GamuT speakers

Started by KayaRahnee, March 10, 2012, 00:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Wie weet er iets te vertellen over de Deense GamuT (Phi 5) speakers.....ervaringen alsook waar te koop in België/Nederland.
Heb ze ooit (prive) gehoord op Ayon buizenversterker.....super aangenaam, om uren van te genieten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RonK.

#1
Ik de PHI5 ook ooit gehoord en het zijn geweldige weergevers,..... zoniet een van de mooiste die ik heb gehoord in die prijsklasse.



Helaas zijn deze speakers / merk niet dik bezaaid in audioland wat erg jammer is.


High Frequency / Alpha Audio in Braschaat heeft ze in hun programma gehad, Braschaat licht 10km onder Antwerpen Belgie.

http://www.highfrequency.be/nl/home/

twani

Quote from: RonK. on March 10, 2012, 18:30:30
Ik de PHI5 ook ooit gehoord en het zijn geweldige weergevers,..... zoniet een van de mooiste die ik heb gehoord in die prijsklasse.



Helaas zijn deze speakers / merk niet dik bezaaid in audioland wat erg jammer is.


High Frequency / Alpha Audio in Braschaat heeft ze in hun programma gehad, Braschaat licht 10km onder Antwerpen Belgie.

http://www.highfrequency.be/nl/home/
Paar keer een test van gelezen, schijnen erg erg goed te zijn, mooi om te zien ook! 


KayaRahnee

#4
 
[/quote]
Quote from: RonK. on March 10, 2012, 18:30:30
Ik de PHI5 ook ooit gehoord en het zijn geweldige weergevers,..... zoniet een van de mooiste die ik heb gehoord in die prijsklasse.



Helaas zijn deze speakers / merk niet dik bezaaid in audioland wat erg jammer is.


High Frequency / Alpha Audio in Braschaat heeft ze in hun programma gehad, Braschaat licht 10km onder Antwerpen Belgie.

http://www.highfrequency.be/nl/home/


Braschaat, da valt reuze mee....zo snel mogelijk contact nemen en een afspraak maken. Het toeval wil dat ik aanstaande Dinsdag een afspraak heb in het Antwerpse om Living Voice te beluisteren.
Je vind ze inderdaad niet veel, maar nogmaals, als ik ooit vanaf de eerste moment onder de indruk ben geweest van een speaker was het zeker van de GamuT Phi 5. WOW.





















Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RonK.

#5
We zijn benieuwd ,.............. ze zijn erg mooi en erg goed idd.

Antwerpen > Brasschaat is zeer makkelijk en goed te doen, ik zou in iedergeval even een kijkje nemen.



Ze hebben daar mooi spul staan.


KayaRahnee

#6
Quote from: RonK. on March 10, 2012, 20:10:37
We zijn benieuwd ,.............. ze zijn erg mooi en erg goed idd.
Antwerpen > Brasschaat is zeer makkelijk en goed te doen, ik zou in iedergeval even een kijkje nemen.
Ze hebben daar mooi spul staan.

Heb juist mailtje voor afspraak verzonden, zal nipt worden natuurlijk want Maandag is het daar sluitingsdag.
Ze hebben daar ook PrimaLuna, dat is een meevaller.....is ook mijn versterker.
Hopelijk hebben ze een demo GamuT Phi 5.
Ben benieuwd.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RonK.

Die hebben ze wel altijd gehad daar, de laatse keer stond er een set in kersenkleur.




RonK.

Zijn de GamuT's nog beluisterd vandaag  :inlove:

Streamz

En hebben ze nog andere types staan, bijvoorbeeld de M5?

Kingpin

In duitsland staat nog wel een paartje Phi3 met stands, 1,5 jaar oud voor 750 euro.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

#11
Quote from: RonK. on March 13, 2012, 22:40:23
Zijn de GamuT's nog beluisterd vandaag  :inlove:

Dinsdag  had ik een afspraak gemaakt en bevestigt gekregen om te luisteren naar Living Voice Auditorium op PrimaLuna  Dialogue Two.
Bij aankomst bleek dat zowel Auditorium en DiaLogue two niet voorradig waren.

Wel opgesteld waren Living Voice Avatar/Lavardin versterker.

Ook al zijn beide types speakers van hetzelfde merk, het zal nooit hetzelfde klinken.
Ik ben ervan overtuigd dat de Lavardin/Avatar combi door de verkoper bewust uitgezocht is,  deze vormt nagenoeg een perfecte match met de Living Voice Avatar.
Ondanks de telleurstelling van de gepresenteerde combinatie deel ik graag mijn luister ervaring:

Living Voice Avatar op Lavardin versterker:

Zeer muzikale speaker.
Prachtig in details.
Zeer mooi stereobeeld en plaatsing instrumenten.
Speaker valt op zonder opdringerig te zijn....gemakkelijke/rustige weergave.
Slechte opnames vielen direct door de mand.
Deze Living Voice/Lavardin combinatie te mogen beluisteren was een puur genot.
Zeer diepe tonen van de contrabas werden zonder de minste moeite weergegeven....en ik kan jullie verzekeren, ging echt diep die contra.
Rock werd echter iets minder gesmaakt door Living Voice , het bleef echter wel aangenaam luisteren.
Ik besprak dit laatste met verkoper en werd ook door hem zo ervaren.


Gamut op PrimaLuna Dialogue one (el34 buizen).

Hier had ik zeer hoge verwachtingen van, zeker nadat ik GamuT al eerder had gehoord op Ayon buizenversterker, sinds toen was ik er laaiend enthousiast over.

Maar hier mijn luister ervaring  GamuT phi5/PrimaLuna DiaLogue Two:

Blikkerig irriterend hoog (kan het niet anders beschrijven).
Bij laag volume nauwelijks bas, hoger volume agressief.
Afwerking van deze gamut uitmuntend.
Vooral systeem met inklapbare voetjes lijkt me zeer nuttig daar ik denk dat deze speaker erg plaatsing gevoellig is.
Hierdoor kunnen ze achteruit leunend worden opgesteld wat een lichte verbetering gaf.
Kan het haast niet geloven maar er moet volgens mij iets erg fout zijn geweest in het systeem........de akoestiek leek me vrij goed in orde.
Is de oorzaak totale mis match? ................kan het nog steeds niet geloven, zo onaangenaam.
Zelfs een vriendin die gewoon huis/tuin installatie gewoon is werd er zenuwachtig van, zelf was ik luister moe na amper 10 min. te hebben geluisterd.
De telleurstelling was zo groot dat ik weiger te geloven wat ik heb gehoord.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Streamz

En niet in overeenstemming met de spaarzame reviews. Wel jammer, ik kan me de deceptie wel voorstelllen.

Zijn ze wel serieus met Gamut bezig? Hebben ze binv nog meer modellen staan, en ook bijv de versterkers?

KayaRahnee

Quote from: Streamz on March 15, 2012, 18:28:35
Hebben ze binv nog meer modellen staan, en ook bijv de versterkers?

Twee keer neen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Streamz


RonK.

#15
Wat een teleurstelling moet dat zijn, ik heb de Gamut drie maal gehoord en ik was altijd wel enthousiast.

Dat blikkerige hoge kan ik echt niet beamen, ik heb nooit echt een speurtje hardheid gehoord.

Wat mindere bas kan wel kloppen, het zijn geen echte powerbas toppers, wel gaan ze erg diep met het laag maar het lijkt wat verzonken van onder naar boven te komen, de bas is wat op de achtergrond.


Qua afwering zijn ze erg mooi en degelijk  8)


Je zou haast denken dat er iets niet in orde was idd.


Ze hebben daar ook ooit de Gamut monitor L serie gehad.





Zonde erg zonde dat het niet was wat je had verwacht, een gemiste kans.







Ook bij de andere zaak vind ik het teleurstellend, als je een luisterafspraak maakt moeten ze wel neerzetten waar je voorkeur naar uit gaat lijkt me  :sarcasm:

KayaRahnee

Quote from: RonK. on March 15, 2012, 20:51:05
Wat een teleurstelling moet dat zijn, ik heb de Gamut drie maal gehoord en ik was altijd wel enthousiast.
Dat blikkerige hoge kan ik echt niet beamen, ik heb nooit echt een speurtje hardheid gehoord.
Wat mindere bas kan wel kloppen, het zijn geen echte powerbas toppers, wel gaan ze erg diep met het laag maar het lijkt wat verzonken van onder naar boven te komen, de bas is wat op de achtergrond.
Qua afwering zijn ze erg mooi en degelijk  8)
Je zou haast denken dat er iets niet in orde was idd.
Ze hebben daar ook ooit de Gamut monitor L serie gehad.
Zonde erg zonde dat het niet was wat je had verwacht, een gemiste kans.
Ook bij de andere zaak vind ik het teleurstellend, als je een luisterafspraak maakt moeten ze wel neerzetten waar je voorkeur naar uit gaat lijkt me  :sarcasm:

Dat blikkerige was enorm aanwezig, eerlijk gezegt net een rammelbak zo erg.
Blijkbaar gewoon een mismatch GamuT Phi5/PrimaLuna Dialogue Two.
De eigenaar van de zaak was er niet, een medewerker heeft me vriendelijk geholpen, er werd mij gevraagd om mijn bevindingen door te mailen wat ik dan ook heb gedaan en op mijn beurt gevraagd ook zijn mening kenbaar te maken.

Wat de andere zaak betreft, inderdaad niet netjes, prachtige combi gehoord dat wel maar niet voor mijn portemonee.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: RonK. on March 15, 2012, 20:51:05
Wat een teleurstelling moet dat zijn, ik heb de Gamut drie maal gehoord en ik was altijd wel enthousiast.

Op welke versterkers heb jij ze zoal gehoord?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on March 14, 2012, 20:29:17
Dinsdag  had ik een afspraak gemaakt en bevestigt gekregen om te luisteren naar Living Voice Auditorium op PrimaLuna  Dialogue Two.
Bij aankomst bleek dat zowel Auditorium en DiaLogue two niet voorradig waren.
Wel opgesteld waren Living Voice Avatar/Lavardin versterker.



Ik ben dus nog steeds op zoek om volgende speakers te beluisteren.
Op PrimaLuna DiaLogue Two natuurlijk!!!!!!!!
Iemand een tip waar ik een of meerdere van deze combinaties zou kunnen beluisteren........dan hoor ik het graag.

Audio Physic.  Yara, Tempo e.a.

Living Voice Auditorium.

Tannoy Revolution Signature DC6T.

Dali  Ikon6 MKII

ProAC  D15/D18 e.a.

Eigen versterker meenemen kan helaas niet.........verplaatsing moet namelijk gebeuren met motor.
Kan wel af en toe gebruik maken van vriendendienst maar dat is natuurlijk beperkt.
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RonK.

#19
Quote from: KayaRahnee on March 15, 2012, 22:17:44
Op welke versterkers heb jij ze zoal gehoord?


Dat was op een Cambridge 740 en een  Accuphase waarvan ik het type niet meer weet.


Ik vond "zelfs" de Cambridge wat lekkerder klinken samen met de Gamut PHI5 terwijl de Accuphase eigenlijk de betere moet zijn.


Dus ik heb de Gamuts alleen horen spelen i.c.m. een transistor versterker, geen buizen, hierbij zou normaal gesproken het blikkerige hoog zelfs wat meer moeten opspelen, ik heb dat nogmaals nooit kunnen ontdekken.




De Proac is ook een hele mooie speaker vooral de D18, deze is ook te beluisteren in de omgeving van A'werpen :-).



Hifi Corner Deurne
Philip Mathews
Jozef Verbovenlei 54
2100 Deurne




Succes en veel plezier  :D

KayaRahnee

Quote from: RonK. on March 16, 2012, 21:04:53
De Proac is ook een hele mooie speaker vooral de D18, deze is ook te beluisteren in de omgeving van A'werpen :-).
Hifi Corner Deurne
Philip Mathews
Jozef Verbovenlei 54
2100 Deurne
Succes en veel plezier  :D

De ProAC D18 heb ik al eens gehoord op PrimaLuna DiaLogue Two. Ik wil deze graag nog eens horen, en als ze me dan alweer weten te overtuigen denk ik dat de andere van goeden huize moeten komen.........
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Streamz

Wellicht al gezien, maar er staan een 3tal Living Voice's in de te koop sectie.

KayaRahnee

Quote from: Streamz on March 17, 2012, 16:08:57
Wellicht al gezien, maar er staan een 3tal Living Voice's in de te koop sectie.

Inderdaad heb ik ook opgemerkt, zal op termijn nog eens gaan luisteren maar dan zeker Living Voice auditorium/PrimaLuna DiaLogue Two.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Streamz

Dat "op termijn" moet je veranderen in "zo snel mogelijk" aangezien de aanbieder gaat stoppen met dit merk en dit dus de laatste exemplaren zijn. Voor die prijs althans.

KayaRahnee

Quote from: Streamz on March 17, 2012, 17:23:55
Dat "op termijn" moet je veranderen in "zo snel mogelijk" aangezien de aanbieder gaat stoppen met dit merk en dit dus de laatste exemplaren zijn. Voor die prijs althans.

Jammer maar dat zal hoofdwaarschijnlijk niet lukken vanwege:
Quote from: KayaRahnee on March 16, 2012, 20:26:28
Eigen versterker meenemen kan helaas niet.........verplaatsing moet namelijk gebeuren met motor.
Kan wel af en toe gebruik maken van vriendendienst maar dat is natuurlijk beperkt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.