beamer vs the 50 + tv

Started by dotronix, March 8, 2012, 23:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dotronix

Hallo,ben al enige tijd opzoek achter de juiste oplossing/prijs-kwaliteit
voor te beginnen algemeen budget 1500€
doel : zowel simulator vliegen(via pc...) en home cinema,standaard tv,zetel staat momenteel 5 meter van muur
Het begon met een plasma en lees je uiteindelijk weer tegenstrijdige info
dan beginnen we in de beamer wereld te zoeken en eindigen we bij de hd33 of de  epson tw 6000 nu eens kopen
maar 3 calibraties(1 lamp) heb je gratis,ma bij een nieuwe lamp kost het je een bom geld(250 € per keer) voor telkens de calibraties te laten uitvoeren
hierbij weet ik het dus nietmeer wat de beste optie is aangezien de beamer dan wel teduur word tow een defitg scherm dat verondersteld word jaren mee te gaan
indien er professionele mensen zijn die deze calibraties goedkoper doen is het ergens nog doenbaar
dus mocht dit er zijn is het rap opgelost en anders wat zou ik kiezen mocht het beamer project falen?
greetz!


arcamavr300

Tja, ik had een beetje hetzelfde dilemma, maar heb uiteindelijk toch voor een projector gekozen. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de beleving op een groot scherm vele malen groter is dan op een 50 inch plasma. Je moet in je berekening ook nog wel rekening houden met;

- projectiescherm
- HDMI kabel (afhankelijk van de lengte die je moet overbruggen, kan dat aardig oplopen)

De calibratie bij ITC in Emmeloord is zeker aan te raden. Frank heeft verstand van zaken en haalt het maximale rendement uit de projector. De Epson 6000 is door hem gereviewed op dit forum.

Gr Remco
Geluid: Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Audio Physic Spark V - Audio Physic Celsius - SVS PCI 25-31 - Auralex Gramma
Bekabeling: MIT AVT1 - Belden powercord - Popp stekkerblok
Beeld: Epson EH-TW3200 ISF, Denon DBP-1611, Octava met Oehlbach HDMI, Adeo 91 inch fixed frame

RU connected

Kijk ook even of je ook overdag (of 's avonds in de zomer) wilt kunnen kijken terwijl het buiten zonnig is. Als je dan niet goed kan verduisteren zal je met een beamer een veel fletser beeld krijgen.

stevenvanaller

Ik kijk al jaren op een beamer , het bevalt mij perfect !! Zou niet anders willen , maar ik kijk ook alleen in de avond/nacht ... Overdag heb ik er niks aan ...

Mijn maat heeft een 52 Tv , maar de beleving is gewoon totaal verschillend ..... Let maar op met gesprekken over films , een middelmatige film met een hoop actie is op een beamer gewoon een beleving , op een Tv .... een middelmatige film  ;)

Btw die lampen gaan +- 2000 uur mee , dan moet je toch je best doen om die er om de paar maanden doorheen te jagen ......

dotronix

voor licht zie ik geen graten,vrij weinig natuurlijk lichtinval en kan altijd nog verduisteren
zal de extra calibratiekosten na de 1ste lamp er maar moeten bijnemen
dan zal het de epson worden denk ik,ga ze nog wel eens in een demo ruimte checken
algemeene verkoopsprijs is 1499 met 3 calibraties bij cinedream in belgië
aanrader of zou ik ergens anders gaan
ben zelf van Diest in Vlaams Brabant dus achterin nl is geen optie ;)

mvg

Bart