De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolle

Quote from: Nosoforos on March 27, 2012, 12:13:14
Covers die aan de voorzijde iets hebben dat vergelijkbaar is met de smartcover qua functionaliteit maar tevens achter bescherming hebben zijn er wel hoor. Ik weet even de naam niet helaas, maar zoiets zoek ik zelf ook (heb het laatst bij iemand gezien). Het rol-effect is niet exact als bij de smartcover, maar goed genoeg en de automatische aan-uit functie werkt ook.

Klopt, bv de Targus die ik in mijn handen had gisteren. Op zich leek het prima, maar twee dingen vielen me op in negatieve zin:
*De auto-sleep functie werkte een stuk minder consistent dan bij de originele Apple smart cover. Bij proberen ging hij best vaak niet in slaapstand bij dichtdoen, en als je de iPad oppakte met cover dicht ging hij vaak weer uit slaapstand.
*Het 'afrollen' van de cover was veel minder soepel dan bij de Apple smart cover. De stroken tussen de 4 panelen van de cover zijn veel stugger.
*Ook kan je hem bijna niet afrollen zodat bij 'oprollen tot de driehoek' de buitenkant van de cover ook de buitenkant van de 'driehoek' is. Maw, de binnenkant van de cover wordt dan de buitenkant waar je op legt en dat lijkt me niet wenselijk voor schoonhouden en beschermen van het scherm. Met het orginele cover kan je dat wel.
*De verbinding tussen de voorkant van de cover en het deel wat de achterkant omsluit is een stukje stof/leerachtig materiaal, wat mij slijt- en scheurgevoelig lijkt. Bij de originele cover is dat meer een scharnier wat degelijker overkomt.

Kortom, hoewel ik de originele cover belachelijk duur vind en niet compleet gezien missende bescherming achterkant, lijkt het wel de beste oplossing, en moet ik dan maar een aparte cover voor de achterkant erbij nemen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

BJF

Ik heb deze van Trust voor de iPad2 gebruikt, geen idee of die ook past op de 'new'. Scharnier is wat provisorisch vind ik, verder wel een aardige oplossing.
NAD M10 V2
Elac FS247

skank1

Quote from: Bolle on March 27, 2012, 13:09:48
Met de playback functie kan ik bv met de iPad op mijn terras zitten en koptelefoon op luisteren naar mijn muziekcollectie. (woon in appartement centrum grote stad dus iets met speaker buiten is wat asociaal voor de buren).

Ik vind de functionaliteit van de iPeng app gewoon prettiger en uitgebreider. Opzoeken extra info lyrics, wiki, etc.
En wat voor mij cruciaal is, met iPeng kan je sorteren op artiesten + alle albums per artiest. Bv je ziet dan alle albums van de artiest 'Bruce Springsteen' bij elkaar, en niet 'Born to Run' ergens onder de 'B' en 'Nebraska' ergens onder de 'N'. Als je een verzamelalbum hebt met Bruce Sprinsteen erop staat dat album netjes gegroepeerd bij de 'various artists' albums. Dus niet alleen op artiestnaam en album. Dit lijkt het meeste zoals ik mijn CD collectie vroeger geordend had en m.i. het meest prettig zoeken.


kan muziek rechtstreeks afspelen met de logitech app dan niet op je ipad?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

net ipad 3 wifi 32 en ipad dock besteld  ;D
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

BJF

Weet je zeker dat je dat dock gaat gebruiken? Had hem ook voor de iPad 1, misschien een keertje gebruikt.....
NAD M10 V2
Elac FS247

Jackol

Ik heb zojuist een Switcheasy Canvas om m'n iPad gedaan. Bevalt goed, had er ook al 1 voor m'n iPad 2.
Bied goede bescherming en makkelijk dat ie vanzelf aan en uit gaat bij openen/sluiten.

Bolle

Die switcheasy canvas lijkt me ook aardig, krijgt goede feedback. Is alleen wat zwaar hoor ik?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 15:35:36kan muziek rechtstreeks afspelen met de logitech app dan niet op je ipad?

Net geprobeerd en volgens mij niet. Je kan er alleen je aanwezige squeezeboxen mee bedienen, niet afspelen op de ipad zelf.

Als je ipeng voor zowel ipod/iphone als ipad hebt (zijn twee aparte aankopen) is de playback functie een extra van 0,79 EUR.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Quote from: BJF on March 27, 2012, 15:35:11
Ik heb deze van Trust voor de iPad2 gebruikt, geen idee of die ook past op de 'new'. Scharnier is wat provisorisch vind ik, verder wel een aardige oplossing.

Bij die zie je goed wat ik bedoel met de binnenkant van de cover wordt de buitenkant bij oprollen tot een driehoek. Kan dat ook
andersom?

Overigens goed dat de backcover wat openingen lijkt te hebben voor koeling, dat hebben er niet veel en lijkt me evt een issue met de grotere warmteproductie van de nieuwe ipad.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Quote from: Jackol on March 27, 2012, 15:42:52
Ik heb zojuist een Switcheasy Canvas om m'n iPad gedaan. Bevalt goed, had er ook al 1 voor m'n iPad 2.
Bied goede bescherming en makkelijk dat ie vanzelf aan en uit gaat bij openen/sluiten.

PS waar te koop?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

XanaduNL

#435
Mag niet gepost worden, maar tik het in google, en je krijgt 10+ Nederlandse resultaten. :)

knubbe

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 07:30:01
Bolle, wat denk je van deze case, ga ik zelf ook aanschaffen

http://www.geckocovers.com/apple-ipad-hoes-p-83.html

ivm die app voor je squeezebox, waarom gebruik je niet de app van de squeezebox zelf? (logitech)

Bedankt voor de tip :) Gelijk ook 1 besteld !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: BJF on March 27, 2012, 15:40:56
Weet je zeker dat je dat dock gaat gebruiken? Had hem ook voor de iPad 1, misschien een keertje gebruikt.....

ik denk het
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jasjenl

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 15:36:31
net ipad 3 wifi 32 en ipad dock besteld  ;D
Zou nog wel ff kunnen duren voordat je 'm hebt, met name het 32 gb wifi model is erg gewild.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

modde239

Quote from: knubbe on March 27, 2012, 16:59:39
Bedankt voor de tip :) Gelijk ook 1 besteld !

Knubbe als je hem binnen hebt geef even een korte reviews als je wil.....ben van plan om de nieuwe ipad 64 GB wifi te kopen en ben geinteresseerd in deze cover.
Alvast bedankt...

skank1

Quote from: jasjenl on March 27, 2012, 18:23:01
Zou nog wel ff kunnen duren voordat je 'm hebt, met name het 32 gb wifi model is erg gewild.

vanaf 4 april ten laatste 10 april ;)
wat ik wel snel vind :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: modde239 on March 27, 2012, 18:23:24
Knubbe als je hem binnen hebt geef even een korte reviews als je wil.....ben van plan om de nieuwe ipad 64 GB wifi te kopen en ben geinteresseerd in deze cover.
Alvast bedankt...

op tweakers zijn er al die hem hebben en kleine review over, cover is erg gewild, vandaar dat ik em ook ga kopen en de link hier heb geplaatst ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

modde239

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 18:26:42
op tweakers zijn er al die hem hebben en kleine review over, cover is erg gewild, vandaar dat ik em ook ga kopen en de link hier heb geplaatst ;)

Thanks ga ik lezen....

Kjelt

Zie ik het nu goed en dekt deze hoes nu de complete achterkant af? Dat zou ik zelf niet willen ivm warmte afvoer.

squeek

Ik heb een cover gekocht voor de ipad3 maar hij zet em niet automatisch aan of uit. Stond op de verpakking nochtans dat dit wel ging. Weet iemand daar wat van?

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jasjenl

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 18:25:52
vanaf 4 april ten laatste 10 april ;)
wat ik wel snel vind :)
Ik hoop voor je dat ze het kunnen waarmaken. Ik wacht zelf nog even af wat de ervaringen met de tweede batch ipads zijn, lees toch wel veel mensen die een exemplaar hebben waarbij iets mis is met een scherm. Collega van mij heeft de zijne al teruggebracht omdat het scherm onacceptabel geel was...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nosoforos

Quote from: squeek on March 27, 2012, 20:04:21
Ik heb een cover gekocht voor de ipad3 maar hij zet em niet automatisch aan of uit. Stond op de verpakking nochtans dat dit wel ging. Weet iemand daar wat van?

Grtz

Heb je het in je instellingen aangezet?

squeek

Quote from: Nosoforos on March 27, 2012, 21:22:35
Heb je het in je instellingen aangezet?

Vind ik niks van terug
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dirk

Quote from: squeek on March 27, 2012, 21:44:22
Vind ik niks van terug
bij instellingen, veld mbt vergrendelingen & sloten..."iPad-hoesvergrendeling" heet ie
die moet dus aan staan.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea