De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neptune

Quote from: Robbo on April 25, 2012, 08:15:02
Is de Ipad3 (16Gb Wifi) ergens te krijgen onder de 450 euro ?     Ik wil dat ding niet op de balans, maar gewoon in 1x keer als kosten boeken.
nee, een blik op de t.net pricewatch verteld me dat ie 474 is op zn goedkoopst...
zet hier iets neer

danielo

Quote from: neptune on April 25, 2012, 08:25:38
nee, een blik op de t.net pricewatch verteld me dat ie 474 is op zn goedkoopst...

Enigste manier is wachten tot iets als media markt een 'actie' doet als bijvoorbeeld de btw 'betalen' dan kom je ruim onder die prijs.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on April 25, 2012, 08:29:49
Enigste manier is wachten tot iets als media markt een 'actie' doet als bijvoorbeeld de btw 'betalen' dan kom je ruim onder die prijs.
Daniel.
En juist bij dat soort akties zijn de iPads uitgesloten  ;)
Apple is gewoon monopolist en bepaald de prijzen, als je je daar als verkoper niet aan houdt krijg je volgend jaar niet meer (of heel weinig) geleverd (dit zullen ze nergens op schrift zetten maar zo werkt het wel).
Ik vind het niet zo erg, dat betekent een goede verkoopprijs op mijn oude iPad's  :D

marz01

Mischien dat je nog iets met de LivingSocial bonnen+Bol.com kan ondernemen, echter dan heb je wel 2mnd levertijd.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

angel1978

Quote from: Starred on April 24, 2012, 23:56:24
Zo, zit nu even weer op m'n oude ipad2, en dan valt het scherm opeens wel erg tegen zeg!

Naar mooier beeld gaan went sneller dan andersom

je wilt 'm niet kwijt voor een mooi prijsje ? ;)
Kun je dat weer gebruiken om toch te upgraden naar de 3  :D

Michael Dag

#555
Quote from: Robbo on April 25, 2012, 08:15:02
Is de Ipad3 (16Gb Wifi) ergens te krijgen onder de 450 euro ?     Ik wil dat ding niet op de balans, maar gewoon in 1x keer als kosten boeken.
mijn boekhouder zegt dat de 450 kosten versus investerings grens ex btw is, dus de 16GB kan je zo kopen... en afboeken...  
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

Job

Quote from: Robbo on April 25, 2012, 08:15:02
Is de Ipad3 (16Gb Wifi) ergens te krijgen onder de 450 euro ?   
In de Apple online store 479. Inclusief BTW, dus dat is 402 EUR ex BTW. Dus onder de grens van 450.

Teejoo

#557
Gisteravond genoeg nieuwe iPads gezien in de Apple store in Hamburg. Hele mooie zaak, maar belachelijk groot. Je ziet gewoon alle producten van Apple in 50-voud liggen. De ligging is ook top aan de Alster.


danielo

Quote from: Teejoo on April 25, 2012, 17:58:59
Gisteravond genoeg nieuwe iPads gezien in de Apple store in Hamburg. Hele mooie zaak, maar belachelijk groot. Je ziet gewoon alle producten van Apple in 50-voud liggen. De ligging is ook top aan de Alster.

En dan te bedenken dat volgens apple de winkel in amsterdam de grootste is :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kjelt on April 25, 2012, 09:34:19
En juist bij dat soort akties zijn de iPads uitgesloten  ;)
Apple is gewoon monopolist en bepaald de prijzen, als je je daar als verkoper niet aan houdt krijg je volgend jaar niet meer (of heel weinig) geleverd (dit zullen ze nergens op schrift zetten maar zo werkt het wel).
Ik vind het niet zo erg, dat betekent een goede verkoopprijs op mijn oude iPad's  :D

Vreemd ik hoor op de radio dat saturn nu bv een 25 of 50 euro korting doet op apple producten. De prijzen zijn zeker vaster bij apple maar acties kunnen blijkbaar best.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on April 25, 2012, 21:42:46
Vreemd ik hoor op de radio dat saturn nu bv een 25 of 50 euro korting doet op apple producten. De prijzen zijn zeker vaster bij apple maar acties kunnen blijkbaar best.
Daniel.
Wellicht eenzelfde soort deal als de MM deed, nl de korting op de accesoires geven  ;)

blue-eyes

Op de Saturn pagina staat de actie beschreven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Thunder

Quote from: danielo on April 25, 2012, 21:42:46
Vreemd ik hoor op de radio dat saturn nu bv een 25 of 50 euro korting doet op apple producten. De prijzen zijn zeker vaster bij apple maar acties kunnen blijkbaar best.

Daniel.

Bij speciale Apple acties zijn de kortingen goedgekeurd door Apple zelf. Je zal ook zien met dergelijke acties dat de prijs van een iPad of iPhone nooit echt meer dan 25€ naar beneden gaat. De overige producten van Apple mogen wel meer korting hebben, maar dat is vaak ook afgebakend terrein. Bij algemene kortingsacties zijn iPads en iPhones nagenoeg altijd uitgezonderd van de actiekorting.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Martinus

Quote from: danielo on April 25, 2012, 21:42:46
Vreemd ik hoor op de radio dat saturn nu bv een 25 of 50 euro korting doet op apple producten. De prijzen zijn zeker vaster bij apple maar acties kunnen blijkbaar best.
Daniel.

Je krijgt 25 e korting op de ipad 2 niet 3 als ik zo lees. Das lekker makkelijk
............

Hanky Panky

Quote from: Thunder on April 26, 2012, 10:09:23
Bij speciale Apple acties zijn de kortingen goedgekeurd door Apple zelf. Je zal ook zien met dergelijke acties dat de prijs van een iPad of iPhone nooit echt meer dan 25€ naar beneden gaat. De overige producten van Apple mogen wel meer korting hebben, maar dat is vaak ook afgebakend terrein. Bij algemene kortingsacties zijn iPads en iPhones nagenoeg altijd uitgezonderd van de actiekorting.

Yep, anders maak je geen 11,6 miljard winst....  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Oracle

Quote from: Robbo on April 25, 2012, 08:15:02
Is de Ipad3 (16Gb Wifi) ergens te krijgen onder de 450 euro ?     Ik wil dat ding niet op de balans, maar gewoon in 1x keer als kosten boeken.

Ipad zit rond de 400-425 ex btw. Dus kan prima. Die 450 is een bedrag ex btw. Dus geen probleem om deze als kosten op te voeren. Zo heb ik dat ook gedaan met mijn iPhone (419,- ex btw dus geen probleem) en de iPad 1 (ook zoiets).

Dus je kunt hem zelfs rechtstreeks bij Apple bestellen.

Gr,
Mark

danielo

Dus er zijn geen acties, ik geef een voorbeeld en dan is het ja maar alleen als apple het goed vind tja. Ik vind het prima dat een merk zijn dealers onderling niet kapot laten concurreren zolang er geen monopoly is en apple heeft in geen van hun markten deze status.

Indien je 25 or 50 euro actie niet voldoende vind zeg je eigenlijk dat je het geleverde product niet het geld waard vind dan moet je wat goedkopers uitzoeken keuze genoeg.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Quote from: skank1 on April 13, 2012, 19:50:55
Net airplay geinstalleerd op de unraid server

Ik ben enorm onder de indruk!

Ik kon geen 720p films, geen mkvs afspelen enz en met airplay werkt alles enooooooorm vloeiend
Alles speelt op mijn ipad via wifi af, werkelijk alles, zelfs mijn bluraydiscs !!!!!!
Aanrader dus !!!!!!
Air Video Server kan geen complete bluray discs/iso's/folders afspelen, wel de losse m2ts bestanden. Daarnaast, 'afspelen' is ook niet echt het juiste woord, hij downscaled en converteert alles on-the-fly naar een low-bitrate mp4 stream van 1024x768, anders past het niet op het scherm van de iPad1/2 of over wifi. Ik heb nog niet terug kunnen vinden dat het met de iPad 3 anders is... dus ik vrees dat je daar ondanks de hogere resolutie van het retinascherm, óók gewoon naar 1024x768 zit te kijken. Als je het dan vervolgens weer bijv. met je AppleTV(3) naar de TV stuurt/cloned, upscaled de AppleTv(3) dus die 1024x768 weer naar 1920x1080... dubbele ellende. Meerkanaals geluid etc wordt overigens ook niet meegenomen, alles gaat terug naar stereo.

Zelfs op de iPad zie je dat het downscalen zijn tol eist, materiaal wordt er niet bepaald mooier op. Heeft ook te maken met de bitrate die zo enorm laag wordt omdat het anders niet meer vloeiend via WiFi kan... De upconversie daaran van de AppleTV (als je dat zou doen) maakt er nog meer rommel van... het is dus een aardige gadget, maar meer eigenlijk niet. Ik vind het persoonlijk dan ook geen aanrader...


skank1

Quote from: jowi on May  4, 2012, 15:08:07
Air Video Server kan geen complete bluray discs/iso's/folders afspelen, wel de losse m2ts bestanden. Daarnaast, 'afspelen' is ook niet echt het juiste woord, hij downscaled en converteert alles on-the-fly naar een low-bitrate mp4 stream van 1024x768, anders past het niet op het scherm van de iPad1/2 of over wifi. Ik heb nog niet terug kunnen vinden dat het met de iPad 3 anders is... dus ik vrees dat je daar ondanks de hogere resolutie van het retinascherm, óók gewoon naar 1024x768 zit te kijken. Als je het dan vervolgens weer bijv. met je AppleTV(3) naar de TV stuurt/cloned, upscaled de AppleTv(3) dus die 1024x768 weer naar 1920x1080... dubbele ellende. Meerkanaals geluid etc wordt overigens ook niet meegenomen, alles gaat terug naar stereo.

Zelfs op de iPad zie je dat het downscalen zijn tol eist, materiaal wordt er niet bepaald mooier op. Heeft ook te maken met de bitrate die zo enorm laag wordt omdat het anders niet meer vloeiend via WiFi kan... De upconversie daaran van de AppleTV (als je dat zou doen) maakt er nog meer rommel van... het is dus een aardige gadget, maar meer eigenlijk niet. Ik vind het persoonlijk dan ook geen aanrader...



Bij mij pakt hij nochtans wel de folders...
En hij converteert inderdaad alles on the fly
Ik vind het gewoon super... Zo moet ik niks kopiëren of overzetten of dubbel zetten, als ik eens iets op de ipad wil zien
Voor mij hoeft niks meer ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ja het idee is natuurlijk super... maar je boet wel flink in aan kwaliteit.
Het belooft wel veel voor de toekomst.

skank1

Quote from: jowi on May  4, 2012, 15:33:24
Ja het idee is natuurlijk super... maar je boet wel flink in aan kwaliteit.
Het belooft wel veel voor de toekomst.

Als ik kwaliteit wil, dan kijk ik ook liever op iets groots,  mn tv dus
en niet op de ipad :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Nou... de iPad 3 heeft een hogere resolutie dan een full HD tv :D ... dus als je in de toekomst (!!!!!!) een dergelijke keten zou hebben die dus NIET zou transcoden/downscalen, heb je een HELE mooie streaming media oplossing. Zo'n AirVideo server die HD materiaal untouched via je iPad, of beter nog, meteen naar de Apple Tv stuurt... mooi hoor.

skank1

Quote from: jowi on May  4, 2012, 15:51:38
Nou... de iPad 3 heeft een hogere resolutie dan een full HD tv :D ... dus als je in de toekomst (!!!!!!) een dergelijke keten zou hebben die dus NIET zou transcoden/downscalen, heb je een HELE mooie streaming media oplossing. Zo'n AirVideo server die HD materiaal untouched via je iPad, of beter nog, meteen naar de Apple Tv stuurt... mooi hoor.

Dat wel , maar zoals ik zei, veeeeel te klein :) dan kijk ik liever op iets groters en mindere kwaliteit
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

B.

Typen vind ik eigenlik pas lastig worden wanneer je de ipad verticaal gebruikt, 99% van de tijd dus.

Ik ben dus ook echt geneigd om er een los toetsenboard bij te gebruiken, omdat de ipad bij mij de laptop voor een groot deel vervangt.