De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Quote from: Dynky on March 27, 2012, 22:02:19
bij instellingen, veld mbt vergrendelingen & sloten..."iPad-hoesvergrendeling" heet ie
die moet dus aan staan.  ;)

Staat er niet tussen bij mij. Ik heb wel degelijk de 3de generatie ipad (model a1416) en ios 5.1 maar geen hoesvergrendeling
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

B.

Na het opzeggen van mijn Vofafone abo krijg ik leuk een brief dat ze mij een korting op maat doen als ik klant blijf, dus ik bel voor de iPad 3 waarbij je 79 euri moet bijbetalen, krijg ik 0,0 korting.. :D  Dag, Vofafone!


squeek

Blijkbaar kan je de hoes vergrendeling tevoorschijn toveren als je met een magneetje langs de rand gaat. Dan komt ie er plots bij. Alleen werkt het dus voor geen meter bij mij. Weet ook ni of het aan de ipad ligt of aan de hoes. Donderdag eens mee naar de winkel.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

modde239

Quote from: squeek on March 27, 2012, 22:33:41
Blijkbaar kan je de hoes vergrendeling tevoorschijn toveren als je met een magneetje langs de rand gaat. Dan komt ie er plots bij. Alleen werkt het dus voor geen meter bij mij. Weet ook ni of het aan de ipad ligt of aan de hoes. Donderdag eens mee naar de winkel.

Lees dit artikel eens...

http://www.ipadclub.nl/36326/apple-targus-en-andere-fabrikanten-gaan-ipad-covers-omruilen/

BJF

Quote from: Bolle on March 27, 2012, 16:00:16
Bij die zie je goed wat ik bedoel met de binnenkant van de cover wordt de buitenkant bij oprollen tot een driehoek. Kan dat ook
andersom?

Overigens goed dat de backcover wat openingen lijkt te hebben voor koeling, dat hebben er niet veel en lijkt me evt een issue met de grotere warmteproductie van de nieuwe ipad.
Andersom oprollen kan inderdaad. Die 'openingen' aan de achterkant zijn optisch bedrog, hij is helemaal gesloten.
NAD M10 V2
Elac FS247

skank1

Ipad is al binnen  :headbanging:
Enorm snel, was maar verwacht tss 4 en 10 april

Eerste indruk: wauw wat een retescherp scherm! en alles supervloeiend!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: skank1 on March 30, 2012, 18:21:41
Ipad is al binnen  :headbanging:
Enorm snel, was maar verwacht tss 4 en 10 april

Eerste indruk: wauw wat een retescherp scherm! en alles supervloeiend!

Mooi, het scherm wordt over de komende dagen nog wat beter, het is nu waarschijnlijk nog wat geel en dat trekt bij (is lijm die moet drogen duurt iets van 2 tot 3 weken). Laat ik 3 apps aanraden : StuckOnEarth, RealRacing2HD en InfinityBlade om te genieten van het scherm.

Heb hem nu klein weekje en beeld begint steeds meer analoog aan te voelen (betere term heb ik niet).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

Paar vraagjes
Ik heb mn ipad dus nog maar pas en de verbinding hier in het ziekenhuis loopt niet optimaal

ik kon de ipad activeren en kan ook surfen enz maar eerste probleempjes die ik heb:
-app downloaden ging niet, heel raar , ideetjes? of zou het aan de verbinding liggen
- ik heb 2 emailaccounts bij telenet.. kan ik beide bekijken via de ipad, en via welke app?
- idem voor facebook, 2 accounts lukt dit met de facebookapp?
- bekijken van itunes apple filmpjes;, of filmpjes op imdb site, zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund... lijkt me heel raar...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

#458
Quote from: skank1 on March 30, 2012, 19:41:26
Paar vraagjes
Ik heb mn ipad dus nog maar pas en de verbinding hier in het ziekenhuis loopt niet optimaal

ik kon de ipad activeren en kan ook surfen enz maar eerste probleempjes die ik heb:
-app downloaden ging niet, heel raar , ideetjes? of zou het aan de verbinding liggen

Kan wat geeft die als fout melding ? Het kan zijn dat ze het netwerk in het ziekenhuis filteren.

- ik heb 2 emailaccounts bij telenet.. kan ik beide bekijken via de ipad, en via welke app?

Is geen probleem er zijn aparte email programma's maar de ingebouwde doet prima meerdere accounts.

- idem voor facebook, 2 accounts lukt dit met de facebookapp?

Geen idee ergste geval 2 verschillende facebook apps ?, Gebruik faceboek niet.

- bekijken van itunes apple filmpjes;, of filmpjes op imdb site, zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund... lijkt me heel raar...


Zowel via de website als via de app gaat hier prima, bekijk net wat trailers. Apple itunes filmpjes moet je iets duidelijker zijn in principe zou alles wat je kan afspelen in je itunes ook op je ipad moeten werken. Voor sommige fileformats is iets als vlc nodig of een andere speler maar dat is nu eenmaal apple.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

- hij zegt gewoon kan app niet downloaden, en dan staat het icoon op het bureaublad, met een zwart balkje alsof hij die nog moet vol downloaden
-welke ingebouwde? je hebt google, exchange en nog een heleboel andere, welke moet ik dan nemen?
-ik zal zien wanneer ik de app kan downloaden he voor facebook
- raar is dat die filmpjes afspelen nu ook niet meer lukt met de laptop hier en voordien wel, maar er waren wel storingen hier in het netwerk vh ziekenhuis, zal daar dan wel aan liggen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: skank1 on March 30, 2012, 19:52:20
- hij zegt gewoon kan app niet downloaden, en dan staat het icoon op het bureaublad, met een zwart balkje alsof hij die nog moet vol downloaden
-welke ingebouwde? je hebt google, exchange en nog een heleboel andere, welke moet ik dan nemen?
-ik zal zien wanneer ik de app kan downloaden he voor facebook
- raar is dat die filmpjes afspelen nu ook niet meer lukt met de laptop hier en voordien wel, maar er waren wel storingen hier in het netwerk vh ziekenhuis, zal daar dan wel aan liggen

Zal dus wel netwerk probleem zijn, snap niet wat je bedoeld met icoon komt op de bureaublad. Ik neem aan dat je de apps download via/op de ipad :). Voor mail weet ik het niet uit mijn hoofd want hier gaat dat vanzelf (mac) maar neem aan 'other' en dan pop3 of imap server ingeven (over nemen van je pc).

Grappig genoeg heb ik na 4 ipads en 4 iphones nog nooit het add account flapje bekeken...


Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

modde239

#462
Quote from: skank1 on March 30, 2012, 19:52:20
-welke ingebouwde? je hebt google, exchange en nog een heleboel andere, welke moet ik dan nemen?

Kies "anders" en dan "voeg mailaccount toe".....de velden invullen et voila hij doet het....zo heb ik het gedaan met mijn Upc mailaccount....

Suc6

BJF

Voor een app die blijft hangen in de download is er het volgende trucje: klik op het icoontje ervan. De app gaat dan op 'Pauze'. Klik er nog eens op en de download (her)start.
NAD M10 V2
Elac FS247

skank1

ivm apple-id

ik wou gisteren mn telenet emailadres gebruiken en dat ging precies niet

nu heb ik een ander xxx.xxx@me.com of zoiets

kan ik dat alsnog toch nog veranderen naar mn gewoon mailadres?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

knubbe

#465
Quote from: modde239 on March 27, 2012, 18:23:24
Knubbe als je hem binnen hebt geef even een korte reviews als je wil.....ben van plan om de nieuwe ipad 64 GB wifi te kopen en ben geinteresseerd in deze cover.
Alvast bedankt...

Hij is binnen. Eigenlijk de dag erna al meteen dus prima levering ! Alleen heb hier zo'n smal brievenbusje dus moest hem ophalen bij de Bruna :)

Maar het is een prima hoesje. Ipad klikt er goed in en zit goed vast. Automatisch aan/uit werkt ook prima.
Prima cover die doet wat ie moet doen :) Enige is het 'leer', dat ziet er imho dus niet echt fraai uit (heb de zwarte).
Maar daarentegen wel weer makkelijk schoon te maken. Had hiervoor zo'n velours achting stofje wat dus lastig schoon te maken was.
Stofje aan de binnenkant is wel mooi en lekker zacht voor het scherm ;) Zeker z'n geld waard !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

BJF

Quote from: skank1 on March 31, 2012, 13:01:14
ivm apple-id

ik wou gisteren mn telenet emailadres gebruiken en dat ging precies niet

nu heb ik een ander xxx.xxx@me.com of zoiets

kan ik dat alsnog toch nog veranderen naar mn gewoon mailadres?
Apple heeft de ID's niet goed voor elkaar. ID's samenvoegen, verwijderen, enz. is een puinhoop.
Als je nog niks hebt aangeschaft op dat .me-account, dan uitloggen in de Store en overal waar je hem hebt ingevoerd. Vervolgens een nieuwe ID aanmaken met het gewenste adres en die in het vervolg gebruiken.
NAD M10 V2
Elac FS247

danielo

Quote from: BJF on March 31, 2012, 07:53:14
Voor een app die blijft hangen in de download is er het volgende trucje: klik op het icoontje ervan. De app gaat dan op 'Pauze'. Klik er nog eens op en de download (her)start.

Dit is ook handig als je veel updates/nieuwe dingen doet. Indien je hem op pause/unpause doet komt die bovenaan in de download lijst en gaat die gelijk laden. Kan erg handig zijn als je 800+ apps hebt en soms 20 a 30 updates per dag :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

Quote from: BJF on March 31, 2012, 13:45:29
Apple heeft de ID's niet goed voor elkaar. ID's samenvoegen, verwijderen, enz. is een puinhoop.
Als je nog niks hebt aangeschaft op dat .me-account, dan uitloggen in de Store en overal waar je hem hebt ingevoerd. Vervolgens een nieuwe ID aanmaken met het gewenste adres en die in het vervolg gebruiken.

ik heb nog niks gekocht idd,
raar is wel dat ik het mailadres wou invoegen en hij automatisch @me.com meekreeg en ik dit niet kon wegdoen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Wou net apple id aanpassen
vraagt hij direct achter visa of mastercard gegevens

ik kan niet anders dan dit te vertrouwen zeker?
vreemd ook dat je dit moet invullen en niet verder kan .... zonder

ookal staan er gratis apps in de store, je geraakt er dus niet in zonder een of ander rekening gegevens...
mag dit wel?
en is het betrouwbaar?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: skank1 on March 31, 2012, 15:05:17
Wou net apple id aanpassen
vraagt hij direct achter visa of mastercard gegevens

ik kan niet anders dan dit te vertrouwen zeker?
vreemd ook dat je dit moet invullen en niet verder kan .... zonder

ookal staan er gratis apps in de store, je geraakt er dus niet in zonder een of ander rekening gegevens...
mag dit wel?
en is het betrouwbaar?

Soms is even een google doen wel handig :

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239

Quote from: knubbe on March 31, 2012, 13:41:13
Hij is binnen. Eigenlijk de dag erna al meteen dus prima levering ! Alleen heb hier zo'n smal brievenbusje dus moest hem ophalen bij de Bruna :)

Maar het is een prima hoesje. Ipad klikt er goed in en zit goed vast. Automatisch aan/uit werkt ook prima.
Prima cover die doet wat ie moet doen :) Enige is het 'leer', dat ziet er imho dus niet echt fraai uit (heb de zwarte).
Maar daarentegen wel weer makkelijk schoon te maken. Had hiervoor zo'n velours achting stofje wat dus lastig schoon te maken was.
Stofje aan de binnenkant is wel mooi en lekker zacht voor het scherm ;) Zeker z'n geld waard !


Thanks denk dat dit hem gaat worden wanneer ik mijn nieuwe ipad heb gekocht.... ;)

Bolle

#472
Hier nog steeds beetje aan zoeken naar beste hoesje voor de iPad, zoek minimaal:
*auto sleep/wake
*Bescherming voor en achterkant
*Helemaal open te slaan als een boek
*Bij openvouwen moet de binnenkant van de frontcover niet in contact komen met ondergrond
*Beetje leuk ogen
*Niet al te groot/dik/zwaar

Zat even aan de Switcheasy Canvas te denken, ziet er uit als een leuke hoes en goede reviews. Echter bij openvouwen 'als een boek' krijg je een hele dikke vouw, de voorkant ligt dus niet erg 'flush' met de achterkant.
Het lijkt erop dat een Smart Cover achtige voorkant met een (losse) backprotector de beste combi biedt. Voordeel van de orginele Smart Cover is dat deze door de scharnier constructie (ipv stukje stof/leer/plastic) wat flexibeler draaipunt heeft en daarmee makkelijker plat kan liggen met de achterkant. Ook kan je evt als je thuis bent de Smart Cover verwijderen om in boek modus te lezen.

Gisteren even wat winkels afgeweest, bij iCenter in Bijenkorf op de Dam zag ik een andere Ipad3 gebruiker met denk ik de beste oplossing. Hij had een Belkin Snapshield Secure achterkant icm Apple Smart Cover. De Belkin cover heeft een stukje metaal in de hoes, waardoor de Smart Cover bij openvouwen 'als een boek' tegen de achterkant geplakt zit. De Belkin cover is nu alleen nog maar voor de iPad2, de andere gebruiker kwam zijne terugbrengen omdat hij niet goed paste en gebarsten was. De iPad3 versie komt eraan.
(Overigens had deze andere gebruiken een bruine leren Apple Smart Cover met een witte iPad, erg mooie combi!)

Als tijdelijke bescherming vandaag bij de Blokker een iPad2 back cover gehaald, voor 6,99 goed en passende oplossing voor nu.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

GH

Ik ben zelf een grote fan van de dodocase (http://www.dodocase.com/). Voordeel is ook dat niet iedereen gelijk ziet dat het om een Ipad gaat.
Alleen hier niet zo eenvoudig te krijgen...

skank1

Net mijn geckocover besteld en al verzonden  :pompom:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii