Euro 1080 + H3DII + HD-aux = WOW

Started by J.A.F._Doorhof, November 28, 2003, 22:30:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vandaag eindelijk de eerste sat receiver gekregen voor Euro 1080 op Astra.

De unit is van Zinwell en ontvangt zowel SD materiaal als HD-Materiaal.
Op zich is de Zinwell niet echt spannend.

Via de component uitgang kan:
576i, 576P, 720P en 1080i uitgestuurd worden.
Vanuit de unit (1080i) gaat een component kabel naar een VGA connector die via een DVI omvormer op de HD-Aux top connector wordt aangesloten.

Via de Videoproc moet je even de 1920x1080i50 input en 1920x1080p50 output configureren (10 minuten werk) en je kunt deze saven en daarna gebruiken in de H3DII gui.

Wat werkt er allemaal ?
HD-Aux contrast, Brightness, Saturation werkt.
Hiermee kun je het beeld perfect naar je smaak instellen.
Er wordt gewoon uitgestuurd wat je wenst.
1920x1080i59,94, 1920x1080i50 of 1920x1080P50

Ik heb me voornamelijk geconcentreert op 1920x1080P50.

De clips die nu worden uitgezonden zijn een mengelmoes van fantastisch videomateriaal van liveconcerten, nieuwsprogramma's, kinderprogramma's, sport en docu's eigenlijk van alles wat.

Het resultaat is zonder twijfel verbluffend, de kleuren spatten letterlijk van het scherm af, en de detailiring is zoals we gehoopt hadden, fantastisch.
Pans zijn smooth, en zelfs bij snel bewegende drumsticks zijn geen interlacing fouten te zien.

De enige plek waar ik een lichte linetwitter heb kunnen ontdekken is in een fragment waar er nogal wild met TL balken wordt rondgedraait (trance/house clip), ik vraag me echter af of dit op DVD niet hetzelfde resultaat zou geven het is echt behoorlijk extreem.

Wat mij betreft is het 100% zeker dat de HD-aux werkt met 1080i50 van Europa.

De 1920x1080P50 heeft trouwens GEEN ENKELE last van flikkeringen in het beeld, schakel ik terug naar 1920x1080i50 is het geknipper ZEER irritant (erger dan een DVD op 48Hz).

Meer testen volgen nog, maar het is fijn de H3DII nu eens in volle glorie te zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Zeker wow, thanks voor dit mini-review, klinkt zeer extreem...

jaco

Ik heb het reeds mogen aanschouwen, en ik kan alleen maar Frank gelijk geven.

De detailering is fatastisch, maar dat heeft iedereen al kunnen zien bij de DVHS tapes, en natuurlijk is ook bij deze uitzendingen de kleurdiepte van een totaal ander nivo dan bij DVD.

Ik heb maar kort 1080i50 gezien, en wat langer 1080p50 door de Holo2, en het is inderdaad een niet te versmaden verschil. Ik kon inderdaad zo geen fouten vinden, alleen de TL/NEON buizen die frank ook beschrijft vertoonde enige problemen. Of line twitter de juiste naam is ? Het contrastnivo was daar overigens ook erg groot, want ze zaten op een donkere ondergrond. En omdat inderdaad de drum stokjes geen fouten te zien gaven lijkt het daar niet een de-interlacing probleem te zijn.
Maar goed, zelfs al zou er af en toe een de-interlacing probleem zijn (wat ik dus niet gezien heb) is het nog steeds vele malen beter dan interlaced, en ik zou er niet aan denken om interlaced te gaan kijken.

Je ziet nu inderdaad de voordelen van de HDaux kaart. Ik had al eens zitten stoien om een PC input op 1024x768P60 in te voeren, en ook dat lukt na wat proberen dus goed. Je kunt dus kortom zelf een resolutie invoeren, en die dan de-interlacen, en brightness, kontrast etc. op bewerken.

Zeer de moeite waard om te zien.

Jaco

searcher

Hi,

Werkt dit ook met de H3D kaart?
Zoja wat zijn de beperkingen t.a.v H3D II?

Mvr Gr Searcher



J.A.F._Doorhof

gaat niet werken, het zijn in principe 2 verschillende kaarten.
De H3DII heeft meer mogelijkheden waaronder een eigen scaler, beter filters en HD mogelijkheden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview