B. Heb je zelf al ooit een koperen 'dropveter' als op foto vergeleken met een exotische interlink van een gerenommeerd merk (NBS, Heavens Gate Audio, Purist Audio Design, Siltech, etc. )..?
Ik heb een dropveter echt heel vaak vergeleken met mijn zelfbouw kabels.
Deze:

Voorbereiding op DBT tussen 2 extremen.
DAP kabel met no-name pluggen.
Problemen met hoogafval omdat de voorversterker passief was. De interlink hing dus direct aan de loper van de potmeter.
Ik heb op aanraden van een collega zijn Nordost Blue Heaven geprobeerd. Dit gaf hetzelfde resultaat als mijn zelfbouw kabel.
Dus heb ik de aansluitingen van mijn voorversterker aangepast en een nieuwe kabel gebouwd.
Afgeschermd coax met BNC connectoren:

Voorbereiding op DBT tussen 2 extremen.
Resultaat: geen problemen meer met hoogafval. Vermoedelijk omdat de kabellengte korter is dan de geteste kabels.
Daarna voor de grap in een nieuwe opstelling een absurd dure kabel (300 p/m) gemaakt (van klant de laatste 2 meter gratis gekregen) met zeer goede pluggen. Ik kan de foto even niet vinden, maar die volgt nog.
Daarna nog veel Van Den Hul, Ixos, Monster etc. gehad (redelijk standaard spul), maar nooit verschil gehoord tussen de dropveter en een interlink, behalve in die passieve situatie.