3D via PS3 --> geen geluid...

Started by Remi, March 3, 2012, 14:37:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remi

Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een Sony VPL-HW30.
Om 3D blu-rays af te spelen heb ik (tijdelijk) een playstation 3.
Deze is via HDMI aangesloten op de projector.
Op zich werkt dit prima, 3D werkt en ziet er goed uit.

Omdat de projector niks doet met audio ga ik vanaf de playstation met glas naar mn versterker.
Alleen ik krijg met geen mogelijkheid er geluid uit op het moment...
Heb al diverse glas aansluitingen geprobeerd op de versterker en ik heb het idee dat ik zou weten hoe het zo moeten maar.....geen geluid.
Heb ook al op de playstation gekeken naar de settings, bit direct, pcm, mix. allemaal geprobeerd.

Hebben andere hier ervaring mee ?

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de playstation niet gelijktijdig over HDMI en glas kan.
Maar weet dit niet zeker.

groet,
Remi
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

FeaR1986

De PS3 kan beeld over HDMI en geluid over toslink doen, dat staat vast. Heb je in het menu wel ingesteld dat je geluid over de toslink wil? Veelal pakt de PS3 beeld en geluid over HDMI. Om deze te splitsen moet je via beeldinstellingen eerst HDMI kiezen voor beeld, daarna de resoluties en daarna kan je kiezen welke output voor het geluid moet worden gebruikt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Remi

Het is gelukt, dankje  :)

Ik had de PS3 al een hele tijd niet meer gebruikt en was helemaal vergeten dat daar een apart menu voor was.
Had de aanname gedaan dat ik audio en video van HDMI niet los van elkaar kan schakelen.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380