De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: rednax1 on November 23, 2012, 12:10:18
Adapter 30 naar 8 pins kan ook.

Die wil ik niet. Ik heb de originele in de winkel in mijn handen gehad en dat gaat een keer mis, ik ken mijzelf  :D

Zie ook hier mijn vraag: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128431.0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Danny1981

Kwam ik toevallig tegen... Ipad 3 vs Ipad 4. Na een benchmark te hebben gelezen dat de Ipad 4 echt 2x zo snel is als de 3 zegt een benchmark wederom niet alles over praktijkgebruik. Korte maar leuke review ;)
http://www.tabletsmagazine.nl/2012/11/ipad-4-vierde-generatie-vs-ipad-3-twee-keer-zo-snel/
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Kjelt

Mooi dan wacht ik wel weer op gen5 begin volgend jaar

rednax1

Afgelopen vrijdag de nieuwe iPad binnengekregen (4e gen).

Ik kwam van een iPad 1, dus het verschil was nogal groot zeg maar  :D

Internetten heerlijk snel, retescherp beeld en ongelovelijke accuduur.

Twijfelde nog tussen de mini en de "gewone" iPad, maar het lezen van boeken en gepriegel met internetpagina's deed de voorkeur naar de "gewone" iPad uitgaan.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Pjotr

Ik heb vlak voor de kerst m'n eerste iPad gekocht (4e generatie). En ik vind 'm echt super! Het scherm is ronduit prachtig te noemen, daarnaast is hij ook supersnel.

Via tapatalk lekker op HT forum werkt ook erg fijn. M'n dochter van anderhalf vindt 'm ook helemaal leuk. Wil er steeds "koe zegt boe" (app) op spelen!

Verder zeer prettig om even snel wat op internet op te zoeken, Facebook, Twitter. Ook de games zijn zeer fraai. Heb o.a. Command & Conquer Red Alert erop staan. Dat ziet er grafisch geweldig uit.

Al met al ben ik er erg blij mee,
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

skank1

Bestaat er geen app om alle apps in 1 keer te sluiten ipv dubbelklik en 1 voor 1 te stoppen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

KillerbeeNL

Quote from: skank1 on January  1, 2013, 21:35:37
Bestaat er geen app om alle apps in 1 keer te sluiten ipv dubbelklik en 1 voor 1 te stoppen?

Ooit op mijn ex iphone na een jailbreak een app via Cydia kunnen installeren waardoor je met een lange druk op de home knop een melding kreeg "close all apps" waarna alles uit het geheugen was.

Ik weet alleen niet meer hoe hij heet???
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

skank1

Liefst wel zonder cydia
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Audiofiel

iPad herstartprocedure is de simpelste optie.  ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Job

Quote from: Audiofiel on January  2, 2013, 10:02:48
iPad herstartprocedure is de simpelste optie.  ;)
Volgens mij herstart-ie dan keurig alle open apps.

clockwork

Ik heb nu een Ipad1 32G, maar aangezien het hele gezin hem ook nodig schijnt te hebben, staat papa vaak met lege handen.   :crazy:

Wellicht tijd voor een extra exemplaar?

Ik heb nu keuze uit een tweedehands model 1, een nieuwe 2 of een nieuwe 4. Is die laatste nu echt zoveel beter/sneller/mooier dan de voorgangers? de Ipad wordt hier voornamelijk gebruikt om te surfen, Ipeng en als E-reader.

Iemand een advies?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

modde239

Ik ben van de ipad 1 naar de ipad 3 gegaan en dat is echt een verbetering sneller en een geweldig scherp beeld..... :D

Suc6 met je keuze......

dennism

Model 1 zou ik niet meer doen, de ondersteuning qua software is afgelopen, bij model 2 zie ik dit ook snel gebeuren (mogelijk na de volgende release) wanneer waarschijnlijk de Ipad 2 uit productie gaat.

Een Ipad 4 lijkt mij dan ook de beste keuze, tenzij de prijs uiteraard een issue is. Deze is slechts een paar maandjes uit, zal als het goed is nog een paar jaar support genieten, en ik verwacht dat Apple door deze extra release dit voorjaar ook nog geen Ipad 5 gaat uitbrengen, maar dit pas in September/Oktober gaat doen om weer op het release schema van 1 model per jaar te komen.

clockwork

Dat zijn wijze woorden! :clapping:

Die ondersteuning had ik inderdaad niet bij stilgestaan. Oke, de laatste versie zal het dus wel worden.
Ik zag dat de MM deze week BTW actie heeft. Ik zal even checken of deze actie ook voor Apple geldt (zal wel niet >:().

Dank voor jullie adviezen!



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kjelt

Quote from: clockwork on January 19, 2013, 13:56:29
Ik zag dat de MM deze week BTW actie heeft. Ik zal even checken of deze actie ook voor Apple geldt (zal wel niet >:().
Dank voor jullie adviezen! 
Anders nog even 2 maanden wachten op wat de iPad5 brengt? Als het echt de moeite waard is dan de 5 kopen en anders kun je de weken daarna de 3 en 4 voor een stuk goedkoper 2e hands (en zelfs nieuw gaat er dan 100 vanaf) kopen.

dennism

Quote from: Kjelt on January 19, 2013, 20:15:45
Anders nog even 2 maanden wachten op wat de iPad5 brengt? Als het echt de moeite waard is dan de 5 kopen en anders kun je de weken daarna de 3 en 4 voor een stuk goedkoper 2e hands (en zelfs nieuw gaat er dan 100 vanaf) kopen.

Verwacht jij met zekerheid een Ipad 5 in maart dan, dan zou wachten inderdaad intressant zijn vooral om de financiele kannt welke je terecht aanhaald, echter zou Apple dan 3 Ipad generaties uitbrengen in een jaar tijd, wat voor Apples doen veel is en zeer ongebruikelijk is.

Ik vind echter van de geruchten die ik lees (Maart en Sept/Okt) de laatste vaak wat beter geargumenteerd, daar Apple dan weer op de release cycle van een jaar zit ten opzichte van de Ipad 4, en omdat dan ook de Ipad een refresh krijgt vlak voor het feestdagen seizoen wat natuurlijk voor Apple ook heel gunstig is. Neemt niet weg dat maart natuurlijk ook zeker een optie is dan volgens mijn inziens de Ipad's elkaar wel erg snel op, wat me niet echt goed lijkt voor de markt.

Kjelt

Quote from: dennism on January 19, 2013, 21:50:33
Verwacht jij met zekerheid een Ipad 5 in maart dan, dan zou wachten inderdaad intressant zijn
Niemand weet het zeker, soms zelfs de top van Apple niet (omdat het net niet lukt met productie ofzo) maar het laatste nieuws dat ik heb gelezen eind december wijst toch wel in die richting, in ieder geval interessant genoeg om nog 2 a 3 maanden te wachten tenzij je enorme haast hebt natuurlijk maar garanties kan ik noch iemand anders in deze wereld je geven.
http://www.nu.nl/gadgets/2990336/apple-onthult-ipad-5-al-in-maart.html

dennism

Evenn iets enigzins OT: Ik hoorde vandaag dat een kennis een bij de MM een Imac heeft gereserveerd met BTW kortinng voor volgende week. Mogelijk dat Apple producten dus deze keer wel mee doen, uiteraard geen zekerheid dat alle Apple producten meedoen, maar dit is volgens mij al meer dan bij de vorige acties waarbij volgens mij geen enkel apple product mee deed.

clockwork

Quote from: dennism on January 20, 2013, 06:50:56
Evenn iets enigzins OT: Ik hoorde vandaag dat een kennis een bij de MM een Imac heeft gereserveerd met BTW kortinng voor volgende week. Mogelijk dat Apple producten dus deze keer wel mee doen, uiteraard geen zekerheid dat alle Apple producten meedoen, maar dit is volgens mij al meer dan bij de vorige acties waarbij volgens mij geen enkel apple product mee deed.

Volgens mij staat bij de actievoorwaarden van de MM dat alleen Ipad's zijn uitgesloten.  :unhappy:

@Kjelt: dat is inderdaad wel het onderzoeken waard. Ik heb geen haast dus als het werkelijk zo zou zijn, kan ik beter nog even wachten. Ik zal de geruchten in de gaten houden. Dank voor de tip!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kjelt

#669
Nou er is weer een nieuwe versie van de huidige "nieuwe" iPad (iPad v4) aangekondigd en is al te koop vanaf 5 februari: de 128GB versie:

http://www.nu.nl/gadgets/3016221/apple-kondigt-ipad-met-128-gb-opslagcapaciteit.html

Ben benieuwd of ze nu over een dikke maand nog de iPad5 gaan aankondigen maar dat begin ik nu te betwijfelen, aangezien de geruchten het nu over oktober hebben.

Flavio

Ik zat toevallig gisteren een hoop Apps voor mijn werk te installeren en mijn iPad 3 64GB zit nu echt helemaal vol. Een iPad 5 128GB wordt dus de volgende upgrade.  :D
Hopelijk hoeven we niet tot oktober te wachten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

m.k

Recent mijn oude iPhone 3GS en iPad 1 vervangen voor een iPhone 5 en iPad 4. Mooi die nieuwe lightning aansluiting, alleen is er vanuit Apple geen dock beschikbaar  :notify:

Gaat deze nog komen of zijn er al goede aftermarket docks beschikbaar? Gaat puur om het opladen.

Joris1971

ik heb een ipad2 en een ipad mini, die mini is maar een sloom geval, als ik scroll op een internetpagina kan ie het maar net bijhouden.

Perfectionist

De iPad mini heeft ook een andere ( langzamere ) processor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Starred

Quote from: Perfectionist on April 28, 2013, 14:37:35
De iPad mini heeft ook een andere ( langzamere ) processor.

De mini heeft dezelfde processor als de ipad2