders zou ik wel erg ongeduldig worden.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

denoontje

felifeli wel nu de pics he :)

Mooi dat je voor projectie hebt gekozen hoor...let wel een projector en kaarsjes in ook niet helemaal top mbt roetdeeltjes -->
Kies dan bijv voor ledkaarsen...weet je zeker dat dat geen probleem wordt

audiosurfer

Batterijen in mijn camera zijn leeg, misschien wat vaker gebruiken..

Dan maar enkele van de iPhone, kwaliteit houdt dus niet over ;)!
In het echt is het een stuk minder bruin dan het nu lijkt, eerder grijs. Komt mede door het felle zonlicht.

Verder nog een zooi natuurlijk en nog de tv en de voorlopige center, de nieuwe wordt besteld.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Peerless Monster

Vette diffusers ook aan het plafond!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jaco

Ik vraag me af hoe efficient die diffusie panelen van Auralex zijn.
De Qfusor heeft:
Octave Band Center Frequency (Hz)
125    250   500   1000 2000  4000
0.00   0.01  0.00  0.03  0.54  0.75

Dit doet allen wat vanaf 2 Khz lijkt het.


Een skyline van RPG:
Hz Skyline  Reflector 
125 0.71
160 0.68
200 0.68
250 0.70
315 0.67
400 0.64
500 0.71 
630 0.72 
800 0.65 
1000 0.67 
1250 0.72 
1600 0.73 
2000 0.76 
2500 0.76
3150 0.72 
4000 0.74

Dat lijkt veel breedbandiger (is ook veel 'dieper' qua dimensie)

Als je een waveweaver van Thingman neemt zul je nog breedbandigere diffusie hebben.






audiosurfer

#24
Quote from: Peerless Monster on March 19, 2012, 23:14:31
Vette diffusers ook aan het plafond!!

Vind het er ook wel mooi uitzien. Het breekt zo lekker het plafond ;D
Overigens wel met een buiging naar de Teejoscoop, prachtige ruimte is dat.

Quote from: jaco on March 20, 2012, 09:09:11
Ik vraag me af hoe efficient die diffusie panelen van Auralex zijn.
Dit doet allen wat vanaf 2 Khz lijkt het.
Dat lijkt veel breedbandiger (is ook veel 'dieper' qua dimensie)

Als je een waveweaver van Thingman neemt zul je nog breedbandigere diffusie hebben.

Achter en aan de zijkant komen ook andere soorten na advies van BBG en die zijn dieper.

En deze zijn misschien niet optimaal, het verschil is toch wel fors.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.