De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

#475
nu ze bij de mm extra aanbieding hebben (25 euri aan accessoires) moet ik toch snel kiezen...32 of 64 gb.

Doel is mee te nemen op vakantie om foto's te bekijken die op de sd kaart staan van mijn fotocamera.
Zal dus een connectiekit moeten hebben.

Echter mijn geheugenkaarten zijn 16GB per stuk. Dus 16 gb ipad zal te weinig zijn.
Dan is de vraag wil ik 100 euri meer uitgeven voor een extra 32 gb.

Nu zag ik bij snel googlen: Seagate GoFlex Satellite 500GB
Een harddrive met wifi.

Iemand ervaring hiermee of iets gelijk en kun je er ook bestanden naar toe schrijven via de ipad 3?
Dan kan ik beter daarin investeren dan in 32 intern geheugen.

Of een airport express, kun je de hd dan direct daaraan hangen en dan uitlezen/schrijven??

Ik gebruik nu een portable hd (zie pic) waar ik mijn kaartjes kan insteken en die worden direct leeggemaakt (soort mediatank zonder venster) , maar ik wil eigenlijk foto's van de sd kaart wissen die al niet goed zijn en dan naar een hd schrijven. Dus of de foto's te ezen op de sd kaart en evt te wissen, of ze binnenhalen wissen en dan back-uppen.


thx

ps zal even en apart topic gaan openen

htjan160756

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen ook een New iPad 64Gb Wi-Fi, maar heb een paar vragen, hoop dat iemand mij het kan uitleggen hoe of wat.
1. Als ik de New iPad in de oplader doe (originele die bij de New iPad zit) dan wilt ie niet verder gaan dan 99%.
2. Wat ik niet snap is al ik een foto bekijk die bijvoorbeeld 400x300 is, is deze net zo groot op de iPad1 als op de New iPad op het scherm.
Ik zal wel verkeerd denken, maar als het scherm van de iPad1 1024×768 is en van de New iPad 2048x1536 dan zou het toch op het scherm van de New iPad het fotootje (400x300) kleiner moeten zijn?
Als ik in zoom gaan ze alle 2 net zover.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

denoontje

mm lijkt erop dat die goflex alleen streamt en je er dus niet iets op kan zetten.

jasjenl

Quote from: htjan160756 on April  2, 2012, 22:55:22
2. Wat ik niet snap is al ik een foto bekijk die bijvoorbeeld 400x300 is, is deze net zo groot op de iPad1 als op de New iPad op het scherm.
Ik zal wel verkeerd denken, maar als het scherm van de iPad1 1024×768 is en van de New iPad 2048x1536 dan zou het toch op het scherm van de New iPad het fotootje (400x300) kleiner moeten zijn?
Als de fotoviewer een plaatje qua pixels 1 op 1 laat zien dan heb je gelijk, maar ik vermoed dat de fotoviewer de plaatjes zo ver opschaalt dat ze op beide iPads even groot zijn. Wel zou je dan in principe bij de nieuwe iPad meer details moeten kunnen zien, alhoewel dat bij een 400x300 plaatje natuurlijk niet ech zal op gaan. Ik ken de fotoviewer van de iPad niet en weet niet hoe die precies om gaat met standen maar ik zou verder inderdaad wel ook verwachten dat als je een plaatje op 100% weergeeft deze op de nieuwe iPad kleiner zou moeten zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jaco

Quote from: denoontje on April  2, 2012, 22:38:41
nu ze bij de mm extra aanbieding hebben (25 euri aan accessoires) moet ik toch snel kiezen...32 of 64 gb.
Volgens mij tot 75 euro korting bij hogere aanschafprijzen (64 GB versie zeker)

Die wifi hdd lijkt zeker interessant als je inderdaad een film kunt streamen naar de ipad via wifi..

denoontje

Quote from: jaco on April  4, 2012, 08:22:12
Volgens mij tot 75 euro korting bij hogere aanschafprijzen (64 GB versie zeker)

Die wifi hdd lijkt zeker interessant als je inderdaad een film kunt streamen naar de ipad via wifi..


een ipad met jailbreak zou ook 2 kanten op moeten kunnen..... (al dan niet via de fotoconnector).
Dus ook een optie dan.

jasjenl

Quote from: jaco on April  4, 2012, 08:22:12
Volgens mij tot 75 euro korting bij hogere aanschafprijzen (64 GB versie zeker)
Voor Apple producten maken ze een uitzondering: daar maar 25 euro korting...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Deleted member

Quote from: Jackol on March 27, 2012, 15:42:52
Ik heb zojuist een Switcheasy Canvas om m'n iPad gedaan. Bevalt goed, had er ook al 1 voor m'n iPad 2.
Bied goede bescherming en makkelijk dat ie vanzelf aan en uit gaat bij openen/sluiten.

Ik ben ook voor de Switcheasy Canvas gegaan, de nieuwe versie voor de nieuwe iPad. Zeer mooie en praktische hoes, zeer tevreden mee! :) Stonk alleen behoorlijk chemisch net nieuw uit de verpakking maar dat wordt gelukkig snel minder.

squeek

Quote from: Antoine on April  5, 2012, 00:52:26
Ik ben ook voor de Switcheasy Canvas gegaan, de nieuwe versie voor de nieuwe iPad. Zeer mooie en praktische hoes, zeer tevreden mee! :) Stonk alleen behoorlijk chemisch net nieuw uit de verpakking maar dat wordt gelukkig snel minder.
Die heb ik ook, erg mooie stevige hoes in een normale kleur, ipv die flashy apple dingen. Enkel werkt de magneetsluiting bij mij niet. Lijkt alsof de magneet niet perfect overeen komt met de ipad.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

danielo

Quote from: squeek on April  5, 2012, 07:13:55

Die heb ik ook, erg mooie stevige hoes in een normale kleur, ipv die flashy apple dingen. Enkel werkt de magneetsluiting bij mij niet. Lijkt alsof de magneet niet perfect overeen komt met de ipad.

De magneten zitten bij de ipad2 en ipad(3) iets anders. De polariteit zit bij een aantal van de ipad3 iets anders. Veel merken ruilen ze om voor nieuwe types even navragen of dit hier ook het geval is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Deleted member

Quote from: squeek on April  5, 2012, 07:13:55

Die heb ik ook, erg mooie stevige hoes in een normale kleur, ipv die flashy apple dingen. Enkel werkt de magneetsluiting bij mij niet. Lijkt alsof de magneet niet perfect overeen komt met de ipad.

Dat is vreemd! Werkt perfect hier dus ik vermoed dan een probleem in jouw hoesje of je iPad natuurlijk. Heb je de nieuwe versie (deze dus: http://www.switcheasy.com/product.php?product=CANVAS_ThenewiPad) want die zou zowel met de iPad 2 als 3 moeten werken. Misschien eens met een andere iPad en/of ander hoesje van 't zelfde type proberen om te kijken waar 't probleem zit.

Job

Quote from: danielo on April  5, 2012, 08:23:05
De magneten zitten bij de ipad2 en ipad(3) iets anders. De polariteit zit bij een aantal van de ipad3 iets anders.
Dat vind ik eerlijk gezegd nogal een blunder van formaat.

jaco

Quote from: jasjenl on April  4, 2012, 18:11:22
Voor Apple producten maken ze een uitzondering: daar maar 25 euro korting...
Huh, groot op hun folder adverteren en dan niet nakomen ?

Job

#488
Quote from: jaco on April  5, 2012, 10:20:44
Huh, groot op hun folder adverteren en dan niet nakomen ?
Tot 75 euro korting, las ik. Tot. Dan weet je het wel. Zeker met de minimale marge die Apple de dealers laat. Die aandelenkoers staat niet voor niets zo hoog.

jaco

Er staat inderdaad een kleine gele plakker op de folder met: maximaal 25 euro korting op ALLE ipads

danielo

#490
Quote from: Job on April  5, 2012, 10:15:43
Dat vind ik eerlijk gezegd nogal een blunder van formaat.

Tja niet duidelijk waarom apple het aangepast heeft er zal wel een reden voor zijn. Wat zeker een blunder is dat ze niemand verteld hebben dat je moet opletten hoe je de magneten in je hoesje doet. De aanpassing is permanent anders dan ik aangaf zullen alle ipads nu zo gedaan worden vandaar dat aantal merken nu een omruil actie doen en hun productie lijn aanpassen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Ik heb hier het officiele Apple smarcover en die heeft nergens problemen mee dus ik denk dat de andere fabrikanten iets fout hebben gedaan?

Wat lees ik trouwens over Wifi problemen? Ik heb nog nergens problemen mee, iemand van jullie?
http://www.nu.nl/gadgets/2780890/apple-onderzoekt-wifi-probleem-nieuwe-ipad.html

danielo

Quote from: Kjelt on April  5, 2012, 15:57:32
Ik heb hier het officiele Apple smarcover en die heeft nergens problemen mee dus ik denk dat de andere fabrikanten iets fout hebben gedaan?

Wat lees ik trouwens over Wifi problemen? Ik heb nog nergens problemen mee, iemand van jullie?
http://www.nu.nl/gadgets/2780890/apple-onderzoekt-wifi-probleem-nieuwe-ipad.html

Tja fout is een groot woord, apple heeft iets aangepast en wist dat zelf wel dus hebben die er rekening mee gehouden met hun cases. Apple heeft zover ik weet nooit de 'specs' van de covers gegeven dus kunnen ze het aanpassen zonder dat de andere dat doorhebben. Beetje vreemd van apple op zijn minst helemaal omdat ze niemand hadden gewaarschuwd over de aanpassing. We zien 2 mogelijke aanpassingen ze hebben de sensor iets aangepast maar zoals ik al aangaf gaan er ook verhalen dat de polariteit iets anders is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kjelt on April  5, 2012, 15:57:32
Ik heb hier het officiele Apple smarcover en die heeft nergens problemen mee dus ik denk dat de andere fabrikanten iets fout hebben gedaan?

Wat lees ik trouwens over Wifi problemen? Ik heb nog nergens problemen mee, iemand van jullie?
http://www.nu.nl/gadgets/2780890/apple-onderzoekt-wifi-probleem-nieuwe-ipad.html

Heb je een wifi only ? schijnt dat het dan alleen het geval is. Verder kan het goed dat je andere banden gebruikt of betere zenders dan de mensen die klachten hebben. Persoonlijk heb ik het gevoel dat wifi ontvangst beter is bij de 3g versie dan de ipad2 maar er zijn zoveel mogelijkheden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

ik heb de wifi only versie, en ik hoop echt dat er geen probs mee zijn (kan pas vanaf morgen testen)

op android heb je zo'n wifi analyser, bestaat zoiets niet voor ipad? want ik vond niks
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Bolle

#495
Ik meen dat de polariteit van de magneten aangepast is, omdat anders bij het compleet openvouwen van covers (zeg maar 'als een boek') de ipad in slaapstand kon gaan omdat de magneten van de cover en ipad te dicht bij elkaar kwamen. Met de nieuwe orientatie zou dat opgelost zijn.

Verder vandaag bij de MM geweest, ze hebben 14 dagen coulantie op prijzen en acties, dus ik heb de 25 eur korting van de tablet actie nog teruggekregen en daarmee van normale smart cover die ik daar gehaald had naar een leren smart cover gegaan.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Kjelt

Yep ik heb de wifi only, no problemos zoverre dan.
Wat betreft de covers, gaat dat in samenwerking met Apple of doen ze dat op eigen houtje, in het laatste geval zal het Apple worst wezen (vergelijk nespresso en de DE cups)

BJF

Quote from: Bolle on April  5, 2012, 21:17:52
(...)

Verder vandaag bij de MM geweest, ze hebben 14 dagen coulantie op prijzen en acties, dus ik heb de 25 eur korting van de tablet actie nog teruggekregen
(...)
Tussen neus en lippen zeg je hier iets wat volgens mij velen niet weten! Ik niet in elk geval, ga dat zeker in de gaten houden. Dank voor de tip  :clapping:
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

Quote from: BJF on April  6, 2012, 09:27:37
Tussen neus en lippen zeg je hier iets wat volgens mij velen niet weten! Ik niet in elk geval, ga dat zeker in de gaten houden. Dank voor de tip  :clapping:
Ja inderdaad heel nuttig, zojuist mijn Mediamarkt gebeld waar ik 23-3 de nieuwe iPad heb aangeschaft met accesoire en die vertelden mij hetzelfde, alleen vandaag de laatste mogelijkheid (14 dagen) en ze gaan vroeg dicht ivm goede vrijdag, dus toch nog maar even meepakken dan dat voordeel  :worship:

jaco

Mediamarkt in Almere heeft geen ipads op voorraad..
Dus jammer voor die actie.