2 jaar ipv 1 jaar garantie op apple producten wel degelijk mogelijk!

Started by Erik, March 12, 2012, 22:10:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Vandaag was ik bij een hele grote multimedia zaak bij Amsterdam arena (mag geen niet sponsor namen noemen) en daar stond een bord voor de deur dat zij op alle Apple 2 jaar garantie gaven. Aangezien iedereen wel weet dat elke apple dealer / apple verkoper standaard maar 1 jaar geeft en daarna lachend niet thuisgeeft. Helaas weet je dat dat je hard genaaid wordt door deze zaken maar kun je er zo goed als niets aan doen want wie gaat er nou een rechtzaak aanspannen?

Leek het me voor alle kopers wel een goede tip aangezien ik hier wel eens klachten las over apparaten die na 1 jaar al stuk gingen en bij Apple geen enkele tegemoetkoming kregen ook al zegt de wet van wel.

Ik weet wel waar ik voortaan mijn (apple) producten koop "ik ben toch niet gek"  ::)  

ps ik weet niet of het voor al hun filialen geldt, ik kan me voorstellen dat je je als feyenoord of ado fan daar niet helemaal thuis voelt.  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Je mag toch gewoon melden dat het om de MediaMarkt gaat? Alleen geen linkjes neerzetten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HAL

Het gaat er niet om hoe lang Apple garantie geeft. Het gaat er Om hoe lang een winkelier garantie geeft en dan is 2 jaar ook nog steeds niet conform de Nederlandse wet. Maar het is in ieder geval beter.

Nahpets

Quote from: HAL on March 12, 2012, 22:18:53
Het gaat er niet om hoe lang Apple garantie geeft. Het gaat er Om hoe lang een winkelier garantie geeft

Feitelijk juist, maar in >95% geeft de winkelier de garantie van de fabrikant en geen dag meer. En voor langer moet je je gelijk zien te halen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Quote from: HAL on March 12, 2012, 22:18:53
Het gaat er niet om hoe lang Apple garantie geeft. Het gaat er Om hoe lang een winkelier garantie geeft en dan is 2 jaar ook nog steeds niet conform de Nederlandse wet. Maar het is in ieder geval beter.
Wou je zeggen dat al die superschone witte zaken / showmodel zaken niets met Apple te maken hebben? Gewoon francise toch?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Nahpets on March 12, 2012, 22:21:30
Feitelijk juist, maar in >95% geeft de winkelier de garantie van de fabrikant en geen dag meer. En voor langer moet je je gelijk zien te halen.

En men gaat er stiekem van uit dat je voor een iPod van 180 euro gewoon je verlies doorslikt ipv naar de rechter te gaan. Het is gewoon een business-model.

Als nml. bekend wordt dat ze ook ná afloop vd fabrieksgarantie het artikel voor een vriendelijk prijsje herstellen (conformiteit) dan koopt geen mens de extra garantie bij.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VlisChris

Quote from: Erik on March 12, 2012, 22:45:51
Wou je zeggen dat al die superschone witte zaken / showmodel zaken niets met Apple te maken hebben? Gewoon francise toch?


Volgens mij is dat juist ja. Is er een week geleden ofzo niet de allereerste officiële Apple Store geopend? Waarbij al die hordes mensen in de rij stonden om als eerste naar binnen te mogen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Mycom/Saturn/Mediamarkt geven standaard 2 jaar volledige garantie op een Mac producten.
En nu het leuke ze zijn vaak ook goedkoper. :D

efsix

Ik denk dat je de garantie deels afhankelijk moet maken van de prijs.
Een 15 inch laptop van 300 euro lijkt mij een kortere technische levensduur te hebben dan 1 van 1500 euro...
Of zou je dan juist een langere garantie wensen....
Anyway, garantie bijkopen is op zich niet verkeerd. Er zou wel regulatie in moeten zijn. Er zit nu veel verschil tussen de aanbieders.

Hanky Panky

Quote from: efsix on April  4, 2012, 10:18:09
Ik denk dat je de garantie deels afhankelijk moet maken van de prijs.
Een 15 inch laptop van 300 euro lijkt mij een kortere technische levensduur te hebben dan 1 van 1500 euro...
Of zou je dan juist een langere garantie wensen....
Anyway, garantie bijkopen is op zich niet verkeerd. Er zou wel regulatie in moeten zijn. Er zit nu veel verschil tussen de aanbieders.

Een laptop van € 300 is bij een defect ook goedkoper te herstellen dan 1 van € 1.500  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bart_M

Quote from: Hanky Panky on April  4, 2012, 11:08:56
Een laptop van € 300 is bij een defect ook goedkoper te herstellen dan 1 van € 1.500  ;)

Dat is niet niet helemaal waar, de winstmarges liggen bij Apple gewoon een stuk hoger.

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

efsix

Quote from: Bart_M on April  4, 2012, 11:38:34
Dat is niet niet helemaal waar, de winstmarges liggen bij Apple gewoon een stuk hoger.
Niet alleen de winstmarges maar ook de kwaliteit is m.i. beter.
Juist daarom zou er minder gebruik gemaakt moeten worden van diezelfde garantie...
Jammer dat het zo lang moest duren voordat de 2 jaar bevestigd werd.

Erik

Quote from: efsix on April  4, 2012, 13:06:03
Niet alleen de winstmarges maar ook de kwaliteit is m.i. beter.
Graag cijfers ipv persoonlijke meningen die hebben ze hier al genoeg.
Als je die niet hebt dan graag bewaren tot de volgende verjaardag en niet als feit presenteren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel66


alexander2

Quote from: angel66 on June 23, 2012, 12:23:49
Dixons geeft trouwens 3 jaar garantie!

3 jaar dat wist ik niet komt goed uit dit soort info thanks. ;)

Erik

Ja dat werd een paar weken terug bekend. Ik vind Frank een aardige peer maar als ik kan kiezen tussen 2K neerleggen en 3 jaar garantie en 2K en 1 jaar "misschien" 2 jaar garantie dan weet ik wel waar ik koop, zeker met Apple producten. De prijs is toch bijna overal hetzelfde als het om Apple gaat, soms is MM 100 euro goedkoper maar dan heb je het wel gehad.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel66

af en toe via V&D hebben die inhouse vestigingen ook vaak een leuke aktie.

Raphie

Quote from: Erik on June 23, 2012, 13:24:26
Ja dat werd een paar weken terug bekend. Ik vind Frank een aardige peer maar als ik kan kiezen tussen 2K neerleggen en 3 jaar garantie en 2K en 1 jaar "misschien" 2 jaar garantie dan weet ik wel waar ik koop, zeker met Apple producten. De prijs is toch bijna overal hetzelfde als het om Apple gaat, soms is MM 100 euro goedkoper maar dan heb je het wel gehad.
Maar Frank ruilt wel in voor 70% van de nieuwprijs
JBL PRX Power!

VlisChris

Apple zit zo donders weinig marge op voor de winkeliers dat ik betwijfel dat Frank het erg vind dat je het ergens anders haalt?
Kan er uiteraard helemaal naast zitten :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Quote from: Christiaan S on July 14, 2012, 01:04:17
Apple zit zo donders weinig marge op voor de winkeliers dat ik betwijfel dat Frank het erg vind dat je het ergens anders haalt?
Kan er uiteraard helemaal naast zitten :)

Hoeveel marge zit er dan op?
Bronvermelding graag.
Dus al die winkels doen het voor de lol, kan dat niet echt geloven. ;)

VlisChris

Ik meen dat ik Frank wel eens heb horen zeggen dat daar zo bar weinig op zit. Me vastpinnen aan een percentage doe ik niet.

Ze doen het niet voor de lol. Maar mensen die een computer kopen hebben ook bijbehorende producten nodig. Accessoires zeg maar ;) En daar zijn de marges wat anders.

Maar wellicht leest Frank mee en wil die bevestigen/ontkrachtten dat er praktisch geen marge op zit :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.