Test nieuwe resoluties...

Started by SiR-ROUND, March 23, 2002, 06:40:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Ik heb op aanraden van Rob de 1440x960@48Hz aangemaakt en dat bevalt retegoed(pardon my French)...

Het volgende probleem:

Ik heb grotendeels PAL DVD's...

Waarom zou je zeggen? Omdat ik graag m'n bios wil delen met volk. Nadeel is alleen de niet Engelse compatibiliteit van sommige personen. Dus subs nodig...

Okay, dus dan maar hetzelfde trukkje voor PAl gaan nabootsen.

Wil je een factor 2 voor PAL kom je op:

1440(2x720 is gelijk voor zowel NTSC als PAL qua horizontale resolutie op de DVD)x1152(2x576)@50 Hz

Hmmm.... Die 1152 is wat gortig voor mijn BG801s denk ik, maar sterker nog, het wilde niet eens lukken met Powerstrip(maar misschien/waarschijnlijk mijn fout, geen zin om het verder te kloten)... Anyway 1152 is voor mijn projector teveel van het goede, dus moet er toch een andere verhouding komen dan 1:2...

1152 / 4 = 288 x 3 = 864... Deze is het dus geworden voorlopig en ik moet zeggen dat hij best bevalt... Ik vind vooral "Dinosaur" een goede scalingtest(kijk naar de huiden van de dino's). Het "gefriemel" op de textures valt dus mee... Maar ik zou eigenlijk moeten vergelijken tov de NTSC versie... Of met behulp van een testdisc.

Voila, het PAL-equivalent voor de nieuwe "low refresh" hype!

Greetz.


J.A.F._Doorhof

#1
1152 zou inderdaad de juiste resolutie moeten zijn, en dan op 50hz natuurlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"