De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

MerijnP

Quote from: skank1 on April 18, 2012, 08:06:09
Kun je eigenlijk geen favorieten plaatsen in safari net als in ie?

Kan wel, bij mij worden ze automatisch door safari uitgewisseld.

BJF

Quote from: MerijnP on April 18, 2012, 09:26:11
Kan wel, bij mij worden ze automatisch door safari uitgewisseld.
Dat is ook nog een optie inderdaad: via iCloud je favorieten bijwerken op alle apparaten. In te stellen via Instellingen/iCloud/Bladwijzers.
Voor meer informatie hierover: iCloud op de Applesite en/of iPadclub.
NAD M10 V2
Elac FS247

jasjenl

Quote from: danielo on April 17, 2012, 21:15:52
Niet dat ik weet maar de discussie heeft mij ook aan het denken gezet zal eens wat research doen. In principe is het systeem voor 'monitors' in een ipad vrijwel gelijk aan op de mac (zo werkt ook een 2e scherm op een ipad bv) dus in principe zou het moeten kunnen.

edit: http://www.outthereimages.com/blog/?p=1165 blijkbaar :)

Daniel.
Mja, maar die oplossing werkt dus alleen maar binnen die ene app die bij door de calibratie tool fabrikant gemaakt is. Dus in elke andere app zien de kleuren er nog steeds niet gecalibreerd uit. Dat zal ook wel niet kunnen op een iPad, dan zou een tool ergens diep in het systeem zich moeten kunnen nestelen en dat zal wel niet door Apple toegestaan worden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

danielo

Quote from: jasjenl on April 19, 2012, 19:01:05
Mja, maar die oplossing werkt dus alleen maar binnen die ene app die bij door de calibratie tool fabrikant gemaakt is. Dus in elke andere app zien de kleuren er nog steeds niet gecalibreerd uit. Dat zal ook wel niet kunnen op een iPad, dan zou een tool ergens diep in het systeem zich moeten kunnen nestelen en dat zal wel niet door Apple toegestaan worden.

Mee eens, het kan zeker met een ipad want het video subsysteem is gelijk aan de mac maar ik denk niet dat je er zonder een jailbreak bijkomt. Ik kan mij voorstellen dat apple de api openmaakt als de ipad's meer en meer als video review units gebruikt gaan worden in de biz. Jammer we zoeken verder.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

raMniv

Heb even een vraagje met betrekking tot de Ipad aansluiten op tv.

Stel je voor ik heb youtube aanstaan of uitzendinggemist op de ipad. Is er dan een manier om dit goed op lcd tv te krijgen met geluid?

Hoop dat jullie dit weten of tips hebben. (dan kan ik dit gaan gebruiken in de klas)

gr.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Poldo

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

raMniv

Is even geen optie. Het gaat er mij om of ik hem op een lcd tv kan aansluiten en dan uitzending gemist kan kijken enz?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Poldo

Quote from: raMniv on April 22, 2012, 19:47:30
Is even geen optie. Het gaat er mij om of ik hem op een lcd tv kan aansluiten en dan uitzending gemist kan kijken enz?

ik denk het niet, de ipad heeft geen aansluiting daar voor, volgens mij kan dit alleen via de apple tv (airplay).
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

raMniv

Dat zou jammer zijn. Misschien die optie toch maar bekijken.

Hoopte op een verloopje naar hdmi ofzo?

gr.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

danielo

#535
Quote from: Poldo on April 22, 2012, 19:58:44
ik denk het niet, de ipad heeft geen aansluiting daar voor, volgens mij kan dit alleen via de apple tv (airplay).

Je kan een hdmi connector kopen, deze sluit je aan op je ipad en heeft daarnaast ook nog een uitgang voor de 30pins zodat je kan blijven laden.

http://www.mobilemac.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/03/hdmi.jpg

Dit doet alles inclusief 1080p. hdcp en audio over hdmi.

Je kan als je wilt ook analoog video uit krijgen als je dat echt wil via de vga adaptor.


Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Poldo

Quote from: danielo on April 22, 2012, 20:02:56
Je kan een hdmi connector kopen, deze sluit je aan op je ipad en heeft daarnaast ook nog een uitgang voor de 30pins zodat je kan blijven laden.

http://www.mobilemac.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/03/hdmi.jpg

Dit doet alles inclusief 1080p. hdcp en audio over hdmi.

Je kan als je wilt ook analoog video uit krijgen als je dat echt wil via de vga adaptor.


Daniel.

voila , het kan wel dus
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

danielo

Quote from: Poldo on April 22, 2012, 20:07:34
voila , het kan wel dus

Jahoor er kan heel veel via de 30mins connector als je even zoekt, Dit zijn trouwens 2 officiële functies ondersteund door apple op ipad,ipod en iphone.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Darn gisteren heeft mijn stiefzoontje wat gespeeld met de iPad en ik weet niet hoe ie het voor elkaar heeft gekregen (is verder ook niet belangrijk als ik er maar weer vanaf kom  :D ) maar de niet te verwijderen Apple systeem apps staan nu dubbel en driedubbel op mijn scherm  :( Zie foto, ze staan allemaal nog een keertje bovenop elkaar geparkeerd in de linkerbovenhoek. Nu kan ik ze daar wel vanaf verplaatsen maar als ik scroll naar een ander scherm en weer terug staan ze daar weer tig dubbel in de linkerbovenhoek. Als ik de icoontjes lang ingedrukt hou zodat ze gaan wiebelen staan er bij deze dus geen zwart wit kruis om ze te deleten.
Heel vervelend , iemand enig idee hoe ik hier van af kom?  :-[

Nosoforos

Even een herstart proberen?

Kjelt

Quote from: Nosoforos on April 22, 2012, 21:45:17
Even een herstart proberen?
JA! Gelukt, dat had ik niet verwacht  :thumbs-up:

Nosoforos

 ;) een klein bugje dat ik wel eens eerder heb gezien- komt niet door de kinderhandjes

Kjelt

Quote from: Nosoforos on April 22, 2012, 22:41:30
;) een klein bugje dat ik wel eens eerder heb gezien- komt niet door de kinderhandjes
:-X ik heb hem wel de schuld gegeven.  2 jaar nooit problemen, hij 1 keer spelen en poef.... Ik zal morgen me verontschuldigen  :-[

Thunder

Mocht het vaker voorkomen, zou ik de iPad een keer herstellen via iTunes. Dan wordt de systeemsoftware opnieuw geïnstalleerd. Daarna de backup terug en vaak zijn dan bepaalde problemen alsnog verleden tijd.  ;D
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Kjelt

Zou dit iets te maken kunnen hebben dat ik nu twee iPads op dezelfde computer synchroniseer. Ik heb ze uit voorzorg alvast maar een aparte naam gegeven maar ik hoopte dat iTunes het verschil tussen beiden al wel had gezien uit het serienummer? Iemand enig idee hierover?

danielo

Quote from: Kjelt on April 23, 2012, 10:27:08
Zou dit iets te maken kunnen hebben dat ik nu twee iPads op dezelfde computer synchroniseer. Ik heb ze uit voorzorg alvast maar een aparte naam gegeven maar ik hoopte dat iTunes het verschil tussen beiden al wel had gezien uit het serienummer? Iemand enig idee hierover?

Nee dat moet goed gaan, Ik heb zoiets nog niet eerder gehad ik zou het als een eenmalig iets zien tot het tegendeel duidelijk wordt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

#546
Quote from: danielo on April 23, 2012, 10:45:46
Nee dat moet goed gaan, Ik heb zoiets nog niet eerder gehad ik zou het als een eenmalig iets zien tot het tegendeel duidelijk wordt.
Ok dan wacht ik af. Systeem was duidelijk echt in de war, als je naar de tweede screenshot kijkt zie je twee kalenders met een andere datum  :D

BJF

Quote from: Thunder on April 23, 2012, 10:25:22
Mocht het vaker voorkomen, zou ik de iPad een keer herstellen via iTunes. Dan wordt de systeemsoftware opnieuw geïnstalleerd. Daarna de backup terug en vaak zijn dan bepaalde problemen alsnog verleden tijd.  ;D
Het nadeel van het terugzetten van de backup is dan weer dat daarmee ook een eventuele softwarefout wordt teruggezet. In die zin is dat dus geen aanrader.
Het synchroniseren van 2 verschillende iPads moet goed gaan, iTunes zal ze ieder herkennen.

Voor heel veel problemen als de hier geschetste helpt een zogenaamde harde reset: het tegelijk indrukken van de home- en de sleepknop (knop voor- en bovenzijde) totdat de iPad/iPhone/iPod vanzelf uitgaat. Daarna weer inschakelen en vaak is het probleem over. Voordeel: kost weinig tijd en je verliest geen gegevens.
NAD M10 V2
Elac FS247

Starred

Zo, zit nu even weer op m'n oude ipad2, en dan valt het scherm opeens wel erg tegen zeg!

Naar mooier beeld gaan went sneller dan andersom

Robbo

Is de Ipad3 (16Gb Wifi) ergens te krijgen onder de 450 euro ?     Ik wil dat ding niet op de balans, maar gewoon in 1x keer als kosten boeken.