Dreambox DM7020HD of de Vu+ Ultimo / Edit: "Xtrend ET9500 HD"

Started by BMW850, March 10, 2012, 13:28:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Nu ik mijn Dreambox 800HD verkocht heb is het nu tijd voor een andere Satelliet ontvanger.
Heb een draaibaar  1.20cm Echostar schotel  met een Moteck V-BoxII

Nu heb ik een Ziggo abonnement i.v.m. Internet snelheid hoger ligt dan ADSL vandaar de overstap naar de kabel.
Daar heb ik voor 50 euro een Homecast Colorado HD ontvanger bij genomen en heb het idee dat "mijn vorige Dreambox 800HD via Satelliet een veel mooier plaatje neerzette."
Eigenlijk zoek ik een ontvanger met 2 tuners maar bij de Vu+ Ultimo krijg ik er 1 bij ;)
Welke van DEZE 3 ontvangers heeft jullie voorkeur?
>> Edit: Heb de Xtrend ET9500 HD toegevoegd maar deze is nog niet leverbaar <<

Wat ik heel belangrijk vind is de video kwaliteit van deze 3 ontvangers welke is de betere?
De analoge audio kwaliteit zal wel hetzelfde zijn, misschien in de toekomst een DAC aanschaffen voor deze ontvanger voor de coaxiaal digitale uitgang van deze ontvanger.

Bij de Dreambox 800HD had ik de digitale uitgang ook een keer geprobeerd van optische uitgang met een omvormer naar coaxiaal maar dat maakte niets uit met de audio kwaliteit, ook moest ik mijn DDDAC omschakelen van asynchronous mode naar synchronous mode dat was geen succes omdat het niet beter klonk.

Hopelijk heb ik jullie genoeg geïnformeerd,

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

hillie

Waarom deze twee tuners? Ik heb onlangs voor de Xtrend ET 9200 gekozen vanwege de prijs en kwaliteit. Prachtig beeld en geluid.

Zoek je een tuner die satelliet alswel kabel aan kan?

BMW850

Quote from: hillie on March 10, 2012, 14:46:26
Waarom deze twee tuners? Ik heb onlangs voor de Xtrend ET 9200 gekozen vanwege de prijs en kwaliteit. Prachtig beeld en geluid.

Zoek je een tuner die satelliet alswel kabel aan kan?

Hoi Hillie,

Ik zal de Xtrend ET9500 HD ook in de gaten houden misschien komt deze ook op mijn verlanglijstje:
Xtrend ET9500 HD PRESENTATION NEU: http://www.et-view-support.com/Forum/showthread.php?6875-NEU-Xtrend-ET9500-HD-PRESENTATION-NEU
Ja, hij moet kabel en Satelliet signalen kunnen ontvangen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Nog een paar foto's
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

De laatste foto's
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jantje112


hillie


jantje112


BMW850

Quote from: jantje112 on March 11, 2012, 00:09:44
achter de Komma, dm8000

Aantal berichten van Jantje: 4729 hopelijk zijn al je berichten niet zo kort  ::)
Waarom is de DM8000 een veilige keuze?

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jantje112

Quote from: BMW850 on March 11, 2012, 00:18:17
Aantal berichten van Jantje: 4729 hopelijk zijn al je berichten niet zo kort  ::)
Waarom is de DM8000 een veilige keuze?

Rudy

Alle andere boxen komen en gaan, de dreambox is al jaren een "stabiele"  box waar diverse ontwikkelteams opzitten. Tevens is de dreambox uitgebreid met DVB-C en DVB-S tuners door diverse mensen met succes geprobeerd. En werkt de cardsharing (in huis :)) ook prima met deze box.

Als je toch een ander alternatief wilt proberen dan zul je gewoon de gok moeten wagen, er zijn weinig die ze allemaal op een rij hebben gezet. Ik ga binnenkort even een dreambox 7000 met sdi uitrusten, kijken hoe dat werkt met SD kanalen tov de 800

SpeedyAndré

Ik heb een vu+ duo, hij is bijzonder stabiel en vanaf het begin zijn er Enigma 2 updates voor geweest.
De Ultimo lijkt gebaseerd te zijn op de duo en ik moet zeggen dat hij uiterlijk prima oogt.
Hoe goed dvb-c er uit ziet hangt van de tuner af, ik hoop dat ie zo mooi is als de s2 tuner :)
Voor het geld biedt hij m.i. meer dan een dreambox die standaard te duur is.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

hillie

QuoteAlle andere boxen komen en gaan

Alsof Dreambox de enige is die stabiele Linux tuners maakt. Ik snap dat je fan bent van Dreambox. Wat betreft de genoemde tuners, ben ik het niet met je eens. Dit zijn geen tuners die komen en gaan. Alle tuners die zijn opgesomd door OpenPLI (waarvoor een image bestaat) zijn stabiel/veilig te noemen. Voor tuners die niet stabiel zijn, maakt OpenPLi geen images (gelezen op OpenPLI forum).

De apparaten lijken op elkaar, maar de businessmodellen verschillen. Over duurzaamheid en service kan ik niet oordelen. Ik kies niet voor dreambox om dat ik ze te duur vind en/of oer lelijk vind.


jantje112

Quote from: hillie on March 11, 2012, 11:56:17
Alsof Dreambox de enige is die stabiele Linux tuners maakt. Ik snap dat je fan bent van Dreambox. Wat betreft de genoemde tuners, ben ik het niet met je eens. Dit zijn geen tuners die komen en gaan. Alle tuners die zijn opgesomd door OpenPLI (waarvoor een image bestaat) zijn stabiel/veilig te noemen. Voor tuners die niet stabiel zijn, maakt OpenPLi geen images (gelezen op OpenPLI forum).

De apparaten lijken op elkaar, maar de businessmodellen verschillen. Over duurzaamheid en service kan ik niet oordelen. Ik kies niet voor dreambox om dat ik ze te duur vind en/of oer lelijk vind.


sorry, ik zal het nooit weer zeggen..

oh wacht, je geeft het zelf ook aan, " over duurzaamheid en service kan ik niet beoordelen..

Er zijn gewoon legio merken gestrand met als doel de DB serie te evenaren, Qbox Azbox, Kathrein en anderen. Ze werken prima en 2 jaar later is de community eromheen uitgestorven. De VU is overigens nu inderdaad al een tijdje in de running. Er zijn volgens mij echter niet veel ervaringen met dvb-c en dvb-s in 1 box (geen dreambox)

En als de alternatieven goed werken, let me know. Dan ben ik ook over naar een twin. Ik vind een dreambox namelijk ook prijzig

xynyx

Ik draai nu met de 7020HD en Ziggo. Moet zeggen, prachtig plaatje en prima geluid.
Was even etteren om de Ziggo kaart aan de praat te krijgen maar dat lag meer aan mij dan aan het apparaat ;) Is mijn eerste Dreambox en ik wist nergens van..... dan moet je wel even een spoedcursus volgen.....

Let er wel even op dat mocht je het Enigma2 protocol gaan gebruiken Teletext niet werkt. Met IR werkt alles prima.

BMW850

Quote from: xynyx on March 14, 2012, 10:23:30
Ik draai nu met de 7020HD en Ziggo. Moet zeggen, prachtig plaatje en prima geluid.
Was even etteren om de Ziggo kaart aan de praat te krijgen maar dat lag meer aan mij dan aan het apparaat ;) Is mijn eerste Dreambox en ik wist nergens van..... dan moet je wel even een spoedcursus volgen.....

Let er wel even op dat mocht je het Enigma2 protocol gaan gebruiken Teletext niet werkt. Met IR werkt alles prima.

Hoi xynyx,

Welke ontvanger had je voor de Dreambox 7020HD en wat waren de verschillen in beeld kwaliteit HD en SD.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

xynyx

Ik had een Samsung HD (geloof 380). Wat me opvalt is dat het Dreambox beeld "crispy-er" is. Levendiger (helder) en scherper. Kan ook aan mij liggen hoor  ;) Maar ik moet zeggen, ik heb geen spijt van de aankoop. Ook heb ik voor de Dreambox gekozen omdat daar zo'n grote community van is. Op het Dreambox forum van Dreambox.de worden eventuele vragen snel en goed beantwoord.

BMW850

Heb de knoop doorgehakt en vanmiddag een Dreambox 7020HD besteld.
Je hebt gelijk de Dreambox heeft een grote community en heb er goede ervaring mee.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

xynyx


hillie

Haha...foutje...ik snap hem. Mooie aanwinst...

BMW850

Quote from: xynyx on March 15, 2012, 17:46:30
Rudy,

Gefeliciteerd. Zal je spijt van hebben!

Volgens mij ben je >>geen<< vergeten  ;D
Heb nog een vraagje, zit CCCAM nog steeds in de download van PLI ?
Of moet deze er handmatig in gezet worden, zodat ik de Ziggo card kan gebruiken.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

xynyx

hu..... geen...... KLOPT ;D

Ja, zit nog steeds in de download.

frankly

Hier ook een 7020 HD aangeschaft, en tegelijk voor boven maar een 500 HD 8)
Mooi alles op een kaart, kijken hoelang de Topfield er nog staat :P
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

BMW850

Quote from: frankly on March 21, 2012, 15:19:07
Hier ook een 7020 HD aangeschaft, en tegelijk voor boven maar een 500 HD 8)
Mooi alles op een kaart, kijken hoelang de Topfield er nog staat :P

Gefeliciteerd met je aankoop, ben zelf zeer tevreden over de Dreambox 7020 HD.
Nu nog opzoek naar een goed werkende en stabiele Cline  ;)

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

m9

volg het al een aantal jaren niet meer hoor maar op eucardsharing zal toch wel `n c lijntje te vinden zijn.

Rence

Quote from: BMW850 on March 21, 2012, 19:04:54
Gefeliciteerd met je aankoop, ben zelf zeer tevreden over de Dreambox 7020 HD.
Nu nog opzoek naar een goed werkende en stabiele Cline  ;)

Vrg,
Rudy

Zal niet meevallen,zie:

http://tweakers.net/nieuws/76265/canaldigitaal-onderneemt-actie-tegen-card-sharing.html
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D