De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinus

Quote from: jaco on April  6, 2012, 13:12:16
Mediamarkt in Almere heeft geen ipads op voorraad..
Dus jammer voor die actie.

dam kan je vast een bonnetje laten maken.
............

jaco

Quote from: Martinus on April  6, 2012, 17:43:26
dam kan je vast een bonnetje laten maken.
Dat bieden die mensen die daar rondliepen niet eens aan.
Istore had ook geen voorraad, maar die stonden me netjes te woord. Die werken volgens mij toch liever al op bestelling.

Martinus

Quote from: jaco on April  6, 2012, 21:30:30
Dat bieden die mensen die daar rondliepen niet eens aan.
Istore had ook geen voorraad, maar die stonden me netjes te woord. Die werken volgens mij toch liever al op bestelling.

Dat moet je ook vragen.... Nivo bij sommige verkopers....
............

skank1

Ik heb een ipad 3 en zou graag mkv streamen vanaf unraid
nu heb ik aceplayer, en oplayer getest:
dvds geen probleem maar 720p series en 1080 mkvs zijn een ramp
Hoe kan ik dit oplossen?
Zou airvideo een mogelijkheid zijn? iemand dit op hun server staan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Morrison

Quote from: Bolle on April  5, 2012, 21:17:52
Ik meen dat de polariteit van de magneten aangepast is, omdat anders bij het compleet openvouwen van covers (zeg maar 'als een boek') de ipad in slaapstand kon gaan omdat de magneten van de cover en ipad te dicht bij elkaar kwamen. Met de nieuwe orientatie zou dat opgelost zijn.

Verder vandaag bij de MM geweest, ze hebben 14 dagen coulantie op prijzen en acties, dus ik heb de 25 eur korting van de tablet actie nog teruggekregen en daarmee van normale smart cover die ik daar gehaald had naar een leren smart cover gegaan.

Ik ben ook van plan zon smart cover te nemen, en om de achterkant te beschermen wil ik zon soort folie kopen. Ik heb die nu ook op mijn iPad 1, en die is nog als nieuw.
www.zagg.com, hier staan de Invisible shields op.

Zo is de iPad beschermd tegen krassen en blijft hij mooi dun.
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

skank1

Net airplay geinstalleerd op de unraid server

Ik ben enorm onder de indruk!

Ik kon geen 720p films, geen mkvs afspelen enz en met airplay werkt alles enooooooorm vloeiend
Alles speelt op mijn ipad via wifi af, werkelijk alles, zelfs mijn bluraydiscs !!!!!!
Aanrader dus !!!!!!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jasjenl

Sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van een nieuwe iPad, nadat ik het gepruts met android wel zat was. Het is mijn eerste Apple ding en tot nog toe bevalt het goed, alles loopt zoveel smoother dan ik van android gewend was :) Ongetwijfeld gaan me ook wel weer dingen tegenvallen maar vooralsnog ben ik positief gestemd.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Teejoo

Ik heb m'n iPad 2 gewisseld voor de 3. Echt een ongeloofelijk mooi scherm. Het is inderdaad wel wat geler van kleur. Maar wat een scherpte. Je ziet echt geen pixel meer.

danielo

Quote from: Teejoo on April 16, 2012, 21:36:31
Ik heb m'n iPad 2 gewisseld voor de 3. Echt een ongeloofelijk mooi scherm. Het is inderdaad wel wat geler van kleur. Maar wat een scherpte. Je ziet echt geen pixel meer.

Dat is lijm die zal in een week of 2 wegtrekken. Het is wel zo dat hij iets minder koel van kleur is dan de oude maar het wordt echt behoorlijk wit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

Hoe verplaats ik een app naar bv de pagina rechts? Slepen lukt niet
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Quote from: skank1 on April 17, 2012, 11:00:20
Hoe verplaats ik een app naar bv de pagina rechts? Slepen lukt niet
Via iTunes, koppelen, iPad selecteren en dan in de vensters kun je ze overal neerzetten en meer pagina's maken alsje wilt

skank1

Quote from: Kjelt on April 17, 2012, 11:36:01
Via iTunes, koppelen, iPad selecteren en dan in de vensters kun je ze overal neerzetten en meer pagina's maken alsje wilt

Crap, heb ik dan toch iTunes nodig.. Kan het niet anders? Eventueel via een app?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jasjenl

Quote from: danielo on April 16, 2012, 21:44:20
Dat is lijm die zal in een week of 2 wegtrekken. Het is wel zo dat hij iets minder koel van kleur is dan de oude maar het wordt echt behoorlijk wit.

Daniel.
Het verschilt ook wel per exemplaar, sommige iPads hebben een wat koeler/blauwer scherm, andere een wat geler scherm en sommigen een wat roder scherm. Collega van mij had er laatst in de winkel een aantal die daar lagen (en dus al een tijdje aan hadden gestaan) naast elkaar vergeleken en elk scherm had weer zijn eigen tint... Zelf heb ik er eentje die relatief wat roder lijkt, wat volgens mij nog de meest neutrale/natuurgetrouwe variant is die je kunt hebben. Ik heb de mijne vergeleken met een aantal iPad 1 modellen en mij vorige Asus tablet en dan komt mijn iPad er toch wel het beste af qua kleuren, om het uiteraard nog maar niet te hebben over het superscherpe beeld  8)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kjelt

Quote from: jasjenl on April 17, 2012, 13:09:32
Het verschilt ook wel per exemplaar, sommige iPads hebben een wat koeler/blauwer scherm, andere een wat geler scherm en sommigen een wat roder scherm. Collega van mij had er laatst in de winkel een aantal die daar lagen (en dus al een tijdje aan hadden gestaan) naast elkaar vergeleken en elk scherm had weer zijn eigen tint... Zelf heb ik er eentje die relatief wat roder lijkt, wat volgens mij nog de meest neutrale/natuurgetrouwe variant is die je kunt hebben. Ik heb de mijne vergeleken met een aantal iPad 1 modellen en mij vorige Asus tablet en dan komt mijn iPad er toch wel het beste af qua kleuren, om het uiteraard nog maar niet te hebben over het superscherpe beeld  8)
Zou dit te maken kunnen hebben met de drie verschillende lcd leveranciers: Samsung, LG en Sharp?

angel1978

Quote from: skank1 on April 17, 2012, 11:38:56
Crap, heb ik dan toch iTunes nodig.. Kan het niet anders? Eventueel via een app?

Neem toch aan dat dit op dezelfde manier kan als bij de iphone ?
Dus gewoon oppakken en slepen ...

jasjenl

Quote from: Kjelt on April 17, 2012, 13:14:57
Zou dit te maken kunnen hebben met de drie verschillende lcd leveranciers: Samsung, LG en Sharp?
Ik geloof dat op dit moment alle schermen nog alleen door Samsung worden gemaakt, dus denk het niet.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

htjan160756

Quote from: skank1 on April 17, 2012, 11:00:20
Hoe verplaats ik een app naar bv de pagina rechts? Slepen lukt niet

Hallo,

Daar heb je iTunes niet voor nodig.
zet de iPad aan.
Ga naar het icon en hou daar je vinger op tot de icon gaan bewegen.
Laat even de icon los en hou je vinger er weer op en schuif de icon naar rechts tot bij de rand en dan even wachten en daar is de oude of nieuwe pagina.
Icon los laten en klaar.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

skank1

Quote from: htjan160756 on April 17, 2012, 15:14:37
Hallo,

Daar heb je iTunes niet voor nodig.
zet de iPad aan.
Ga naar het icon en hou daar je vinger op tot de icon gaan bewegen.
Laat even de icon los en hou je vinger er weer op en schuif de icon naar rechts tot bij de rand en dan even wachten en daar is de oude of nieuwe pagina.
Icon los laten en klaar.

Groetjes J@n


Werkt, THx!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: jasjenl on April 17, 2012, 14:17:03
Ik geloof dat op dit moment alle schermen nog alleen door Samsung worden gemaakt, dus denk het niet.

Kan zijn dat ze niet allemaal het zelfde ingenesteld zijn, Wilde vooral aangeven dat de gele gloed meestal lijm is en dat het minder wordt als het opdroogt dit is iets wat bekend is bij meerdere apple schermen en was bij mij ook het geval.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#519
Quote from: htjan160756 on April 17, 2012, 15:14:37
Hallo,

Daar heb je iTunes niet voor nodig.
zet de iPad aan.
Ga naar het icon en hou daar je vinger op tot de icon gaan bewegen.
Laat even de icon los en hou je vinger er weer op en schuif de icon naar rechts tot bij de rand en dan even wachten en daar is de oude of nieuwe pagina.
Icon los laten en klaar.

Groetjes J@n


In principe is alles nu mogelijk zover ik weet zonder itunes als er nog dingen zijn dan zie ik ze over het hoofd en zal dat met iOS6 wel over zijn apple werkt hard aan het overbodig maken van itunes.

Daniel.

PS: dit slepen maakt het ook mogelijk iets in de onderste balk te zetten en belangrijker mapjes aan te maken misschien toch een keer de handleiding downloaden en lezen. Is niet echt nodig maar dan leer je veel van deze kleine dingen.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

denoontje

is het scherm te calibreren met een spider?

danielo

#521
Quote from: denoontje on April 17, 2012, 21:07:05
is het scherm te calibreren met een spider?

Niet dat ik weet maar de discussie heeft mij ook aan het denken gezet zal eens wat research doen. In principe is het systeem voor 'monitors' in een ipad vrijwel gelijk aan op de mac (zo werkt ook een 2e scherm op een ipad bv) dus in principe zou het moeten kunnen.

edit: http://www.outthereimages.com/blog/?p=1165 blijkbaar :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BJF

Quote from: danielo on April 17, 2012, 19:23:14(...)

PS: dit slepen maakt het ook mogelijk iets in de onderste balk te zetten en belangrijker mapjes aan te maken misschien toch een keer de handleiding downloaden en lezen. Is niet echt nodig maar dan leer je veel van deze kleine dingen.
Handleiding downloaden is niet nodig bij de iPad en iPhone. Ga in Safari naar de bladwijzers, daar staat ie standaard tussen.
NAD M10 V2
Elac FS247

skank1

Kun je eigenlijk geen favorieten plaatsen in safari net als in ie?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

BJF

Jazeker, klik in Safari onderin op het icoontje 'rechthoekje-met-pijltje', dan heb je een aantal keuzes. Je zou bijv. een aantal favorieten aan kunnen maken in je beginscherm en die dan weer samen in een mapje ('Favorieten') plaatsen. Op die manier kun je rechtstreeks vanuit je beginscherm je favoriete pagina's openen.
NAD M10 V2
Elac FS247