Sub inquiry

Started by bafke, March 7, 2012, 16:10:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: morca on March  9, 2012, 18:11:26
Nog 1 poging dan,13W3V3-4 ,4 ohm dus heeft een optimum van 400 watt,de Inuke 3000 dsp geeft 2x 440 watt bij 4 ohm klopt exact.
Ga jij die op 2 ohm aansluiten komt er 880 watt op je woofer te staan die bij 600 een zwarte spoel heeft en zoals ik eerder zei optimum heeft bij 400 watt en de amp geeft op 4 ohm 2x 440.
Kijk maar even wat je er mee doet,ik hoop iets.

Hier is veel verwarring over het vermogen,ik heb er vant weekend 1 aangesloten en ingeregeld,boekje erbij,de vermogens die ik je meld zijn reeelen uit het org boekje.
Ze zeten het net vol met info die niet klopt van berhinger zelf,heel vreemd.

De vermogen die jij meldt, kloppen niet Marco. (niet de eerste keer)

De iNuke 3000 geeft het volgende op beide kanalen.
8Ohm MAX 440 - RMS 315
4Ohm MAX 820 - RMS 620
2Ohm MAX 1520 - RMS 1040

http://www.behringer.com/assets/NU1000_NU3000_NU6000_NU1000DSP_NU3000DSP_NU6000DSP_WebBrochure.pdf

morca

#26
Quote from: ArjanR1 on March 10, 2012, 04:03:24
De vermogen die jij meldt, kloppen niet Marco. (niet de eerste keer)

De iNuke 3000 geeft het volgende op beide kanalen.
8Ohm MAX 440 - RMS 315
4Ohm MAX 820 - RMS 620
2Ohm MAX 1520 - RMS 1040

http://www.behringer.com/assets/NU1000_NU3000_NU6000_NU1000DSP_NU3000DSP_NU6000DSP_WebBrochure.pdf
]
Zoals ik al eerder aan haalde ,wat weet jij van zelfbouw,plus had jij het boekje bij je Inuke,daar staat mijn info gewoon in Arjan.
Ook niet de eerste keer dat jij zegt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben,terwijl je zelf geen sub kan uitrekenen,of word je wat ingefluisterd  ;)
Ben je weer bezig mij als prutser neer te zetten,bouw en reken zelf maar eens een goeie sub praten we verder  :nowink: zegt genoeg,ik heb een rits met supersub,s gebouwd.
Best lachen dat je omdat ik ooit iets over je woofers heb gezegd blijft doorgaan,ga zelf bouwen of ga ergens anders spelen met mensen over dingen forummen die je wel snapt.

Niet mijn kennis naar beneden halen Arjan,trouwens wat jij nou zegt sluit wel mooi aan bij me verhaal dat ie veel te licht is bij een zeker iemand die het pikt.
Eigenlijk wist "ie" dat ie nog lichter was als dan in het boekje staat Arjan,dank voor die info, niet meer op me kennis aanvallen als je niks weet.

Jij mag mazzel hebben dat jouw sub optimaal word aangestuurd ,"hij" doet het niet altijd goed  ;) en dan bedoel ik niet je sub  :D
6 JLs aan 620 watt RMS hangen tewijl ze 2,5 kw nodig hebben en 6 ohm staat geschakeld lijkt me een beter voorbeeld van misinfo,hele dure Misinfo,dan had jij nu ook weel anders gemiept..........
was je ook vaak stil over je sub,en mijn kennis  ;)

Maar laten we er lekker over ophouden,ik ga wat anders doen,als je er iets van snapte zag je dat Tim het verkeerd doet,niks afdoende aan Tim vind het een wereld aardige gozer,maar daar gaat ie de mist in.
Jij ook nu dus zet die misinfo van je er maar bij,daar laat jij mee zien hoe goed jij het snapt  :clapping: have fun verders.
Als Bafke nog tips prefeert via PM

Former member 78

Moeilijk ben jij soms wel...
Wat heeft zelfbouw te maken met een paar cijfers?

Jij geeft zelf aan, dat er verwarring is op het internet ivm het vermogen van de
iNuke. Geef dan zelf de correcte waardes. De waardes staan zelfs op de doos van het ding.

Former member 78

Quote from: morca on March 10, 2012, 11:26:41
]
Zoals ik al eerder aan haalde ,wat weet jij van zelfbouw,plus had jij het boekje bij je Inuke,daar staat mijn info gewoon in Arjan.
Ook niet de eerste keer dat jij zegt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben,terwijl je zelf geen sub kan uitrekenen,of word je wat ingefluisterd  ;)
Ben je weer bezig mij als prutser neer te zetten,bouw en reken zelf maar eens een goeie sub praten we verder  :nowink: zegt genoeg,ik heb een rits met supersub,s gebouwd.
Best lachen dat je omdat ik ooit iets over je woofers heb gezegd blijft doorgaan,ga zelf bouwen of ga ergens anders spelen met mensen over dingen forummen die je wel snapt.

Niet mijn kennis naar beneden halen Arjan,trouwens wat jij nou zegt sluit wel mooi aan bij me verhaal dat ie veel te licht is bij een zeker iemand die het pikt.
Eigenlijk wist "ie" dat ie nog lichter was als dan in het boekje staat Arjan,dank voor die info, niet meer op me kennis aanvallen als je niks weet.

Jij mag mazzel hebben dat jouw sub optimaal word aangestuurd ,"hij" doet het niet altijd goed  ;) en dan bedoel ik niet je sub  :D
6 JLs aan 620 watt RMS hangen tewijl ze 2,5 kw nodig hebben en 6 ohm staat geschakeld lijkt me een beter voorbeeld van misinfo,hele dure Misinfo,dan had jij nu ook weel anders gemiept..........
was je ook vaak stil over je sub,en mijn kennis  ;)

Maar laten we er lekker over ophouden,ik ga wat anders doen,als je er iets van snapte zag je dat Tim het verkeerd doet,niks afdoende aan Tim vind het een wereld aardige gozer,maar daar gaat ie de mist in.
Jij ook nu dus zet die misinfo van je er maar bij,daar laat jij mee zien hoe goed jij het snapt  :clapping: have fun verders.
Als Bafke nog tips prefeert via PM


Ben nog even voor jou naar zolder gegaan, en even 2 foto's gemaakt.




Daar gaan je mooie woorden, van misinfo en jouw kennis...

morca

Apart,het zou toch heel vreemd zijn als in Ejorne zijn boekje wat anders staat.
dan zitten wij te zeuren over hun misinfo.
Wacht even kom ik op terug,ook al ik het verkeerd gezien heb  :D

Timvg

Daar staat maximaal vermogen, waar jij het over hebt morca is RMS vermogen. Dat staat ook ergens in dat boekje..

Former member 78

Quote from: Timvg on March 11, 2012, 08:43:59
Daar staat maximaal vermogen, waar jij het over hebt morca is RMS vermogen. Dat staat ook ergens in dat boekje..

Zie mijn post bovenaan, daar staat MAX & RMS.

bafke

Morca,

"Maar uitvechten in "live" is een opmerking die NIET op dit forum hoord !!!!!!!!!!!! Beetje vreemde die ik zou editen net als mijne"

Ik bedoel ook echt maar dat je via PM of live moet discussieren. Niet dat je elkaar naar de keel moet vliegen ;)
We zijn toch lekker allemaal volwassen mensen.
Niet iedereen hoeft het eens te zijn met elkaars mening, maar we moeten ze wel respecteren!

Ik respecteer jou mening zeker en de feedback die je me geeft.
Voor een 'leek' steek ik er aardig wat van op waarvoor dank!

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

morca

Quote from: Timvg on March 11, 2012, 08:43:59
Daar staat maximaal vermogen, waar jij het over hebt morca is RMS vermogen. Dat staat ook ergens in dat boekje..
Idd ,plus dat berhinger niet erg goed is met zijn info,Ejorne is druk dus ik hoor weer niks maar hij heeft echt een ander boekje waar de RMS opeens instaat en die 3000 niet.880 watt bij 4 ohm mono.
Nou hoop ik alleen dat ze vrouw niet aan het opruimen geweest is,anders geen boekje.
Maar Arjan wil perse gelijk hebben ,ok dat staat in jouw boekje ,aan Tim zijn reactie zou je af kunnen lezen dat hij ook weet dat wat jij zegt(uit het boekje dan) niet klopt.
Anders ging zijn woofer veel meer tekeer,maar nu begrijp ik ook waar dat fout is gegaan.
Bij de spec,s van berhinger ..............,niet bij ontwerp.

In Arjan zijn boekje staat zou Tim zijn woofer GAAN met hoofdletter,in Ejorne zijn boekje stond..................oh dat gaat er fout,met dank aan berhinger zijn wij aan het zeiken hier.
Let maar op,Als dat boekje niet bij de vullis ligt........ dat zou erg jammer zijn.

Niet omdat ik gelijk wil.,maar niet wil dat nog eens iemand zich eraan verkoopt ,misrekend door hun rare verschillende,of niet kloppende spec,s.
En wij niet meer ons gelijk hoeven /willen halen  ;)

Toch nog te dom voor woorden dat dit gezeur door wat blijkt niet zo,n prutsmerk is,maar met hun info wel 3 keer knudde is.

morca

Quote from: bafke on March 11, 2012, 11:07:04
Morca,

"Maar uitvechten in "live" is een opmerking die NIET op dit forum hoord !!!!!!!!!!!! Beetje vreemde die ik zou editen net als mijne"

Ik bedoel ook echt maar dat je via PM of live moet discussieren. Niet dat je elkaar naar de keel moet vliegen ;)
We zijn toch lekker allemaal volwassen mensen.
Niet iedereen hoeft het eens te zijn met elkaars mening, maar we moeten ze wel respecteren!

Ik respecteer jou mening zeker en de feedback die je me geeft.
Voor een 'leek' steek ik er aardig wat van op waarvoor dank!

Adriaan

:thumbs-up: geen dank

morca

#35
Edit

Voordat je weer over me valt,lees nog eens goed wat Tim schrijft,die heeft de fout van "berhinger" ondervonden,veel te weinig vermogen,jij had mazzel Arjan dat het bij jouw wel uitkomt.
je kan wel weer goed lezen,dat wel  :D want je had gelijk  ;)

bafke

In elke geval mag ik al zeker het atelier gebruiken van men vriend, met de nodig uitleg erbij.
Dus voor het houtwerk zit het wel snor.


Nog even wat lectuur doornemen dat ik weet waar ik aan begin ;)

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

morca

Quote from: bafke on March 11, 2012, 12:50:43
In elke geval mag ik al zeker het atelier gebruiken van men vriend, met de nodig uitleg erbij.
Dus voor het houtwerk zit het wel snor.


Nog even wat lectuur doornemen dat ik weet waar ik aan begin ;)

Adriaan
We zien je project tegemoed  :thumbs-up: wel foto,s toch ..............  :D

bafke

Nog wat vragen ivm met die inuke.
Op zich heb ik een antimode dus zou de versie 'zonder' dsp kunnen kopen
Denken jullie dat ik iets mis? Of ik er nu 2 op de antimode of de 'dsp' versie aansluit..zo kunnen beide maar met 1 'sub' overweg...
inuke = 250 en 2x 13w3v3 is een goeie 650 euro..op zich al best veel geld ;(
Ik hoop natuurlijk iets voor men xxls400 terug te krijgen ;)

Begrijp ik goed dat ik die inuke op het 'LFE'/sub pre out RCA kanaal moet aansluiten van men versteker (pioneer lx72).
Ik neem aan dat de high level aansluiting (rechtstreeks op de speakerwires) die ik nu op men xxls400 gebuik dan niet meer tot de opties behoort?


Bedankt voor de feedback!

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

morca

Ja de inuke gaat op je tulp subout ,high input heeft de berhinger niet,dan moet je weer naar hypexen kijken die ik ook gebruik,maar die kosten "iets" meer  ;)
Wil je de sub,s trouwens links en rechts plaatsen of in 1 kist.
Doe je ze in 1 kist,zet je ze dan in serie of parralel? of gewoon links en rechts aangesloten op de amp.
Even voor de impedantie versie die je het beste kan nemen kijken hoe je ze aan gaat sluiten,of schakelen.

bafke

Ik dacht 2 kisten te maken.
Ik hou wel van symmetrie ;)

Ik heb wat rondgekeken en de RMS waarden van die Inukes staan idd overal verschillend.
Met of zonder DSP maakt precies ook al iets uit.

"Now the inuke is rated at 880w per channel at 4 ohms but this is peak watts and unless Behringer have exaggerated more with the wattage than they should have I make that 622 watts a channel at 4 ohms RMS and I'd say that was about right."

Inuke3000 geeft ongeveer 622 watt RMS..

Dit is van de JL site voor de 4 ohm versie:
Continuous Power Handling (RMS)   600 W
Recommended RMS Amplifier Power   150 - 600 W

Inuke3000 + 2 x 13w3v3-4 lijkt me dus de ideale oplossing.
Nu nog ergens een goede deal vinden op alle onderdelen :(

En dan men subs goed kunnen integreren met LFE alleen..dat lukt me met de xxls400 niet zo goed..
Ik vrees een beetje voor het muzikale aspect (wat voor mij toch veruit het belangrijkste is..).

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

yorkie13

#41
verkeerde topic, eigen topic gestart

morca

Quote from: bafke on March 11, 2012, 14:46:10
Ik dacht 2 kisten te maken.
Ik hou wel van symmetrie ;)

Ik heb wat rondgekeken en de RMS waarden van die Inukes staan idd overal verschillend.
Met of zonder DSP maakt precies ook al iets uit.

"Now the inuke is rated at 880w per channel at 4 ohms but this is peak watts and unless Behringer have exaggerated more with the wattage than they should have I make that 622 watts a channel at 4 ohms RMS and I'd say that was about right."

Inuke3000 geeft ongeveer 622 watt RMS..

Dit is van de JL site voor de 4 ohm versie:
Continuous Power Handling (RMS)   600 W
Recommended RMS Amplifier Power   150 - 600 W

Inuke3000 + 2 x 13w3v3-4 lijkt me dus de ideale oplossing.
Nu nog ergens een goede deal vinden op alle onderdelen :(

En dan men subs goed kunnen integreren met LFE alleen..dat lukt me met de xxls400 niet zo goed..
Ik vrees een beetje voor het muzikale aspect (wat voor mij toch veruit het belangrijkste is..).

Adriaan
Bij de spec,s  van JLsite staat ook een tabel ,bij 400 watt spelen ze optimaal,bij 600 zit je op de grens van het rms vermogen ,ik denk dat je op 4 ohm mooi uit komt met de opgegeven 620 rms.
Maar dan sluit je ze links en rechts aan ,amp op stereo? Zo zou ik ze doen maar dat doe je ook vermoed ik.

Voor muziek zou je met 2 gesloten JL,s in een kistje van 40x40x40 en DSP zeer goed muzikaal resultaat behalen.
Is ook 1 van de grote voordelen vind ik van mijn systeem,de muzikale kwalitijd is erg hoor,de SQ.
de woofers spelen zeer direct,snel laag,het zijn eigenlijk alleskunners. Ik zou alleen de kistjes niet te groot maken.


Former member 78

Quote from: morca on March 11, 2012, 12:30:19

Dus vanaf nu geen tips meer van mijn kant,ik laat Arjan het wel doen zodat het halve forum zometeen MTX en berhinger heeft omdat hij er zo kundig in is  :clapping: Word er een woofer half aangestuurd ,dan weet je wie ze aankijken Arjan ,you.

Waar slaat dit nou weer op?
Alleen omdat jij niet goed gelezen hebt, ik jou verbeterde, blijf je nu zo zeiken?

Triest...


morca

Nee ben klaar met zeiken.  :-X

En idd je had gelijk,ik had niet goed gelezen,stond met de amp in me handen dat boekje te lezen,kijken hoe aan te sluiten,en na te denken over het afstellen hoe het zou gaan spelen.
Gebeurd me niet vaak maar  ik heb verkeerd gelezen idd,had dat onderaan al geedit,misschien beter het hele bericht geedit  ;)

Dalleine

#45
Quote from: bafke on March 11, 2012, 13:53:44

Ik hoop natuurlijk iets voor men xxls400 terug te krijgen ;)


consider it sold!  ;D

Sam
Front: 2 x Adam A7x - sub: BK XXLS 400  - Yamaha rx V771 - Squeezebox Duet -LG PM6700 - Xbox 360 - Synology DS 212 +