De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Dat klopt, maar de iPad retina heeft een snellere.
Een beter forum begint bij jezelf.

Starred

Quote from: Perfectionist on April 28, 2013, 22:50:10
Dat klopt, maar de iPad retina heeft een snellere.

Absoluut, maar Joris vergeleek de mini en de 2

Xstream

#677
M'n nieuwe iPad is na 2 weken al stuk. iPad lag op de rand op 't bed, op een ophoging bij hoofdeind zegmaar en viel op m'n bed. En pardoes, de lightning stekker is gebroken en 't losse deel zit er nog in. Krijg 'm met geen mogelijkheid eruit. Na een search op google lees ik al een hoop ellende over dit probleem en de apple support, dit zou niet onder garantie vallen en kost +- 200 a 300 EU om te repareren ... :(
Een hopeloos kwetsbaar klotekabeltje dus. En dat moet dan per se ipv de oerdegelijke mini usb, onbegrijpelijk.

Maargoed, eerst zelf maar 's naar de winkelier.

Dan weet je iig, let op 't kabeltje, deze breekt snel en zo te lezen her en der ben ik niet de enige met dit probleem.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raphie

#678
Da's klote, ik leg mijn iPad sowieso NOOIT op twijfelachtige plekken waar die vanaf kan donderen. En al helemaal niet als die ook nog eens zichzelf kan ophangen aan het laadsnoer.
iPad connector, oud of nieuw, heeft géén trekontlasting en dan trek je i.d.d. aleen door eigen gewicht en valmoment de zooi stuk.
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Xstream on April 29, 2013, 15:20:14
M'n nieuwe iPad is na 2 weken al stuk. iPad lag op de rand op 't bed, op een ophoging bij hoofdeind zegmaar en viel op m'n bed. En pardoes, de lightning stekker is gebroken en 't losse deel zit er nog in. Krijg 'm met geen mogelijkheid eruit. Na een search op google lees ik al een hoop ellende over dit probleem en de apple support, dit zou niet onder garantie vallen en kost +- 200 a 300 EU om te repareren ... :(
Een hopeloos kwetsbaar klotekabeltje dus. En dat moet dan per se ipv de oerdegelijke mini usb, onbegrijpelijk.

Maargoed, eerst zelf maar 's naar de winkelier.

Dan weet je iig, let op 't kabeltje, deze breekt snel en zo te lezen her en der ben ik niet de enige met dit probleem.

Wat ik niet helemaal snap is dat Apple die al jaren de perfecte oplossing heeft voor laptops (verhaal is dat aantal reparaties met 40% afnam na introductie van magneet connector) dit niet voor elkaar krijgt voor hun mobile devices. Met deze connector zeggen ze eigenlijk we hebben een keuze gemaakt voor de komende 5 a 8 jaar dus het gaat denk ik niet veranderen. Blijkbaar is het te lastig om te maken want ze hebben het bij laptops zo gebruikt als verkoop argument dat ze dit best wel weten en onderzocht hebben.

Misschien dat ze toch denken snel over te stappen naar wireless charging en is de connector een backup. Verder snap ik niet dat niemand zoiets maakt een verloop connector die wel via een magneet vast zit zodat een deel los laat lijkt mij een verkoop hit voor ehmm onhandige mensen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Eddye

De iPad connector doet meer dan alleen opladen. Magsave laad alleen op.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Erik

Dat is knap gebouwd dan je zou verwachten dat hij eruit zou floepen bij een val, vervolgens wel kans dat je glas kapot is. Aparte schade, ook niet met mini tangetjes eruit te trekken? Hoe vast kan een connector zitten? 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

Quote from: Erik on May  9, 2013, 11:53:35
Dat is knap gebouwd dan je zou verwachten dat hij eruit zou floepen bij een val, vervolgens wel kans dat je glas kapot is. Aparte schade, ook niet met mini tangetjes eruit te trekken? Hoe vast kan een connector zitten?
Ik kom er met een pincet nog niet eens tussen, dat is vooral 't probleem. Echt al veel dingen geprobeerd, krijg 't er niet uit.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Quote from: Eddye on May  9, 2013, 11:43:49
De iPad connector doet meer dan alleen opladen. Magsave laad alleen op.

Mee eens maar veel mensen gebruiken hem alleen nog voor opladen dus iets van een dual design had gekund en we zijn iets van 8 jaar verder. nogmaals verbaas mijn erover dat apple niet iets mooiers bedacht heeft nu de 30pins weg is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Quote from: Xstream on May  9, 2013, 12:24:08
Ik kom er met een pincet nog niet eens tussen, dat is vooral 't probleem. Echt al veel dingen geprobeerd, krijg 't er niet uit.
Dat is te weinig ruimte inderdaad. Je zou eigenlijk een soort gaatje/sleufje in het midden ervan moeten zien te krijgen (boren/smelten) zodat je met iets anders er grip op kan krijgen. Stuk is het toch al.

Hm idee  :pompom: secondenlijm is erg sterk qua trekkracht. Maar slecht in zijwaartse kracht.
Probeer iets te vinden wat goed ertegen aan past, misshcien is de andere helft nog geschikt plak het voorzichtig eraan vast dat zou genoeg moeten zijn om het los te trekken.
Daarna wel een nieuwe kopen voor hij weer afbreekt  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

#685
Secondelijm ook al geprobeerd. Stekkers op elkaar geplakt, maar werkte helaas niet. Plus nu zit er allemaal lijm in 't slot - wat 't nog lastiger maakt, plus qua support zeker wat lastig uitleggen is :)
Dus maar wat oplossing erin weer om 't schoon te maken ... Het is echt een hell.

En alle argumenten hier. Opladen, of meer, voorzichtig mee omgaan etc. Allemaal prima. Maar bottom line blijft dat Apple klote stekkers blijft maken (op magsafe na), net zoals ik ook niet onder de indruk ben van Thunderbolt. Eigenwijs zijn is prima, maar doe 't dan wel goed / beter. Ik betaal 2x zoveel als de concurrent, die bovendien schijnbaar meer degelijkheid bieden ... ik begin gewoon weer (zoals zo vaak) spijt te krijgen van een Apple aankoop. Zeker als de support het weer laat afweten. Gaat me dus 280 EU kosten he, dit grapje. Niks geen garantie. Laatste wat ik koop van Apple. Sowieso vind ik 't aanbod en werking van Android beter. Dus overstappen maar weer.

Zo'n magsafe aansluiting, moet toch ook prima kunnen op de iPad. Ook met een lightning adapter.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

#686
Quote from: Xstream on May  9, 2013, 13:37:02
Secondelijm ook al geprobeerd. Stekkers op elkaar geplakt, maar werkte helaas niet. Plus nu zit er allemaal lijm in 't slot - wat 't nog lastiger maakt, plus qua support zeker wat lastig uitleggen is :)
Dus maar wat oplossing erin weer om 't schoon te maken ... Het is echt een hell.

En alle argumenten hier. Opladen, of meer, voorzichtig mee omgaan etc. Allemaal prima. Maar bottom line blijft dat Apple klote stekkers blijft maken (op magsafe na), net zoals ik ook niet onder de indruk ben van Thunderbolt. Eigenwijs zijn is prima, maar doe 't dan wel goed / beter. Ik betaal 2x zoveel als de concurrent, die bovendien schijnbaar meer degelijkheid bieden ... ik begin gewoon weer (zoals zo vaak) spijt te krijgen van een Apple aankoop. Zeker als de support het weer laat afweten. Gaat me dus 280 EU kosten he, dit grapje. Niks geen garantie. Laatste wat ik koop van Apple. Sowieso vind ik 't aanbod en werking van Android beter. Dus overstappen maar weer.

Zo'n magsafe aansluiting, moet toch ook prima kunnen op de iPad. Ook met een lightning adapter.

Snap dat je pissed ben maar (en ja voor werk heb ik andere merken ook)  dit is niet apple specifiek. Connectors blijven een ingewikkeld en zwak punt. Het goeie nieuws is dat je zo te horen toch al van apple af wilde dus grijp je kans.

Je had denk ik beter af geweest als je naar een echte apple winkel was gegaan en verhaal had verteld dan had je een 50/50 kans voor een goeie afloop. Ze mogen veel in de apple winkel zelf bepalen en vallen niet perse terug op de voorwaarde. Helaas ben je dan een beetje aan willekeur overgeleverd en je verhaal overgeleverd.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

S@m

Inboedelverzekering, WA verzekering...?

Erik

#688
Klopt daar staat Apple echt om bekend (NOT) :D
Quote from: danielo on May  9, 2013, 13:51:20
Je had denk ik beter af geweest als je naar een echte apple winkel was gegaan en verhaal had verteld dan had je een 50/50 kans voor een goeie afloop.
Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

#689
Quote from: Erik on May  9, 2013, 14:58:36
Klopt daar staat Apple echt om bekend (NOT) :D

Ik ben iemand die uitgaat van persoonlijke ervaringen en mijn ervaringen zijn meer dan prima. Bij apple heb ik betere ervaringen dan bij andere merken. Vreemd is dat ook niet gezien ze bijvoorbeeld bij elke laptop 200euro in de prijs hebben zitten waar bij dell er haast geen support geld meer in het product zit.

Het internet is een prima resource voor veel dingen maar als het gaat om hoe een bedrijf met mij omgaat dan ga ik uit van ervaringen van mijzelf, mijn familie en bedrijf. Dit geld voor mij ook voor audio en video aankopen ik ben dealer trouw als ze mij goed behandelen.

Ik kan echt meer dan 1 voorbeeld geven waar apple mij meer dan prima geholpen heeft en ja ik weet dat je online altijd andere verhalen kan vinden (over elk merk) maar dit is een onderwerp waar de relatie persoonlijk is en ik het dus ook zo beoordeel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#690
Quote from: danielo on May  9, 2013, 16:34:11
Ik ben iemand die uitgaat van persoonlijke ervaringen en mijn ervaringen zijn meer dan prima. Bij apple heb ik betere ervaringen dan bij andere merken. Vreemd is dat ook niet gezien ze bijvoorbeeld bij elke laptop 200euro in de prijs hebben zitten waar bij dell er haast geen support geld meer in het product zit.
Wat een onzin!

Bij Dell is de support vele malen beter dan bij Apple, ken geen ander bedrijf waar zo makkelijk op no nonsense basis zaken vervangen worden, meerdere malen gebeld met support en ventilators, usb daugtherboards etc zonder problemen vervangen, komt nog een mannetje op locatie voor ook nog
JBL PRX Power!

danielo

#691
Quote from: Raphie on May  9, 2013, 16:47:45
Wat een onzin!

Bij Dell is de support vele malen beter dan bij Apple, ken geen ander bedrijf waar zo makkelijk op no nonsense basis zaken vervangen worden, meerdere malen gebeld met support en ventilators, usb daugtherboards etc zonder problemen vervangen, komt nog een mannetje op locatie voor ook nog

Dat is wat ik bedoeld jij hebt blijkbaar betere ervaringen met Dell prima dan koop jij dell en ik apple :) dat was mijn punt.

Daniel.

PS: we hebben als bedrijf trouwens racken vol dell servers.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#692
Ten 1e: dit is wel apple specifiek. Zij zijn de enige met die klote connectoren. 9 vd 10 andere devices van me hebben mini-usb en er is er nooit 1 stuk gegaan. Behalve 1 waar ik met m'n stoel op ging zitten - dan is 't logisch uiteraard dat 't stuk gaat. En het hoeft alleen maar op te laden. Meer doe / kun je er toch niet mee. Dus ik vind 't een slechte keuze van Apple. Connectoren zijn helemaal geen zwak punt, dat bewees hun vorige (ietwat brede doch solide) connector toch al? En de 1001 andere producten met connectoren.

Ten 2e: ik ken geen (A-merk) bedrijf wat niet binnen de gestelde garantie bepaling dit soort dingen niet repareert, incl. dell. Zeker niet na een paar weken. Dat je 50/50 noemt is sowieso al te krom voor woorden. Dus bij Apple moet je altijd gokken en hopen op support? Ondanks dat je er 200 EU meer voor neerlegt? Het zou 100% moeten zijn. Zeker als ze bij Apple inmiddels ook wel weten dat 't een zwak punt is gebleken.

Ten 3e: wat is nou precies je punt? Omdat jij en je familie goede ervaringen hebben met Apple is mijn probleem (en van vele andere, want ik ben niet de enige) niet valide of terecht ofzo? Ik snap niet zo goed wat er te verdedigen valt met deze actie van Apple.

Maargoed, beetje nutteloze discussie zo. Feit is dat m'n connector stuk is gegaan en deelde 't hier alleen maar zodat mensen die deze bezitten er erg op moeten letten, want een val van 30 cm op een zacht bed overleeft die schijnbaar al niet.

PS: ik ben bij een "echte" Apple winkel geweest.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

Quote from: Xstream on May  9, 2013, 21:49:52
Ten 1e: dit is wel apple specifiek. Zij zijn de enige met die klote connectoren. 9 vd 10 andere devices van

Heren veel plezier in deze discussie verder. Jullie hebben helemaal gelijk andere tablets met betere connectoren gaan niet stuk als je ze zo laat vallen en connectors zijn altijd de fijnste punten. De verschillende usb connectors zijn perfect en gaan nooit stuk. Verder is het onbelangrijk hoe iemand persoonlijk support krijgt want de feiten op het internet zijn veel belangrijker.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on May  9, 2013, 16:34:11
Ik ben iemand die uitgaat van persoonlijke ervaringen en mijn ervaringen zijn meer dan prima. Bij apple heb ik betere ervaringen dan bij andere merken. Vreemd is dat ook niet gezien ze bijvoorbeeld bij elke laptop 200euro in de prijs hebben zitten waar bij dell er haast geen support geld meer in het product zit.

Het internet is een prima resource voor veel dingen maar als het gaat om hoe een bedrijf met mij omgaat dan ga ik uit van ervaringen van mijzelf, mijn familie en bedrijf. Dit geld voor mij ook voor audio en video aankopen ik ben dealer trouw als ze mij goed behandelen.

Ik kan echt meer dan 1 voorbeeld geven waar apple mij meer dan prima geholpen heeft en ja ik weet dat je online altijd andere verhalen kan vinden (over elk merk) maar dit is een onderwerp waar de relatie persoonlijk is en ik het dus ook zo beoordeel.

Daniel.

Jep, de grote Apple vaandeldrager spreekt  :D

Apple staat er om bekend als hét bedrijf dat de meeste sch@it heeft aan consumentenrechten, daar veranderen jouw goede ervaringen niet zo veel aan.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on May  9, 2013, 22:19:09
Jep, de grote Apple vaandeldrager spreekt  :D

Apple staat er om bekend als hét bedrijf dat de meeste sch@it heeft aan consumentenrechten, daar veranderen jouw goede ervaringen niet zo veel aan.

Vreemd dacht dat ik deze bijdrage begon met mij af te vragen waarom apple niet iets beters had bedacht gezien hun ervaring met de laptops.  Verder zou ik niet met iets van 2 weken oud zelf aan de slag gaan met lijm in een connector maar naar adam gaan en daar proberen als je denkt dat het niet binnen garantie valt.

Verder is het juist van belang hoe je persoonlijk bij dealers wordt behandeld, indien jouw ervaring slecht is met een merk of dealer (waar je eigenlijk support van moet eisen) dan moet je het merk niet meer kopen of naar een andere dealer gaan welk merk dan ook.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jantje112

Quote from: Xstream on May  9, 2013, 13:37:02
Secondelijm ook al geprobeerd. Stekkers op elkaar geplakt, maar werkte helaas niet. Plus nu zit er allemaal lijm in 't slot - wat 't nog lastiger maakt, plus qua support zeker wat lastig uitleggen is :)
Dus maar wat oplossing erin weer om 't schoon te maken ... Het is echt een hell.

En alle argumenten hier. Opladen, of meer, voorzichtig mee omgaan etc. Allemaal prima. Maar bottom line blijft dat Apple klote stekkers blijft maken (op magsafe na), net zoals ik ook niet onder de indruk ben van Thunderbolt. Eigenwijs zijn is prima, maar doe 't dan wel goed / beter. Ik betaal 2x zoveel als de concurrent, die bovendien schijnbaar meer degelijkheid bieden ... ik begin gewoon weer (zoals zo vaak) spijt te krijgen van een Apple aankoop. Zeker als de support het weer laat afweten. Gaat me dus 280 EU kosten he, dit grapje. Niks geen garantie. Laatste wat ik koop van Apple. Sowieso vind ik 't aanbod en werking van Android beter. Dus overstappen maar weer.

Zo'n magsafe aansluiting, moet toch ook prima kunnen op de iPad. Ook met een lightning adapter.


Kun je niet een klein schroefje erin draaien of eventueel met een warme speld diagonaal erin prikken, als deze dan afkoelt zou de stekker wel vast moeten zitten.

Kjelt

Ik heb zelf nog de oude connector op de iPad 1 en 3 nooit problemen gehad alhoewel ik wel vaak heb zitten twijfelen aan het fragiele ontwerp.
Eigenlijk zouden ze voor handelingen die zeer regelmatig dienen te gebeuren zoals het opladen en waarbij ook nog eens vrij grote stromen lopen (2 Amp) best wel een wat makkelijkere en betrouwbare connector extra gebruiken. Als deze nieuwe connector echt zo kwetsbaar is en er vrij veel mensen problemen mee hebben dan heeft Apple weer een foute beslissing gemaakt (na Maps wat ook een aanfluiting was) maar verder vind ik het fijne apparaten en gaan ze redelijk betrouwbaar mee. Mijn iPad 3 is gevallen en de aluminium rand heeft het klapje opgevangen, verder totaal geen schade  :pompom:

danielo

Quote from: Kjelt on May 10, 2013, 11:56:06
Ik heb zelf nog de oude connector op de iPad 1 en 3 nooit problemen gehad alhoewel ik wel vaak heb zitten twijfelen aan het fragiele ontwerp.
Eigenlijk zouden ze voor handelingen die zeer regelmatig dienen te gebeuren zoals het opladen en waarbij ook nog eens vrij grote stromen lopen (2 Amp) best wel een wat makkelijkere en betrouwbare connector extra gebruiken. Als deze nieuwe connector echt zo kwetsbaar is en er vrij veel mensen problemen mee hebben dan heeft Apple weer een foute beslissing gemaakt (na Maps wat ook een aanfluiting was) maar verder vind ik het fijne apparaten en gaan ze redelijk betrouwbaar mee. Mijn iPad 3 is gevallen en de aluminium rand heeft het klapje opgevangen, verder totaal geen schade  :pompom:

Dat was mijn punt gezien ze 2 Amps moeten leveren en dat via de magneet methode kan (gezien hun laptops) waarom niet een dual design iets. Ik (en met mij velen) gebruik wireless voor data dus connect alleen voor stroom en dan zou iets wat zonde schade loslaat veel slimmer zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005