De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

#625
VRaagje voor de kenners. Ipad zonder jailbreak.
Hoe kan ik bv een nzb file downloaden met mn ipad en dan verplaatsen naar een netwérklocatie?
Ik kan de nzb downloaden naar mn dropbox, maar vandaaruit zit ik vast
Ik heb file explorer free en daarmee kan ik wel bestanden verzetten maar niet tss dropbox en netwerk tenzij ik het koop.
Dus ik zoek ofwel een manier om de nzb op mn local ipad op te slaan ipv via dropbox.
Ofwel een manier ol van dropbox naar mn netwk te kunnen overzetten (gratis)

Edit: net gezien dat er ook apps zijn , maw sabmobile of mynzb , die zijn wel goedkoper da de filebrowser aankoop. Maar ik heb er mn vraagtekens bij of dit zal gaan met mn unraid sab server.

Ik moet wel een manier vinden, dan kan ik vanaf ipad rustig ftdworld browsen, nzbtje opslaan en naar mn watched folder op mn server gooien en dan gebeurd al de rest automatisch ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

denoontje

Als je een symology hebt via de synology app

NattePrei

Ik gebruik hiervoor filebrowser.
Nzb downloaden en vervolgens in nzb map van mijn popcornhour plaatsen.

skank1

Quote from: conodihno on July  3, 2012, 09:09:31
Ik gebruik hiervoor filebrowser.
Nzb downloaden en vervolgens in nzb map van mijn popcornhour plaatsen.

ik heb helaas file explorer gekocht , in de hoop dat het daarmee ging, niet dus..
Ik zie hem wel local staan maar kan hem niet moven naar mn netwerkmap (unraid)
syn app gaat niet met unraid :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Starred

Weet iemand hoe je je mail moet instellen zodanig dat je ook mails ouder dan 2 dagen kunt terugvinden? Betreft in dit geval een Hotmail account

BJF

Dat gaat dacht ik online via de instellingen van de Hotmail-account (Pop en het verwijderen van gedownloade berichten). Als je het daar goed instelt verdwijnen berichten niet meer van je iPad als je die je elders verwijdert.
NAD M10 V2
Elac FS247

Starred

Wanneer ik hotmail benader via mn pc kan ik al mn mail gewoon zien, dus ik denk niet dat dat de oplossing is

BJF

Misschien begrijp ik je verkeerd? Wat gebeurt er met (Hot)mail die je op een van de apparaten verwijdert? Verdwijnt die ook van het andere apparaat?
Of staat dat wel goed en kun je nog iets op de iPhone/iPad met Instellingen/Email, contacten enz/Hotmail/Synchr. e-mail?
NAD M10 V2
Elac FS247

angel1978

#633
Quote from: Starred on July  3, 2012, 11:32:32
Weet iemand hoe je je mail moet instellen zodanig dat je ook mails ouder dan 2 dagen kunt terugvinden? Betreft in dit geval een Hotmail account

pas de instellingen van de mail aan ;)

Als je op je hotmail-account klikt ( onder instellingen, email ), krijg je het veld:

synchr. e-mail en de standaardinstelling is 3 dagen..
Even aanpassen  8)

Starred

synchr. e-mail zie ik niet staan onder de hotmail settings op mn ipad?
Onder 'advanced' zie ik wel 'Remove' en 'Delete from server' en deze had ik al op never staan

BJF

Sorry, heb de iOS6 beta draaien en daar heet het kennelijk anders. Ik bedoelde inderdaad de instellingen onder 'Remove' en 'Delete from server'.
Heb je al op het www je Hotmail in stellingen bekeken en/of gewijzigd?
NAD M10 V2
Elac FS247

Starred

Ik ben er al achter. Onder de mail settings staat het onderdeel 'Show'.
Die stond bij mij op 50 Recent Messages. Nu ingesteld op 1.000  :)

BJF

 ;D Zo simpel kan het dus zijn. Voor mij ook weer een eye-opener, soms zoek je het gewoon te moeilijk.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

Ik gebruik denieuwe ipad nu alweer vanaf de introductiedatum en ben er zeer tevreden over op twee punten na waar ik nu op vakantie hard tegenaan loop:

-De accu duur is bij lange na geen tien uur, eerder de helft tot 6 uur als ik moet schatten. Bijladen duurt zoals bekend vrij lang.
-de Wifi ontvanger is ongevoeliger dan die van de ipod van mijn vriendin, zij heeft in bed goede ontvangst, ik zeer slecht tot niet, valt dan gewoon niet mee te werken.

Verder natuurlijk een geweldig apparaat, pracht grafisch scherm en redelijk snel behalve bij het inladen van een A2 bouwtekening in Ibooks, dat duurt en duurt en als je inzoomt op een dtail duurt het soms 7 minuten vioor het scherp is, slecht geprogrammeerd :devil:

Starred

Quote from: Kjelt on July 10, 2012, 09:37:47
-de Wifi ontvanger is ongevoeliger dan die van de ipod van mijn vriendin, zij heeft in bed goede ontvangst, ik zeer slecht tot niet, valt dan gewoon niet mee te werken.

In bed moet je ook andere dingen doen   :hehe:

twani

Mmmmm, sinds gisteren verschijnt er heel af en toe een grijze horizontale streep over mijn IPad 3 scherm. Meestal bij het bekijken en sliden van foto's.
Wat is dat dan?

Groet,
Theo.....

danielo

Quote from: Kjelt on July 10, 2012, 09:37:47
Ik gebruik denieuwe ipad nu alweer vanaf de introductiedatum en ben er zeer tevreden over op twee punten na waar ik nu op vakantie hard tegenaan loop:

-De accu duur is bij lange na geen tien uur, eerder de helft tot 6 uur als ik moet schatten. Bijladen duurt zoals bekend vrij lang.
-de Wifi ontvanger is ongevoeliger dan die van de ipod van mijn vriendin, zij heeft in bed goede ontvangst, ik zeer slecht tot niet, valt dan gewoon niet mee te werken.

Verder natuurlijk een geweldig apparaat, pracht grafisch scherm en redelijk snel behalve bij het inladen van een A2 bouwtekening in Ibooks, dat duurt en duurt en als je inzoomt op een dtail duurt het soms 7 minuten vioor het scherp is, slecht geprogrammeerd :devil:

Hai,

Kan het zijn dat je met je ipad op een n netwerk op 5Ghz zit en de ipod die het niet kan op 2.4Ghz ? Dat zou het bereik kunnen verklaren. Maak een punt aan met alleen 2.4Ghz en dan heb je verder bereik.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on September  9, 2012, 20:28:24
Kan het zijn dat je met je ipad op een n netwerk op 5Ghz zit en de ipod die het niet kan op 2.4Ghz ? Dat zou het bereik kunnen verklaren. Maak een punt aan met alleen 2.4Ghz en dan heb je verder bereik.
Hey Daniel bedankt voor het meedenken, dit was echter op vakantie in Oostenrijk  ;) Het zou best kunnen dat we op een verschillende frequentie zaten dat kan ik nu niet meer achterhalen. Mocht ik ooit weer in zo'n situatie komen waarbij ik uiteraard het AP niet kan aanpassen (is van de camping/hotelhouder) is het dan mogelijk op een of andere manier de iPad te forceren alleen 2,4GHz te gebruiken? Thanks.

danielo

Quote from: Kjelt on September 10, 2012, 08:50:07
Hey Daniel bedankt voor het meedenken, dit was echter op vakantie in Oostenrijk  ;) Het zou best kunnen dat we op een verschillende frequentie zaten dat kan ik nu niet meer achterhalen. Mocht ik ooit weer in zo'n situatie komen waarbij ik uiteraard het AP niet kan aanpassen (is van de camping/hotelhouder) is het dan mogelijk op een of andere manier de iPad te forceren alleen 2,4GHz te gebruiken? Thanks.

Leuke vraag, denk dat je dit alleen aan de AP kant kan doen. Bijvoorbeeld door meerdere channels te maken of op 5Ghz je mac te blocken. Ik weet niet zomaar een manier om dat aan de ipad kant te doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

En nadat de 3e generatie iPad (new iPad) eventjes stiekem door Apple binnen een half jaar is vervangen door de 4e generatie iPad (newer iPad  :D ) wordt de 5e generatie voorjaar 2013 verwacht (newest iPad)
http://www.nu.nl/gadgets/2956624/apple-komt-in-eerste-helft-2013-met-iphone-5s-ipad-5-en-itv.html

Martinus

Quote from: Kjelt on November 12, 2012, 15:54:38
En nadat de 3e generatie iPad (new iPad) eventjes stiekem door Apple binnen een half jaar is vervangen door de 4e generatie iPad (newer iPad  :D ) wordt de 5e generatie voorjaar 2013 verwacht (newest iPad)
http://www.nu.nl/gadgets/2956624/apple-komt-in-eerste-helft-2013-met-iphone-5s-ipad-5-en-itv.html
en ja hoor.... waardeloos van Apple.... of is de hete adem van Samsung het probleem.
............

maxtrash

Quote from: Martinus on November 13, 2012, 18:48:29
en ja hoor.... waardeloos van Apple.... of is de hete adem van Samsung het probleem.
ik heb het idee dat Apple nu een beetje last krijgt van de eerder zeer succesvolle marketing strategie. Ieder jaar een event waarin dan een nieuw apparaat geintroduceerd wordt. Het publiek is nu zeer kritisch als de tussentijd niet een jaar is. En men zit na aankondiging meer te kijken of de verschillen tussen het vorige model wel groot genoeg zijn ipv het apparaat op zijn eigen merites te beoordelen.

Het is logisch dat het steeds lastiger wordt ieder jaar een revolutie te ontketenen. De markt van mobiele apparaten wordt volwassen.
Wat dat betreft is het voor Samsung eenvoudiger, want die brengen gewoon nieuwe toestellen met kleine verbeteringen uit als ze zo ver zijn. En ze wedden op veel paarden tegelijk.

Hanky Panky

Heeft iemand al een lange 8pin charge kabel gevonden op het www?

Voor de iPad 2 van mijn vrouw kocht ik 2 kabels 30 pins van 2.0 meter maar die kan ik nog niet vinden in 8 pins uitvoering. Aan 1 meter kom ik tekort
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

rednax1

Adapter 30 naar 8 pins kan ook.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Eddye

Dealdonkey heeft er 1 in de aanbieding voor 17.95
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005